Календарно – тематичне планування з біології для 7 класу на 2024 — 2025 навчальний рік, за модельною навчальною програмою ( за модельною навчальною програмою «Біологія. 7–9 класи»

Про матеріал
Календарно – тематичне планування з біології для 7 класу на 2024 — 2025 навчальний рік, за модельною навчальною програмою ( за модельною навчальною програмою «Біологія. 7–9 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори П.Г. Балан, О.М. Кулініч, Л.П. Юрченко)) для підручника з біологія 7 класу закладів загальної середньої освіти , автори П.Г. Балан, О. Козленко, Л. Остапченко, О. М. Кулініч, Л.П. Юрченко - “Генеза” Кількість годин — 87, 5 годин на рік, 2,5 годин на неділю.
Перегляд файлу

Календарно – тематичне планування з біології для 7 класу на 2024 — 2025 навчальний рік, за  модельною навчальною програмою ( за модельною навчальною програмою «Біологія. 7–9 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори П.Г. Балан, О.М. Кулініч, Л.П. Юрченко)) для підручника з біологія 7 класу заклалів загальної середньої освіти , автори  П.Г. Балан, О. Козленко, Л. Остапченко,  О. М. Кулініч, Л.П. Юрченко  - “Генеза” Кількість годин — 87, 5 годин на рік, 2,5 годин на неділю.

 

 № уроку

                               Тема уроку

примітка

дата

1

Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини

 

 

2

Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів.

 

 

3

Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери.

Творчий проєкт:

  •          написання есе (твору, розповіді) про роль біології в природі та житті людини;
  •          застосування біологічних знань у професії моїх батьків

Практико-орієнтований проєкт:

  •          створення буклету “Біорізноманіття супермаркету” (квартири, будинку, присадибної ділянки)

 

 

 

4

Типи організації клітин

 

 

 

5

Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними.

 

 

6

Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою.

 

 

7

  • Практична робота № 1  “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”

 

 

8

Особливості будови клітини прокаріотів та їх процесів життєдіяльності.

 

 

9

Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі.

 

 

10

Роль прокаріотів у житті людини

 

 

11

 

Діагностична робота № 1 по темах: Вступ,

 Клітина – структурно-функціональна одиниця.

 

 

 

12

Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм. Лабораторне дослідження № 1 “Спостереження за інфузоріями”..

 

 

13

Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини.Практико-орієнтований проєкт: створення буклета «Профілактика захворювань, які спричиняють одноклітинні евкаріотичні організми». Інформаційно-пошукові проєкти “Захворювання людини, збудниками яких є одноклітинні евкаріоти.”

 

 

14

Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми.

 

 

15

Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей. Лабораторне дослідження № 2 “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)”.

 

 

16

Різноманітність бурих, червоних, діатомових водоростей.

 

 

17

Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини.Творчий проєкт: Значення водоростей в житті людини” створення колажів, лепбуків «Збереження водойм – збереження біорізноманіття водоростей» тощо

 

 

18

Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних).

 

 

19

Середовища мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання.

 

 

20

Вегетативні органи рослин - корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота № 1 Дослідження будови кореня та видозмін кореня. Інформаційно-пошуковий проєкт: “Особливості функцій коренів у рослин епіфітів”

 

 

21

Вегетативні органи рослин - пагін, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота № 2 Дослідження будови пагонів та бруньок різних рослин. Інформаційно-пошуковий проєкт: “Різноманітність стебел рослин за напрямком росту”

 

 

22

Вегетативні органи рослин - листок,  будова, функції та видозміни. Творчий проєкт Створення лепбуку “Видозміни листка у рослин різних умов зростання”

 

 

23

Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин. Лабораторне дослідження №3 Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників;

 

 

24

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин.

 

 

25

Узагальнення знань: Рослина — цілісний інтегрований організм.

 

 

26

Вищі спорові рослини - мохи.

 

 

27

Вищі спорові рослини -  плауни, хвощі

 

 

28

Вищі спорові рослини -  папороті. Інформаційно-пошуковий проєкт: “Значення та використання вищих спорових рослин людиною”.

 

 

29

  • Практична робота: № 2 “Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин”

 

 

30

  • Насінні рослини — голонасінні. Лабораторні дослідження   № 4 Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини).Інформаційно-пошуковий проєкт: “ Голонасінні в житті людини”.

 

 

31

Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття. Лабораторні дослідження № 5

Дослідження будови квітки та суцвіття.

 

 

32

Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)).

 

 

33

Насінина. Лабораторні дослідження № 6 Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)

 

 

34

Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторні дослідження № 7 Дослідження різноманітності плодів.

 

 

35

Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Інформаційно-пошуковий проєкт:“Родини квіткових рослинсвоєї місцевості (на вибір: капустяні, пасльонові, бобові, айстрові, злакові, лілійні, цибулеві тощо).

 

 

36

  • Практична робота. № 3 Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)).

 

 

37

Узагальнення знань: “Різноманітність вищих рослин”

 

 

38

Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Середовища мешкання та пристосування до них тварин.

 

 

39

Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів.

 

 

40

Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій.

 

 

41

Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). Лабораторне дослідження № 8 Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)

 

 

42

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти).  Лабораторне дослідження № 9 Спостереження за поведінкою тварин (вид визначає вчитель/вчителька)

 

 

43

Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення. Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Способи комунікації тварин (птахи, ссавці тощо)”

 

 

44

Практична робота № 4 “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”.

 

 

 

45

Узагальнення з теми “Характерні риси тварин”

 

 

46

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин.

 

 

47

Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

 

 

48

Плоскі черви – паразити людини і тварин.

 

 

49

Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

 

 

50

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження № 10 Зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

 

 

51

Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторні дослідження. № 11 Зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів).

 

 

52

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних.

 

 

53

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

 

 

54

Комахи. Лабораторне дослідження № 12 Зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил).

 

 

55

Практична робота № 5 “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах”

 

 

56

Роль комах у природі та житті людини. Інформаційно-пошуковий проєкт. Комахи рідного краю. Практико-орієнтований проєкт: “Безпечна поведінка людини з отруйними безхребетними тваринами”.

 

 

57

Узагальнення з теми “Безхребетні тварини”

 

 

58

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби.

 

 

59

Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторні дослідження № 13

Зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів). Проєктна діяльність. Інформаційно-пошуковий проєкт.  Риби рідного краю.

 

 

60

Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини.

 

 

61

Рептилії, їхня роль у природі та житті людини

 

 

62

Птахи

 

 

63

Практична робота № 6 “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів”

 

 

64

Роль птахів у природі та житті людини. Інформаційно-пошуковий проєкт. Птахи рідного краю.

 

 

65

Ссавці.

 

 

66

Ссавці. Інформаційно-пошуковий проєкт.

Ссавці рідного краю,

 

 

67

Ссавці. Практична робота  № 7 “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування”.

 

 

68

Роль ссавців у природі та житті людини. Творчий проєкт. написання есе (твору, розповіді) «Тварини в моєму житті».

 

 

69

Узагальнення з теми “Хордові тварини”

 

 

70

Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах.

 

 

71

Роль тварин у біосфері

 

 

72

Роль тварин у житті людини.  Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

“Основні напрями тваринництва та птахівництва рідного краю”. “Захворювання людини, які спричиняють паразитичні черви (гельмінти)”.

 

 

73

Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні.

 

 

74

Будова та процеси життєдіяльності  одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Лабораторні дослідження. № 14 Мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів.

 

 

75

Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби. Лабораторні дослідження №  15 Цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників). Творчий проєкт:

написання есе (твору, розповіді)  “Яким би був світ без відкриття пеніциліну.” Створення колажу “Як гриби застосовують у фармакології ?”

 

 

76

 Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових). Лабораторні дослідження. №16 Будови шапинкових грибів.

 

.

77

Гриби їстівні та отруйні. Практична робота  № 8 “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості”. Практико-орієнтований проєкт: “Ознаки харчового отруєння грибами та долікарська допомога”.

 

 

78

Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики). Інформаційно-пошуковий проєкт: “Гриби – паразити рослин”. “Гриби – паразити людини”.

 

 

79

Значення грибів у природі та житті людини. Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині. Творчий проєкт: написання есе (твору, розповіді) “Моє перше знайомство з грибами”.

 

 

80

Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників. Інформаційно-пошуковий проєкт. “Лишайники – біоіндикатори чистоти повітря”.

 

 

81

Значення лишайників у природі та житті людини. Практико-орієнтований проєкт. “Різноманіття лишайників рідного краю”.

 

 

82

Узагальнення знань з теми “Гриби - гетеротрофні організми”

 

 

83

.Сучасні уявлення про систему органічного світу

 

 

84

Сучасні уявлення про систему органічного світу. . Практико-орієнтований проєкт: “Охорона біорізноманіття нашої планети”. Творчий проєкт:

Створення колажу, буклету: різноманітність рослин рідного краю; різноманітність тварин рідного краю; різноманітність грибів рідного краю.

 

 

85

Узагальнення вивченого за семестр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      

 

doc
Додав(-ла)
Гринько Любов
Додано
4 вересня
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку