Календарно-тематичне планування уроків інформатики
на 2024-2025 н.р. для 7 класу
Відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 7–9 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)
52 години
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
_____________ Оксана ПОНОМАРЬОВА
«____» вересня 2024 р.
Календарно-тематичний план
навчального матеріалу з інформатики
в 7 класах Кремінського ліцею №5
Кремінської міської ради Луганської області
на І та ІІ семестри 2024/2025 н. р.
Учитель : Борисенко Діана Іванівна
Обговорено на засіданні педагогічної ради Розглянуто на засіданні МО вчителів
Протокол № 1 від 30.08.2024 р. математики та інформатики
Протокол № 1 від 26.08.2024 р.
Зведена таблиця розподілу навчального часу
|
Загальна кількість годин
|
Кількість годин на тиждень
|
Кількість практичних робіт |
Кількість тематичних оцінювань |
І семестр
|
23 |
1,5 |
5 |
3 |
ІІ семестр
|
29 |
1,5 |
13 |
4 |
Усього
|
52 |
1,5 |
18 |
7 |
|
|
|
|
|
Календарно-тематичне планування уроків інформатики
на І семестр 2024-2025 н.р. для 7 класу
Відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика. 7–9 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(автори Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А.)
52 години
№ з/п |
Тема розділу (уроку) |
Дата проведення |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
Семестр 1 |
|||||
Тема 1. Служби Інтернету (7 год) |
|||||
|
Первинний інструктаж з БЖД. Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень. |
03.09. |
синхр |
- Розробка схеми «Поштові служби інтернету». - Спільна робота над доку-ментом «Рекомендації щодо дотримання правил електрон-ного листування». - Створення інтерактивного плаката «Небезпеки під час електронного листування». - Обговорення прикладів використання штучного інте-лекту. - Дискусія «Чи може чат бот допомогти в навчанні?». - Виконання вправ - Створення та налаштування електронної скриньки. - Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. - Пересилання файлів. - Створення та використання адресної книги та списків розсилки. - Виконання колективного проєкту з використанням технологій, опанованих у 5–6 класах. |
Знаннєва складова - Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти, структуру адреси поштової скриньки, алгоритм створення поштової скриньки. - Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти. - Розрізняє типи та рівні доступу до файлів на хмарному диску. - Пояснює поняття інтернету речей, штучного інтелекту. Діяльнісна складова - Створює, налаштовує та використовує поштову скриньку. - Уміє надсилати листи за списками розсилки, додавати графічні зображення до тексту листа, оформлювати та надсилати лист із вкладеним файлом кільком особам. - Уміє створювати, надавати доступ та використовувати документи колективного опрацювання. - Розуміє значення інтернету речей у сучасному суспільстві. - Уміє працювати в команді та організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах. - Використовує онлайнові перекладачі. Ціннісна складова - Усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку. - Усвідомлює роль сучасних інформаційних технологій для здійснення перекладів рідною мовою. - Розуміє необхідність володіння іноземними мовами для онлайн-навчання і спілкування. - Усвідомлює значення спільного доступу до документів для організації колективної пізнавальної та дослідницької діяльності. - Усвідомлює переваги й ризики штучного інтелекту, значення інтернету речей у житті людини. |
|
Інструктаж з БЖД. Робота з електронною поштою. Практична робота № 1 «Створення електронної поштової скриньки». |
06.09 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування електронної поштової скриньки. Особливості електронного листування. |
10.09 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Етичне та безпечне користування електронною поштою. |
17.09 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-ресурсів. Гіперпосилання в листах. |
20.09 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота№2.Використання хмарних технологій для колективного опрацювання документів |
24.09 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Штучний інтелект. Інтернет речей. Тематичне оцінювання №1. |
01.10 |
синхр |
||
Тема 2. Комп’ютерна анімація (8 год) |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Принцип анімації. Редактор двовимірної анімації TupiTube. |
04.10 |
асинхр |
- Робота в середовищі редактора двовимірної анімації. - Ознайомлення з основними інструментами. - Створення проєкту. - Тренування у використанні інструментів для створення зображення. - Розробка алгоритму створення простої анімації. - Виконання вправ - Інструмент Олівець. - Створення простої анімації. - Створення тла анімації. - Рух об’єкта по заданій траєкторії. - Налаштування переходів між кадрами. Робота з текстовими об’єктами. - Практична робота: Створення анімаційного відеоролика на власну тему. |
Знаннєва складова - Пояснює основні поняття анімації: кадр, ключовий кадр, лінія часу. - Розуміє принципи створення двовимірної сцени. - Пояснює принцип отримання двовимірного анімованого зображення. Діяльнісна складова - Створює зображення з використанням векторної графіки. - Додає в сцену растрові зображення, текстові об’єкти. - Створює анімаційні ефекти. Ціннісна складова - Дотримується норм авторського права та інтелектуальної власності, етики створення інформаційного продукту. - Ураховує художньо-естетичну складову в процесі створення анімації |
|
Інструктаж з БЖД. Тло анімації. Керування кольором. |
08.10 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Автоматичне створення анімації. |
15.10 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Створення анімаційних ефектів. |
18.10 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Бібліотека об’єктів. Імпортування зображень. Експортування проєкту |
22.10 |
асинхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Створення анімаційного проєкту «Грибний дощ». |
05.11 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Покадрова анімація. |
12.11
|
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4. Створення анімації з декількох сцен. Тематичне оцінювання №2. |
15.11 |
синхр |
||
Тема 3. Моделі та моделювання (5 год) |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Поняття моделі. Поняття предметної галузі. |
19.11 |
асинхр |
- Побудова інформаційних моделей. - Створення й опрацювання моделей для задач із різних предметних галузей. - Завдання на створення моделі об’єкта із заданими властивостями («Як зробити, щоб...»), визначення наслідків впливу на об’єкт («Що буде, якщо...»). - Виконання вправ - Опанування інструментами редактора карт знань. - Створення карт знань «Геометричні фігури», «Частини мови». - Створення карти знань «Алгоритм побудови інформаційної моделі». - Практична робота Складання математичних моделей задач. |
Знаннєва складова - Пояснює поняття моделі; предметної галузі. - Описує типи моделей, їхні характеристики; форми подання інформаційних моделей, зміст етапів побудови інформаційної моделі. Діяльнісна складова - Визначає предметну галузь, до якої належить об’єкт (процес, явище). - Створює інформаційні моделі задач для заданої предметної галузі. - Вибирає властивості об’єктів, що є істотними для розв’язування задачі, і визначає їх допустимі значення. - Пояснює обмеженість моделей порівняно з реальними об’єктами чи системами. - Будує карти знань у редакторі карт знань, установлює взаємозалежності між параметрами моделі та відображає ці зв’язки за допомогою карти знань. - Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. - Складає прості математичні моделі задач. Ціннісна складова - Усвідомлює цінність застосування методів моделювання в теоретичних і експериментальних дослідженнях. |
|
Інструктаж з БЖД. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі. Побудова інформаційних моделей. |
26.11 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Карти знань. Сервіси для побудови карт знань. |
29.12 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 5. Створення карти знань. |
03.12 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Побудова математичної моделі. Тематичне оцінювання №3. |
10.12 |
синхр |
||
Тема 4. Опрацювання табличних даних (9 год) |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Основні об'єкти електронних таблиць. |
13.12 |
синхр |
Виконання вправ - Завдання на обчислення елементів рекурентної послідовності. - Обчислення значень лінійної функції на заданому інтервалі. Побудова графіків функцій. Розв’язування лінійних рівнянь. - Порівняння вказаних значень за допомогою логічних функцій. - Завдання на умовне форматування клітинок, що містять результати обчислень. - Завдання на створення наборів даних для тестування математичних моделей. Практична робота - Проведення в електронних таблицях обчислювального експерименту з готовими моделями з математики та довкілля, презентація й обговорення результатів |
Знаннєва складова - Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання. Називає і пояснює призначення основних об’єктів електронних таблиць. - Знає принципи адресації клітинок і діапазонів. - Розрізняє типи даних та пояснює особливості введення, редагування та форматування даних основних типів. Діяльнісна складова - Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язування навчальних і життєвих задач. - Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць. - Використовує формули в електронних таблицях. - Уміє користуватися інструментами та довідковою системою вікна «Майстер функцій». - Порівнює дані за допомогою логічних функцій, відображає результати порівняння за допомогою умовного форматування. - Застосовує засоби автозаповнення для створення рекурентних послідовностей. - Створює і розглядає набори даних для перевірки, підтвердження чи спростування твердження/гіпотези. Ціннісна складова - Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці, усвідомлює важливість володіння засобами електронних таблиць для розв’язування задач у повсякденній і фаховій діяльності. |
|
Інструктаж з БЖД. Типи даних. Введення та опрацювання даних. |
17.12 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Адресація в електронних таблицях. |
24.12 |
синхр |
||
|
Інструктаж з БЖД. Автозаповнення та автозавершення |
26.12 |
|
||
|
Інструктаж з БЖД Практична робота № 6. Розв’язування задач на обчислення. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Логічні функції. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 7. Використання функцій табличного процесора. Умовне форматування. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Математичне моделювання в електронних таблицях |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Проведення обчислювального експерименту. Тематичне оцінювання №4. |
|
|
||
Тема 5. Алгоритми та програми. (14 год) |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Етапи розв'язування задачі на комп’ютері. |
|
|
- Виконання вправ - Визначення результатів виконання фрагментів програмного коду. - Побудова математичної моделі задач. - Складання, налагодження та виконання програм: - розрахунок вартості поїздки; обчислення рівняизабруднення озера протягом певного періоду; - розв’язування задач методом перебору; - пошук і заміна символів у рядку; - шифрування та дешифрування повідомлень; - ігри з рядками («Вгадай слово»); - ігри зі списками рядкових значень («Випадковий набір слів», «Відгадай столицю). - Розв’язування прикладних задач опрацювання наборів значень із використанням типових алгоритмів опрацювання списків. - Розв’язування задач із використанням готових описів функцій користувача. - Розв’язування прикладних задач методом поділу на підзадачі.
|
Знаннєва складова - Описує базові алгоритмічні структури. Пояснює принципи організації даних структурованих типів, синтаксис і семантику команд присвоювання, розгалуження, повторення. Пояснює поняття індексу та значення елементів рядкової величини та списку. - Описує типові алгоритми опрацювання списків (заміна, пошук елементів, що задовольняють певній умові, знаходження підсумкових величин у списку). - Пояснює сутність методу покрокової деталізації, призначення функцій користувача, поняття заголовка функції, тіла функції, виклику функції. Діяльнісна складова - Уміє виконувати основні операції над даними рядкового типу, отримувати зрізи рядків. - Складає й описує мовою програмування типові алгоритми опрацювання списків. - Складає та використовує допоміжні алгоритми розв’язування підзадач основної задачі. - Складає та виконує алгоритми і програми з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. - Розуміє та правильно інтерпретує повідомлення системи програмування. Ціннісна складова - Усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних. - Розуміє переваги використання функцій як абстрактного розв’язання задач певного типу. |
|
Інструктаж з БЖД. Величини. Алгоритми роботи з величинами. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання даних числових типів. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з розгалуженнями. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Рядковий тип даних. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання рядкових величин. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. Створення програм для опрацювання рядкових величин. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Списки – змінювані послідовності. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Функції та методи опрацювання списків. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання елементів списку. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Створення інтерфейсу користувача. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. Створення програм для опрацювання списків. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задачі методом поділу на підзадачі. Обчислення з використанням функцій користувача. |
|
|
||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. Створення програм з використанням функцій користувача. Тематичне оцінювання №6. |
|
|
||
Практикум з використанням інформаційних технологій (9 год) |
|||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. Створення анімаційного оформлення для відео. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. Моделювання роботи автозаправної станції. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. Розробка інформаційної моделі. Реалізація математичної моделі задачі в середовищі програмування. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. Складання програми для обчислення чисел Фібоначчі. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. Опрацювання рядкових даних. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД.. Практична робота №17. Створення програм з розгалуженнями і повтореннями. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №18. Розробка застосунку «Відгадай загадку». |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Тематичне оцінювання №7. |
|
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок. |
|
|
|
|