КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
7-й клас
70 год на рік
2 год на тиждень
1 семестр – 30 год (15 тижнів)
2 семестр – 40 год (20 тижнів)
Усього годин |
70 |
Текстуальне вивчення творів (+ розвиток мовлення) |
53 |
Література рідного краю |
4 |
Позакласне читання |
4 |
Повторення та узагальнення |
2 |
Резерв годин для використання на розсуд учителя |
7 |
Види контрольних робіт |
||
Семестри |
І |
ІІ |
Перевірка мовної теми (контрольна робота) у формі:
|
3
1
2 |
3
1
2 |
Уроки розвитку мовлення |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
І семестр |
|||
Тема № 1. Вступ. Із пісенних скарбів. (6 год + 1 год ЛРК + 1 год РМ) |
|||
1 |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
04.09 |
ТЛ: художній твір |
2 |
Суспільно-побутові пісні. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень.
|
07.09 |
ТЛ: суспільно-побутові пісні Вивчити напам’ять 1 пісню (на вибір) |
3 |
Козацькі пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою, в воду похилився». Героїзм у козацьких піснях. |
11.09 |
ТЛ: козацькі пісні, пафос твору |
4 |
Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Трагізм у чумацьких піснях. |
14.09 |
ТЛ: чумацькі пісні |
5 |
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. |
18.09 |
ТЛ: коломийки |
6 |
ЛРК №1. Еліна Заржицька «Легенди про козаків». |
21.09 |
ЛРК №1 |
7 |
РМ №1. Творчий конкурс «Пісня – душа народу». Інсценування народних пісень. |
25.09 |
РМ №1 (усно) |
8 |
Контрольна робота №1. Вступ. Із пісенних скарбів. Твір на тему: «Народна пісня – душа українського народу». |
28.09 |
КР №1 (твір) |
Зошит (вересень) |
|||
Тематична №1 (8 уроків) |
|||
Тема № 2. Про минулі часи. (20 год + 2 год ПЧ + 1 год ЛРК + 1 год РМ) |
|||
9 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Історична основа повісті «Захар Беркут». |
02.10 |
ТЛ: історична повість |
10 |
І. Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
05.10 |
|
11 |
І. Франко «Захар Беркут». Патріотична ідея у творі. Лідерські якості головного героя твору. |
09.10 |
|
12 |
І. Франко «Захар Беркут». Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
12.10 |
|
13 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета. Вірш «Мені тринадцятий минало…». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
16.10 |
ТЛ: мотив, контраст |
14 |
Балада «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. |
19.10 |
ТЛ: балада, метаморфози |
15 |
Заповіт Тараса Шевченка. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. |
30.10 |
ТЛ: ідея
Вивчити напам’ять |
Зошит (жовтень) |
|||
16 |
Андрій Чайковський. Коротко про митця. Повість «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. |
02.11 |
ТЛ: героїко-романтична повість, композиція |
17 |
А. Чайковський «За сестрою». Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
06.11 |
ТЛ: романтичний герой |
18 |
А. Чайковський «За сестрою». Родинні цінності і патріотизм у творі. Фольклорні мотиви, засоби (прийом гіперболізації). |
09.11 |
|
19 |
ПЧ №1. Андрій Чайковський «Богданко». |
13.11 |
ПЧ №1 |
20 |
Контрольна робота №2. Про минулі часи (творчість І. Франка, Т. Шевченка та А. Чайковського). |
16.11 |
КР №2 (тестові завдання) |
Тематична №2 (12 уроків) |
|||
21 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять…» (фрагменти) – автобіографічна повість про дитинство. |
20.11 |
ТЛ: автобіогра-фічний твір |
22 |
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
23.11 |
ТЛ: символ |
23 |
М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців. Образ гусей-лебедів. |
27.11 |
|
24 |
РМ №2. Письмовий твір-характеристика персонажа. Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
30.11 |
РМ №2 (письмово) |
Зошит (листопад)
|
|||
25 |
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. |
04.12 |
|
26 |
Гр. Тютюнник «Климко». Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
07.12 |
|
27 |
Гр. Тютюнник «Климко». Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). |
11.12 |
ТЛ: художня деталь |
28 |
ЛРК №2. «Шлях життєвий – дорога терниста» (вшанування пам’яті поета-земляка Володимира Бодні). ПЧ №2. Галина Муляр «Гра». |
14.12 |
ЛРК №2
ПЧ №2 |
29 |
Контрольна робота №3. Про минулі часи (творчість Михайла Стельмаха та Григора Тютюнника). |
18.12 |
КР №3 (тестові завдання) |
30 |
Урок-підсумок. Повторення та узагальнення вивченого в 1 семестрі. |
21.12 |
|
Зошит (грудень) |
|||
Тематична №3 (10 уроків) |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
ІІ семестр |
|||
Тема № 3. Ти знаєш, що ти людина? (18 год + 1 год РМ + 1 год ПЧ + 1 год ЛРК) |
|||
31 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб». Морально-етичні проблеми у творі. |
08.01 |
|
32 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
11.01 |
ТЛ: поглиблення поняття про гумор |
33 |
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка» – казка для дітей, для малих і великих. Актуальні морально-етичні проблеми в казці. |
15.01 |
|
34 |
Збереження загальнолюдських цінностей – необхідна умова життя в суспільстві. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі твору «Мишка». |
18.01 |
|
35 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Вірш «Дощ полив…». |
22.01 |
Напам’ять 1 вірш (на вибір) |
36 |
Балада «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
25.01 |
|
37 |
Вірш «Чайка на крижині». Ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що проявляється індивідуально. |
29.01 |
ТЛ: диптих |
Зошит (січень) |
|||
38 |
Вірш «Крила». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
01.02 |
|
39 |
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. Вірш «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Загальнолюдські цінності та ідеї у творі. |
05.02 |
Напам’ять 1 вірш (на вибір) |
40 |
Колискова «Лебеді материнства». Усвідомлення важливості любові до матері, Батьківщини, виховання почуття власної гідності. |
08.02 |
|
41 |
Вірш «Ти знаєш, що ти — людина…». Громадянські, патріотичні мотиви лірики Василя Симоненка. |
12.02 |
|
42 |
Контрольна робота №4. Ти знаєш, що ти – людина? (творчість О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко та В. Симоненка). |
15.02 |
КР №4 (тестові завдання) |
Тематична №4 (12 уроків) |
|||
43 |
Марина Павленко. Коротко про письменницю. Повість-казка «Русалонька із 7–В, або Прокляття роду Кулаківських». |
19.02 |
|
44 |
«Русалонька із 7–В…». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
22.02 |
|
45 |
«Русалонька із 7–В…». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
26.02 |
|
46 |
РМ №3. Усний твір-роздум «Добро і зло в повісті «Русалонька із 7-В…», у сучасному світі та в людині». |
29.02 |
РМ №3 (усно) |
Зошит (лютий) |
|||
47 |
Любов Пономаренко. Новела «Гер переможений». Наскрізний гуманістичний пафос твору. |
04.03 |
ТЛ: новела |
48 |
Художні засоби втілення пафосу новели «Гер переможений» (деталь, поєднання різних часових площин тощо). |
01.03 |
|
49 |
ЛРК №3. Олекса Стороженко «Голка». |
11.03 |
ЛРК №3 |
50 |
ПЧ № 3. Степан Процюк «Марійка і Костик». |
14.03 |
ПЧ №3 |
51 |
Підготовка до контрольної роботи (самостійна робота + тестування за вивченими творами). |
18.03 |
|
52 |
Контрольна робота №5 «Ти знаєш, що ти людина?». Твір на тему:
|
21.03 |
КР №5 (твір) |
Зошит (березень) |
|||
Тематична №5 (9 уроків) |
|||
Тема № 4. Ми – українці. (13 год + 1 год РМ + 1 год ПЧ + 1 год ЛРК) |
|||
53 |
Олег Ольжич – українській національний герой, лицар духу. Вірш «Захочеш – і будеш». Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
01.04 |
|
54 |
Вірш «Господь багатий нас благословив». Ідея швидкоплинності життя у творі. |
04.04 |
|
55 |
Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. Вірш «Сучасникам» – моральний заповіт нащадкам. |
08.04 |
|
56 |
Вірші «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. |
11.04 |
|
57 |
Олександр Гаврош. Розповідь про письменника. Повість «Неймовірні пригоди Івана Сили». Історична довідка про Івана Фірцака. |
15.04 |
|
58 |
«Неймовірні пригоди Івана Сили» – повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив пів світу, здобувши безліч перемог. |
18.04 |
|
59 |
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
22.04 |
|
60 |
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
25.04 |
|
61 |
РМ №4. Складання власної версії закінчення твору (фанфіка) або продовження розповіді про пригоди Івана Сили (на вибір). |
29.04 |
РМ №4 (письмово) |
Зошит (квітень) |
|||
62 |
Урок-гра. Тестування за твором. Перегляд кіноверсії повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили». |
02.05 |
|
63 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Пісня «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). |
06.05 |
Напам’ять 1 вірш (на вибір) |
64 |
«Пісня про рушник». Патріотичні почуття та найвищі духовні цінності у пісні. Пісня «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка. |
09.05 |
|
65 |
ПЧ №4. Оксана Лущевська «Задзеркалля». |
13.05 |
ПЧ №4 |
66 |
ЛРК №4. Микола Трублаїні «Шхуна «Колумб» (скорочено). |
16.05 |
ЛРК №4 |
67 |
Контрольна робота №6. Ми – українці (творчість О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша та А. Малишка). |
20.05 |
КР №6 (тестові завдання) |
68 |
Підсумкова контрольна робота (за матеріалами, вивченими впродовж року). |
23.05 |
|
69 |
Урок-підсумок. Повторення та узагальнення вивченого в 2 семестрі. |
27.05 |
|
70 |
Бесіди про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. Література на літо. |
30.05 |
|
Зошит (травень) |
|||
Тематична №6 (19 уроків) |
|||
ІІ семестр |
|||
Скоригована |
|||
Річна |