Календарне планування
7-й клас
(Усього 51 години, 1,5 год на тиждень, із них 5 год — резервних)
ПЕТРІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА №2
Календарне планування з хімії
у 7 класі
1 СЕМЕСТР - ; 2 СЕМЕСТР -
1 СЕМЕСТР-- ; 2 СЕМЕСТР -
1 СЕМЕСТР-- ; 2 СЕМЕСТР -
1 СЕМЕСТР-- ; 2 СЕМЕСТР –
Вчитель: Філіпова Анна Василівна
Календарне планування
7-й клас
(Усього 51 години, 1,5 год на тиждень, із них 5 год — резервних)
Номер уроку |
Дата |
Тема уроку |
ЗНО |
Вступ (3 години)
|
|||
1 |
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
Навчальний проект 1. Хімічні знання в різні епохи. |
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.. |
Демонстрації: 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. |
3 |
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. Проведено інструктаж з БЖД. |
С.30-31 |
Тема 1. Початкові хімічні поняття (20 година)
|
|||
4 |
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
|
Домашній експеримент:
Демонстрації: С.41 № 2,6 |
5 |
|
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід № 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД. |
С.40 таблиця |
6 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
§5 с.50 № 1 |
7 |
|
Практична робота №2. Розділення неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД. |
Тематична 1 |
8 |
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
Демонстрації:
§6 с.58 §7 таблиця № 8 |
9 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
10 |
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід № 2 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД. |
|
11 |
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів |
12 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
13 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. Зв'язок між розміщенням елемента у періодичній системі та його валентністю |
§13 с.96 № 6 задача № 1 с.95 задача |
14 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. |
§10 с.96 № 8 с. 76 № 7 |
15 |
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
Тематична 2 С.77 |
16 |
|
Масова частка елемента в складній речовині. Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
§11 с.78-80 № 1-3 |
17 |
|
Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині |
§14 с.102 тест |
18 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Лабораторний дослід № 3 Проведення хімічних реакцій Проведено інструктаж з БЖД. |
Навчальні проекти 2. Хімічні явища в природному довкіллі 3. Хімічні явища в побуті 4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах 5. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
19 |
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів . Проведено інструктаж з БЖД.
|
С.79 таблиця -схема |
20 |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. |
Демонстрації: §16 с. 127 № 3 |
21 |
|
Хімічні рівняння. |
|
22 |
|
Узагальнення знань з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
Підготовка до контрольної роботи 1 |
23 |
|
Контрольна робота № 1 з теми: «Початкові хімічні поняття» |
Тематична 3
|
УЗГОДЖЕНО:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
|||
Тема 2. Кисень (12 годин)
|
|||
24 |
|
Повітря, його склад. |
§15 с.114 схема |
25 |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
§15 № 7 б задача |
26 |
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. |
Демонстрації: §17 с.129 № 5 |
27 |
|
Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
Демонстрації: 12. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 13. Доведення наявності кисню |
28 |
|
Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД. |
Тематична 3 С. 130 |
29 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
§18 с.135 № 1,4 |
30 |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.
|
Демонстрації: 14. Спалювання простих і складних речовин. §15 с. 113-114 № 10-11
|
31 |
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
Демонстрації: 15. Маркування небезпечних речовин. §19 с.143 № 9 |
32 |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Навчальні проекти 6. Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її 7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять §20-21 с.145 № 1 с 149 № 3 |
33 |
|
Розв’язування задач і вправ на визначення масової частки елемента |
|
34 |
|
Розв’язування задач і вправ на визначення масової частки елемента
|
|
35 |
|
Узагальнення знань з теми «Кисень» |
Тематична 4 |
Тема 3. Вода (16 годин)
|
|||
36 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода-розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини |
Навчальні проекти 10.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води §22 с.153 № 4 |
37 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
|
Домашній експеримент:
§23 с.157 № 3,4 |
38 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини Виготовлення розчину. Лабораторний дослід № 4 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.Проведено інструктаж з БЖД. |
Демонстрації: 16.Виготовлення розчинів. §23 с. 155 |
39 |
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
|
40 |
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
Тематична 5 |
41 |
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід № 5 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.
|
Демонстрації: 17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори. 18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного розчину добутої речовини на індикатори §24 с.154 № 2, 7
|
42 |
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Навчальні проекти 8. Проблема збереження чистоти водойм 9. Дослідження якості води з різних джерел 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води 11. Способи очищення води в побуті 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Домашній експеримент: Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру §25 |
43 |
|
Захист проектiв |
|
44 |
|
Практичні роботи № 5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин |
|
45 |
|
Розв’язування розрахункоих задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
46 |
|
Розв’язування розрахункоих задач 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
47 |
|
Узагальнення знань з теми «Вода» |
|
48 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
49 |
|
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу |
Аналіз контрольної 2 |
50-51 |
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція. |
Тематична 6 |
УЗГОДЖЕНО:
ЗАТВЕРДЖЕНО:
|
1