Заступник директора
______________ М.Я. Петручик
____________________________
Біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затверджені Міністерством освіти і науки України наказ Міністерства освіти і науки України від 06.06 2012 р. № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»
№п/п
|
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми |
Кіль кість годин |
Дата проведення уроку |
Примітка |
|
Вступ. (4 год.) |
|
|
|
|
1 |
Біологія – наука про життя. |
|
1 |
|
|
2 |
Науки, що вивчають життя. Методи вивчення організмів. |
|
1 |
|
|
3 |
Основні властивості живого. |
|
1 |
|
|
4 |
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси. |
|
1 |
|
|
|
Тема 1. Клітина(10 год.) |
|
|
|
|
5 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
1 |
|
|
6 |
Лупа. Мікроскоп.
|
Практична робота: 1.Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
1 |
|
|
7 |
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
|
|
1 |
|
|
8 |
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
|
Практична робота: 2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
|
|
|
Тематична №1. |
|
|
|
|
9 |
Будова рослинної і тваринної клітини
|
Лабораторне дослідження1: Будова клітини листка елодеї. |
1 |
|
|
10 |
Надходження речовин у клітину. |
Лабораторне дослідження2: Рух цитоплазми в клітинах листка елодеї.
|
1 |
|
|
11 |
Утворення нових клітин. |
|
1 |
|
|
12 |
Ріст клітин. |
|
1 |
|
|
13 |
Основні положення клітинної теорії.
|
|
1 |
|
|
14 |
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
1 |
|
|
|
Тематична №2. |
|
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми.(10 год.) |
|
|
|
|
15 |
Урок-подорож Евглена зелена, амеба, інфузорія - одноклітинні тварини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).
|
Лабораторне дослідження3 Спостереження інфузорій. |
1 |
|
|
16 |
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби). |
|
1 |
|
|
17 |
Хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). |
|
1 |
|
|
18 |
Дріжджі – одноклітинні гриби. |
|
1 |
|
|
19 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій. Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
|
1 |
|
|
20 |
Міні-проект (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
1 |
|
|
21 |
Вольвокс - колоніальний організм. |
|
1 |
|
|
22 |
Губка та ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми. |
|
1 |
|
|
23 |
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми» |
|
1 |
|
|
24 |
Контрольна робота №1 |
|
1 |
|
|
|
Тематична №3. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Рослини (20 год.) |
|
|
|
|
25 |
Рослина – живий організм. |
|
1 |
|
|
26 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
|
1 |
|
|
27 |
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
|
1 |
|
|
28 |
Дихання рослин. |
|
1 |
|
|
29 |
Рухи рослин. |
|
1 |
|
|
30 |
Будова рослини. Органи рослин. |
|
1 |
|
|
31 |
Клітини рослин. Тканини рослин. |
|
1 |
|
|
32 |
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). |
Лабораторне дослідження4 будова кореня;
|
1 |
|
|
33 |
Пагін. Його будова, |
Лабораторні дослідження5,6 будова пагона; будова бруньки;
|
1 |
|
|
34 |
основні функції (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин). |
|
1 |
|
|
35 |
Урок-розслідування Різноманітність та видозміни вегетативних органів.
|
Лабораторне дослідження7 будова цибулини, кореневища, бульби картоплі, коренеплоду (на прикладі моркви); |
1 |
|
|
|
Тематична №4. |
|
|
|
|