6 - А клас
2022 – 2023 н.р.
Орієнтовний розподіл годин з біології
(70 годин – 2 години на тиждень, з них резервні – 6 годин)
№ теми |
Назва теми |
К-ть годин за програмою |
К-ть годин за планом |
|
Вступ
|
4 |
4 |
1 |
Клітина
|
10 |
9 |
2 |
Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності |
8 |
9 |
3 |
Рослини 3.1. Вегетативні органи рослин 3.2. Генеративні органи рослин |
20 |
24 15 9 |
4 |
Різноманітність рослин
|
12 |
14 |
5 |
Гриби
|
9 |
8 |
6 |
Узагальнення
|
1 |
2 |
|
Резерв
|
6 |
0 |
|
Всього
|
70 |
70 |
6 - Б клас
2022 – 2023 н.р.
Орієнтовний розподіл годин з біології
(70 годин – 2 години на тиждень, з них резервні – 6 годин)
№ теми |
Назва теми |
К-ть годин за програмою |
К-ть годин за планом |
|
Вступ
|
4 |
4 |
1 |
Клітина
|
10 |
9 |
2 |
Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності |
8 |
9 |
3 |
Рослини 3.1. Вегетативні органи рослин 3.2. Генеративні органи рослин |
20 |
24 15 9 |
4 |
Різноманітність рослин
|
12 |
14 |
5 |
Гриби
|
9 |
8 |
6 |
Узагальнення
|
1 |
2 |
|
Резерв
|
6 |
0 |
|
Всього
|
70 |
70 |
Календарно-тематичне планування
з біології на 2022 – 2023 н.р.
6 - А клас
№ |
Дата уроку |
Форма уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Вступ |
||||
1 |
|
засвоєння нових знань |
Біологія — наука про життя. Основні властивості живого. |
|
2 |
|
засвоєння нових знань |
Методи біологічних досліджень організмів. Науки, що вивчають життя. |
|
3 |
|
комбінований урок |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). |
|
4 |
|
комбінований урок |
Поняття про віруси.
|
|
Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях) |
||||
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Здоров’я і безпека 3. Екологічна безпека та сталий розвиток |
||||
Тема 1. Клітина
|
||||
5 |
|
комбінований урок |
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії. |
|
6 |
|
комбінований урок |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
|
|
7 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним». |
|
8 |
|
комбінований урок |
Загальний план будови клітини. Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
9 |
|
Комбінований урок |
Будова рослинної клітини. |
|
10 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа»
|
|
11 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Лабораторна робота №1 «Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо)». |
|
12 |
|
комбінований урок |
Будова тваринної клітини.
|
|
13 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №1 «Клітина – одиниця живого». |
|
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.
|
||||
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Здоров’я і безпека |
||||
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності
|
||||
14 |
|
комбінований урок |
Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності. |
|
15 |
|
комбінований урок |
Особливості будови одноклітинних організмів, роль у природі та житті людини. |
|
16 |
|
комбінований урок |
Одноклітинні організми (на прикладі амеби, інфузорії). Лабораторна робота №2 «Спостереження інфузорій». |
|
17 |
|
комбінований урок |
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени). |
|
18 |
|
комбінований урок |
Приклади представників одноклітинних. Паразитичні одноклітинні організми. |
|
19 |
|
комбінований урок |
Бактерії — найменші одноклітинні організми. Шкідливі бактерії. |
|
20 |
|
комбінований урок |
Корисні бактерії. Їх роль у природі, використання. |
|
21 |
|
комбінований урок |
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). |
|
22 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №2 «Одноклітинні. Перехід до багатоклітинності». |
|
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених). Міні-проект.
|
||||
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Здоров’я і безпека 3. Підприємливість і фінансова грамотність 4. Екологічна безпека та сталий розвиток |
||||
Тема 3. Рослини 3.1. Вегетативні органи рослин |
||||
23 |
|
комбінований урок |
Рослина — живий організм. Живлення, дихання, рухи рослин. |
|
24 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Будова рослини. Тканини рослин. Практичне дослідження №3 «Транспорт речовин по рослині». |
|
25 |
|
комбінований урок |
Будова рослини. Органи рослин.
|
|
26 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Різноманітність вегетативних органів. Лабораторна робота №5 «Будова бруньки» |
|
27 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Видозміни вегетативних органів. Лабораторна робота №6 «Будова цибулини». |
|
28 |
|
комбінований урок |
Корінь: будова та основні функції. Лабораторна робота №3 «Будова кореня». |
|
29 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Контрольна робота №1 «Семестрова» |
|
30 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №3 «Вегетативні органи рослин. Частина 1» |
|
31 |
|
комбінований урок |
Пагін: будова та основні функції. Лабораторна робота №4 «Будова пагона». |
|
32 |
|
комбінований урок |
Листок та його основні функції, види та будова.
|
|
33 |
|
комбінований урок |
Фотосинтез як характерна особливість рослин.
|
|
34 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практичне дослідження №4 «Дослідження процесу росту вегетативних органів» |
|
35 |
|
комбінований урок |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
|
36 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Вегетативне розмноження рослин. Практичне дослідження №5 «Вегетативне розмноження рослин». |
|
37 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №4 «Вегетативні органи рослин. Частина 2» |
|
3.2. Генеративні органи рослин
|
||||
38 |
|
комбінований урок |
Квітка: особливості будови
|
|
39 |
|
комбінований урок |
Квітка: суцвіття
|
|
40 |
|
комбінований урок |
Запилення. |
|
41 |
|
комбінований урок |
Запліднення.
|
|
42 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Насінина. Лабораторна робота №8 «Будова насінини». |
|
43 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практичне дослідження №6 «Дослідження умов проростання насінин». |
|
44 |
|
комбінований урок |
Плід: особливості будови Лабораторна робота №9 «Будова плода». |
|
45 |
|
комбінований урок |
Плід: різновиди та способи поширення |
|
46 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №5 «Генеративні органи рослин».
|
|
Демонстрування: - дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання; випаровування води; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин; - мікропрепаратів внутрішньої будови кореня, стебла, листка.
Міні-проект (тематика за вибором вчителя)
|
||||
Наскрізні лінії 1. Здоров’я і безпека 2. Екологічна безпека та сталий розвиток 3. Підприємливість і фінансова грамотність
|
||||
Тема 4. Різноманітність рослин
|
||||
47 |
|
комбінований урок |
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторна робота №10 «Будова зелених нитчастих водоростей». |
|
48 |
|
комбінований урок |
Мохи. Лабораторна робота №11 «Будова моху». |
|
49 |
|
комбінований урок |
Папороті. Лабораторна робота №12 «Будова папоротей». |
|
50 |
|
комбінований урок |
Хвощі, плауни: будова, розповсюдження. |
|
51 |
|
комбінований урок |
Голонасінні. Лабораторна робота № 13 «Будова пагонів і шишок хвойних рослин». |
|
52 |
|
комбінований урок |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
53 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин». |
|
54 |
|
комбінований урок |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
|
55 |
|
комбінований урок |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
|
56 |
|
комбінований урок |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
57 |
|
комбінований урок |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
58 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Різноманітність кімнатних рослин.
|
|
59 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Практична робота №4 «Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах». |
|
60 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття №6 «Різноманітність рослин». |
|
Демонстрування представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних).
Міні-проект (тематика за вибором учителя)
|
||||
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Екологічна безпека та сталий розвиток
|
||||
Тема 5. Гриби
|
||||
61 |
|
комбінований урок |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
62 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторна робота №14 «Будова шапинкових грибів». |
|
63 |
|
комбінований урок |
Групи грибів: симбіотичні —лишайники. |
|
64 |
|
комбінований урок |
Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі |
|
65 |
|
комбінований урок |
Групи грибів: сапротрофні — паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
|
66 |
|
комбінований урок |
Розмноження та поширення грибів. Значення грибів у природі та житті людини. |
|
67 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №6 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості». |
|
68 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Контрольна робота №2 «Підсумкова за рік». |
|
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Екологічна безпека та сталий розвиток 3. Здоров’я і безпека
|
||||
Узагальнення
|
||||
69 |
|
узагальнення і систематизація знань |
Узагальнююче заняття «Світ навколо нас». |
|
70 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Урок екскурсія «Світ рослин Новомосковщини» |
|
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників.
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
Календарно-тематичне планування
з біології на 2022 – 2023 н.р.
6 - Б клас
№ |
Дата уроку |
Форма уроку |
Тема уроку |
Примітки |
Вступ |
||||
1 |
|
засвоєння нових знань |
Біологія — наука про життя. Основні властивості живого. |
|
2 |
|
засвоєння нових знань |
Методи біологічних досліджень організмів. Науки, що вивчають життя. |
|
3 |
|
комбінований урок |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). |
|
4 |
|
комбінований урок |
Поняття про віруси.
|
|
Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях) |
||||
Наскрізні лінії 1. Громадянська відповідальність 2. Здоров’я і безпека 3. Екологічна безпека та сталий розвиток |
||||
Тема 1. Клітина
|
||||
5 |
|
комбінований урок |
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії. |
|
6 |
|
комбінований урок |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
|
|
7 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним». |
|
8 |
|
комбінований урок |
Загальний план будови клітини. Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
9 |
|
Комбінований урок |
Будова рослинної клітини. |
|
10 |
|
засвоєння навиків і умінь |
Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа»
|
|