Календарно-тематичне планування з біології 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології для 6 класу відповідно до діючої програми. Підручник Л. І. Остапченко
Перегляд файлу

6 - А клас

2022 – 2023 н.р.

Орієнтовний розподіл годин з біології

(70 годин – 2 години на тиждень, з них резервні – 6 годин)

 

№ теми

Назва теми

К-ть годин за програмою

К-ть годин за планом

 

Вступ

 

4

4

1

Клітина

 

10

9

2

Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

8

9

3

Рослини

3.1. Вегетативні органи рослин

3.2. Генеративні органи рослин

20

24

15

9

4

Різноманітність рослин

 

12

14

5

Гриби

 

9

8

6

Узагальнення

 

1

2

 

Резерв

 

6

0

 

Всього

 

70

70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 - Б клас

2022 – 2023 н.р.

Орієнтовний розподіл годин з біології

(70 годин – 2 години на тиждень, з них резервні – 6 годин)

 

№ теми

Назва теми

К-ть годин за програмою

К-ть годин за планом

 

Вступ

 

4

4

1

Клітина

 

10

9

2

Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

8

9

3

Рослини

3.1. Вегетативні органи рослин

3.2. Генеративні органи рослин

20

24

15

9

4

Різноманітність рослин

 

12

14

5

Гриби

 

9

8

6

Узагальнення

 

1

2

 

Резерв

 

6

0

 

Всього

 

70

70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології на 2022 – 2023 н.р.

6 - А клас

 

Дата уроку

Форма уроку

Тема уроку

Примітки

Вступ

1

 

засвоєння нових знань

Біологія — наука про життя. Основні властивості живого.

 

2

 

засвоєння нових знань

Методи біологічних досліджень організмів. Науки, що вивчають життя.

 

3

 

комбінований урок

Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи).

 

4

 

комбінований урок

Поняття про віруси.

 

 

Демонстрування

об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях)

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Здоров’я і безпека

3. Екологічна безпека та сталий розвиток

Тема 1. Клітина

 

5

 

комбінований урок

Клітина — одиниця живого.

Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії.

 

6

 

комбінований урок

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).

 

 

7

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним».

 

8

 

комбінований урок

Загальний план будови клітини. Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

 

9

 

Комбінований урок

Будова рослинної клітини.

 

10

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа»

 

 

11

 

засвоєння навиків і умінь

Лабораторна робота №1 «Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо)».

 

12

 

комбінований урок

Будова тваринної клітини.

 

 

13

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №1 «Клітина – одиниця живого».

 

Демонстрування

моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.

 

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Здоров’я і безпека

Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності

 

14

 

комбінований урок

Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності.

 

15

 

комбінований урок

Особливості будови одноклітинних організмів, роль у природі та житті людини.

 

16

 

комбінований урок

Одноклітинні організми (на прикладі амеби, інфузорії).

Лабораторна робота №2 «Спостереження інфузорій».

 

17

 

комбінований урок

Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади, представників діатомових водоростей, евглени).

 

18

 

комбінований урок

Приклади представників одноклітинних. Паразитичні одноклітинні організми.

 

19

 

комбінований урок

Бактерії — найменші одноклітинні організми. Шкідливі бактерії.

 

20

 

комбінований урок

Корисні бактерії. Їх роль у природі, використання.

 

21

 

комбінований урок

Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).

 

22

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №2 «Одноклітинні. Перехід до багатоклітинності».

 

Демонстрування

мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених).

Міні-проект.

  1. Дріжджі – міфи і реальність
  2. Бактерії і мистецтво
  3. Живі фільтри.
  4. Чому скисає молоко?
  5. Чим корисний йогурт?

 

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Здоров’я і безпека

3. Підприємливість і фінансова грамотність

4. Екологічна безпека та сталий розвиток

Тема 3. Рослини

3.1. Вегетативні органи рослин

23

 

комбінований урок

Рослина — живий організм. Живлення, дихання, рухи рослин.

 

24

 

засвоєння навиків і умінь

Будова рослини. Тканини рослин.

Практичне дослідження №3 «Транспорт речовин по рослині».

 

25

 

комбінований урок

Будова рослини. Органи рослин.

 

 

26

 

засвоєння навиків і умінь

Різноманітність вегетативних органів.  Лабораторна робота №5 «Будова бруньки»

 

27

 

засвоєння навиків і умінь

Видозміни вегетативних органів. Лабораторна робота №6 «Будова цибулини».

 

28

 

комбінований урок

Корінь: будова та основні функції.

Лабораторна робота №3 «Будова кореня».

 

29

 

узагальнення і систематизація знань

Контрольна робота №1 «Семестрова»

 

30

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №3 «Вегетативні органи рослин. Частина 1»

 

31

 

комбінований урок

Пагін: будова та основні функції. Лабораторна робота №4 «Будова пагона».

 

32

 

комбінований урок

Листок та його основні функції, види та будова.

 

 

33

 

комбінований урок

Фотосинтез як характерна особливість рослин.

 

 

34

 

засвоєння навиків і умінь

Практичне дослідження №4 «Дослідження процесу росту вегетативних органів»

 

35

 

комбінований урок

Розмноження рослин: статеве та нестатеве.

 

36

 

засвоєння навиків і умінь

Вегетативне розмноження рослин.

Практичне дослідження №5 «Вегетативне розмноження рослин».

 

37

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №4 «Вегетативні органи рослин. Частина 2»

 

3.2. Генеративні органи рослин

 

38

 

комбінований урок

Квітка: особливості будови

 

 

39

 

комбінований урок

Квітка: суцвіття

 

 

40

 

комбінований урок

Запилення.

 

41

 

комбінований урок

Запліднення.

 

 

42

 

засвоєння навиків і умінь

Насінина.

Лабораторна робота №8 «Будова насінини».

 

43

 

засвоєння навиків і умінь

Практичне дослідження №6 «Дослідження умов проростання насінин».

 

44

 

комбінований урок

Плід: особливості будови

Лабораторна робота №9 «Будова плода».

 

45

 

комбінований урок

Плід: різновиди та способи поширення

 

46

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №5 «Генеративні органи рослин».

 

 

Демонстрування:

- дослідів, що підтверджують: фотосинтез; дихання; випаровування води; поглинання коренем води; вплив мінеральних речовин на розвиток рослин;

- мікропрепаратів внутрішньої будови кореня, стебла, листка.

 

Міні-проект (тематика за вибором вчителя)

  1. Чому трапляється листопад?
  2. Ароматерапія в нашому житті
  3. Рослини – легені планети (фотосинтез)
  4. Природні синоптики
  5. Природні годинники
  6. Електрика в житті рослин

 

Наскрізні лінії

1. Здоров’я і безпека

2. Екологічна безпека та сталий розвиток

3. Підприємливість і фінансова грамотність

 

Тема 4. Різноманітність рослин

 

47

 

комбінований урок

Водорості (зелені, бурі, червоні).

Лабораторна робота №10 «Будова зелених нитчастих водоростей».

 

48

 

комбінований урок

Мохи. Лабораторна робота №11 «Будова моху».

 

49

 

комбінований урок

Папороті. Лабораторна робота №12 «Будова папоротей».

 

50

 

комбінований урок

Хвощі, плауни: будова, розповсюдження.

 

51

 

комбінований урок

Голонасінні. Лабораторна робота № 13 «Будова пагонів і шишок хвойних рослин».

 

52

 

комбінований урок

Покритонасінні (Квіткові).

 

53

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин».

 

54

 

комбінований урок

Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

 

55

 

комбінований урок

Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

 

56

 

комбінований урок

Життєві форми рослин. Рослинні угруповання.

 

57

 

комбінований урок

Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини.

 

58

 

засвоєння навиків і умінь

Різноманітність кімнатних рослин.

 

 

59

 

узагальнення і систематизація знань

Практична робота №4 «Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах».

 

60

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття №6  «Різноманітність рослин».

 

Демонстрування

представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних).

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

  1. Рослини-мандрівники
  2. Рослини-хижаки
  3. Кімнатні рослини – особливості, прикмети
  4. Ландшафтний дизайн вдома
  5. Кам'яне вугілля та крейда – дивовижні дари Землі
  6. Водорості як ліки та продукти харчування
  7. Червона Книга України.

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Тема 5. Гриби

 

61

 

комбінований урок

Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

 

62

 

засвоєння навиків і умінь

Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторна робота №14 «Будова шапинкових грибів».

 

63

 

комбінований урок

Групи грибів: симбіотичні —лишайники.

 

64

 

комбінований урок

Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі

 

65

 

комбінований урок

Групи грибів: сапротрофні — паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини).

 

66

 

комбінований урок

Розмноження та поширення грибів.

Значення грибів у природі та житті людини.

 

67

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №6 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості».

 

68

 

узагальнення і систематизація знань

Контрольна робота №2 «Підсумкова за рік».

 

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Екологічна безпека та сталий розвиток

3. Здоров’я і безпека

 

Узагальнення

 

69

 

узагальнення і систематизація знань

Узагальнююче заняття «Світ навколо нас».

 

70

 

засвоєння навиків і умінь

Урок екскурсія «Світ рослин Новомосковщини»

 

Демонстрування

живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих, паразитичних грибів; лишайників.

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з біології на 2022 – 2023 н.р.

6 - Б клас

Дата уроку

Форма уроку

Тема уроку

Примітки

Вступ

1

 

засвоєння нових знань

Біологія — наука про життя. Основні властивості живого.

 

2

 

засвоєння нових знань

Методи біологічних досліджень організмів. Науки, що вивчають життя.

 

3

 

комбінований урок

Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи).

 

4

 

комбінований урок

Поняття про віруси.

 

 

Демонстрування

об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях)

Наскрізні лінії

1. Громадянська відповідальність

2. Здоров’я і безпека

3. Екологічна безпека та сталий розвиток

Тема 1. Клітина

 

5

 

комбінований урок

Клітина — одиниця живого.

Історія вивчення клітини. Основні положення клітинної теорії.

 

6

 

комбінований урок

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).

 

 

7

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним».

 

8

 

комбінований урок

Загальний план будови клітини. Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

 

9

 

Комбінований урок

Будова рослинної клітини.

 

10

 

засвоєння навиків і умінь

Практична робота №2 «Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
2811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку