Календарне планування «Читання та письмо» 7 клас
70 год./2 год. на тиждень
І семестр
№ за порядком |
Дата |
Тема уроку |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
|
|
|
|
|
|
Краса і багатство української мови. Розповідь про значення усного слова і книжки в житті людини
|
розвивати сприймання, мислення, пам’ять на основі роботи з іменниками |
2. |
|
Іменник як частина мови |
Посилити розуміння значення художньої літератури в житті людини |
3. |
|
Прикметник як частина мови |
збагачення мислення, пам’яті на основі повторення навчального матеріалу про іменник і прикметник.
|
4. |
|
Усна народна творчість: народні казки, пісні, загадки |
корекція сприймання, мислення, пам’яті, уваги та уяви на основі розрізнення творів усної народної творчості |
5. |
|
Дієслово як частина мови |
розвивати сприймання, мислення, пам’ять на основі роботи з дієсловом |
6. |
|
Українська народна казка: «Кирило Кожум’яка» |
збагачення словникового запасу лексикою з усної народної творчості |
7. |
|
Види речень за метою висловлювання |
розвиток пізнавальної активності з метою засвоєння матеріалу про іменники, прикметники, дієслова
|
8. |
|
Українська народна казка: «Мудра дівчина» |
розвиток логічного мислення шляхом пояснення прихованого змісту творів та складання характеристики героїв |
9. |
|
Лексикологія. Використання слів: загальновживані, професійні слова і терміни.
|
розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу про професійні терміни, фразеологізми |
10. |
|
Українські народні пісні: «Віє вітер на долину…», «Ой піду я лугом» |
корекція емоційно-вольової сфери засобами усної народної творчості |
11. |
|
Повторення будови слова: префікс, корінь, суфікс, закінчення. |
розвиток аналітико-синтетичної діяльності на основі поетапного визначення будови слова; формування уявлень про складні слова
|
12. |
|
Урок позакласного читання Українська народна казка «Про вдовину дочку, Бабу Ягу і царевича».
|
виховання бажання слухати твори усної народної творчості, відтворювати зміст прочитаного; стимулювання бажання до ілюстрування епізодів твору |
|
|
Іменник |
|
13. |
|
Повторення відомостей про іменник. Рід, число, відмінок |
розвиток уваги, сприймання, мислення, пам’яті на основі матеріалу |
14. |
|
Іван Франко Розповідь про життєвий і творчий шлях І. Я.Франка. Казка «Осел і Лев».
|
корекція операцій мислення, порівняння та класифікації, умінь відтворювати зміст казки
|
15. |
|
Вживання кличної форми відмінка іменника при звертанні |
розвиток наочно-образного мислення |
16. |
|
Василь Симоненко Цікава сторінка з життя митця. «Цар Плаксій та Лоскотон».
|
формування оцінювального ставлення до прочитаного (зображених подій, вчинків героїв); стимулювання бажання висловити враження від прочитаних творів
|
|
|
Прикметник |
|
17. |
|
Повторення граматичних категорій прикметника: число, рід, відмінок
|
розвиток сприймання, пам’яті, мислення на основі порівняння граматичних категорій прикметника |
18. |
|
Галина Малик Факти про творчість сучасної дитячої письменниці. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
|
формування та корекція умінь уважного слухання
|
19. |
|
Визначення числа, роду, відмінка прикметника за числом, родом, відмінком іменника |
збагачення словникового запасу прикметниковою лексикою |
20. |
|
Урок позакласного читання Казки народів світу. Брати Грімм «Пані Метелиця» |
виховання бажання слухати твори усної народної творчості, відтворювати зміст прочитаного |
21. |
|
Роль іменників та прикметників у художньому стилі мовлення.
|
збагачення словникового запасу прикметниковою лексикою |
22. |
|
Тарас Шевченко Розповідь про життєвий і творчий шлях видатного поета України. «Заповіт» |
виховання любові до України, людяності, чесності, доброзичливості, пошани до Т. Г. Шевченка |
|
|
Дієслово |
|
23. |
|
Загальне значення, синтаксична роль. Часи дієслова |
корекція фонематичного слуху |
24. |
|
Тарас Шевченко «І виріс я на чужині» |
розвиток умінь логічного мислення; корекція уяви |
25. |
|
Визначення числа дієслова за числом іменника |
- корекція фонематичного слуху |
26. |
|
Леонід Глібов Розповідь про відомого українського байкаря. «Цуцик», «Лев та Миша», «Журба» |
корекція поведінки на прикладах вчинків персонажів творів; формування оцінювального ставлення до прочитаного |
|
|
Займенник |
|
27. |
|
Поняття про займенник. Особові займенники |
корекція мислення, пам’яті у процесі роботи із займенниками
|
28. |
|
Марко Вовчок Розповідь про життя і творчість письменниці. «У панському саду» (уривок з повісті «Інститутка». |
корекція уваги, сприймання; розвиток довготривалої зорової та слухової пам`яті |
29. |
|
Роль займенників у мовленні |
корекція мислення, пам’яті у процесі роботи із займенниками.
|
30. |
|
Урок позакласного читання. Літературна казка. Г.К.Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик» |
збагачення лексики образними виразами з текстів творів |
31. |
|
Урок узагальнення |
розвиток мислення, пам’яті
|