Календарне планування для 5 класу НУШ до підручника О.Ніколенко

Про матеріал
Календарне планування для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік до підручника О.Ніколенко. І семестр - 2 години на тиждень, ІІ семестр - 1 година на тиждень.
Перегляд файлу

Зарубіжна література

5 клас НУШ

Види контрольних робіт

 

Форма контролю

І семестр

Дата проведення

ІІ семестр

Дата проведення

Тести, відповіді на питання

 

 

 

 

Контрольний класний твір

 

 

 

 

Уроки розвитку мовлення

3

 

 

1

 

 

Уроки позакласного читання

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

І СЕМЕСТР ( 2 години на тиждень)

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Примітка

Домашнє завдання

ВСТУП (1 година)

 

  1.  

 

Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

 

 

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (6 годин)

(2 твори за вибором учителя)

 

  1.  

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

 

 

  1.  

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

 

  1.  

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

 

 

  1.  

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Національний колорит японської казки.

 

 

  1.  

 

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

 

 

  1.  

 

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм)

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» (різнорівневі завдання)

 

 

  1.  

 

Позакласне читання  1. Арабська народна казка «Синдбад -Мореплавець» (перша подорож).

 

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (11 годин)

 

  1.  

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

 

 

  1.  

 

Ганс Крістіан Андерсен  видатний   казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору.

 

 

  1.  

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні.

 

 

  1.  

 

 Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору

 

 

  1.  

 

Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності

 

 

  1.  

 

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

 

 

  1.  

 

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

 

 

  1.  

 

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово)

 

 

  1.  

 

 Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. 

 

 

  1.  

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

 

 

  1.  

 

 Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання)

 

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (7 год)

  1.  

 

Зарубіжні поети про природу:

Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».

 

 

  1.  

 

Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»).

 Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.  

 

 

  1.  

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними

 

 

  1.  

 

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

 

  1.  

 

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

 

  1.  

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.  Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (усно). Оповідь про Лобо за колективно (самостійно) складеним простим (складним) планом;

 

 

  1.  

 

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР (1 година на тиджень)

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Примітка

Домашнє завдання

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 годин)

 

  1.  

 

 Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».

 

 

  1.  

 

 Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі).

 

 

  1.  

 

Фантастичні перетворення персонажів.

Битва добра і зла.

 

 

  1.  

 

Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в

житті людини.

 

 

  1.  

 

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя).

 

 

  1.  

 

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

 

  1.  

 

 Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

 

  1.  

 

 Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Сила творчої уяви»

 

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (7годин)

 

  1.  

 

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

 

  1.  

 

 Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

 

  1.  

 

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

 

  1.  

 

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті. (написання асоціацій).

 

 

  1.  

 

Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

 

  1.  

 

 Казкові персонажі, утілення в них ідей

доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

  1.  

 

«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод»

 

 

  1.  

 

Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)

 

 

ПІДСУМКИ 1 година

  1.  

 

Підсумковий урок. Бал літературних героїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
4550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку