Календарне планування для 5 класу НУШ до підручника О.Ніколенко

Про матеріал
Календарне планування для 5 класу НУШ на 2023-2024 навчальний рік до підручника О.Ніколенко. І семестр - 2 години на тиждень, ІІ семестр - 1 година на тиждень.
Перегляд файлу

Зарубіжна література

5 клас НУШ

Види контрольних робіт

 

Форма контролю

І семестр

Дата проведення

ІІ семестр

Дата проведення

Тести, відповіді на питання

 

 

 

 

Контрольний класний твір

 

 

 

 

Уроки розвитку мовлення

3

 

 

1

 

 

Уроки позакласного читання

1

 

1

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

І СЕМЕСТР ( 2 години на тиждень)

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Примітка

Домашнє завдання

ВСТУП (1 година)

 

  1.  

 

Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

 

 

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (6 годин)

(2 твори за вибором учителя)

 

  1.  

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

 

 

  1.  

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

 

  1.  

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

 

 

  1.  

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Національний колорит японської казки.

 

 

  1.  

 

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

 

 

  1.  

 

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм)

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» (різнорівневі завдання)

 

 

  1.  

 

Позакласне читання  1. Арабська народна казка «Синдбад -Мореплавець» (перша подорож).

 

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (11 годин)

 

  1.  

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

 

 

  1.  

 

Ганс Крістіан Андерсен  видатний   казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору.

 

 

  1.  

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні.

 

 

  1.  

 

 Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору

 

 

  1.  

 

Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності

 

 

  1.  

 

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

 

 

  1.  

 

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

 

 

  1.  

 

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово)

 

 

  1.  

 

 Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. 

 

 

  1.  

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

 

 

  1.  

 

 Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання)

 

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (7 год)

  1.  

 

Зарубіжні поети про природу:

Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».

 

 

  1.  

 

Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»).

 Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.  

 

 

  1.  

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними

 

 

  1.  

 

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

 

  1.  

 

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

 

  1.  

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.  Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (усно). Оповідь про Лобо за колективно (самостійно) складеним простим (складним) планом;

 

 

  1.  

 

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,

 

 

 

ІІ СЕМЕСТР (1 година на тиджень)

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

 

Примітка

Домашнє завдання

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 годин)

 

  1.  

 

 Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».

 

 

  1.  

 

 Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі).

 

 

  1.  

 

Фантастичні перетворення персонажів.

Битва добра і зла.

 

 

  1.  

 

Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в

житті людини.

 

 

  1.  

 

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя).

 

 

  1.  

 

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

 

 

  1.  

 

 Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

 

  1.  

 

 Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу.

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Сила творчої уяви»

 

 

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (7годин)

 

  1.  

 

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

 

  1.  

 

 Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

 

  1.  

 

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

 

  1.  

 

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

 

  1.  

 

Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті. (написання асоціацій).

 

 

  1.  

 

Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

 

  1.  

 

 Казкові персонажі, утілення в них ідей

доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

 

  1.  

 

«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом

 

 

  1.  

 

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод»

 

 

  1.  

 

Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)

 

 

ПІДСУМКИ 1 година

  1.  

 

Підсумковий урок. Бал літературних героїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
8851
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку