Зарубіжна література
5 клас НУШ
Види контрольних робіт
Форма контролю |
І семестр |
Дата проведення |
ІІ семестр |
Дата проведення |
Тести, відповіді на питання |
|
|
|
|
Контрольний класний твір |
|
|
|
|
Уроки розвитку мовлення |
3
|
|
1
|
|
Уроки позакласного читання |
1 |
|
1 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|
|
|
І СЕМЕСТР ( 2 години на тиждень)
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Примітка |
Домашнє завдання |
|
ВСТУП (1 година) |
|
|||
|
|
Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. |
|
|
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК (6 годин) (2 твори за вибором учителя) |
|
|||
|
|
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. |
|
|
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. |
|
|
|
|
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. |
|
|
|
|
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик». Національний колорит японської казки. |
|
|
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки. |
|
|
|
|
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети. |
|
|
|
|
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм) |
|
|
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
|
Позакласне читання 1. Арабська народна казка «Синдбад -Мореплавець» (перша подорож). |
|
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ (11 годин) |
|
|||
|
|
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
|
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен – видатний казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору. |
|
|
|
|
Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні. |
|
|
|
|
Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору |
|
|
|
|
Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності |
|
|
|
|
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. |
|
|
|
|
Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя |
|
|
|
|
Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя |
|
|
|
|
Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово) |
|
|
|
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. |
|
|
|
|
Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
|
|
|
|
Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
|
|
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання) |
|
|
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ (7 год) |
||||
|
|
Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». |
|
|
|
|
Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. |
|
|
|
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними |
|
|
|
|
Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
|
|
|
Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
|
|
|
|
Розвиток мовлення (усно). Оповідь про Лобо за колективно (самостійно) складеним простим (складним) планом; |
|
|
|
|
Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
|
|
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи», |
|
|
ІІ СЕМЕСТР (1 година на тиджень)
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу
|
Примітка |
Домашнє завдання |
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ (8 годин) |
|
|||
|
|
Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». |
|
|
|
|
Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). |
|
|
|
|
Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. |
|
|
|
|
Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
|
|
|
|
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). |
|
|
|
|
Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
|
|
|
|
Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
|
|
|
|
Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу. |
|
|
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Сила творчої уяви» |
|
|
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД (7годин) |
|
|||
|
|
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
|
|
|
|
Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. |
|
|
|
|
Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
|
|
|
|
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
|
|
|
|
Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті. (написання асоціацій). |
|
|
|
|
Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. |
|
|
|
|
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
|
|
|
|
«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом |
|
|
|
|
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод» |
|
|
|
|
Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором) |
|
|
ПІДСУМКИ 1 година |
||||
|
|
Підсумковий урок. Бал літературних героїв. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|