Урок: "Ганс Крістіан Андерсен. Боротьба добра і зла в казці “Снігова Королева» (5 клас НУШ)

Про матеріал
Конспект уроку, в якому вказані навчальні цілі і яким шляхом можна досягнути бажаного результату, як зацікавити дітей навчальним процесом, використовуючи дослідницьку діяльність. Урок спрямований на те, щоб дитина повірила в свої можливості (я знаю, я вмію, я це роблю)
Перегляд файлу

Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці.

Мета: ознайомити з життєвим та творчим шляхом письменника, відомими перекладачами казок Г.К.Андерсена, вчити використовувати народну мудрість у повсякденному житті для уникнення конфліктних ситуацій, розвивати читацькі компетентності учнів, здатність розуміти зміст прочитаного, переказувати та відтворювати прочитане. виховувати загальнолюдські та особистісні цінності, любов до рідної землі, родини.

Очікувані результати

Знає цікаві факти з життя і творчості Ганса-Крістіана Андерсена, розуміє значення термінів оригінал і переклад; визначає національні особливості казок Г.-К. Андерсена; знає про особливості українських перекладів казки «Снігова Королева», ілюстрації українських художників до неї; читає й сприймає на слух незнайомий текст/медіатекст, визначає головну і другорядну інформацію в прочитаному тексті; розуміє зміст казки «Снігова Королева», знає головних героїв, сюжет; відповідає на запитання за змістом почутого та прочитаного; стисло переказує (усно) зміст почутого та прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; відтворює усно (частково), коментує, інтерпретує почутий та/або прочитаний текст, учиться складати й оформлювати власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови (усно), розуміє, що таке добро і зло.

 

Обладнання: портрет Г.К.Андерсена, малюнки до казки «Снігова королева», роздатковий матеріал,  два ноутбуки

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

 І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

У сучасному світі залишилося не так багато королівських родин. А поговорити з ними віч-на-віч хотілося б багатьом. Сьогодні ми з вами побуваємо в країні, яка і нині є монархічною, тобто має королеву. А також, познайомимося з героями, що розмовляли з принцом і принцесою, королевою от так просто, як і ми говоримо з вами.

   Актуалізація опорних знань

Гра «Так чи ні»

Підтвердіть або спростуйте твердження.

  1. Народна казка має конкретного автора. (НІ)
  2. Народна казка передавалася з уст в уста. (ТАК)
  3. Казки умовно ділять на три групи. (ТАК)
  4. Літературні казки створив народ. (НІ)
  5. Літературну казку називають авторською. (ТАК)
  6. Казки потрібні тільки для того, щоб за їх сюжетом знімали мультфільми. (НІ)

Взаємоперевірка.

 ІІ.  Оголошення теми, мети та завдань уроку.

IIІ.  Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.    Вступне слово вчителя.

           Сьогодні ми продовжимо подорож КРАЇНОЮ КАЗОК. На крилах уяви перенесемося на північ, до Скандинавії. Саме там знаходиться Данія, де й до цього часу є справжні королі й королеви. А багато років тому там жив дивовижний письменник. Він був Казкарем. І звали його Ганс Крістіан Андерсен (1805 - 1875).

Клас ділиться на три групи

І група завдання: за допомогою пошукової системи браузера Google (ноутбук)  знайдіть відомості про Данію (Інструкція з техніки безпеки додається)

ІІ група завдання: за допомогою пошукової системи браузера Google (ноутбук)  знайдіть відомості про життя і творчість Г.К. Андерсена (Інструкція з техніки безпеки додається)

ІІ група завдання в підручнику прочитати біографію письменника.

( стор. 47-51 Зарубіжна література 5 клас/ Ольга Ніколенко, Наталія Рудніцька, Лідія Мацевко-Бекерська).

Представник кожної групи звітує про проведену роботу.

         Необхідно мати дійсно великий літературний талант, щоб скласти цікаву історію про звичайну голку, зламану іграшку, горошину. Ганс Крістіан Андерсен володів таким даром, і це було його щастям. Він писав: «Світ навколо нас сповнений краси, вона проявляється в найменших  образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ живих істот. Доба — крапля, вихоплена з буденного життя, теж містить у собі цілий світ у картинах, сповнених поезії й краси. Відкрий тільки очі і дивись. Поет повинен вказувати на них іншим людям... Потім і вони звикнуть вдивлятися, і життя всіх збагатиться, збагатиться красою...» Щастя бачити й розуміти красу дарує нам письменник у казці «Снігова королева», знайомство з якою ми сьогодні розпочинаємо. 

3.  Аукціон знань.

-   Які казки Андерсена вам відомі?

-   Назвіть головних героїв цих творів.

4.    Відтінки українських перекладів.

Чим відрізняється переклад казки «Снігова королева» Оксани Іваненко від перекладу Галини Кирпи? У О.Іваненко того, хто змайстрував дзеркало, названо чортом. Це персонаж слов’янської міфології. У Г. Кирпи це троль з данського фольклору (стор. 53. Підручника).

Виразне коментоване читання казки «Снігова Королева» учнями ланцюжком

(І та II розділи казки)

5.   Бесіда на первинне сприйняття тексту.

1)  Як з'явилося чарівне дзеркало?

2) Яку властивість воно мало? Свою відповідь підтвердіть словами тексту.

3) Чому дзеркало розбилося?

4) Якого лиха наробили ці скалки?

5)  Розкажіть, що вам стало відомо про дівчинку Герду та хлопчика Кая.

6)   Чому Кай раптом змінився?

7)  Хто першим постраждав від витівок Кая?

8)  Що трапилося з Каєм на вулиці?

III.  Закріплення вивченого матеріалу

«Мікрофон».

1.  Що з розповіді про казкаря вас найбільше вразило?

2.  Від чийого імені ведеться розповідь про Снігову Королеву?

3.  Як звати головних героїв твору?

4. Чи можемо ми зараз сказати, що, прочитавши два розділи,  ми бачимо, що зло перемагає? Чому?

IV.  Домашнє завдання.

Прочитати III та IV розділи казки

Намалювати ілюстрації до прочитаного (за бажанням).

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2023
Переглядів
3114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку