Календарне планування для 6 класу з географіі за модельною програмою «Географія. 6-9 класи»    (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.) 

Про матеріал
Календарне планування з географії для 6 класу розроблено за модельною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти  (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.).
Перегляд файлу

НУШ 6 клас

Календарне планування.

За модельною програмою «Географія. 6-9 класи» 

для закладів загальної середньої освіти 

(авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.) 

                              Тема уроку

Дата

Примітка

 

                     Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ

 

 

 

                       Тема 1. Що вивчає географія

 

 

1

     Географія як наука про Землю.

 

 

2

Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Методи географічних досліджень.

 

 

 

         Тема 2. Як розвивалися знання про Землю

 

 

3

Спостереження за природою.

 

 

4

Уявлення про Землю в давнину. Перші географічні карти.

 

 

5

Розширення знань про планету внаслідок відкриття материків та океанів. Практична робота № 1

 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

 

 

6

Значення навколосвітніх подорожей для

пізнання Землі. Практична робота № 1

 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

 

 

7

Основні напрями сучасних географічних досліджень.

 

 

8

Узагальнюючий урок по темах:”Що вивчає географія”, “Як розвивалися знання про Землю”.

 

 

 

      Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ

 

 

 

         Тема 1. Як можна зобразити Землю

 

 

9

Масштаб, його види.

 

 

10

 Практична робота № 2 Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший. Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті.

 

 

11

Форма Землі на глобусі та карті.

 

 

12

Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку,

плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі. Паперові та електронні картографічні зображення.

 

 

 

         Тема 2. План – надійний помічник     орієнтування на місцевості

 

 

13

План місцевості, його ознаки. Умовні знаки плану місцевості.

 

 

14

Визначення напрямків на плані. Поняття про азимут.

 

 

15

Орієнтування за планом місцевості. Плани міст.

 

 

16

Абсолютна та відносна висоти точок. Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями.

 

 

17

Практичні роботи. № 3 Визначення напрямків на

плані, Абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів.Орієнтування за планом на місцевості.

 

 

 

      Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети

 

 

18

Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження.

 

 

19

Градусна сітка на географічній карті. Географічні координати.

 

 

20

Географічні координати.

 

 

21

Практичні роботи № 3Визначення географічної

широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів.

Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин.

 

 

22

Узагальнюючий урок по темах: “Як можна зобразити Землю”, “План – надійний помічник     орієнтування на місцевості”, “Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети”.

 

 

 

          Розділ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ

 

 

 

Тема 1. Літосфера – кам’яний панцир планети

 

 

23

Внутрішня будова Землі. Літосферні плити.

 

 

24

Внутрішні процеси. Рухи літосферних плит, наслідки їхнього переміщення.

 

 

25

Землетруси.

 

 

26

Вулканізм. Гейзери. Сейсмічні пояси Землі.

 

 

27

Зовнішні процеси: вивітрювання, робота поверхневих текучих вод, підземних вод,

вітру, льодовиків.

 

 

28

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини.

 

 

29

Рельєф суходолу. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

 

 

30

Гори. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

 

 

31

Рельєф дна Світового океану.

 

 

32

Формування гір та рівнин, їхня різноманітність.

 

 

33

Узагальнюючий урок по темі “Літосфера”.

 

 

 

Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі

 

 

34

Будова атмосфери.

 

 

35

Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур. Практичні роботи № 5 Визначення амплітуд та середньої температури повітря,

побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості.

 

 

36

Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропо-

сфері.

 

 

37

Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості.

 

 

38

Вітер, його основні характеристики. Роза вітрів. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів.

 

 

39

Постійні та періодичні вітри.

 

 

40

Вологість повітря та її зміни.

 

 

41

Хмари та хмарність, види хмар.  Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. 

 

 

42

Атмосферні опади. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. 

 

 

43

Погода.

 

 

44

Клімат.

 

 

45

Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу.

 

 

46

Узагальнюючий урок по темі “ Атмосфера”.

 

 

 

    Тема 3. Гідросфера – водне намисто планети

 

 

47

Склад гідросфери.

 

 

48

Світовий океан та його частини. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

 

 

49

Суходіл в океані. Острови в океані. Півострови. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

 

 

50

Властивості вод Світового океану.

 

 

51

Рухи води в Світовому океані.

 

 

52

Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану.

 

 

53

Води суходолу. Річки та їх частини: річкова долина, басейн річки, річкова система. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

 

 

54

Живлення, водний режим та робота річок.

 

 

55

Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

 

 

56

Болота. Штучні водойми.

 

 

57

Льодовики. Багаторічна мерзлота.

 

 

58

Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води.

 

 

59

Узагальнюючий урок по темі “Гідросфера”.

 

 

 

    Тема 4. Біосфера – простір існування живих організмів

 

 

60

Біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття.

Людина – частина біосфери.

 

 

61

Грунти.Утворення та властивості ґрунтів, їхнє значення та охорона. Карта ґрунтів світу і України.

 

 

 

Тема 5. Природні комплекси – різні обличчя планети

 

 

62

Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи.  Практичні роботи № 9 Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом (робота виконується у групах). Навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок господарської діяльності людини.

 

 

63

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Види природних комплексів за масштабом, їхня охорона.

 

 

64

Карта географічних поясів та природних зон світу. Практичні роботи №10 Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу.

 

 

 

 

 

       Тема 6. Антропосфера – середовище життя людини

 

 

65

Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Карта густоти населення.

 

 

66

Людські раси.

 

 

67

Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта. Практична робота №11 Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць.

 

 

68

Вплив антропосфери на інші оболонки Землі.

 

 

69

Узагальнюючий урок по темах: “Біосфера – простір існування живих організмів”, “Антропосфера – середовище життя людини. “

 

 

70

Підсумковий урок.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                  

                                                                                                                                                          

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лошук Віктор Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дідик Юрій Миколайович
    Видає помилку при відкритті файлу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Гринько Любов
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
7404
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку