НУШ 6 клас
Календарне планування.
За модельною програмою «Географія. 6-9 класи»
для закладів загальної середньої освіти
(авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ |
|
|
|
Тема 1. Що вивчає географія |
|
|
1 |
Географія як наука про Землю. |
|
|
2 |
Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Методи географічних досліджень. |
|
|
|
Тема 2. Як розвивалися знання про Землю |
|
|
3 |
Спостереження за природою. |
|
|
4 |
Уявлення про Землю в давнину. Перші географічні карти. |
|
|
5 |
Розширення знань про планету внаслідок відкриття материків та океанів. Практична робота № 1 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі». |
|
|
6 |
Значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі. Практична робота № 1 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі». |
|
|
7 |
Основні напрями сучасних географічних досліджень. |
|
|
8 |
Узагальнюючий урок по темах:”Що вивчає географія”, “Як розвивалися знання про Землю”. |
|
|
|
Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ |
|
|
|
Тема 1. Як можна зобразити Землю |
|
|
9 |
Масштаб, його види. |
|
|
10 |
Практична робота № 2 Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший. Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті. |
|
|
11 |
Форма Землі на глобусі та карті. |
|
|
12 |
Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі. Паперові та електронні картографічні зображення. |
|
|
|
Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості |
|
|
13 |
План місцевості, його ознаки. Умовні знаки плану місцевості. |
|
|
14 |
Визначення напрямків на плані. Поняття про азимут. |
|
|
15 |
Орієнтування за планом місцевості. Плани міст. |
|
|
16 |
Абсолютна та відносна висоти точок. Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями. |
|
|
17 |
Практичні роботи. № 3 Визначення напрямків на плані, Абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів.Орієнтування за планом на місцевості. |
|
|
|
Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети |
|
|
18 |
Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження. |
|
|
19 |
Градусна сітка на географічній карті. Географічні координати. |
|
|
20 |
Географічні координати. |
|
|
21 |
Практичні роботи № 3Визначення географічної широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів. Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин. |
|
|
22 |
Узагальнюючий урок по темах: “Як можна зобразити Землю”, “План – надійний помічник орієнтування на місцевості”, “Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети”. |
|
|
|
Розділ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ |
|
|
|
Тема 1. Літосфера – кам’яний панцир планети |
|
|
23 |
Внутрішня будова Землі. Літосферні плити. |
|
|
24 |
Внутрішні процеси. Рухи літосферних плит, наслідки їхнього переміщення. |
|
|
25 |
Землетруси. |
|
|
26 |
Вулканізм. Гейзери. Сейсмічні пояси Землі. |
|
|
27 |
Зовнішні процеси: вивітрювання, робота поверхневих текучих вод, підземних вод, вітру, льодовиків. |
|
|
28 |
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини. |
|
|
29 |
Рельєф суходолу. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі. |
|
|
30 |
Гори. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі. |
|
|
31 |
Рельєф дна Світового океану. |
|
|
32 |
Формування гір та рівнин, їхня різноманітність. |
|
|
33 |
Узагальнюючий урок по темі “Літосфера”. |
|
|
|
Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі |
|
|
34 |
Будова атмосфери. |
|
|
35 |
Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур. Практичні роботи № 5 Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості. |
|
|
36 |
Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропо- сфері. |
|
|
37 |
Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості. |
|
|
38 |
Вітер, його основні характеристики. Роза вітрів. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. |
|
|
39 |
Постійні та періодичні вітри. |
|
|
40 |
Вологість повітря та її зміни. |
|
|
41 |
Хмари та хмарність, види хмар. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. |
|
|
42 |
Атмосферні опади. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. |
|
|
43 |
Погода. |
|
|
44 |
Клімат. |
|
|
45 |
Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу. |
|
|
46 |
Узагальнюючий урок по темі “ Атмосфера”. |
|
|
|
Тема 3. Гідросфера – водне намисто планети |
|
|
47 |
Склад гідросфери. |
|
|
48 |
Світовий океан та його частини. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. |
|
|
49 |
Суходіл в океані. Острови в океані. Півострови. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. |
|
|
50 |
Властивості вод Світового океану. |
|
|
51 |
Рухи води в Світовому океані. |
|
|
52 |
Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану. |
|
|
53 |
Води суходолу. Річки та їх частини: річкова долина, басейн річки, річкова система. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. |
|
|
54 |
Живлення, водний режим та робота річок. |
|
|
55 |
Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України. |
|
|
56 |
Болота. Штучні водойми. |
|
|
57 |
Льодовики. Багаторічна мерзлота. |
|
|
58 |
Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води. |
|
|
59 |
Узагальнюючий урок по темі “Гідросфера”. |
|
|
|
Тема 4. Біосфера – простір існування живих організмів |
|
|
60 |
Біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття. Людина – частина біосфери. |
|
|
61 |
Грунти.Утворення та властивості ґрунтів, їхнє значення та охорона. Карта ґрунтів світу і України. |
|
|
|
Тема 5. Природні комплекси – різні обличчя планети |
|
|
62 |
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Практичні роботи № 9 Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом (робота виконується у групах). Навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок господарської діяльності людини. |
|
|
63 |
Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Види природних комплексів за масштабом, їхня охорона. |
|
|
64 |
Карта географічних поясів та природних зон світу. Практичні роботи №10 Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу.
|
|
|
|
Тема 6. Антропосфера – середовище життя людини |
|
|
65 |
Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Карта густоти населення. |
|
|
66 |
Людські раси. |
|
|
67 |
Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта. Практична робота №11 Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць. |
|
|
68 |
Вплив антропосфери на інші оболонки Землі. |
|
|
69 |
Узагальнюючий урок по темах: “Біосфера – простір існування живих організмів”, “Антропосфера – середовище життя людини. “ |
|
|
70 |
Підсумковий урок. |
|
|