Навчальна програма для 6 класу НУШ з географії. За модельною програмою «Географія. 6-9 класи»  (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л.).

Про матеріал
Навчальна програма для 6 класу НУШ з географії. За модельною програмою «Географія. 6-9 класи»  для закладів загальної середньої освіти  (авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л.).  
Перегляд файлу

 Навчальна програма для 6 класу з географії.НУШ 6 клас

За модельною програмою «Географія. 6-9 класи» 

для закладів загальної середньої освіти 

(авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.) 

      

Тема уроку

Види навчальної діяльності

Очікувані результати

навчання

 

Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ

 

 

 

Тема 1. Що вивчає географія

 

 

1

     Географія як наука про Землю.

Спостереження  Організація власнихгеографічних спостережень. Дослідження

Значення географічних знань у сучасному світі.

розуміє і пояснює, що вивчає

географія як наука;

усвідомлює значення географіч-

них знань для життя та діяльності людини;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи,

умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

2

Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Методи географічних досліджень.

Навчальний проєкт. Складання опису географічного об’єкта (за вибором) на основі

аналізу різноманітних джерел географічної інформації.

здійснює самостійно  в групі пошук

географічної інформації з різних

джерел та визначає ї корисність для себе;

критично оцінює географічну інформацію, отриману з різних джерел;

характеризує методи географічних досліджень.

 

 Тема 2.                     Як розвивалися знання про Землю

 

 

3

Спостереження за природою.

Спостереження

Спостереження за явищами природи своєї місцевості, фіксація та представлення результатів

виявляє вміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідженняопрацьовувати інформацію, розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі;,

4

Уявлення про Землю в давнину. Перші географічні карти.

Дослідження

Визначення ролі результатів

видатних географічних від-

криттів (у групі). Порівняння сучасних карт зі

стародавніми картами світу.

має уявлення про розширення знань людини про нашу планету в давнину;

5

Розширення знань про планету внаслідок відкриття материків та океанів. Практична робота №1

  Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

Дослідження

Визначення ролі результатів видатних географічних від-криттів (у групі).Практична робота

 

Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

взаємодіє з однокласниками /однокласницями для розв’язання групових завдань з навчальної

проблеми відповідно до своєї ролі;

6

Значення навколосвітніх подорожей для

пізнання Землі. Практична робота №1 Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі».

усвідомлює значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі;

7

Основні напрями сучасних географічних досліджень.

Навчальні проєкти Здійснення онлайн-подорожі

до найцікавіших географіч-них об’єктів за допомогою

віртуального глобуса «Пла-

нета Земля».

розпізнає з допомогою вчителя /

вчительки основні напрями сучасних географічних досліджень; знаходить, збирає, зберігає, представляє, аналізує і узагальнює дані про географічні дослідження та відкриття; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до власних географічних спостережень.

8

Узагальнюючий урок по темах:”Що вивчає географія”, “Як розвивалися знання про Землю”.

. Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

 

Розділ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ

 

 

 

Тема 1. Як можна зобразити Землю

 

 

9

Масштаб, його види.

Практичні роботи

Розв’язування задач на ви-

значення масштабу карт, пе-

реведення одного виду мас-

штабу в інший.

має уявлення про масштаб та його види;

10

Практична робота №2 Розв’язування задач на визначення масштабу карт, переведення одного виду масштабу в інший. Визначення відстаней між об’єктами на топографічному плані та географічній карті.

Практичні роботи

 Розв’язування задач на ви-

значення масштабу карт, пе-

реведення одного виду мас-

штабу в інший.

 Визначення відстаней між

об’єктами на топографічно-му плані та географічній карті

розв’язує задачі з переведення

одного виду масштабу в інший.

11

Форма Землі на глобусі та карті.

Дослідження

Порівняння зображення зем-

ної поверхні на аерофото-

знімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі.

виявляє відмінності зображення форми Землі на глобусі та карті; складає план власної діяльності

під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі,

добирає необхідні ресурси;

виявляє уміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію, розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі;

12

Особливості зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку,

плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі. Паперові та електронні картографічні зображення.

Дослідження

Порівняння зображення зем-

ної поверхні на аерофото-

знімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані, географічній карті, глобусі.

розрізняє зображення земної поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, то-

пографічному плані, географічній карті, глобусі;

 

Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості

 

 

 

 

13

План місцевості, його ознаки. Умовні знаки плану місцевості.

Дослідження

За планом міста (на вибір учителя / учительки) визна-

чення і опис положення ок-

ремих географічних об’єктів.

виявляє уміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі; пояснює, що таке план місцевості,

та називає його головні ознаки;

розрізняє умовні знаки топографічних карт;

14

Визначення напрямків на плані. Поняття про азимут.

Дослідження

За планом міста (на вибір учителя / учительки) визна-

чення і опис положення ок-

ремих географічних об’єктів. Навчальні проєкти Складання плану своєї кімнати / будинку/ при-

садибної ділянки.

розуміє, як визначити напрямки за планом місцевості; вміє з допомогою вчителя / вчительки визначати азимут вказаних

на плані об’єктів;

15

Орієнтування за планом місцевості. Плани міст

Дослідження Визначення способів орієнтування на місцевості: їхні

переваги та недоліки.

використовує здобуті знання і набутий досвід для орієнтування за

планом місцевості.

16

Абсолютна та відносна висоти точок. Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями.

Визначення напрямків на

плані, абсолютної та віднос-

ної висоти точок,

розуміє, як визначити абсолютну

та відносну висоти точок, напрямки за планом місцевості; усвідомлює значення горизонталей для зображення нерівностей земної поверхні;

17

Практичні роботи. № 3 Визначення напрямків на

плані, Абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані об’єктів.Орієнтування за планом на місцевості.

Практичні роботи

Визначення напрямків на

плані, абсолютної та віднос-

ної висоти точок, азимуту

вказаних на плані об’єктів.Орієнтування за планом на місцевості.

розуміє, як визначити абсолютну

та відносну висоти точок, напрямки за планом місцевості; усвідомлює значення горизонталей для зображення нерівностей земної поверхні;

 

Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети

 

 

18

Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження.

Дослідження

Відмінності плану місцевості та

географічної карти

розуміє та сприймає карту як джерело інформації;

виокремлює основні елементи карти та пояснює їхнє значення;

розрізняє між собою загальногеографічні та тематичні карти;

використовує картографічні онлайн-сервіси та онлайн ресурси

для організації власних географічних досліджень;

з’ясовує та пояснює з допомогою

вчителя / вчительки чи інших осіб

значення сучасних картографічних зображень у житті людини;

аналізує самостійно / в групі шкалу висот та глибин на географічних картах;

19

Градусна сітка на географічній карті.

Визначення географічної широти та географічної дов-

готи позначених на карті об’єктів.

пояснює, для чого позначена градусна сітка на географічній карті;

показує на карті паралелі та меридіани;

20

Географічні координати.

Визначення географічної широти та географічної дов-

готи позначених на карті об’єктів.

визначає з допомогою вчителя /вчительки географічну широту та географічну довготу позначених

на карті об’єктів.

21

Практичні роботи № 3 Визначення географічної широти та географічної довготи позначених на карті об’єктів.

Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів використанням шкали висот та глибин.

Практичні роботи Визначення географічної широти та географічної дов-

готи позначених на карті об’єктів.

Визначення абсолютних і

відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот таглибин.

визначає з допомогою вчителя /вчительки географічну широту та географічну довготу позначених

на карті об’єктів.аналізує самостійно / в групі шкалу висот та глибин на географічних картах;

22

Узагальнюючий урок по темах: “Як можна зобразити Землю”, “План – надійний помічник   орієнтування на місцевості”, “Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети”.

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести.

 

          Розділ ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ

 

 

 

Тема 1. Літосфера – кам’яний панцир планети

 

 

23

Внутрішня будова Землі. Літосферні плити.

Моделювання внутрішньої будови Землі.

має уявлення про внутрішню будову Землі, будову літосфери;

24

Внутрішні процеси. Рухи літосферних плит, наслідки їхнього переміщення.

Дослідження.

Моделювання руху літосфе-

рних плит.

встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки між

явищами і процесами, що відбуваються у літосфері;визначає самостійно / в групі географічне розташування літосферних плит;

розуміє причини руху літосферних плит,

25

Землетруси.

Складання пам’ятки щодо дій населення під час виверження вулканів, наближення земле-

трусу.

використовує здобуті знання і на-

бутий досвід для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми –дотримання правил поведінки під

час землетрусу;

26

Вулканізм. Гейзери. Сейсмічні пояси Землі.

Дослідження

Чому під землею гаряче?

Перегляд та обговорення ві-

деофрагмента «Як відбува-

ється виверження вулканів у

різних країнах світу».

Моделювання виверження

вулкана. Складання пам’ятки щодо дій населення під час виверження вулканів, наближення земле-

трусу, ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

використовує здобуті знання і на-

бутий досвід для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми  дотримання правил поведінки під

час  виверження вулкана, ділиться враженнями від виконаного дослідження /проєкту;

27

Зовнішні процеси: вивітрювання, робота поверхневих текучих вод, підземних вод,

вітру, льодовиків.

Спостереження

Спостереження за наслідка-

ми різних видів вивітрюван-

ня у своїй місцевості.

Спостереження за наслідка-

ми роботи поверхневих те-

кучих вод у своїй місцевості.

використовує здобуті знання і на-

бутий досвід для розв’язання

життєвої / навчальної проблеми –

дотримання правил поведінки під час  утворення зсуву;

28

Мінерали, гірські породи. Корисні копалини.

Пошук інформації про вико-

ристання ювелірного каміння

(приклади для дослідження

обирає учень / учениця або

визначає вчитель / вчитель-

ка), її аналіз та презентація

результатів роботи. Навчальні проєкти Визначення шляхів заоща-

дження корисних копалин у побуті.

визначає за допомогою вчителя /

вчительки особливості розміщення родовищ корисних копалин за

запропонованими критеріями;

29

Рельєф суходолу. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

знаходить і показує на картах вулкани (Етна, Везувій, Кіліман-

джаро, Мауна-Кеа), гори (Гімалаї,

Альпи, Карпати, Кримські гори,

Анди), рівнини (Амазонська низовина, плоскогір’я Декан, Східноєвропейська рівнина, Придні-

провська височина, Придніпровська низовина);

30

Гори. Практична робота №4 Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

Складання опису елементів

рельєфу за географічними

картами. Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

знаходить і показує на картах вулкани (Етна, Везувій, Кіліман-

джаро, Мауна-Кеа), гори (Гімалаї,

Альпи, Карпати, Кримські гори,

Анди), рівнини (Амазонська низовина, плоскогір’я Декан, Східноєвропейська рівнина, Придні-

провська височина, Придніпровська низовина); за допомогою вчителя / вчительки за фі-

зичною картою географічні коор-

динати найвищих вершин світу та

України;

пояснює, як рельєф місцевості впливає на розміщення населення, спосіб життя та світогляд людей;

31

Рельєф дна Світового океану.

Складання опису елементів

рельєфу за географічними

картами. Нанесення на контурну карту елементів рельєфу, сейсмічних поясів Землі.

Вказує форми рельєфу на дні Світового океануш

32

Формування гір та рівнин, їхня різноманітність.

Зміни елементів рельєфу

своєї місцевості під впливом

господарської діяльності

людини.

 Унікальні форми рельєфу на

планеті.

знаходить і показує на картах вулкани (Етна, Везувій, Кіліман-

джаро, Мауна-Кеа), гори (Гімалаї,

Альпи, Карпати, Кримські гори,

Анди), рівнини (Амазонська низовина, плоскогір’я Декан, Східноєвропейська рівнина, Придні-

провська височина, Придніпровська низовина)

33

Узагальнюючий урок по темі “Літосфера”.

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

 

Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі

 

 

34

Будова атмосфери.

 Досліджує будову атмосфери

розуміє будову атмосфери та за-

кономірності нагрівання атмо-

сферного повітря;

усвідомлює значення процесів і явищ, що відбуваються в атмос-

фері, для природи та життя людини;

35

Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур. Практичні роботи № 5 Визначення амплітуд та середньої температури повітря,

побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості.

Практичні роботи

Визначення амплітуд та середньої температури повітря,

побудова графіків зміни те-

мператури повітря за певний

період часу. Розв’язування задач на визначення висоти місцевості

за різницею атмосферного

тиску, розрахунок темпера-

тури повітря залежно від ви-

соти місцевості.

Розуміє закономірності нагрівання атмо-

сферного повітря;

усвідомлює значення процесів і явищ, що відбуваються в атмос-

фері, для природи та життя людини; будує графіки ходу температури,

діаграми розподілу опадів, розу вітрів за певний період;

36

Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропосфері.

Спостереження за зміною

висоти Сонця над горизонтом протягом місяця.

 

Розуміє закономірності нагрівання атмо-

сферного повітря;

усвідомлює значення процесів і явищ, що відбуваються в атмос-

фері, для природи та життя людини;

37

Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері. Практична робота № 6 Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску, розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості.

Практичні роботи

Визначення амплітуд та середньої температури повітря,

побудова графіків зміни те-

мператури повітря за певний

період часу. Розв’язування задач на визначення висоти місцевості

за різницею атмосферного

тиску, розрахунок темпера-

тури повітря залежно від ви-

соти місцевості.

пояснює зміну атмосферного тиску на земній поверхні та причини виникнення вітру;

38

Вітер, його основні характеристики. Роза вітрів. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів.

 Практична робота Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за

наявними даними, аналіз

отриманих результатів.

будує графіки ходу температури,

діаграми розподілу опадів, розу вітрів за певний період;

39

Постійні та періодичні вітри.

 Практична робота Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за

наявними даними, аналіз

отриманих результатів.

пояснює зміну атмосферного тиску на земній поверхні та причини виникнення вітру;

40

Вологість повітря та її зміни.

Спостереження ха змінами вологості

характеризує вологість повітря

41

Хмари та хмарність, види хмар.  Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. 

 Практична робота Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за

наявними даними, аналіз

отриманих результатів.

характеризує види хмар та опадів;

42

Атмосферні опади. Практична робота № 7 Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз отриманих результатів. 

   Практична робота Побудова рози вітрів, діаграм хмарності та опадів за наявними даними, аналіз

отриманих результатів.

характеризує види хмар та опадів;будує графіки ходу температури,

діаграми розподілу опадів, розу вітрів за певний період;

43

Погода.

Спостереження за змінами

показників погоди своєї міс-

цевості протягом місяця. Навчальні проєкти

Опис погоди своєї місцевостіза певний період часу.

Незвичайні та стихійні атмосферні явища.

Складання рекомендацій

щодо перебування на вулиці

під час несприятливих атмо-

сферних явищ: граду, ожеле-

ді, ожеледиці, ураганного ві-

тру, грози.

використовує метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень; використовує самостійно або з

допомогою вчителя / вчительки здобуті знання для розв’язання життєвої проблеми щодо подолання негативних наслідків стихійних атмосферних процесів та явищ у своїй місцевості;

44

Клімат.

Спостереження за змінами влімату

складає план власної діяльності

під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі, добирає необхідні ресурси;

 

виявляє уміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб;

ділиться враженнями від виконаного дослідження /проєкту.

45

Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу.

Спостереження за кліматом в Україні

знаходить, збирає, аналізує і представляє географічну інфор-

мацію для ознайомлення з атмосферними процесами і явищами;

 

дотримується рекомендацій щодо перебування на вулиці під час опадів (грози, граду, ожеледі, ожеледиці) та ураганного вітру;

аналізує самостійно / в групі кліматичну карта світу за запропонованими критеріями;

досліджує атмосферу та зміни, що в ній відбуваються, використовуючи карти, зокрема цифрові; представляє інформацію про по-

году за певний період для своєї місцевості;-

46

Узагальнюючий урок по темі “ Атмосфера”.

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

 

    Тема 3. Гідросфера – водне намисто планети

 

 

47

Склад гідросфери.

Досліджує склад гідросфери

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі; називає і пояснює склад гідро-

сфери та її значення в житті людини;

48

Світовий океан та його частини. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

Дослідження. Визначення географічного

положення об’єктів гідросфери.

Робота з картою щодо визначення глибини морів і океанів. Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті

Середземне, Чорне, Азовське, Ка-

рибське моря; Гібралтарську, Ма-

гелланову, Берингову, Керченську протоки; Біскайську, Бенгальську затоки;

 

49

Суходіл в океані. Острови в океані. Півострови. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

Дослідження. Визначення географічного

положення об’єктів гідросфери. Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті острови Гренландія, Мадагаскар, Велика Британія; півострови Аравійський, Індостан,

Скандинавський, Кримський;

50

Властивості вод Світового океану.

Досліджує властивості вод Світового океану

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі; встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в гідросфері;

51

Рухи води в Світовому океані.

Спостерігає за рухами води в океані

виявляє уміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі; встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в гідросфері;

52

Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану.

Спостерігає за життям в океан,  ресурсами Світового океану

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі; встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в гідросфері;

53

Води суходолу. Річки та їх частини: річкова долина, басейн річки, річкова система. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

Спостереження

Спостереження за характером течії та водним режимом місцевої річки.

 Встановлення залежності напрямку та характеру течії

річки від рельєфу.

Визначення напрямку та швидкості течії водотоків своєї місцевості. Спостереження Спостереження за характером

течії та водним режимом місцевої річки.Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

 

знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті річки Амазон-

ка, Ніл, Дніпро, Дунай;

54

Живлення, водний режим та робота річок.

Спостереження

Спостереження за характером течії та водним режимом місцевої річки. Навчальні проєкти

Складання правил поведінки

під час повеней, паводків,

льодоставу й льодоходу, пе-

ребування на березі водойми, руху болотистою місцевістю.

усвідомлює та розуміє необхід-ність дотримання життєво важливих вимог щодо поведінки під час

повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі

водойми, руху болотистою місцевістю;

55

Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер. Практична робота № 8 Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

Визначення за формою озерних улоговин їхнього походження. Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України.

знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті озера Каспійське, Байкал, Шацькі;

56

Болота. Штучні водойми.

Навчальні проєкти

Складання правил поведінки

під час повеней, паводків,

льодоставу й льодоходу, пе-

ребування на березі водойми, руху болотистою місцевістю.

усвідомлює та розуміє необхідність дотримання життєво важливих вимог щодо поведінки під час

повеней, паводків, льодоставу льодоходу, перебування на березі

водойми, руху болотистою місцевістю;

57

Льодовики. Багаторічна мерзлота.

Досліджує льодовики, багаторічну мерзлоту

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці), що розглядаються в темі; встановлює з допомогою вчителя

/ вчительки взаємозв’язки явищ і

процесів, що відбуваються в гідросфері;

58

Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води.

Досліджує  підземні води та залягання в земній корі

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до значення води для життєдіяльності людини та стану ви-

користання прісної води у госпо-

дарській діяльності;

критично оцінює важливість роз-

роблення заходів з охорони водних об’єктів у своїй місцевості.

59

Узагальнюючий урок по темі “Гідросфера”.

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

 

    Тема 4. Біосфера – простір існування живих організмів

 

 

60

Біосфера. Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття.

Людина – частина біосфери.

Дослідження

Виявлення існуючих у біосфері взаємозв’язків.

Чому живі організми нерівномірно поширені на поверхні Землі? Навчальні проєкти  Вплив живих організмів на

інші оболонки Землі.

з’ясовує і пояснює самостійно або

з допомогою вчителя / вчительки

інформацію про склад біосфери та

її взаємозв’язки;

усвідомлює біологічне розмаїття

форм життя на нашій планеті;

використовує власний досвід спостереження за рослинами та тва-

ринами своєї місцевості для

розв’язання запропонованої жит-

тєвої / навчальної проблеми;

презентує приклади власного досвіду з догляду за домашніми

тваринами та культурними рослинами;виявляє за допомогою вчителя /

вчительки існуючі взаємозв’язки

об’єктів і явищ у біосфері для

розв’язання запропонованої жит-

тєвої проблеми;

оцінює користь і небезпеку технічного прогресу для біосфери та

ґрунтів;

61

Грунти.Утворення та властивості ґрунтів, їхнє значення та охорона. Карта ґрунтів світу і України.

Спостереження

Спостереження за негативними

наслідками впливу водної або вітрової ерозії на ґрунти своєї місцевості.  Дослідження  Аналіз джерел надходження забруднень у ґрунти.

Чи існує у вашій місцевості проблема виснаження та руйнування ґрунтів? Які її причини та як вирішують дану проблему?

визначає за картою самостійно / в

групі закономірності поширення

основних типів ґрунтів у світі та в

Україні;відповідально ставиться до збе-

реження ґрунтів та різноманіття

рослин і тварин своєї місцевості;

складає план власної діяльності

під час виконання групового за-

вдання відповідно до своєї ролі в групі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб;

ділиться враженнями від виконаного дослідження /проєкту.

 

Тема 5. Природні комплекси – різні обличчя планети

 

 

62

Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи.  Практичні роботи № 9 Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом (робота виконується у групах). Навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок господарської діяльності людини.

Спостереження

 

Спостереження за впливом людини на місцеві природні комплекси.

Дослідження Взаємозв’язки між компонентами природного комплексу своєї

місцевості.

Навчальна екскурсія з вивчення природних комплексів своєї місцевості та їх зміни внаслідок

господарської діяльності людини. Практична робота Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом

(робота виконується у групах).

розпізнає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки наявні взаємозв’язки між компонентами

природи;

 

виявляє самостійно / в групі екологічні проблеми в природних

комплексах та пропонує шляхи

для їх розв’язання дослідницьким

способом; дотримується правил безпечної

поведінки в природі під час навчальної екскурсії.

63

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Види природних комплексів за масштабом, їхня охорона.

Значення географічних знань для збереження природи та захисту людей від стихійних природних явищ і техногенних катастроф.

взаємодіє в групі для розв’язання

навчальної проблеми;

виявляє уміння і демонструє на-

вички здійснювати дослідження,

опрацьовувати інформацію,

розв’язувати проблеми (індивіду-

ально й у співпраці) природничого змісту, що розглядаються в темі;

 

 

64

Карта географічних поясів та природних зон світу. Практичні роботи №10 Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу.

 

 

Практичні роботи

Визначення за тематичними

картами закономірностей

зміни географічних поясів та

природних зон світу.

аналізує карту природних поясів

світу на предмет визначення особливостей розміщення природних зон;

розуміє значення співробітництва

у розв’язанні навчальної проблеми;

 

       Тема 6. Антропосфера – середовище життя людини

 

 

65

Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Карта густоти населення.

Дослідження

Складання картосхеми роз-

селення людей по планеті.

 Аналіз графіка зміни кількості населення Землі.

усвідомлює самостійно або з до-

помогою вчителя / вчительки значення антропосфери як географічного й соціального середовища життя та діяльності людини; розуміє та пояснює причини нерівномірного розселення людей

на планеті;

66

Людські раси.

Дослідження Аналіз расових відмінностей жителів різних материків.

Український учений Микола

Миклухо-Маклай та його дослідження рівності людських рас.Навчальні проєкти.  Усі ми різні, але всі є жителями планети Земля.

 

 

67

Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта. Практична робота №11 Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць.

Практична робота

Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць.

знаходить і показує на політичній

карті світу найбільші за площеюта кількістю населення країни;

створює самостійно / в групі чи з

допомогою інших осіб презентації про найбільші за площею та кількістю населення країни світ в запропонований спосіб, зокрема

з використанням цифрових технологій і пристроїв; визначає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки за політичною картою географічні координати столиць найбільших

країн світу;

68

Вплив антропосфери на інші оболонки Землі.

Навчальні проєкти. Які зміни чекають на нашу

планету в найближчому май-

бутньому? Усі ми різні, але всі є жителями планети Земля.

 

 

наводить приклади взаємодії природного і соціального середо-

вищ;

презентує результати дослідження у визначений спосіб;

ділиться враженнями від виконаного дослідження /проєкту;

поважає розмаїття серед людей,

протидіє та запобігає виявам (проявам) дискримінації та утисків.

69

Узагальнюючий урок по темах: “Біосфера – простір існування живих організмів”, “Антропосфера – середовище життя людини. “

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

70

Підсумковий урок.

 Узагальнення знань

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту тести

 

 

 

 

  

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Тепляк Інна Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кошляк Євгенія Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Гринько Любов
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
10332
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку