Календарно-тематичне планування з географії 6 клас за програмою Коберник С.Г., Коваленко Р.Р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з географії для 6 класу на І семестр 2023/2024 навчального року складено за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Гільберт Т.Г., Даценко Л.М.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з географії  для 6класу

на І семестр 2023/2024 навчального року

Календарно-тематичне планування складено: за  модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Гільберт Т.Г., Даценко Л.М.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)  (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)

Підручник:Географія : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. —Кам'янець-Подільський: Абетка, 2023. — 273 с.

Основні завдання навчального предмета «Географія» в 6 класі:

Відповідно до визначеної мети передбачено реалізувати такі завдання:

-  формувати у школярів  / школярок дослідницькі уміння, опанувати доступні способи пізнання

предметів  і  явищ  природи та  суспільного життя  (практична  робота,  спостереження, моделювання, дослідження, проєкт, встановлення зв’язків і залежностей у природі та суспільстві, між станом довкілля та діяльністю людини, вимірювання, систематизація, класифікація, критична оцінка побаченого (почутого), вплив поведінки на здоров’я та безпеку);

-  оволодіти  умінням  використовувати  різні  джерела  географічної  інформації    картографічні,

статистичні, геоінформаційні ресурси – для пошуку, інтерпретації та демонстрації різноманітних географічних даних та формування в учнів  / учениць на цій основі ключових компетентностей; 

-  розуміти та пояснювати основні географічні поняття, закономірності розвитку природних і суспільних процесів та явищ, взаємозв'язки між природними компонентами, населенням і господарством різних територій світу й України, усвідомлювати наслідки природокористування та зміни навколишнього середовища;

-  розвивати ціннісне ставлення до природи та її пізнання, толерантність у соціальній комунікації, інші соціальні навички у взаємодії і співпраці в різних видах діяльності;

-  виховувати активну громадянську позицію та патріотичне ставлення до пізнання природи свого краю і України; 

-  створити умови для самовираження та самореалізації учнів / учениць у різних видах діяльності, становлення екологічно грамотної та соціально адаптованої особистості;

-  виховувати  екологічну культуру, національну  свідомість,  толерантне  ставлення до  інших народів, повагу до природних і культурних цінностей різних регіонів і країн світу;

-  формувати здатність і готовність до використання географічних знань і вмінь у повсякденному житті для соціально відповідальної поведінки в навколишньому середовищі, його збереження,

адаптації до умов проживання на певній території; самостійного оцінювання рівня впливу людини на природу, безпеки довкілля як сфери життєдіяльності людини; вирішення конкретних практичних завдань;

-  розвивати пізнавальний  інтерес,  інтелектуальні  та  творчі  здібності учнів  /  учениць  у процесі

географічних спостережень, вирішення проблемних завдань, самостійного пошуку й здобуття нових знань із географії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ

(70 год/рік, 2 год/тиждень)

№ з/п

Дата

Зміст  уроку

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

Домашнє завдання

І СЕМЕСТР

 

Розділ І. ВСТУП ДО ГЕОГРАФІЇ (6 годин)

Тема 1. Що вивчає географія (2 години)

1

 

Географія - наука про нашу планету. Географія як наука про Землю, її природу, населення, його господарську дяльність, взаємодію природи та людства. Значення географічних знань для життя та діяльності людини.

розуміє  і  пояснює,  що  вивчає  географія як наука;

усвідомлює  значення  географічних знань для життя та діяльності людини;

ставить  запитання  про  будову  і властивості  об’єктів  природи, умови  виникнення  та  перебігу природних явищ, їхні ознаки;

розрізняє  джерела  географічної

інформації за видами; 

здійснює  самостійно / в  групі  пошук географічної  інформації  з  різних джерел  та  визначає  її  корисність для себе;

критично  оцінює  географічну інформацію,  отриману  з  різних джерел;

характеризує  методи  географічних досліджень.

Робота з інфографікою

«Система географічних наук».

Віртуальна мандрівка з використанням вебресурсів («GoogleEarth»)

 

П.1

2

 

Звідки та як добирати географічні знання. Основні друковані та електронні джерела географічної інформації. Методи географічних

досліджень.

Бесіда «Що досліджувати сьогодні?» https://education.nationalgeographic.org/resource/modern-explorer/

Робота з інфографікою

«Методи географічних

досліджень».

Проєкт для краєзнавця:

«Моє рідне місто(село, район) в давнину»

 

П.2

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Як розвивалися знання про Землю ( 4 години)

3

 

Уявлення про Землю в давнину. Спостереження за природою та уявлення про Землю в давнину. Перші географічні карти.

виявляє  вміння  і  демонструє  навички  здійснювати  дослідження, опрацьовувати  інформацію, розв’язувати  проблеми  (індивідуально  й  у  співпраці),  що  розгля-

даються в темі;

має  уявлення  про  розширення знань людини про нашу планету в давнину;

усвідомлює  значення  навколосвітніх  подорожей  для  пізнання Землі;

взаємодіє  з  однокласниками  /

однокласницями  для  розв’язання групових  завдань  з  навчальної проблеми  відповідно  до  своєї ролі;

розпізнає  з  допомогою  вчителя  / вчительки  основні  напрями  сучасних географічних досліджень; знаходить, збирає,  зберігає, представляє,  аналізує  і  узагаль-

нює  дані  про  географічні  дослідження та відкриття; 

виявляє  емоційно-ціннісне  ставлення  до  власних  географічних спостережень.

Робота з інфографікою

 

П.3

4

 

Відкриття материків та океанів. Розширення знань про планету внаслідок відкриття материків та океанів.

Дослідження. Визначення ролі результатів видатних географічних відкриттів.

Практична робота. Складання таблиці «Етапи географічного пізнання Землі»

П.4

5

 

Значення навколосвітніх подорожей для пізнання Землі.

Дослідження. Визначення результатів перших навколосвітніх подорожей.

Навчальний проєкт. «Імена видатних дослідників на географічній карті.»

П.5

6

 

Основні напрями сучасних географічних досліджень

Навчальний проєкт. «Основні напрями сучасних географічних досліджень

П. 6

РОЗДІЛ ІІ. СПОСОБИ ЗОБРАЖЕННЯ ЗЕМЛІ (15 годин)

Тема 1. Як можна зобразити Землю (4 години)

7

 

Масштаб та його види.

виявляє  відмінності  зображення форми Землі на глобусі та карті;

складає  план  власної  діяльності під  час  виконання  групового  завдання відповідно до  своєї ролі  в групі,  

добирає  необхідні ресурси;

виявляє  уміння  і  демонструє  навички  здійснювати  дослідження, опрацьовувати  інформацію,розв’язувати  проблеми  (індивідуально  й у співпраці),  що  розглядаються в темі;

розрізняє  зображення  земної  поверхні на аерофотознімку, космічному знімку, плані місцевості, топографічному плані,  географічній карті, глобусі;

має уявлення про масштаб та його види;

розв’язує  задачі  з  переведення одного виду масштабу в інший.

 

Практична робота. Розв’язування задач на визначення масштабу карт та планів, переведення одного виду масштабів в інший.  

П. 7

8

 

Масштаб та його види (продовження)

Практична робота. Визначення відстаней між  об’єктами на топографічному плані та географічній карті.

П. 7

9

 

Форма Землі на глобусі та карті

Дослідження. Порівняння зображення земної поверхні на глобусі та географічній карті.

Інтерактивний інструмент «Земна куля» - mozaik 3D

П. 8

10

 

Особливості зображення земної поверхні на топографічному малюнку, аерофотознімку та космічному знімку, плані місцевості.

Дослідження. Порівняння зображення земної поверхні на топографічному малюнку, аерофотознімку та космічному знімку, плані місцевості.

П. 9

Тема 2. План – надійний помічник орієнтування на місцевості (5 годин)

11

 

План місцевості: його ознаки.

виявляє  уміння  і  демонструє  навички  здійснювати  дослідження, опрацьовувати  інформацію,

розв’язувати  проблеми  (індивідуально  й  у  співпраці),  що  розглядаються в темі;

пояснює, що таке план місцевості, та називає його головні ознаки;

розрізняє  умовні  знаки  топографічних карт;

розуміє,  як  визначити  абсолютну та  відносну  висоти  точок,  напрямки за планом місцевості; 

усвідомлює  значення  горизонталей  для  зображення  нерівностей земної поверхні;

вміє  з  допомогою  вчителя  /  вчительки визначати азимут вказаних

на плані об’єктів;

використовує здобуті знання і набутий досвід для орієнтування за планом місцевості.

Практичне завдання. Експертиза картографічного зображення: «Ознаки плану місцевості»

П.10

12

 

Умовні знаки плану місцевості

Практичне завдання. Акредитація експерта «Топографічні знаки»

П.10

13

 

Визначення напрямків на

Плані. Поняття про азимут.

Практична робота( на місцевості) Визначення способів орієнтування на місцевості: їхні переваги та недоліки. Практична робота( на місцевості) Визначення напрямків на плані. Визначення азимуту вказаних на плані об’єктів.

https://mapmaker.nationalgeographic.org/map/313dfa4e9d97416687ee77c129a04824

П.11

14

 

Абсолютна і відносна висоти точок. Зображення нерівностей земної поверхні горизонталями.

Практична робота. Визначення абсолютної та відносної висоти точок, вказаних на плані об’єктів.

 

П. 12

15

 

Орієнтування за планом місцевості. Плани міст.

Навчальний проєкт. Складання плану своєї кімнати/будинку/присадибної ділянки.

Навчальний проєкт. Побудова маршруту від власного будинку до школи в Google maps.

Проєкт

Тема 3. Географічна карта – унікальний спосіб пізнання планети ( 6 годин)

 

16

 

Географічні карти як джерело інформації та метод дослідження. Елементи географічної карти. Мова карти

розуміє  та  сприймає  карту  як джерело інформації; виокремлює  основні  елементи  карти та пояснює їхнє значення; розрізняє між  собою  загальногеографічні та тематичні карти; використовує  картографічні  онлайн-сервіси  та  онлайн-ресурси для  організації  власних  географічних досліджень; з’ясовує та пояснює з допомогою

вчителя / вчительки чи інших осіб

значення  сучасних  картографічних зображень у житті людини;

аналізує самостійно / в групі шкалу  висот  та  глибин  на  географічних картах;

пояснює,  для  чого  позначена  градусна сітка на географічній карті; показує  на  карті  паралелі  та  меридіани;

визначає  з  допомогою  вчителя  /

вчительки  географічну широту  та

географічну  довготу  позначених

на карті об’єктів.

Дослідження.  Відмінності плану місцевості та географічної карти.

П. 13

17

 

Загальногеографічні та тематичні карти. Географічні атласи. Практичне використання карт та атласів. Шкала висот та глибин.

Практична робота. Визначення абсолютних і відносних висот та глибин географічних об’єктів з використанням шкали висот та глибин.

П.13

18

 

Градусна сітка на географічній карті

Практичне завдання. Лінії градусної сітки

П. 14

19

 

Географічні координати

Практична робота. Визначення географічної широти та географічної довготи, позначених на карті об’єктів.

П. 15

20

 

Географічні координати (продовження)

Практична робота. Пошук географічних об’єктів за географічними координатами.

П. 15

21

 

Оцінюємо свої досягнення з розділу «Способи зображення Землі».

 

Тестування, розв’язування задач.

 

Розділ ІІІ. Оболонки Землі.

 Тема 1. Літосфера – кам’яний панцир планети (11 год.)

22

 

Внутрішня  будова  Землі.  Літосферні плити.

має  уявлення  про  внутрішню  будову Землі, будову літосфери;

визначає самостійно  / в групі  географічне  розташування  літосферних плит;

 

 

 

 

розуміє  причини  руху  літосферних  плит,  виникнення  землетрусів,    виверження  вулканів  та  гейзерів на Землі;

 

встановлює  з допомогою вчителя

/  вчительки  взаємозв’язки  між явищами  і  процесами,  що  відбуваються у літосфері;

знаходить  і показує на картах вулкани  (Етна,  Везувій,  Кіліманджаро, Мауна-Кеа), гори (Гімалаї, Альпи,  Карпати,  Кримські  гори, Анди),  рівнини  (Амазонська  низовина,  плоскогір’я  Декан,  Східноєвропейська  рівнина,  Придніпровська  височина,  Придніпровська низовина);

визначає  самостійно  або  з  допомогою  вчителя  /  вчительки  за фізичною картою  географічні  координати найвищих вершин світу та України;

пояснює,  як  рельєф  місцевості впливає на розміщення населення, спосіб життя та світогляд людей; 

використовує здобуті знання і набутий  досвід  для  розв’язання життєвої  / навчальної проблеми – дотримання правил поведінки під

час  землетрусу,  виверження  вулкана, утворення зсуву; визначає  за  допомогою  вчителя  / вчительки  особливості  розміщення  родовищ  корисних  копалин  за

запропонованими критеріями;

ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

представляє  результати  дослідження  картографічним  способом,  зокрема  з  використанням цифрових пристроїв.

Моделювання: Будова

літосфери.Mozaik 3D- будова Землі як планети.

Дослідження. Чому під землею гаряче?

Практична робота (початок):

Ведення та аналіз даних

календаря погоди за місяць.

(для теми “Атмосфера)

П.16

23

 

Внутрішні  процеси.  Рухи  літосферних  плит, наслідки  їхнього переміщення.

Моделювання: Процеси у літосфері «Рух літосферних плит».

Mozaik 3D- літосферні плити

Дослідження. Моделювання руху літосферних плит.

П.17

 

24

 

Землетруси

Дослідження. Розроблення «пам’ятки»

жителю і туристу про ознаки

наближення землетрусу (буклет,

постер, флаєр).

П.18

 

25

 

Вулканізм. Гейзери. Сейсмічні пояси світу

Дослідження. :Чому люди живуть на схилах вулканів попри небезпеку їхнього виверження?

Моделювання: Процеси у літосфері «Вулкан». Mozaik 3D –вулканізм

Моделювання виверження вулкану.

Робота з інформацією:

Створення лепбуку/буклету активно діючих вулканів світу. Розроблення «пам’ятки» жителю і туристу про ознаки виверження вулкану (буклет,

постер, флаєр).

Практична робота.

Позначення на контурній карті

сейсмічних поясів, окремих

вулканів

П.19

26

 

Зовнішні процеси. Робота текучих вод.

Моделювання: Процеси у літосфері «Зсув», «Водна ерозія».

Спостереження за наслідками роботи поверхневих текучих вод у своїй місцевості.

П.20

27

 

Робота льодовиків та вітру. Вивітрювання

Навчальний проєкт. Унікальні форми рельєфу на планеті.

Навчальний проєкт. Зміни елементів рельєфу своєї місцевості під впливом господарської діяльності людини.

П.21

28

 

Мінерали та  гірські породи. Корисні копалини. 

Дослідження. Пошук  інформації  про  використання ювелірного каміння

(приклади  для  дослідження обирає  учень  /  учениця  або визначає  вчитель  /  вчителька),  її  аналіз  та  презентація

результатів роботи.

П.22

29

 

Рельєф суходолу. Рівнини. Формування рівнин, їхня різноманітність.

Практична робота: Позначення

на контурній карті Амазонська  низовина,  плоскогір’я  Декан,  Східноєвропейська  рівнина,  Придніпровська  височина,  Придніпровська низовина.

Дослідження. Складання  опису  елементів  рельєфу  за  географічними

картами

П.23

30

 

Гори. Формування гір, їхня різноманітність.

Практична робота: Позначення

на контурній карті елементів рельєфу - гори Гімалаї, Альпи,  Карпати,  Кримські  гори, Анди.

Дослідницька станція Скелястих гір

https://www.fs.usda.gov/research/rmrs

 

https://education.nationalgeographic.org/resource/expedition-everest/ експедиція Еверест

П.24

31

 

Рельєф дна Океану.

Робота з інфографікою. Mozaik 3D- карта  морського дна.

П.25

32

 

Оцінюємо свої досягнення з розділу «Літосфера – кам’яний панцир планети».

 

Діагностувальна робота 2

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маркітан Поліна
    Дякую за роботу!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
3 вересня 2023
Переглядів
5456
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку