Календарне планування для дітей з ооп (Індивідуальне навчання) 1 клас норма НУШ

Про матеріал
Календарне планування для дітей з ооп (Індивідуальне навчання) 1 клас норма НУШ
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МАТЕМАТИКИ

1 клас (2 години на тиждень)

 

Календарно-тематичний план складено відповідно до типової освітньої програми              для 1 – 2 класів НУШ, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко

 

За підручником «Математика» 1 клас, автори: В.Г. Бевз, Д.В. Васильєва.

2 семестр (38 годин)

 

Дата

Тема

29

 

Все навкруги математика. Склад чисел 2,3,4,5,6,7,8,9,10. Числова послідовність.

30

 

Точка, відрізок, промінь, пряма. Лінійка, довжина відрізка. Компоненти дії додавання. Ламана, кути.

31

 

Многокутник. Порівняння чисел на числовому промені. Компоненти дії віднімання. Віднімання на числовому промені.

32

 

Коло. Плоскі та об’ємні фігури. Пряма. Крива. Ламана. Діагностична робота

33

 

Задачі на додавання і віднімання. Різницеве рівняння.

34

 

Таблиця додавання і віднімання чисел 1,2,3,4,5.

35

 

Збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Переставний закон додавання.

36

 

Зв’язок додавання і віднімання. Знаходження невідомого доданка. Діагностична робота.

37

 

Розрядні числа 10-50. Лічба десятками в межах 50.

38

 

Розрядні числа 60-100. Числові вирази. Порівняння десятків. Дії з десятками.

39

 

Співвідношення між одиницями довжини. Дециметр. Метр. Вартість. Співвідношення між одиницями вартості. Діагностична робота .

40

 

Число 11-15,16-19, 11-20. Склад двоцифрових чисел.

41

 

Додавання та віднімання в межах 20.

42

 

Числа 21-50. Читання, запис і порівняння чисел 21-50. Числа 51-100

43

 

Читання , запис і порівняння чисел 50-100. Маса , одиниця маси – кілограм. Діагностична робота.

44

 

Доба. Визначення часу за годинником.

45

 

Додавання та віднімання одноцифрового числа до_від двоцифрового.

46

 

Віднімання та додавання розрядних десятків.

47

 

Додавання одноцифрових чисел до двоцифрових. Віднімання одноцифрових чисел від двоцифрових.

48

 

Повторення вивченого. Діагностична робота.

49

 

Довжина. Одиниці довжини.

50

 

Дії з іменованими числами та їх порівняння

51

 

Маса. Одиниці маси.

52

 

Дії з іменованими числами та їх порівняння

 

53

 

Вартість. Одиниці вартості.

54

 

Дії з іменованими числами та їх порівняння.

55

 

Час. Одиниці часу.

56

 

Повторення. Діагностична робота

57

 

Дії та їх компоненти. Істинні та хибні твердження. Довжина ламаної.

58

 

Числові вирази. Рівності. Геометричні фігури.

59

 

Нерівності. Числовий промінь. Робота з даними.

60

 

Задачі. Істинні та хибні рівності та нерівності.

61

 

Числовий промінь. Знаходження невідомого доданка. Геометричні фігури.

62

 

Дії з іменованими числами та їх порівняння. Задачі. Упорядкування чисел за зростанням.

63

 

Нумерація в межах 100. Об’ємні геометричні фігури. Задачі

64

 

Плоскі геометричні фігури. Задачі.

65

 

Моделі до задач. Порівняння чисел.

66

 

Контрольна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      Календарно-тематичне планування

Інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 1 клас»

2семестр (19 годин)

Розроблено згідно : Типової освітньої  програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко. 

Підручник: Грущинська І.В. «Я досліджую світ» : підруч. для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. (у 2-х частинах) : Ч. 2 / І.В. Грущинська, З.М. Хитра, І. Дробязко. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 112 с.: іл.

Дата

Тема

15

 

Наша Батьківщина – Україна.

16

 

Славетне минуле нашої країни.

17

 

У кожного свій, найкращій рідний край.

18

 

Природа мого рідного краю.

19

 

Сучасний день нашої країни.

20

 

Народи світу.

21

 

Світ у минулому та майбутньому .

22

 

Цінність природи для життя.

23

 

Значення Сонця і повітря для життя.

24

 

Вода запорука життя.

25

 

Земля – годувальниця. Що означає слово «земля», «грунт». Який склад має грунт? 

26

 

Рослини – окраса Землі. Якими бувають рослини? Як вивчати будову рослин?

27

 

Світ рослин. Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини?

28

 

Мої досліди. Як вирощувати кімнатні рослини?

29

 

Тварини – багатство нашої планети.

30

 

Світ тварин. Хто такі тварини і птахи?

31

 

Взаємозв’язки в природі. Природа в небезпеці.

32

 

Природа потребує охорони.

33

 

Вітаємо тебе, літо!

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ «КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ»

1 клас ( 1 година на тиждень)

2 семестр (19 уроків)

 

Календарно-тематичний план складено відповідно до: програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку Автори: Сак Т.В., Прохоренко Л.І

Дата

Тема

15

 

Розвиток дотику ( температурні відчуття: холодний – гарячій – теплий), позначення словом своїх відчуттів.

16

 

Смакові відчуття ( солодкий, солоний, гіркий, кислий). Дидактична гра « Дізнайся за смаком». Групування предметів за смаком.

17

 

Ознайомлення з характерними запахами предметів та об’єктів живої й неживої природи( приємний , не приємний запах, відсутність запаху).

18

 

Баричні відчуття ( сприйняття почуття важкості : важкий – легкий)

19

 

Сприйняття поверхні: гладкий – шорсткий.

20

 

Тіла що плавають.

21

 

Диференціація «Голосний – тихій». Шумова коробочка.

22

 

Виділення і розрізнення звуків навколишнього середовища.

23

 

Ознайомлення з побутовими шумами і з шумами природи.

24

 

 

Розрізнення музичних звуків і звуків навколишнього середовища ( шелест листя, скрип снігу, шум шин).

25

 

Сприйняття простору.

26

 

Знаходження, показ і називання основних частин тіла та обличчя на ляльці, м’якій іграшці ( різного розміру). Орієнтування на власному тілі ( права, ліва рука.,нога, частина тіла).

27

 

28

 

Орієнтування в приміщенні ( класна кімната). Визначення розташування предметів у приміщенні.

29

 

Сприйняття часу.

30

 

Впізнавання і називання найпростіших явищ природи ( холодно, тепло, йде дощ…)(

31

 

Пори року. Подорож у казку «12 місяців» Зміна пори року. Частини доби ( ранок, день, вечір, ніч).

32

 

33

 

Підсумкова діагностика пізнавальних процесів учня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ МАТЕМАТИКИ

4 клас (2 години на тиждень)

2 семестр ( 35 уроків)

 

Календарно-тематичний план складено відповідно до типової освітньої програми    для 1 – 2 класів НУШ, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко.

Підручник : Математика 4 клас С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко (2015 рік) 2 частина.

 

Дата

Тема

1

 

Арифметичні дії множення і ділення. Усні обчислення зручним способом. Ознайомлення з письмовим множенням багатоцифрового числа на одноцифрове число.

2

 

Письмове ділення багатоцифрового числа на одноцифрове число. Підготовча робота до задач.

3

 

Задачі на пропорційне ділення. Ознайомлення з множенням чисел, які містять 0 в середині запису.

4

 

Множення чисел, одне з яких закінчується нулем. Формування умінь розв’язувати задачі на пропорційне ділення.

5

 

Усне множення і ділення на 5, 50, 500.

6

 

Розв’язування задач. Знаходження однакової величини за двома різницями. Усне множення на 25,250, 2500.

7

 

Ознайомлення із задачами на знаходження невідомих за двома різницями. Усне множення і ділення на 125,1250.

8

 

Задачі на знаходження невідомих за двома різницями, однаковою величиною в яких є кількість або час.

9

 

Множення і ділення іменованих чисел. Ділення з остачею. Застосування розподільного закону множення для тотожних перетворень математичних виразів.

10

 

Письмове ділення на одноцифрове число. Скорочена форма запису письмового ділення.

11

 

Задачі на пропорційне ділення і на знаходження невідомих за двома різницями. Множення і ділення на 11,101,1001.

12

 

Задачі, що містять однакову величину. Задачі на знаходження четвертого пропорційного.

13

 

Контрольна робота. Множення і ділення на 9, 99, 999.

14

 

Множення і ділення іменованих чисел. Ділення з остачею. Застосування

15

 

Письмове ділення на одноцифрове число. Ділення чисел, що закінчуються нулями. Підготовча робота до задач на рух.

16

 

Випадки ділення, коли в середині частки є нуль.

17

 

Задачі на одночасний рух в різних напрямках.

18

 

Задачі на знаходження відстані.

19

 

Задачі з буквеними даними. Математична модель задачі.

20

 

Задачі на знаходження швидкості

21

 

Задачі на знаходження часу, при одночасному русі в різних напрямках.

22

 

Письмове множення на двоцифрове число у випадку коли другий множник містить нуль.

23

 

Ділення з остачею. Задачі на одночасний рух в різних напрямках.

24

 

Задачі на процеси. Творча робота над задачею.

25

 

Контрольна робота.

26

 

Геометричні фігури на площі. Види кутів, діаграм, многокутників.

Площа фігури. Вимірювання площі палеткою. Квадратними сантиметрами.

27

 

Одиниці площі. Квадратний міліметр. Квадратний дециметр. Квадратний метр. Квадратний кілометр. Ар (сотка). Гектар. Задачі на одночасний рух в протилежних напрямках.

28

 

Дроби. Ознайомлення з поняттям «дріб». Дроби менше за 1.

29

 

Порівняння дробів. Рівні дроби. Знаходження дробу від числа.

30

 

Правило знаходження числа за величиною його дробу.

31

 

Складені задачі, які містять знаходження числа за його дробом.

Контрольна робота

32

 

Одиниці часу. Додавання і віднімання іменованих чисел. Задачі на час.

33

 

Дії з іменованими числами, поданими у одиницях вимірювання часу.

34

 

Повторення вивченого за рік. Підготовка до ДПА

35

 

Контрольна робота. ДПА

 

 

 

                                      Календарно-тематичне планування

Інтегрованого курсу «Я досліджую світ. 4  клас»

2семестр (19 годин)

За програмою розробленою під керівництвом Р. Шияна. (За підручником «Я досліджую світ», автори: О.В. Волощенко, О.П. Козак, Г.С. Остапенко – К. : Світич 2021)

 

Дата

Тема

17

 

Що таке віруси і які вони спричиняють хвороби ? Як захиститися від вірусів? Готуємо проект «Розмови мікробів»

18

 

Де живуть бактерії? Чи всі мікроби шкідливі? Діагностична робота

19

 

Де у Всесвіті зосереджена матерія? Що таке сузір’я та які вони бувають?

20

 

Готуємо проект «Фантазія вабить нас до зірок». Які таємниці приховують планети?

21

 

У чому унікальність планети Земля?Досліджуємо разом. Відкриваємо таємниці місячного світла.

22

 

Які об’єкти є у всесвіті?  Як людина освоює космос. Діагностична робота.

23

 

«Як це влаштоване?» Для чого людям роботи? Як працює робот? Готуємо проект ( Створюємо настільну гру « Життя в долоні»)

24

 

Як влаштований ліс? Навіщо нам ліси? Досліджуємо разом. Куди ростуть рослини.

25

 

Як орієнтуватися на місцевості? Що я можу зробити для інших? Діагностична робота

26

 

«Енергія». Які бувають джерела енергії? Чи може енергія заподіяти шкоду?

27

 

Такі різні лампи. Звідки береться електрика? Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?

28

 

Що таке радіація? Як поводитися під час пожежі? Діагностична робота

29

 

«Можливості людини» Якими мають бути друзі?

30

 

Чи варто зберігати старожитності?

31

 

Досліджуємо разом. Виявляємо і долаємо втому.

32

 

Як стати генієм?

33

 

Що дарує радість?

34

 

Діагностична робота

35

 

Підсумковий урок за рік. Проект « Як ми зростали?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ

«УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЧИТАННЯ»

1 клас ( 3 години на тиждень)

2 семестр (36 уроків)

Календарно-тематичний план складено відповідно до типової освітньої програми    для 1 – 2 класів НУШ, розробленої під керівництвом О.Я. Савченко

За підручником: Вашуленко М.С., Вашуленко О.В. Буквар: підручник (у двох частинах) для 1 кл. заг. середн. освіт. закл. / М. С. Вашуленко, О. В. Вашуленко. – Навчальне видання. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.

 

Дата

Тема

37 ч.

 

Знову в класі ми всі разом. Звуки [г], [г'], позначення їх буквою «ге». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту.

38

П

 

Письмо малої букви г. Написання складів та слів із буквою г. Складання і записування слів із вивчених букв.

Письмо великої букви Г. Написання складів, слів із буквою Г. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

39

П

 

Письмо малої букви ґ. Написання складів та слів із буквою ґ. Складання речень за малюнком.ч

40ч

 

Звук [ґ], позначення його буквою «ґе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Закріплення звукових значень букв «ге», «ґе». Опрацювання тексту «На городі».

41п

 

Письмо малої букви ґ. Написання складів та слів із буквою ґ. Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів.

6п

 

Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання  буквосполучень, слів.

 

Буква «знак м’якшення» (ь), позначення нею на письмі м’якості приголосних. Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи

8п

 

Письмо малої букви х, складів із нею. Складання і записування слів.

9п

 

Повторення правил з’єднання вивчених букв. Списування тексту, поданого рукописним шрифтом

10ч

 

Звук [х], позначення його буквою «ха». Читання слів. Звуковий аналіз слів. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки

11п

 

Письмо малої букви х, складів із нею. Складання і записування слів. Письмо великої букви Х. Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

12п

 

Письмо малої букви ж. Написання буквосполучень та слів із буквою ж. Навчальний диктант

13ч

 

Звук [ж], позначення його буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів і слів. Скоромовка. Опрацювання вірша М.Воробйова «Сто дібров». Мовні вправи

14п

 

Письмо малої букви ж. Написання буквосполучень та слів із буквою ж. Навчальний диктант

15п

 

Письмо великої букви Ж. Написання складів. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом.

16ч

 

Звук [ш], позначення його буквою «ша». Зіставлення звуків [ж] -[ш]. Читання слів, речень. Опрацювання тексту «Пошта».

42п

 

Письмо великої букви Ш. Написання буквосполучень, слів та речень. Письмо малої букви ч. Написання складів, слів, речень. Словниковий диктант

43п

 

Письмо великої букви Ч, складів та слів із нею. Порівняння написання букв Ч та У. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

44ч

 

Звук [ч], позначення його буквою «че». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи. Скоромовки. Закріплення звукового значення букви «че». Опрацювання тексту

 

45п

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Письмо під диктування

46п

 

Письмо малої букви ц. Письмо складів та слів із буквою ц. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

47ч

 

Звуки [ц], [ц'],позначення їх буквою «це». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Мовні вправи. Опрацювання вірша «Порожній козуб» (за В.Лучуком).

48п

 

Письмо великої букви Ц, буквосполучень та слів із нею.

49п

 

Письмо малої букви я. Написання буквосполучень, слів. Звуковий аналіз слів.

50ч

 

Буква «я», позначення нею сполучення звуків [йа]. Позначення буквою «я» звука [а] та м'якості попереднього приголосного. Звуковий аналіз слів.

51п

 

Письмо великої букви Я, буквосполучень із нею. Доповнення і записування речень. Складання й записування слів

52п

 

Письмо малої букви ю. Написання буквосполучень, слів та речень. Словниковий диктант

53ч

 

Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу]. Позначення буквою «ю» звука [у] та м'якості попереднього приголосного. Читання складів, слів. Опрацювання вірша А.М'ястківського «Весна».

54п

 

Письмо великої і малої букви Ю, складів та слів із нею. Написання речень. Письмо під диктування.

55п

 

Письмо малої букви є. Написання складів та слів із буквою є. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом.

56ч

 

Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе]. Позначення буквою «є» звука [е] та м'якості попереднього приголосного. Опрацювання віршів. Читання в ролях. Загадки.

57п

 

Письмо малої та великої  букви є. Написання складів та слів із буквою є. Списування тексту, поданого друкованим шрифтом.

58п

 

Письмо малої та великої  букви ї, буквосполучень із нею. Складання і записування слів із вивчених букв.

59ч

 

Буква «ї», позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів..

60п

 

Діагностична робота

61п

 

 

62ч

 

Опрацювання віршів. Буква «ща», позначення нею звукосполучення [шч]. Читання складів, слів.

63п

 

Написання буквосполучень, слів. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

64п

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

65ч

 

Звук [ф], позначення його буквою «еф».

66п

 

Речення. Списування текстів, поданих рукописним і друкованим шрифтом. Робота з деформованими реченнями.

67п

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви, поєднувати їх у словах.

68ч

 

Опрацювання казки «Родичі». Розігрування сценки за казкою.

69п

 

Письмо буквосполучень дз, Дз, слів із ними. Безвідривне поєднання букв. Побудова і записування речень

70п

 

Діагностична робота

71ч

 

Закріплення звукових значень вивчених букв. Словникові вправи. Скоромовки. Опрацювання тексту «Фунікулер у Києві».

72п

 

Письмо малої букви щ. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант

73п

 

Списування тексту, поданого друкованим шрифтом.

74ч

 

Закріплення звукового значення вивчених букв. Розповідь про Тараса Шевченка та Лесю Українку. Опрацювання текстів «Тарас Григорович Шевченко», «Леся Українка».

75п

 

Закріплення вмінь писати вивчені букви. Побудова речень за малюнком.

76п

 

Діагностична робота

77ч

 

Читання слів. Словникові вправи

78п

 

Закріплення вмінь писати великі й малі літери українського алфавіту

79п

 

. Побудова і записування речень.  Написання складів та слів з апострофом.

80ч

 

Алфавіт. Звуки мовлення. Букви. Алфавітні назви букв.

 

81п

 

Речення. Списування текстів, поданих рукописним і друкованим шрифтом.

 

82п

 

Підсумок за рік

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

за підручником інтегрованого курсу

“Українська мова та читання”

За програмою розробленою під керівництвом Р. Шияна.

(авторки Ганна Остапенко, Ольга Волощенко, Олександра Козак)

4 клас

( 57 уроків)

2 семестр

 

дата

Тема

42

 

З Новим роком! Щедрівки. Поринь у казку! К.С. Льюіс «Хроніки Нарнії»

43

 

Прикметник.

44

 

Числа і роди прикметників

45

 

Відмінки прикметників. М. Савка» Біла пані»

46

 

У світі фантазій. Не лише добрі! К.С. Льюіс «Хроніки Нарнії»

47

 

Як визначити відмінок прикметника? Грицько Чубай «Малюю зиму»

48

 

Творення прикметників.

49

 

Прикметник із суфіксами –ськ-, -зьк-, цьк-.

50

 

Доброі зло: одвічна боротьба. К.С. Льюіс «Хроніки Нарнії»

51

 

Чи потрібен знак м’якшення?

52

 

Роль прикметника.

53

 

Морфологічний розбір прикметника. В.Правторова «Білка»

54

 

Діагностична робота

55

 

Космос кличе.

56

 

Числівник

57

 

Що роблять люди в космосі? І.Панасов «Леонід Каденюк»

58

 

Правопис числівників

59

 

У світі роботів. Р.Комаровський « Як це влаштоване? Роботи»

60

 

Числа, роди, відмінки числівників. Прибульці: вигадка чи реальність?

61

 

Мій день. У. Старк «Сікстен» . Коли все іде шкереберть.

62

 

Вимовляй і пиши без помилок.

63

 

Роль числівника. Числа, роди, відмінки . Про що шепочуться зірки.

64

 

Л. Українка «Зоря» . Котра година?. Стара історія на новий лад. Міф про сузір’я Ліра

65

 

Діагностична робота.

66

 

Допитливим жити цікаво. Особові займенники.

67

 

На гостині в Кобзаря. «Мені тринадцяти минало»

68

 

Особи займенників.

69

 

Весна прийшла. Числа займенників.

70

 

Займенники 1 особи

71

 

Займенники 2 особи. Л. Глібов «Хто вона?»

72

 

Займенники 3 особи..  Роль займенників.

73

 

Займенники з прийменниками.

74

 

Діагностична робота.  Звідки береться енергія?

75

 

Дієслово.

76

 

Мені все до снаги. А.Савчук «Силомір», В. Сухомлинський «Мокра та суха сорочки» Кузько Кузякін «Усі такі уважні»

77

 

Подорож у часі. Неозначена форма дієслова.

78

 

Енергія грошей. Теперішній час дієслова.

79

 

Як стати заможним. Б.Шефер « Пес на ім’я Мані»

80

 

Правопис закінчень дієслів. М.Рильський «Розмова з другом»

81

 

Правопис особових закінчень дієслів.

82

 

Минулий час дієслова.  Відчути біль і радість Батьківщини.

83

 

Дієслова на –ся, -сь.

84

 

Діагностична робота

85

 

Прислівник.

86

 

Український геній. Б. і Н. Тихолоз «Франко. Від А до Я»

87

 

Такі різні прислівники. Д.Данальсон равлик і кит»

88

 

Чи змінюються прислівники?

89

 

Роль прислівників. М.Рильський «Мова»

90

 

Пригадаймо члени речення.

91

 

Як багато ми зробили.  В Струтинський «Канікули»

92

 

Велика допомога маленького друга. Д. Дональдсон «Равлик і кит».

93

 

Діагностична робота

94

 

 

95

 

Резервний урок. Дж.Роулінг Гаррі Потер і кубок вогню

96

 

Резервний урок. Дж.Роулінг Гаррі Потер і кубок вогню

97

 

Пригадаймо частини мови.

98

 

ДПА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
31 січня 2022
Переглядів
7480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку