Математика
1 семестр
3 години на тиждень
Підручник : Математика : підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти / Ольга Гісь, Ірина Філяк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2019. — 224 с. : іл
№ з.п. |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Сторінки П. РЗ. |
|
І. ЧИСЛА. ДІЇ З ЧИСЛАМИ. СЮЖЕТНІ ЗАДАЧІ |
|||||
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1 клас. Нумерація чисел першої сотні. Математичні вирази. Рівності. Нерівності. Загальні прийоми розв’язування задач (14 год) |
|||||
Тиждень 1 |
|||||
|
02.09 |
Послідовність чисел першої сотні. Утворення чисел у межах 100. Кількість десятків у сотні. Місце кожного числа першої сотні |
|
6 |
4 |
|
і |
Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові числа. Розряди чисел. Позиційний принцип запису числа |
|
9 |
5 |
|
04.09 |
Урок закріплення знань і вмінь визначати десятковий склад чисел |
|
12 |
7 |
Тиждень 2 |
|||||
|
07.09 |
Лічба одиницями, двійками, п’ятірками, десятками. Числові послідовності |
|
16 |
8 |
|
09.09 |
Порівняння чисел. Числові рівності й нерівності: істинні та хибні |
|
19 |
10 |
|
і |
Додавання чисел на основі десяткової нумерації. Спосіб порозрядного додавання |
|
21 |
12 |
|
11.09 |
Віднімання чисел на основі десяткової нумерації. Спосіб порозрядного віднімання |
|
24 |
13 |
Тиждень 3 |
|||||
|
14.09 |
Додавання й віднімання чисел на основі десяткової нумерації. Розклад числа на розрядні доданки |
|
24 |
14 |
|
16.09 |
Розв’язування простих задач на знаходження суми, різниці, на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння. Аналіз тексту задачі. Сутність процесу розв’язування задачі. Повна форма запису |
|
28 |
15 |
|
18.09 |
Числовий вираз. Сімейство рівностей. Числовий вираз на дві дії. Складання і обчислення числових виразів за запитаннями |
|
30 |
16 |
|
і |
Натуральні числа і число 0. *Творча робота над задачею |
|
33 |
17 |
Тиждень 4 |
|||||
|
21.09 |
Аналітичні вправи з парними та непарними числами. *Творча робота над задачею |
|
36 |
18 |
|
23.09 |
Повторення вивченого про число. *Нестандартні завдання з числами на аналіз |
|
38 |
19 |
|
і |
Круглі числа. *Розв’язування задач з логічним навантаження |
|
40 |
20 |
I I . В Е Л И Ч И Н И |
|||||
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1-й клас (6 год) |
|||||
|
25.09 |
Довжина як властивість предметів навколишнього світу. Порівняння об’єктів за зростом і за довжиною «на око». Одиниці вимірювання довжини. Добір відповідних одиниць довжини, опираючись на життєвий досвід учня |
|
42 |
22 |
Тиждень 5 |
|||||
|
28.09 |
Порівняння довжини предметів, які знаходяться у вертикальному і горизонтальному положенні. Вимірювання довжин предметів у сантиметрах, метрах |
|
45 |
23 |
|
30.09 |
Час. Визначення тривалості відомих учням життєвих ситуацій. Орієнтування у днях тижня. Розв’язування задач на тривалість подій |
|
47 |
24 |
|
і |
Розв’язування задач на встановлення віку |
|
49 |
25 |
|
02.10 |
Вартість. Грошові одиниці — гривня, копійка. Співвідношення між грошовими одиницями. Розв’язування практично зорієнтованих задач |
|
51 |
26 |
Тиждень 6 |
|
||||
|
05.10 |
Маса і місткість як властивості предметів навколишнього світу. Їх одиниці вимірювання. Розв’язування практично зорієнтованих задач |
|
53 |
27 |
ІІІ. ЧИСЛА. ДІЇ З ЧИСЛАМИ |
|||||
Арифметичні дії додавання й віднімання. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд (10 год) |
|||||
|
07.10 |
Назви компонентів та результату дії додавання. Читання рівностей на додавання різними способами. Додавання частинами в межах 100. Знаходження невідомого доданка |
|
56 |
29 |
|
і |
Переставний закон додавання |
|
60 |
31 |
|
09.10 |
Назви компонентів і результату дії віднімання. Читання рівностей на віднімання різними способами. Віднімання частинами в межах 100 |
|
62 |
31 |
Тиждень 7 |
|||||
|
12.10 |
Закріплення розуміння змісту арифметичних дій додавання і віднімання. Обчислення виразів і розв’язування задач на додавання і віднімання |
|
64 |
32 |
|
і |
Знаходження невідомого зменшуваного |
|
67 |
33 |
|
16.10 |
Знаходження невідомого від’ємника |
|
69 |
34 |
Тиждень 8 |
|||||
|
19.10 |
Закріплення вмінь знаходити невідомі компоненти дій додавання і віднімання. Розвиток логічного мислення |
|
71 |
35 |
|
21.10 |
Розв’язування задач на знаходження невідомих компонентів додавання і віднімання. Підбір двох доданків із запропонованих чисел, якщо відома сума |
|
73 |
36 |
|
і |
Взаємозв’язок дій додавання та віднімання |
|
75 |
37 |
|
23.10 |
Перевірка дій додавання та віднімання
|
|
78 |
39 |
I V. П Р О СТ О Р О В І В І Д Н О Ш Е Н Н Я . ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ |
|||||
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1-й клас. Геометричні фігури. Кути (5 год) |
|||||
Тиждень 9 |
|||||
|
02.11 |
Пряма. Відрізок. Характерні ознаки прямої, відрізка. Побудова прямих та відрізків за допомогою лінійки |
|
82 |
Ч2 4 |
|
04.11 |
Промінь і його характерні ознаки. Кут. Прямі та непрямі кути. Розрізнення їх на малюнках. Побудова прямого кута на аркуші в клітинку. Кути у фігурах |
|
85 |
5 |
|
І |
Прямі та криві лінії. Розпізнавання многокутників. Знаходження прямих кутів у многокутниках |
|
89 |
6 |
|
06.11 |
Пояснення належності геометричної фігури до певного виду многокутників. Виділення геометричних фігур на кресленні. Креслення відрізків заданої довжини. *Закономірності в малюнках та у фігурах |
|
92 |
8 |
Тиждень 10 |
|||||
|
09.11 |
Повторення вивченого про геометричні тіла. Аналітичні вправи на розпізнавання геометричних тіл за їх описом. Розв’язування задач |
|
95 |
10 |
V. ВЕЛИЧИНИ |
|||||
Іменовані числа (3 год) |
|||||
|
11.11 |
Одиниці довжини і співвідношення між ними. Поняття «іменоване число». Порівняння іменованих чисел, виражених у різних одиницях довжини (см, дм, м) |
|
97 |
12 |
|
13.11 |
Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини. Перетворення іменованих чисел, виражених в одиницях довжини двох найменувань |
|
99 |
13 |
|
і |
Закріплення вивченого про одиниці довжини |
|
102 |
14 |
V I . С Ю Ж Е Т Н І З А Д АЧ І . Ч И С Л А . Д І Ї З Ч И С Л А М И . МАТЕМАТИЧНІ ВИРАЗИ. РІВНОСТІ. НЕРІВНОСТІ |
|||||
Прості задачі (2 год) |
|||||
Тиждень 11 |
|||||
|
16.11 |
Прості задачі на знаходження третього числа за сумою двох інших («стільки, скільки») |
|
103 |
15 |
|
18.11 |
Задачі на знаходження суми трьох доданків. *Задачі на опрацювання даних таблиці. Задачі із недостачею даних або із зайвими числовими даними (добір числових даних, достатніх для відповіді на запитання задачі) |
|
106 |
16 |
Додавання чисел з переходом через розряд у межах 20 (8 год) |
|||||
|
і |
Додавання одноцифрових чисел частинами |
|
109 |
19 |
|
20.11 |
Додавання одноцифрових чисел до числа 9. Розв’язування задач |
|
111 |
21 |
Тиждень 12 |
|
||||
|
23.11 |
Додавання одноцифрових чисел до числа 8. Розв’язування задач |
|
114 |
23 |
|
25.11 |
Додавання одноцифрових чисел до числа 7. Підготовча робота до розв’язування складеної задачі. Задачі з двома запитаннями |
|
117 |
24 |
|
27.11 |
Додавання одноцифрових чисел до числа 6. Розв’язування задач |
|
119 |
26 |
|
і |
Урок закріплення вивченого |
|
124 |
29 |
Тиждень 13 |
|||||
|
30.11 |
Узагальнюючі таблиці додавання одноцифрових чисел з переходом через десяток. Вправи на запам’ятовування таблиць |
|
122 |
28 |
|
і |
Урок удосконалення знань, умінь і навичок |
|
126 |
31 |
Поняття складеної задачі. Розв’язування складених задач. Віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20. Числові вирази без дужок і з дужками (13 год) |
|||||
|
02.12 |
Дві послідовні прості задачі, що пов’язані за змістом. Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку неможливо розв’язати однією арифметичною дією |
|
128 |
32 |
|
04.12 |
Віднімання одноцифрового числа з переходом через 10: віднімання частинами і табличний спосіб віднімання. Доповнення скороченого запису умови складеної задачі. Розв’язування складеної задачі за планом. Складання задачі за скороченим записом. Обґрунтування вибору розв’язку |
|
131 |
33 |
Тиждень 14 |
|||||
|
07.12 |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 11 з переходом через десяток. Розв’язування складеної задачі двома способами. Неможливість розв’язку задачі. Доповнення задачі числовими даними. Порівняння числових виразів |
|
134 |
35 |
|
09.12 |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 12 з переходом через десяток. Доповнення запитання до складеної задачі. Задачі на 2 дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
|
136 |
36 |
|
І |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 13 з переходом через десяток. Постановка запитання до складеної задачі. Виділення зі складеної задачі двох простих задач |
|
138 |
38 |
|
11.12 |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 14 з переходом через десяток. Розв’язування задачі за даними таблиці. Задача на 2 дії додавання, які є комбінаціями простих задач вивчених видів |
|
140 |
40 |
Тиждень 15 |
|||||
|
14.12 |
Числові вирази з дужками. Призначення дужок у числових виразах. Покроковий алгоритм складання виразу до задачі. Складена задача, яка є комбінацією двох простих задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць |
|
142 |
42 |
|
16.12 |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 15 з переходом через десяток. Перевірка віднімання додаванням. Розв’язування задачі за планом. *Складання виразу до задачі за поданою схемою. |
|
144 |
44 |
|
І |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 16 з переходом через десяток. Перевірка правильності визначення порядку дій у виразах з дужками. Розв’язування складеної задачі з наступним кресленням знайдених відрізків |
|
146 |
45 |
|
18.12 |
Віднімання одноцифрових чисел від числа 17 і від числа 18 з переходом через десяток. Порівняння числових виразів. Доповнення числових рівностей знаками арифметичних дій Поняття про «магічний трикутник». Шляхи розв’язку |
|
148 150 |
47 48 |
Тиждень 16 |
|||||
|
21.12 |
Урок закріплення знань, умінь і навичок з розділу «Додавання і віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20». Практичне застосування правил знаходження невідомих доданка, зменшуваного і від’ємника |
|
153 |
50 |
|
23.12 |
Розв’язування простих задач різних типів для перевірки свідомості вибору арифметичної дії, якою розв’язується кожна задача, і для вдосконалення умінь і навичок додавати і віднімати числа з переходом через десяток у межах 20. Підсумковий урок |
|
156 |
51 |
ПОГОДЖЕНО :
Заступник директора
з навчально – виховної роботи
_________О. В. Мартиненко