Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення 2 та ділення на 2.
Мета. Закріплювати знання таблиць множення числа2 та ділення на 2,продовжувати формувати обчислювальні навички, навички роз’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; розвивати вміння читати вирази на сумісні дії, творчу уяву,кмітливість, просторову уяву; виховувати прагнення до набуття нових знань, наполегливість у роботі,почуття дружби,взаємодопомоги.
Обладнання : комп’ютерно – орієнтовне середовище, запис пісні « Таблиця множення», підручник « Математика» 2 клас ( авт.. М. Богданович), картки – опори для роз’язування задачі.
Тип уроку: узагальнення знань.
Хід уроку
Вовк та лисиця.
Автор: На дворі була люти зима, хурделиця. Ішов дід додому з рибалки та й загубив мішок з рибою.
От біжить лисичка, побачила мішок та й каже:
Лисичка : Тут для мене є подарунок!
Автор: Дістала дві рибки та й промовила:
Лисичка: Один додати один дорівнює два. У лісовій школі нам пояснювали, що додавання можна замінити множенням. Зараз пригадаю: «Два помножити на один дорівнює два.» (записує на дошці)
Автор: Поки лисичка на дошці записувала приклад, бачить тут до неї Заєць приплигав.
Заєць: А що в цім мішку?
Лисичка : Рибка до Новорічного столу.
Заєць: Лисико, дай мені трішечки рибки для моєї родини.
Автор: Заєць весь тремтів від холоду.
Тим часом, Лисичка так захопилась математикою, що почала рахувати всю рибку, яка була в мішку.
Лисичка : Давай порахуємо, скільки всього риби в мішку, а потім вирішимо, як ділити рибу.
Заєць: Два додати два дорівнює чотири.
Лисичка: Заєць, а чи знаєш ти, що можна по-іншому розв’язати цей приклад?
Заєць: Як?
Лисичка: Треба два помножити на два – отримаємо чотири. Запиши на дошці. (Жабка записує на дошці 2*2=4)
Автор: От уже їх двоє. Коли біжить Їжак
Їжак : А що це ви тут робите?
Лисичка та Заєць: Вчимося рахувати.
Їжак: Візьміть і мене, я допоможу вам.
Автор: Почали вони рахувати утрьох.
От уже їх троє. Їжаку теж стало цікаво, скільки рибки в мішку, почав він міркувати вголос:
Жабка: У Лисички – 2 риби, у мене – 2 рибки, у Зайчика , теж 2 рибки. Можна два додати два додати два….
Їжак: Але це не зручно! Треба два помножити на три одержимо шість. (Записує на дошці 2*3=6)
Автор: Коли це біжить Вовк — та до мішка:
Вовк : А що такого цікавого ви тут рахуєте?
Всі звірі (разом):вчимося рахувати!
Вовк : Та я Вовчик-братик. Хочу теж рибку рахувати!
Їжак: Та йди, але за умови, що будеш разом з нами вчити таблицю множення!
Вовк: Добре!
Автор: Лисичка надягла білі, як сніг рукавички та почала рахувати.
Ото вже їх четверо сидить. (Мишка запитала в лисички)
Лисичка: Порахуй всю рибку,яка у нас в руках.
Лисичка: Вас було троє, до вас приєдналася я. Нас стало четверо. У кожного з нас по дві лапки-ручки. Складаємо приклад (записує на дошці) 2*4 =8.
Автор: Аж бачать, суне Ведмідь — та й собі до мішка, питається:
Ведмідь: А що в цім мішку ?
Ведмідь: Я дуже гарну вмію лічити, особливо рибу. Давайте вам допоможу.
Лисиця: Та вже йди, будеш з нами рахувати !
Автор: Уже їх п'ятеро. Вирішили зробити інвентаризацію.
Їжак: Вовчик-братик порахуй : 2+2+2+2+2…. Скільки буде?
Ведмідь: 2+2=4+2=6+2=8+2=10
Їжак: Вовчик,так рахувати – це минуле століття! Дивись та запам’ятовуй! Нас п’ятеро, у кожного 2 рибки. 2*5 =10.
Автор: Де не взявся — біжить Кабан.
Кабан: Хро-хро-хро! Можна з вами ?
Лисичка: Оце лихо! Хто не набреде — та всі до мішка з рибою! Так нікому риби не вистачить.
Кабан:Вистачить! Я правильно вмію рахувати!
Лисичка: Та що вже з тобою робити,— йди!
Автор: Уже їх шестеро. Вовчик простягнув дві рибки Кабану.
Кабан: Я знаю як швидко перерахувати всю рибу.
Жабка: І як?
(Кабан сунеться поміж звірів, рахує)
Кабан: один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім, дев’ять, десять , одинадцять, дванадцять! (голосно)
Лисичка: Існує таблиця множення на два. Два помножити на шість буде дванадцять (записує на дошці 2*6=12)
Автор: Коли це тріщать кущі, вилазить Собака — та й собі до мішка, гавкає
питається:
Собака: І що це таке смачне ви рахуєте?
Жабка: Рибку. Але на тебе не вистачить.
Собака:Та якось будемо.
Жабка: Та вже йди, тільки рахуй уважно!
Лисичка: Нас вже семеро. Два на сім помножимо чотирнадцять вийде рукавичок .
Ось так в Новорічну ніч лісні звірі порахували всю рибу и гарно зустріли свято.