Математика
І семестр
За підручником О.М.Гісь, І.В.Філяк «Математика, 1 клас»
та робочим зошитом О.М.І'ісь, І.В.Філяк, М.М.Зелінська «Математика.
Робочий зошит, 1 клас».
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки Сторінки (П-підручник, РЗ-роб. зошит) |
|
|||
1. |
|
Узагальнення і систематизація математичних уявлень, сформованих у передшкільний період Ознаки предметів. Ознаки, пов’язані із поняттям величини. Просторові відношення Порівняння предметів за кольором, розміром, формою, призначенням. Поняття «кожний», «усі», «усі, крім», «деякі», «один із», «хоча б один». Сполучники «і», «або», «якщо…, то…» |
Урок у Додатку. РЗ –с.5-6 |
2. |
|
Аналіз спільних та відмінних ознак предметів. Порівняння предметів за матеріалом. Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою. Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою. |
Урок у Додатку. РЗ- с 6-7 |
3. |
|
Відношення між предметами, пов’язані з їх розміром, довжиною, висотою, товщиною. |
Урок у Додатку. РЗ с 8-9 |
4. |
|
Просторові відношення. Напрямки руху.
|
Урок у Додатку. РЗ с 10-13
|
5. |
|
Числа. Дії з числами Лічба. Натуральні числа 1 - 10 Сукупність предметів (множина). Кількість предметів сукупності (множини). Лічба. Правила лічби. Назви чисел у межах 10. |
П с. 4-7 РЗ-с.13-14 |
6. |
|
Поняття «однакова кількість» або «порівну», «різна кількість», «стільки ж», «більше, ніж», «менше, ніж». |
П-с. 8-10, РЗ-с.15-18 |
7 |
|
Порядкова лічба предметів. Порядкові відношення. Число «один». Цифра 1. Написання цифри 1
|
П-с.10-14 РЗ-с.18-21 |
8. |
|
Число «два». Цифра 2. Утворення числа 2. Написання цифри 2. Порівняння числа 2 з одиницею. Поняття «передує», «слідує за». Практичні дії з предметними множинами – об’єднання, вилучення. |
П-с.14-15 РЗ - с.22-23 |
9. |
|
Знаки «+», «–», «=». Читання записів зі знаками «+» та «–». Доповнення записів знаками «+» і «–». |
П-с.16-17 РЗ-с.24 |
10. |
|
Число «три». Цифра 3. Утворення числа 3 способом прилічування одиниці і числа 2 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 3. Складання записів за малюнком. Зростання і спадання чисел. Знаки порівняння і рівності: «>», «<», «=». Порівняння чисел в межах трьох. |
П-с.17-20 РЗ-с.24-28 |
11. |
|
Число «чотири». Цифра 4. Утворення числа 4 способом прилічування одиниці і числа 3 – способом відлічування одиниці. Написання цифри 4. Порівняння чисел. |
П - с. 20-22 РЗ – с.28-30 |
12. |
|
Наступне число. Попереднє число. Сусідні числа. Математичний диктант. |
П – с.22-24 РЗ – с.30 |
13. |
|
Число «п’ять». Цифра 5. Утворення числа 5. Утворення числа 4 способом відлічування одиниці. Написання цифри 5. Перевірка правильності запису, зробленого за малюнком. Порівняння чисел. |
П — с. 24-26 РЗ-с.31-32 |
14. |
|
Число «шість». Цифра 6. Утворення числа 6. Утворення числа 5 способом відлічування одиниці. Написання цифри 6. Порівняння чисел. |
П - с. 27-28 РЗ-с.5-6 |
15. |
|
Число «сім». Цифра 7. Утворення числа 7. Утворення числа 6 способом відлічування одиниці. Написання цифри 7. Порівняння чисел. Складання запису за малюнком. Підбір відповідного запису до кожного малюнка. |
П-с.29-30 РЗ-с.6-8 |
16. |
|
Число «вісім». Цифра 8. Утворення числа 8. Утворення числа 7 способом відлічування одиниці. Написання цифри 8. Порівняння чисел. Доповнення записів. |
П-с.31-32 РЗ-с.8-11 |
17. |
|
Число «дев'ять». Цифра 9. Утворення числа 9. Утворення числа 8 способом відлічування одиниці. Написання цифри 9. Порівняння чисел. |
П-с. 33-34 РЗ-с.11-14 |
18. |
|
Число 10. Цифри 1 і 0 для запису числа 10. Утворення числа 10. Утворення числа 9 способом відлічування одиниці. Натуральні числа. Одноцифрові і двоцифрові числа. |
П - с 35-37 РЗ-с.14-17 |
19. |
|
Числа першого десятка. Найменше й найбільше число серед чисел першого десятка. Лічба в прямому і зворотному порядку. Закріплення чисел першого десятка. Відмінність між кількістю об’єктів і порядковим номером об’єкта. |
П - с. 38 -40 РЗ-с.17-20 |
20. |
|
Величини Час. Доба. Тиждень Час. Доба та її частини. |
П-с. 40-41 РЗ-с.20-23 |
21. |
|
Дні тижня. Встановлення днів тижня за поняттями «вчора», «сьогодні», «завтра», «передує», «слідує». |
П-с.42-43 РЗ-с.23 |
22. |
|
Просторові відношення. Геометричні фігури Геометричні поняття Точка. Пряма. Крива. |
П-с.44-4 РЗ –с.24 |
23. |
|
Замкнена лінія. Незамкнена лінія.
|
П-с. 46-47 РЗ-с.24-25 |
24. |
|
Промінь. Відрізок. Побудова відрізків. Порівняння і вирівнювання відрізків. Побудова відрізків.
|
П-с. 47-51 РЗ-с. 25-27 |
25. |
|
Ламана. Ланки і вершини ламаної.
|
П-с.51-52 РЗ-с.2-8 |
26. |
|
Замкнені і незамкнені ламані. Побудова ламаної.
|
П-с.53-54 РЗ – с. 28-29 |
27. |
|
Числа. Дії з числами Натуральні числа 1 - 10 Склад чисел 2, 3, 4, 5. |
П-с.55-58 РЗ-с.29-30 |
28. |
|
Закріплення складу чисел 2 – 5.
|
П-с.58-61 РЗ-с.30-31 |
29. |
|
Склад чисел 6, 7.
|
П-с. 62-64 РЗ-с.32-33 |
30. |
|
Склад числа 8.
|
П-с.65-67 РЗ – с. 33-34 |
31. |
|
Склад числа 9.
|
П-с. 67-69 РЗ с. 35 |
32. |
|
Склад числа 10.
|
П-с. 70-71 РЗ – с. 36 |
33 |
|
Закріплення складу чисел 6–10.
|
П-с. 72-73 РЗ - с. 37-39 |
34. |
|
Арифметичні дії додавання і віднімання з числами в межах 10 Дії додавання і віднімання. Поняття «сума» і «різниця». Читання прикладів.
|
П-с. 74-75 РЗ – с. 39-40 |
35. |
|
Розв’язування задач на об’єднання елементів двох множин та на вилучення підмножини з множини. Кругові приклади. |
П-с.76-77 РЗ -с. 40-41 |
36. |
|
Число «нуль». Утворення числа 0. Порівняння нуля з числами першого десятка. Додавання і віднімання нуля. |
П-с. 77-80 РЗ-с. 41-43 |
37. |
|
Числовий ряд. Числовий промінь. Додавання і віднімання за числовим променем. |
П-с.81-83 РЗ-с.44 |
38. |
|
Додавання й віднімання за числовим променем.
|
П-с. 84-85 РЗ - с. 45 |
39. |
|
Поняття «пара». Парні й непарні числа. Лічба парами. |
П-с.86-87 РЗ – с.46-47 |
40. |
|
Додавання в межах 10. Віднімання в межах 10.
|
П-с. 88-91 РЗ – с. 48-49 |
41. |
|
Сюжетні задачі Поняття «задача». Прості задачі. Загальні прийоми розвязування задач Поняття «задача». Зв’язок умови і запитання. Задача на знаходження суми. Задача на знаходження різниці. |
П-с.92-93 РЗ – с.50 |
42. |
|
Складання і розв’язування задач за початком, за малюнком, за запитанням, за даними, за дією розв’язування. Постановка запитання до задачі. |
П-с. 94-95 РЗ-с. 51-52 |
43. |
|
Скорочений запис умови задачі. Задача із зайвими даними.
|
П-с. 95-96 РЗ - с.52-54 |
44 |
|
Збільшення та зменшення числа. Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.
|
П – с. 97-101 РЗ –с. 54-56 |
45 |
|
Творча робота над задачею. Складання задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. |
П-с. 101-102 РЗ –с. 56 |
46. |
|
Розв’язування задач вивчених типів. Задача на різницеве порівняння.
|
П -с. 102-104 РЗ-с. 57 |
47. |
|
Розв’язування задач різних типів. Складання задач за схемами.
|
П-с. 104-105 РЗ - с. 58-59 |
48. |
|
Взаємозв’язок дій додавання і віднімання. Пропедевтика переставного закону додавання.
|
П-с. 106-107 РЗ -с.59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика
ІІ семестр
За підручником О.М.Гісь, І.В.Філяк «Математика, 1 клас»
та робочим зошитом О.М.І'ісь, І.В.Філяк, М.М.Зелінська «Математика.
Робочий зошит, 1 клас».
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітки Сторінки (П-підручник, РЗ-роб. зошит) |
|
|||
49 |
|
Читання прикладів різними способами. Закріплення вмінь встановлювати взаємозв’язок між додаванням і відніманням |
П-с. 110-111 РЗ-с. 5 |
50. |
|
МАТЕМАТИЧНІ ВИРАЗИ. РІВНОСТІ. НЕРІВНОСТІ Математичні вирази Числовий вираз та його значення. Числові вирази на 2 дії |
П-с. 111-113 РЗ – с.6 |
51. |
|
Порівняння числа та значення числового виразу |
П-с.113-114 РЗ-с.6-7 |
52. |
|
Порівняння числа та значення числового виразу, складеного за малюнком. Порівняння двох числових виразів |
П-с.115-118 РЗ – с.7-8 |
53. |
|
Числові рівності та нерівності Числова рівність і числова нерівність. Правильні й неправильні числові рівності та нерівності |
П-с. 118-121 РЗ-с. 9 |
54. |
|
Складання, запис і читання числових нерівностей |
П-с. 121-122 РЗ - с.9-10 |
55. |
|
Арифметичні дії додавання й віднімання чисел у межах 10 Назви компонентів та результату дії додавання. Переставний закон додавання |
П-с РЗ- с. 10-12 |
56. |
|
Залежність суми від зміни одного доданка при сталому другому |
У Додатку |
57. |
|
Назви компонентів та результату дії віднімання |
П-с. 125-126 РЗ-с. 13 |
58. |
|
Залежність різниці від зміни зменшуваного при сталому від’ємнику |
У Додатку |
59. |
|
Закріплення вивченого. Розв’язування задач |
П-с. 127-130 РЗ-с. 14-17 |
60. |
|
ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ
Геометричні фігури |
П-с. 132-133 РЗ-с.17-18 |
61. |
|
Кут. Моделювання кутів із підручного матеріалу. |
П-с.134-135 РЗ-с.18-19 |
62. |
|
Многокутники: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник. Моделювання многокутників із підручного матеріалу |
П - с.136-138 РЗ-с.19-21 |
63. |
|
Форми многокутників. Класифікація фігур за певними ознаками |
П-с. 138-139 РЗ-с. 21 -22 |
64. |
|
Просторові фігури: куб, піраміда, куля, циліндр, конус. Закріплення вивченого |
П –с. 140-144 РЗ-с. 22-25 |
65. |
|
ВЕЛИЧИНИ Довжина. Сантиметр. Дециметр. Дії з іменованими числами (величинами) Вимірювання довжини предметів іншими предметами, умовними одиницями |
П-с. 144-148 РЗ - с. 25-27 |
66. |
|
Сантиметр як одиниця довжини. Вимірювання довжин відрізків і запис результатів вимірювання. Порівняння довжин відрізків. Побудова відрізків заданої довжини |
П-с.148-150 РЗ- с.28 |
67. |
|
Розв’язування задач, які містять одиниці довжини. Побудова відрізків. Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах |
П – с.150-151 РЗ -с.29 |
68. |
|
Дециметр як одиниця довжини. Побудова відрізків. Порівняння довжин відрізків. Розв’язування задач |
П-с. 152-153 РЗ-с.30 |
69. |
|
Додавання і віднімання іменованих чисел. Порівняння іменованих чисел, виражених у сантиметрах та дециметрах. Розв’язування задач, які містять одиниці довжини |
П-с.153-154 РЗ-с.30-31 |
70. |
|
Порівняння іменованих чисел |
П-с. 155-156 РЗ-с.31-32 |
71. |
|
ЧИСЛА. ДІЇ З ЧИСЛАМИ
Нумерація чисел у концентрі «Сотня». Десяток |
П-с.156-159 РЗ-с .32-33 |
72. |
|
Лічба десятками. Задачі на порівняння, додавання і віднімання розрядних чисел — десятків |
П-с.160-163 РЗ –с.33-35 |
73. |
|
Усна та письмова нумерація в межах 100 |
П-с.163-166 РЗ – с. 35 |
74. |
|
Утворення чисел 11–20. Додавання одноцифрових чисел до числа 10. Віднімання від двоцифрових чисел їх десятків або одиниць у межах 20 |
П-с.166-168 РЗ- с.36-38 |
75. |
|
Лічба в межах 20 за допомогою лічильних паличок. Числа другого десятка. Парні і непарні числа другого десятка |
П-с.168-170
|
76 |
|
Розрядна таблиця. Позиційне значення цифри в записі двоцифрового числа |
П-с.170-172
|
77. |
|
Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13–2. Розв’язування задач |
П-с.173-174
|
78. |
|
Порівняння чисел у межах 20. Порівняння числа і значення числового виразу. Порівняння двох числових виразів |
П-с. 174-175
|
79. |
|
Знаходження невідомого компонента арифметичних дій Знаходження невідомого доданка. Задача на знаходження невідомого доданка |
П-с. 175-176 |
80. |
|
Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. Обчислення виразів з невідомим доданком. . Задача на знаходження невідомого зменшуваного |
П -с. 181-182
|
81. |
|
Знаходження невідомого від’ємника. Задача на знаходження невідомого від’ємника Творча робота над задачею |
Урок у Додатку.
|
82. |
|
Усна та письмова нумерація чисел у межах 100. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд (ознайомлення) |
П-с.183-185
|
83. |
|
Розряд одиниць і розряд десятків у двоцифровому числі. Розклад двоцифрового числа на розрядні доданки. Визначення кількості десятків та кількос- ті одиниць у числі. Читання чисел за розрядними таблицями |
П-с. 185-186
|
84 |
|
Віднімання розрядного числа. Розвʼязування задач |
П-с. 187-188
|
85. |
|
Додавання одноцифрового числа до двоцифрового. Віднімання одноцифрового числа від двоцифрового |
П-с. 188-189
|
86 |
|
Додавання круглого числа до двоцифрового. Додавання двоцифрових чисел |
П-с. 189-191
|
87 |
|
Віднімання круглого числа від двоцифрового. Віднімання двоцифрових чисел |
П-с. 192-193
|
88. |
|
ВЕЛИЧИНИ Метр як одиниця довжини. Скорочене позначення метра. Співвідношення: метр–дециметр, метр–сантиметр. Порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях довжини |
П – с. 193-195
|
89. |
|
Час. Одиниця часу — година. Визначення часу за годинником. Позначення стрілками часу на годиннику |
П –с. 195-196
|
90. |
|
*Поняття «минула 1 год». Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у годинах. Задачі на визначення закінчення, початку і тривалості події |
П-с.197-199
|
91 |
|
Розв’язування задач на визначення закінчення, початку і тривалості події |
П-с. 200-201
|
92 |
|
Закріплення вивченого в розділі «Час» |
П - с.201-204
|
93 |
|
Маса. Поняття рівноваги і нерівноваги. Встановлення «що важче?», «що легше?» за малюнками або «на руку». Прилади для зважування |
П-с. 204-207
|
94 |
|
Одиниця вимірювання маси — кілограм. Запис результатів вимірювання маси тіл (за малюнками). Додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у кілограмах |
П-с.207-209
|
95 |
|
Задачі на порівняння і вирівнювання маси тіл «на руку» і за малюнками |
П – с.210-212
|
96 |
|
Розв’язування задач різних типів з одиницями маси. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у кілограмах |
П-с.212-215
|
97 |
|
Місткість. Одиниця вимірювання місткості — літр. Порівняння об’єктів за місткістю. Порівняння, додавання і віднімання іменованих чисел, виражених у літрах |
П-с.216-220
|
98 |
|
Вимірювання місткості посудини за допомогою літрової мірки. Запис результатів вимірювання місткості посудини. Розв’язування задач на місткість |
|
99 |
|
Гроші. Паперові гроші й монети. Співвідношення між гривнею і копійками. Поняття «дорожчий-дешевший», «найдорожчий-найдешевший». *Підбір копійок та гривень на задану суму |
П - с.220-222
|
100 |
|
Розв’язування задач на знаходження вартості покупок. Порівняння іменованих чисел, виражених в однойменних одиницях вартості |
Урок у Додатку
|
101 |
|
Задачі на знаходження невідомого доданка у задачах про вартість |
Урок у Додатку |
102 |
|
Порівняння вартостей. Розв’язування задач на різницеве порівняння грошей |
Урок у Додатку.
|
103 |
|
Формування поняття решти (здачі). Розв’язування задач на знаходження залишку |
Урок у Додатку
|
104 |
|
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного та невідомого від’ємника у задачах про вартість |
Уроку Додатку
|
105 |
|
Закріплення вмінь розв’язувати різні типи задач з одиницями вартості. *Формування уявлень: «ви- стачить грошей», «не вистачить грошей» |
Уроку Додатку.
|
106 |
|
ДОДАТКОВІ ТЕМИ Стовпчикові діаграми. Читання та побудова діаграм |
|
107 |
|
Діаграми Вена. Істинні та хибні висловлювання |
|
108 |
|
Повторення за рік |
|
109 |
|
Повторення за рік |
|