ХІМІЯ
11 -й клас
(70 годин, 2 год. на тиждень)
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Примітки |
ТЕМА 1. Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (11 годин) |
|||
|
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва Демонстрація 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D) |
|
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі сучасних уявлень про електронну будову атомів |
|
|
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів. Електронні та графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії» Демонстрація 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії» Демонстрація 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
|
|
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах |
|
|
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
Корекція знань |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проектів: 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
ТЕМА 2. Хімічний зв'язок (9 годин) |
|||
|
|
Види хімічних зв'язків: йонний, ковалентний хімічні зв'язки |
|
|
|
Види хімічних зв'язків: м------------------------------------------------------------------еталічний, водневий хімічні зв'язки |
|
|
|
Складання електронно-графічних схем утворення ковалентного, йонного та металічного зв'язків Демонстрація 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв'язку (на прикладі катіона амонію) Демонстрація 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
|
|
Будова речовин. Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Передбачення фізичних властивостей речовин на основі їхньої будови та будови речовин на основі їхніх фізичних властивостей Демонстрація 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
|
|
Типи хімічних зв'язків. Будова речовин |
|
|
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Корекція знань Представлення результатів навчальних проектів 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
ТЕМА 3. Хімічні реакції (11 годин) |
|||
|
|
Необоротні та оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага |
|
|
|
Принцип Ле Шательє |
|
|
|
Принцип Ле Шательє. Розв'язання вправ за застосуванням принципу Ле Шательє |
|
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції |
|
|
|
Розрахункові задачі. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції |
|
|
|
Гідроліз солей |
|
|
|
Гідроліз солей. Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму Лабораторний дослід 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
|
|
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
Корекція знань |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проектів 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
ТЕМА 4. Неорганічні речовини та їхні властивості (35 годин) |
|||
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Алотропія. Явище адсорбції Демонстрації 7-8. Зразки неметалів. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів Лабораторний дослід 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
|
|
Властивості неметалів |
|
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування |
|
|
|
Амоніак, гідроген сульфід, хлороводень, їхні властивості |
|
|
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері |
|
|
|
Властивості кислотних оксидів |
|
|
|
Кислоти. Кислотні дощі |
|
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами |
|
|
|
Властивості кислот |
|
|
|
Розрахункові задачі. Розв'язання задач на обчислення кількості речовини, маси або об'єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один з реагентів узято в надлишку |
|
|
|
Розв'язання розрахункових задач |
|
|
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
Корекція знань |
|
|
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Демонстрація 9. Зразки металів і їхніх сплавів. |
|
|
|
Алюміній і залізо: фізичні й хімічні властивості |
|
|
|
Застосування металів і сплавів |
|
|
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію |
|
|
|
Властивості основ |
|
|
|
Солі, їх поширення в природі. Середні й кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення |
|
|
|
Властивості солей |
|
|
|
Сучасні силікатні матеріали. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні грунти Лабораторний дослід 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
|
|
|
Значення металічних і неметалічних елементів |
|
|
|
Якісні реакції на деякі йони Демонстрація 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. Лабораторний дослід 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. |
|
|
|
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей |
|
|
|
Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами |
|
|
|
Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами |
|
|
|
Практична робота №2. Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами |
|
|
|
Розв'язування розрахункових задач |
|
|
|
Узагальнююче повторення |
|
|
|
Контрольна робота №5 |
|
|
|
Корекція знань |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проектів. 7. Штучні алмази у техніці. 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проектів. 11. Кислотні дощі. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
ТЕМА 5. Хімія і прогрес людства (4 години) |
|||
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій |
|
|
|
Роль хімії у розв'язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем |
|
|
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією |
|
|
|
Представлення результатів навчальних проектів. 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|