8 клас
70 год (2 год на тиждень)
№ |
При- мітка |
Тема уроку |
Дата |
||||||||
А |
Б |
||||||||||
Повторення |
|
||||||||||
1. |
|
Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). |
|
|
|||||||
2. |
|
Реакція розкладу, сполучення. |
|
|
|||||||
3. |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині |
|
|
|||||||
4. |
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ. Самостійна робота по темі ,,Повторення” |
|
|
|||||||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома |
|||||||||||
5. |
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени. |
|
|
|||||||
6. |
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи хімічних елементів Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми) |
|
|
|||||||
7. |
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрація. 2. Моделі атомів. Сучасне формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід. |
|
|
|||||||
8. |
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів. |
|
|
|||||||
9. |
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів. Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей |
|
|
|||||||
10 |
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Основний і збуджений стан атома. Поняття про радіус атома. |
|
|
|||||||
11 |
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома. |
|
|
|||||||
12 |
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. |
|
|
|||||||
13 |
|
Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів». |
|
|
|||||||
14 |
|
Значення періодичного закону. Захист навчальних проєктів 1-4. Форма ПСХЕ. Із історії відкриття ПСХЕ. Хімічних елементів у літературних творах. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів. ТЕМАТИЧНА 1 |
|
|
|||||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||||||||||
15 |
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул. |
|
|
|||||||
16 |
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
|||||||
17 |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
|
|||||||
18 |
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|||||||
19 |
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Навчальні проекти 5-6. Використання кристалів у техніці. Кристали: краса і користь. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Демонстрації: 4.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Речовини атомної, молекулярної та йонної будови. |
|
|
|||||||
20 |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприкладі: цукру, кухонної солі, графіту). |
|
|
|||||||
21 |
|
Узагальнення вивченого по темі «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
|
|||||||
22 |
|
Контрольна робота. «Хімічний зв’язок і будова речовини». ТЕМАТИЧНА 2 |
|
|
|||||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||||||||||
23 |
|
Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. Розрахункові задачі. Демонстрація. |
|
|
|||||||
24 |
|
Молярна маса речовини. Розрахункові задачі. |
|
|
|||||||
25 |
|
Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі. |
|
|
|||||||
26 |
|
Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою |
|
|
|||||||
27 |
|
Закон Авогадро. Молярний об'єм газів. |
|
|
|||||||
28 |
|
Розв'язання задач. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов. |
|
|
|||||||
29 |
|
Відносна густина газів. Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів |
|
|
|||||||
30 |
|
Практичне заняття. Розв’язування задач |
|
|
|||||||
31 |
|
Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
|||||||
32 |
|
Узагальнення вивченого за 1 семестр. Розв’язування вправ. ТЕМАТИЧНА 3 |
|
|
|||||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
|||||||||||
|
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура. |
|
|
|||||||
|
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Демонстрація. Зразки оксидів |
|
|
|||||||
|
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрація. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою. |
|
|
|||||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
|
|
|||||||
|
|
Основи. Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості лугів: дія на індикатори. Демонстрації Зразки основ. Хімічні властивості лугів |
|
|
|||||||
|
|
Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання.. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди № 2. .Взаємодія лугів з кислотами в розчині.. Демонстрація. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ |
|
|
|||||||
|
|
Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції |
|
|
|||||||
|
|
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Демонстрація. Зразки кислот |
|
|
|||||||
|
|
Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 3..Взаємодія хлоридної кислоти з металлами. Демонстрація.. Хімічні властивості кислот |
|
|
|||||||
|
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
|
|||||||
|
|
Поняття про амфотерні гідроксиди. Демонстрація. Доведення амфотерності цинк гідроксиду Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні). |
|
|
|||||||
|
|
Розрахункові задачі 10. Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції. |
|
|
|||||||
|
|
Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Основи. Кислоти». |
|
|
|||||||
|
|
Контрольна робота. Оксиди. Основи. Кислоти. ТЕМАТИЧНА 4 |
|
|
|||||||
|
|
Солі (середні), їх склад, назви. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Демонстрації. Зразки солей. Хімічні властивості солей. Таблиця розчинності |
|
|
|||||||
|
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4. Взаємодія металів із солями у водному розчині. № 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині. № 6. Реакція обміну між солями в розчині. Домашній експеримент: 1. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину |
|
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук. |
|
|
|||||||
|
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. Демонстрація. Взаємодія кальцій оксиду з водою. |
|
|
|||||||
|
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
|||||||
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії. Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 7. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 3. Розв’язування експериментальних задач. ТЕМАТИЧНА 5 |
|
|
|||||||
|
|
Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
|
|
|||||||
|
|
Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
|
|
|||||||
|
|
Захист навчальних проєктів 7-9. Неорганічні речовини у будівництві й побуті. Хімічний склад і використання мінералів. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини |
|
|
|||||||
|
|
Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей. |
|
|
|||||||
|
|
Вплив на довкілля і здоров’я людини |
|
|
|||||||
|
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
|||||||
|
|
Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій. |
|
|
|||||||
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». |
|
|
|||||||
|
|
Контрольна робота по темі 4 ,,Основні класи неорганічних сполук”. |
|
|
|||||||
|
|
Практичне заняття. Розв’язування вправ |
|
|
|||||||
69 |
|
Повторення вивченого матеріалуза навчальний рік. |
|
|
|||||||
70 |
|
Узагальнення знань. Підведення підсумків ТЕМАТИЧНА 6 |
|
|
|||||||