Календарне планування ,,Хімія 8 клас"

Про матеріал
8 клас. 2 год на тиждень - разом 70 годин. Розпочинається із вступу. Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода).
Перегляд файлу

8 клас

70 год (2 год на тиждень)

При-

мітка

Тема уроку

Дата

А

Б

Повторення   

 

1.

 

Вступний та первинний інструктаж з БЖД. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода).

 

 

2.

 

Реакція розкладу, сполучення.

 

 

3.

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині

 

 

4.

 

Практичне заняття. Розв’язування вправ. Самостійна робота по темі ,,Повторення”

 

 

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів.

Будова атома

5.

 

Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.

 

 

6.

 

Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

Структура періодичної системи хімічних елементів

Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів

Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми)

 

 

7.

 

Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Демонстрація. 2. Моделі атомів.  Сучасне  формулювання періодичного закону.Ізотопи. Нуклід.

 

 

8.

 

Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів 1-3 періодів.

 

 

9.

 

Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах  елементів 1-3 періодів.  Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей

 

 

10

 

Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20.  Основний і збуджений стан атома. Поняття про радіус атома.

 

 

11

 

Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома.

 

 

12

 

Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома.

 

 

13

 

Розв’язування задач із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів».

 

 

14

 

Значення періодичного закону. Захист навчальних проєктів 1-4. Форма ПСХЕ. Із історії відкриття ПСХЕ. Хімічних елементів у літературних творах. Цікаві історичні факти з відкриття і походження назв хімічних елементів.        ТЕМАТИЧНА 1

 

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини

15

 

Природа хімічного зв’язку. Електронегативність елементів Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул.

 

 

16

 

Йони. Йонний зв’язок, його утворення.

Інструктаж з БЖД. Лабораторний  дослід  № 1: Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

17

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

 

 

18

 

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

 

 

19

 

Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Навчальні проекти 5-6. Використання кристалів у техніці. Кристали: краса і користь.  Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток Демонстрації: 4.Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Речовини атомної, молекулярної та йонної будови.

 

 

20

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1.  Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприкладі: цукру, кухонної солі, графіту).

 

 

21

 

Узагальнення вивченого по темі  «Хімічний зв’язок і будова речовини»

 

 

22

 

Контрольна робота. «Хімічний зв’язок і будова речовини».  ТЕМАТИЧНА 2

 

 

Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами

23

 

Кількість речовини. Моль - одиниця кількості речовини. Число Авогадро. Розрахункові задачі. Демонстрація.

 

 

24

 

Молярна маса речовини. Розрахункові задачі.

 

 

25

 

Розв'язання задач. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості  речовини, масі, об’ємі.

 

 

26

 

Розв'язання задач. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою

 

 

27

 

Закон Авогадро. Молярний об'єм газів.

 

 

28

 

Розв'язання задач.  Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов.

 

 

29

 

Відносна густина газів. Розв'язання задач. Обчислення з використанням відносної густини газів

 

 

30

 

Практичне заняття. Розв’язування задач

 

 

31

 

Узагальнення знань по темі «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

 

 

32

 

     Узагальнення вивченого за 1 семестр. Розв’язування вправ.                   ТЕМАТИЧНА 3

 

 

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук

 

 

Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

 

 

 

 

Оксиди. Фізичні властивості оксидів.  Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля.  Демонстрація. Зразки оксидів

 

 

 

 

Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Демонстрація.

Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.

 

 

 

 

Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції.

 

 

 

 

Основи. Фізичні властивості основ.  Заходи безпеки під час роботи з лугами.  Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля Хімічні властивості лугів: дія на індикатори. Демонстрації

Зразки основ. Хімічні властивості лугів

 

 

 

 

Хімічні властивості лугів: взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації. Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання..

Інструктаж з БЖД.  Лабораторні досліди № 2.  .Взаємодія лугів з кислотами в розчині..  Демонстрація.  Добування і хімічні властивості нерозчинних основ

 

 

 

 

Розв’язування розрахункових задач за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції

 

 

 

 

  Кислоти. Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля   Хімічні властивості кислот: дія на індикатори. Демонстрація. Зразки кислот

 

 

 

 

Хімічні властивості кислот: взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів.

Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід № 3..Взаємодія хлоридної кислоти з металлами.  Демонстрація.. Хімічні  властивості кислот

 

 

 

 

Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.

 

 

 

 

Поняття про амфотерні гідроксиди.  Демонстрація.

Доведення амфотерності цинк гідроксиду

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавлянні).

 

 

 

 

Розрахункові задачі 10. Розв’язування розрахункових задач  за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції.

 

 

 

 

Узагальнення і систематизації знань з теми: «Оксиди. Основи. Кислоти».

 

 

 

 

Контрольна робота. Оксиди. Основи. Кислоти.

ТЕМАТИЧНА 4

 

 

 

 

Солі (середні), їх склад, назви. Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля.  Демонстрації. Зразки солей. Хімічні властивості солей.  Таблиця розчинності

 

 

 

 

Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями

Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №4. Взаємодія металів із солями у водному розчині.

№ 5. Взаємодія солей з лугами у водному розчині.

№ 6. Реакція обміну між солями в розчині.  

Домашній експеримент: 1. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2.  Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.

 

 

 

 

   Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей. Демонстрація. Взаємодія  кальцій оксиду з водою.

 

 

 

 

Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

 

 

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Значення експериментального методу в хімії.

Інструктаж з БЖД.  Лабораторний дослід № 7.  Розв’язування експериментальних задач.

 

 

 

 

Інструктаж з БЖД. Практична робо­та № 3. Розв’язування  експериментальних задач.                      ТЕМАТИЧНА  5

 

 

 

 

Поширеність у природі оксидів, кислот, основ і середніх солей.

 

 

 

 

Використання оксидів, кислот, основ і середніх солей.

 

 

 

 

Захист навчальних проєктів 7-9.

Неорганічні речовини  у будівництві й побуті. Хімічний склад і використання мінералів. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини

 

 

 

 

Вплив на довкілля оксидів, кислот, основ і середніх солей.

 

 

 

 

Вплив на довкілля і здоров’я людини

 

 

 

 

Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

 

 

 

Розв’язання розрахункових задач. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.

 

 

 

 

Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук».

 

 

 

 

Контрольна робота по темі 4 ,,Основні класи неорганічних сполук”.

 

 

 

 

Практичне заняття. Розв’язування вправ

 

 

69

 

Повторення вивченого матеріалуза навчальний рік.

 

 

70

 

Узагальнення знань. Підведення підсумків

ТЕМАТИЧНА 6

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Планування
Додано
20 липня
Переглядів
3845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку