УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС
Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5 – 9 класи / К.В. Таранік –Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 6 кл. загальноосвітн. навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2014р. – 264с.
ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 5 КЛАСІ |
|||
Форми контролю |
І семестр 31 год. |
ІІ семестр 39 год. |
|
Контрольні роботи у формі: |
Всього |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
|
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
|
Позакласне читання (ПЧ) |
2 |
2 |
|
Виразне читання (ВЧ) |
1 |
1 |
|
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
2 |
|
Розвиток мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
2 (у+п) |
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).
№ |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
Я І СВІТ |
|||||
Станіслав Чернілевський (1 год.) |
|||||
32 |
11.01 |
Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...». |
|
||
Предметні компетентності. Учень: виразно й усвідомлено читає вірші; висловлює судження про почуття ліричного героя; співвідносить їх із пережитими особисто.
Ключові компетентності. висловлює своє ставлення до проблеми збереження родинних цінностей; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії; проводить аналогії із власним життям.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину
|
|||||
Ірина Жиленко (2 год.) |
|||||
33 |
14.01 |
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
|
||
34 |
18.01 |
Ірина Жиленко. «Гном у буфеті». Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій. |
|
||
|
|||||
Ігор Калинець (1 год.) |
|||||
35 |
21.01 |
Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка» зі збірки «Дивосвіт». Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людини і природи.
Вивчити напам’ять: Один вірш (на вибір).
|
Напам'ять |
||
Предметні компетентності. Учень: розуміє метафоричність поезій; виразно і вдумливо читає вірші; коментує образне бачення світу, явищ природи в них; пояснює поєднання у творі уявного, фантастичного і реального; висловлює власне бачення образів стежечки, блискавки, веселки тощо.
Ключові компетентності. Учень: порівнює твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби естетичного сприйняття художнього твору.
|
|||||
Емма Андієвська (3 год.) |
|||||
36 |
25.01 |
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян».
ТЛ: притча |
|
||
37 |
28.01 |
Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Добро й любов до світу. |
ЗОШИТ |
||
38 |
01.02 |
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. |
|
||
39 |
04.02 |
ПЧ № 3 Казки Емми Андієвської. |
ПЧ3 |
||
Предметні компетентності. Учень: виразно і вдумливо читає казки-притчі, коментує їх; знаходить і пояснює фантастичні елементи в них; висловлює судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх; знаходить аналогії в повсякденному житті.
Ключові компетентності. Учень: розуміє силу слова; аналізує життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей; дискутує щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування; висловлює власне розуміння ілюстрацій письменниці; створює есе-рефлексію.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.
|
|||||
40 |
08.02 |
Контрольна робота №4 Я і світ. Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І.Калинця, Є.Андієвської. (різнорівневі тестові завдання). |
КР4 ТО4 |
||
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА |
|||||
Всеволод Нестайко (5 год.) |
|||||
41 |
11.02 |
Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки». (скорочено).
ТЛ: повість, пригодницький твір |
МК: кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С. Зелікін (кіномистецтво). |
||
42 |
15.02 |
В.Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність. |
|
||
43 |
18.02 |
Проблеми у творі. Дружба та перше кохання. |
|
||
44 |
22.02 |
Образи Яви, Реня та Павлуші Завгороднього. Укладання таблиці «Плюси і мінуси проектів Яви та Павлуші». РМ№2 (п) Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору. |
РМ2 (п)
|
||
45 |
25.02 |
Смішне, комічне, романтичне у творі. Засоби творення комічного. |
ЗОШИТ |
||
Предметні компетентності. Учень: знає основне про письменника; розуміє поняття романтичного і пригодницького; визначає жанр твору; самостійно ознайомлюється з його змістом; аналізує поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; характеризує улюбленого героя, аргументує свій вибір, розкриває риси його вдачі; виокремлює, виразно читає й коментує найцікавіші епізоди тексту.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про зв’язок прочитаного з власними життєвими спостереженнями; усвідомлює себе активним членом соціуму; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві; обговорює в групах проблеми дружби та першого кохання; створює правила поведінки в екстремальних ситуаціях; укладає таблицю «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості активної життєвої позиції, позитивних рис характеру; сили справжньої дружби та взаємопідтримки.
|
|||||
Ярослав Стельмах (3 год.) |
|||||
46 |
01.03 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
|
||
47 |
04.03 |
Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки…». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв. Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації. |
|
||
48 |
11.03 |
Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки…». Реальні (звичайні) та пригодницькі події у повісті (робота з текстом). |
|
||
49 |
15.03 |
Значення романтичності, життєлюбства в житті сучасної людини. Підготовка до написання контрольного твору. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини, необхідності навчатися упродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; знаходить у тексті реальні (звичайні) та пригодницькі події.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення значення романтичності, життєлюбства в житті людини. |
|||||
50 |
18.03 |
Контрольна робота №5 Контрольний твір (есе) за пригодницькими повістями В.Нестайка, Я. Стельмаха. «Чим вимірюється дружба?», «Яким я бачу справжнього друга». |
КР5 ТО5 |
||
Леся Воронина (4 год.) |
|||||
51 |
29.03 |
Аналіз контрольного твору. ЛРК№3 Надія Гуменюк. Оповідання «Силует на вежі» (Із книги «Боні і підземна ріка».) Пригоди хлопчика Маркіяна і його друзів. |
ЛРК3 ЗОШИТ |
||
52 |
01.04 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. |
|
||
53 |
05.04 |
Л.Воронина «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: Сюжет, його елементи. |
|
||
54 |
08.04 |
Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. Дискусія. Проблеми сміливості і боягузтва. «Боягуз, котрий переміг свій страх – найсильніша людина у світі». |
|
||
55 |
12.04 |
Практичні поради (письмово): як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності. |
|
||
56 |
15.04 |
Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. |
|
||
57 |
19.04 |
Виразне читання за ролями кульмінації й розв’язки повісті Л.Ворониної. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.
Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про те, як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття фантастичної теми в літературі й кіномистецтві; знаходить інформацію про українських письменників-фантастів; дискутує про проблеми сміливості і боягузтва.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Потреба формування позитивного світогляду, доброзичливого ставлення до світу та людей. Усвідомлення ролі навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини.
|
|||||
ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ |
|||||
58
|
22.04
|
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців. |
|
||
Леонід Глібов (2 год.) |
|||||
59 |
26.04 |
Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет. ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. |
|
||
60 |
29.04 |
«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. |
ЗОШИТ |
||
Предметні компетентності. Учень: розуміє роль гумору в житті українців; знає жанри гумористичних творів, називає їх; розповідає про особливість побудови байки; виразно і вдумливо читає твори Л. Глібова; пояснює головну думку кожної байки та алегоричні образи.
Ключові компетентності. Учень: зіставляє описане в байках із реальним життям, використовуючи виражальні засоби української мови; створює ілюстрації до твору; обговорює в групах проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості самокритичного погляду для успішної життєдіяльності людини, потреби життєстверджувальних, оптимістичних настроїв, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор. |
|||||
Степан Руданський (2 год.) |
|||||
61 |
03.05 |
Степан Руданський. Співомовки С.Руданського — унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось».
ТЛ: гумореска, співомовка. |
|
||
62 |
06.05 |
С.Руданський. «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність. |
|
||
Предметні компетентності. Учень: розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори; коментує іронічне ставлення автора до негативних рис характеру; виокремлює головну думку кожного твору; характеризує героїв і порівнює їх.
Ключові компетентності. Учень: пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; розуміє роль ініціативності, підприємливості в суспільстві та специфіку лексики твору; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до твору; віднаходить інформацію про зустріч запорожців із королем.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення, що почуття гумору ознака духовного здоров’я людини. |
|||||
Павло Глазовий (2 год.) |
|||||
63 |
10.05 |
Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль». |
|
||
64 |
13.05 |
Гуморески П. Глазового. «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик».
Вивчити напам’ять одну гумореску (на вибір). |
Напам’ять |
||
65 |
17.05 |
Виразне читання гуморесок напам’ять. |
ВЧ |
||
Предметні компетентності. Учень: виразно і вдумливо читає твори, коментує їх; пояснює основні ідеї; аналізує художні особливості гуморесок.
Ключові компетентності. Учень: проводить аналогії з власними спостереженнями; усвідомлює роль мови в житті людини; створює ілюстрації до твору, виразно читає гуморески; дискутує про проблеми мови і народу.
НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Оптимістична настанова в житті, уміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати дійсність і самого себе. |
|||||
66 |
20.05 |
Контрольна робота № 6 Гумористичні твори. Л. Глібов, С.Руданський, П.Глазовий (різнорівневі тестові завдання). |
КР6 |
||
67 |
24.05 |
ПЧ №4 Гумористичні твори. Співомовки С. Руданського. «Окуляри», «Чуприна», «По чому дурні?». |
ПЧ4 |
||
68 |
27.05 |
ЛРК №4 «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі...». |
ЛРК4 |
||
69 |
31.05 |
Урок-підсумок. Твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. Ознайомлення зі списком літератури на літо. |
ЗОШИТ ТО6 |
||