Календарне планування ІІ сем. 6 кл. Українська література.

Про матеріал
Матеріал буде корисним для вчителів, що викладають українську літературу у 6 класі. Буду вдячна за добре слово від тих, хто завантажує матеріал для роботи.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 6 КЛАС

2 год. на тиждень (70 годин на рік)

 

     Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5 – 9 класи / К.В. Таранік –Ткачук, М.П. Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан. К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017  804

 

   Підручник: Авраменко О.М. Українська література: підручник для 6 кл. загальноосвітн. навч. закл. / Олександр Авраменко – К.: Грамота, 2014р. – 264с.

 

 

ОБОВ’ЯЗКОВА КІЛЬКІСТЬ ВИДІВ КОНТРОЛЮ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 5 КЛАСІ

 

Форми контролю

І семестр 31 год.

ІІ семестр 39 год.

Контрольні роботи у

 формі:

Всього

3

3

контрольного класного твору

1

1

виконання інших завдань (тестів,

відповідей на запитання тощо)

2

2

Позакласне читання (ПЧ)

2

2

Виразне читання (ВЧ)

1

1

Література рідного краю

(ЛРК)

2

2

Розвиток мовлення (РМ)

2

(у+п)

2

(у+п)

Перевірка зошитів

4

5

 

* У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного усного й одного письмового. Умовне позначення в таблиці – (у+п).


Дата

 

Зміст програмового матеріалу

 

Примітки

ІІ СЕМЕСТР

Я І СВІТ

Станіслав  Чернілевський (1 год.)

32

11.01

  Станіслав Чернілевський. Настрої та почуття, висвітлені в поезіях: любов, доброта, висока духовність. Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

 «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...».

 

 

Предметні компетентності. Учень: виразно й усвідомлено читає вірші; висловлює судження про почуття ліричного героя; співвідносить їх із пережитими особисто.

 

Ключові компетентності. висловлює своє ставлення до проблеми збереження родинних цінностей; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі, музиці, кіномистецтві; створює ілюстрації до творів, відеопоезії; проводить аналогії із власним життям.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Осмислення ролі батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину

 

Ірина Жиленко (2 год.)

33

14.01

 Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 

34

18.01

 Ірина Жиленко. «Гном у буфеті». Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій.

 

 

Ігор Калинець (1 год.)

35

21.01

 Ігор Калинець. Талановитий український поет, автор віршів для дітей. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка» зі збірки «Дивосвіт». Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних  явищ – дивовижне й незвичайне в  повсякденному житті.  Гармонія людини і природи.

 

Вивчити напам’ять: Один вірш (на вибір).

 

Напам'ять

Предметні компетентності. Учень: розуміє метафоричність поезій; виразно і вдумливо читає вірші; коментує образне бачення світу, явищ природи в них; пояснює поєднання у творі уявного, фантастичного і реального; висловлює власне бачення образів стежечки, блискавки, веселки тощо.

 

Ключові компетентності. Учень: порівнює твори музичного й образотворчого мистецтв, суголосні поезіям; зіставляє специфіку розкриття теми в різних видах мистецтва.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення потреби естетичного сприйняття художнього твору.

 

Емма Андієвська (3 год.)

36

25.01

 Емма Андієвська.  Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. «Казка про яян».

 

 ТЛ: притча

 

37

28.01

 Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова.  Добро й любов до світу.

ЗОШИТ

38

01.02

 Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований  повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення    до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.

 

39

04.02

ПЧ  3 Казки Емми Андієвської.

ПЧ3

Предметні компетентності. Учень: виразно і вдумливо читає казки-притчі, коментує їх; знаходить і пояснює фантастичні елементи в них; висловлює судження про важливість проблем, порушених у творах та актуальність їх; знаходить аналогії в повсякденному житті.

 

Ключові компетентності. Учень: розуміє силу слова; аналізує життєві ситуації з погляду гуманізму, толерантного ставлення до людей; дискутує щодо проблем таланту, неординарності, «білих ворон», спілкування; висловлює власне розуміння ілюстрацій письменниці; створює есе-рефлексію.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення морально-етичних цінностей, що допомагають бачити й розуміти красу світу, гармонійно і щасливо жити в ньому.

 

40

08.02

Контрольна робота №4  Я і світ. Творчість                                        С. Чернілевського, І. Жиленко, І.Калинця, Є.Андієвської. (різнорівневі тестові завдання).

КР4

ТО4

ПРИГОДИ І РОМАНТИКА

Всеволод Нестайко (5 год.)

41

11.02

 Всеволод Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник.  «Тореадори з Васюківки». (скорочено).

 

ТЛ: повість, пригодницький твір

МК: кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С. Зелікін (кіномистецтво).

42

15.02

 В.Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність.

 

43

18.02

Проблеми у творі. Дружба та перше кохання.

 

44

22.02

Образи Яви, Реня та Павлуші Завгороднього. Укладання таблиці «Плюси і мінуси проектів Яви та Павлуші».

РМ№2 (п) Характеристика улюбленого героя з аргументацією власного вибору.

РМ2  (п)

 

45

25.02

 Смішне, комічне, романтичне у творі. Засоби творення комічного.

ЗОШИТ

 

Предметні компетентності. Учень: знає основне про письменника; розуміє поняття романтичного і пригодницького; визначає жанр твору; самостійно ознайомлюється з його змістом; аналізує поведінку героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях; характеризує улюбленого героя, аргументує свій вибір, розкриває риси його вдачі; виокремлює, виразно читає й коментує найцікавіші епізоди тексту.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про зв’язок прочитаного з власними життєвими спостереженнями; усвідомлює себе активним членом соціуму; зіставляє специфіку розкриття теми в літературі й кіномистецтві; обговорює в групах проблеми дружби та першого кохання; створює правила поведінки в екстремальних ситуаціях; укладає таблицю «Плюси і мінуси «проектів» Яви та Павлуші».

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості активної життєвої позиції, позитивних рис характеру; сили справжньої дружби та взаємопідтримки.

 

Ярослав Стельмах (3 год.)

46

01.03

  Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».  Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

47

04.03

 Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки…». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків — головних героїв. Образи Сергія та Митька, їхня поведінка в складній ситуації.

 

48

11.03

 Я.Стельмах «Митькозавр із Юрківки…». Реальні (звичайні) та пригодницькі події у повісті (робота з текстом).

 

49

15.03

 Значення романтичності, життєлюбства в житті сучасної людини. Підготовка до написання контрольного твору.

 

 

Предметні компетентності. Учень: знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про місце уяви, фантазії, романтичності в житті сучасної людини, необхідності навчатися упродовж життя, здобувати досвід; про важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього; знаходить у тексті реальні (звичайні) та пригодницькі події.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення значення романтичності, життєлюбства в житті людини.

50

18.03

Контрольна робота №5 Контрольний твір (есе) за пригодницькими повістями В.Нестайка, Я. Стельмаха.  «Чим вимірюється дружба?», «Яким я бачу справжнього друга».

КР5

ТО5

Леся Воронина (4 год.)

51

29.03

Аналіз контрольного твору.

ЛРК№3  Надія Гуменюк. Оповідання «Силует на вежі» (Із книги «Боні і підземна ріка».) Пригоди хлопчика Маркіяна і його друзів.

ЛРК3

ЗОШИТ

52

01.04

Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей.

 

53

05.04

 Л.Воронина «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Фантастична, романтична, багатоепізодна повість про виховання гідності та мужності.

ТЛ: Сюжет, його елементи.

 

54

08.04

Клим Джура – рятівник світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

Дискусія.  Проблеми сміливості і боягузтва. «Боягуз, котрий переміг свій страх – найсильніша людина у світі».

 

55

12.04

 Практичні поради (письмово): як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності.

 

56

15.04

 Роль сім'ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині.

 

57

19.04

Виразне читання за ролями кульмінації й розв’язки повісті Л.Ворониної.

 

 

Предметні компетентності. Учень: знає загальні відомості про життя і творчість письменника; переказує зміст уривка твору; визначає елементи сюжету в ньому; характеризує образи головних персонажів, їхню поведінку в складній ситуації.

 

Ключові компетентності. Учень: висловлює судження про те, як виховувати в собі риси сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності; як спрогнозувати можливі наслідки діяльності; зіставляє специфіку розкриття фантастичної теми в літературі й кіномистецтві; знаходить інформацію про українських письменників-фантастів; дискутує про проблеми сміливості і боягузтва.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Потреба формування позитивного світогляду, доброзичливого ставлення до світу та людей. Усвідомлення ролі навчання, прагнення відкривати світ і себе в ньому, самовдосконалення, самореалізації в житті кожної людини.

 

ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ

58

 

22.04

 

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Роль гумору в житті українців.

 

Леонід Глібов (2 год.)

59

26.04

Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет.

ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.

 

60

29.04

«Муха і Бджола»,«Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.

ЗОШИТ

Предметні компетентності. Учень: розуміє роль гумору в житті українців; знає жанри гумористичних творів, називає їх; розповідає про особливість побудови байки; виразно і вдумливо читає твори Л. Глібова; пояснює головну думку кожної байки та алегоричні образи.

 

Ключові компетентності. Учень: зіставляє описане в байках із реальним життям, використовуючи виражальні засоби української мови; створює ілюстрації до твору; обговорює в групах проблеми несправедливості, жорстокості, ледарства в байках Л. Глібова і в сучасному житті.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення важливості самокритичного погляду для успішної життєдіяльності людини, потреби життєстверджувальних, оптимістичних настроїв, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор.

Степан Руданський (2 год.)

61

03.05

 Степан Руданський. Співомовки С.Руданського — унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось». 

 

ТЛ: гумореска, співомовка.

 

62

06.05

 С.Руданський. «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.

 

Предметні компетентності. Учень: розуміє вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок; виразно й усвідомлено читає твори; коментує іронічне ставлення автора до негативних рис характеру; виокремлює головну думку кожного твору; характеризує героїв і порівнює їх.

 

Ключові компетентності. Учень: пояснює зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках; обґрунтовує власні спостереження над смішними ситуаціями в житті; розуміє роль ініціативності, підприємливості в суспільстві та специфіку лексики твору; застосовує комунікативні стратегії відповідно до мети й ситуації спілкування; створює ілюстрації до твору; віднаходить інформацію про зустріч запорожців із королем.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Усвідомлення, що почуття гумору ознака духовного здоров’я людини.

Павло Глазовий (2 год.)

63

10.05

Павло Глазовий. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль».

 

64

13.05

Гуморески П. Глазового. «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик».

 

Вивчити напам’ять одну гумореску (на вибір).

Напам’ять

65

17.05

Виразне читання гуморесок напам’ять.

ВЧ

Предметні компетентності. Учень: виразно і вдумливо читає твори, коментує їх; пояснює основні ідеї; аналізує художні особливості гуморесок.

 

Ключові компетентності. Учень: проводить аналогії з власними спостереженнями; усвідомлює роль мови в житті людини; створює ілюстрації до твору, виразно читає гуморески; дискутує про проблеми мови і народу.

 

НЛ–2 Емоційно-ціннісне ставлення. Оптимістична настанова в житті, уміння іронічно, критично, з почуттям гумору сприймати дійсність і самого себе.

66

20.05

Контрольна робота № 6 Гумористичні твори. Л. Глібов, С.Руданський, П.Глазовий (різнорівневі тестові завдання).

КР6

67

24.05

ПЧ №4 Гумористичні твори. Співомовки С. Руданського. «Окуляри», «Чуприна», «По чому дурні?».

ПЧ4

68

27.05

ЛРК №4  «Поезія – це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі...».

ЛРК4

69

31.05

Урок-підсумок.

Твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. Ознайомлення зі списком літератури на літо.

ЗОШИТ

ТО6

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку