Календарне планування (індивідуальна форма навчання)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для учня 8 класу із зарубіжної літератури (індивідуальна форма навчання). Педагогічний патронаж І, ІІ семестри 2024-2025 н.р.

Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу  із зарубіжної літератури.

Індивідуальна форма навчання (педагогічний патронаж)

у 8 класі на І і II семестри 202_/ 202_ н. р.

Учитель ________________________

 

Розглянуто  на засіданні методичної  ради                                         _____________________________                      

 Протокол №___ від _______202_р

 

Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі програма, за якою складено календарно-тематичне планування, видавництво та рік її видання

Семестр

 

Загальна кількість навчальних годин

 

Кількість годин на тиждень

 

Кількість контрольних робіт

 

Кількість годин розвитку мовлення

 

Кількість годин позакласного читання

 

Кількість тематичних оцінювань

І

8

0,5

3

2

2

3

II

10

0,5

3

2

2

3

Усього

17,5

1

6

4

4

6

 

 

Календарно-тематичне планування складено за навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти «Зарубіжна література. 6 - 9» (затверджено наказом МОН від 03.08.2022 № 698)


 

 

 

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури  8 клас.

Індивідуальна форма навчання (педагогічний патронаж)

(17,5 години / 0,5 години на тиждень)

 

 

 

На вивчення курсу відводиться  17,5  годин / 0,5 год. на тиждень.

 

Обов’язкова кількість видів контролю у 8 класі

 

 

Семестр

Контрольні роботи

Розвиток мовлення

Позакласне читання

Перевірка зошитів

Прим.

Різні форми контролю

Контрольний класний твір

І

2

1

2

(1у+1п)

2

4

 

ІІ

2

1

2

(1у+1п)

2

5

 

 

№ зп

Тема уроку

Дата

Примітка

 

Вступ (2 год.)

ПІБ

ПІБ

ПІБ

ПІБ.

 

1

Повторення вивченого матеріалу

(ТЛ) Рід літератури, епос, лірика, драма.

(ЕК) Порівняння ознак епосу, лірики, драми.

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах.

(ТЛ) Початкові поняття про  літературний напрям, літературну течію.

(ЛК) Своєрідність культури різних країн, народів, національностей.

 

 

 

 

 

 

Священні книги людства як пам’ятки  культури і джерело літератури (7 год.)

 

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.

(ТЛ)Міф, міфологічний образ.

(ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис.до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

 

 

 

 

 

2

Біблія як основа двох релігій - юдейської і християнської. Зв'язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей)

(ЛК) Утілення сюжетів і образів Біблії у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

ПЧ № 1. Старий Заповіт. Історія Йосипа.Відображення цінностей родового суспільства в історії про Йосипа: засудження сімейної ворожнечі, утвердження ідеї міцних родинних зв'язків, оспівування сили прощення й людяності в сюжеті.

Ключові ідеї та образи  Нового Заповіту. Морально- філософський зміст біблійних сюжетів і образів.  (Євангеліє. Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму.)

(ЛК) Утілення сюжетів і образів Біблії у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

(УС) Звернення українських письменників до образів, сюжетів, мотивів Біблії

Коран - головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя

Контрольна робота № 1 за розділом «Література і культура. Священні книги народів». Тестування.

 

 

 

 

 

Античність (11 год.)

3

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури.

Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.).

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.

 

 

 

 

 

4

Міфи троянського циклу.

Відображення історичних подій у міфах троянського циклу. Ключові образи циклу, їхній гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).(Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Троянський кінь.)

(ЛК) Вічні образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.)

Гомер. «Іліада» (огляд). Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140-410).  

(ТЛ) Героїчний епос.

РМ №1 (письмово). Образи Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини, героя, воїна.

(ЕК) Ахілл і Гектор (порівняльна характеристика образів).

«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470-670).

Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

Особливості розвитку і види лірики в ДавнійГреції.

Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.Тіртей  «Добре вмирати тому...».

(ТЛ)Елегія.  Віршовий розмір.

Сапфо. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто...). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.  

(ТЛ) Віршовий розмір.

(УС) Українські переклади творів античних митців.  

Давньогрецький театр.

Есхіл. «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея. Основний конфлікт трагедії. «Дари»Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

(ТЛ) Трагедія.

(ЕК)Зевс і Прометей у міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла.

«Золота доба» давньоримської літератури.

Квінт Горацій Флакк. «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. Публій Овідій Назон. «Сумні елегії». Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета.

(ТЛ) Елегія, ода

Контрольна робота № 2 за розділом «Література Античності». Різнорівневі завдання

 

 

 

 

 

Середньовіччя (8 год.)

6

Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на
літературу і культуру. Основні жанри на Заході й Сході.

(ЛК) Культурні центри Середньовіччя на Сході й Заході.

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд.

(ЛК)Ключові поняття китайської міфології, філософії  (даосизм), які знайшли відбиток у літературі.

ДуФу. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид». Зв'язок поезії ДуФу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя.

(ЛК)Ключові поняття китайської міфології, філософії  (конфуціанство), які знайшли відбиток у літературі.

 

 

 

 

 

7

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість
жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма : напам’ятьОмар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)

(ТЛ)Рубаї.

ПЧ № 2. Рудакі. Газелі, рубаї, бейти. «Все йде гаразд, немає перебою...», «Як друг обмовиться, ти пропусти повз вуха...».

Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово- тематичне розмаїття.

(ТЛ) Поглиблення понять про героїчний епос (середньовічний).

«Пісня про Роланда».Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій.

РМ № 2 (усно). Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система. Елементи фольклору.

(ЕК) Порівняння персонажів «Пісні про Роланда» (Роланд –  Ганелон, Карл – Ганелон).  

 

 

 

 

Напам’ять 3 вірші за вибором учня.

8

Аліг’єрі Данте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання.»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості.

Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

(ТЛ) Сонет.

Контрольний твір-роздум «Образ середньовічного героя у творах доби Середньовіччя» або «Середньовічна східна література: особливий погляд на світ».

(ЕК) Порівняння образів ліричних героїв Лі Бо, ДуФу, Омара Хайяма.

 

 

 

 

 

ВІДРОДЖЕННЯ ( 12 години )

9

Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі.

Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.

(УС) Видатні українські перекладачі творів Ренесансу.Вершини українського сонету.

Франческо Петрарка (1304-1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.

(ТЛ) Сонет.Катрен, терцет.

Вільям Шекспір (1564-1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва.

(ЛК)Музей В. Шекспіра у Великобританії (Стретфорд-на-Ейвоні).

Основні теми сонетів В. Шекспіра - кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.

Урок виразного читання сонетів напам’ять.

Сонет № 61  Ф. Петрарки та сонет № 66 В. Шекспіра.

(ЕК) Порівняння образів героїнь сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх  засобів створення жіночих образів.

 

 

 

 

 

 

Напам’ять 1 сонет за вибором учня.

10

Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів.

Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).

(ТЛ) Трагедія.

Проблема життя і смерті. Трактування фіналу.

Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь.

(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ

РМ № 3 (усно). Сучасний кінематограф і трагедія «Ромео і Джульєтта».

(ЛК) Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві (живопис, кіно, музика та ін.).

 

 

 

 

 

11

Мігель де Сервантес Сааведра. «Дон Кіхот»

I частина (огляд). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Аналіз першого розділу твору.

(ТЛ) Роман.

(ЛК) Музей М. де Сервантеса Сааведри в Іспанії (Мадрид).

Особливості сюжету і композиції твору. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя.(ч.І, р ІІ-VІІ)

Дон Кіхот і Санчо Панса - парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм.(ч. І р. XV-XXIII)

 

 

 

 

 

12

«Донкіхотство». Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Популярність вічних образів до сьогодні. (ч. І, р. XXXIII-LII)

(ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ

Контрольна робота № 3 за розділом  «Література Відродження».

 

 

 

 

 

 

Література бароко і класицизму (8 год.)

13

Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд).

(ЛК) Бароко в різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика, паркове мистецтво та ін.).

(УС) Бароко в Україні

Луїс де Гонгора-і-Арготе. «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного  життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.

(ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський)

ДжоннДонн (1572-1631). «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене.»,).Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова.

ПЧ № 3. Лопе де Вега "Собака на сіні"

 

 

 

 

 

14

Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

(ЛК) Класицизм у різних видах мистецтва (живопис, архітектура, музика та ін.).

Мольєр (1622-1673). «Міщанин-шляхтич». Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.

Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.

(ТЛ) Комедія.

 

 

 

 

 

15

Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, , Клеонт) Засоби комічного (гумор, іронія)

(ТЛ)Сатира. Поглиблення понять про гумор, іронію.

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Клеонт ).

Основні образи комедії (граф Дорант, графиня Дорімена) Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм).

(ТЛ) Сатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію.

(ЕК) Порівняння образів персонажів (Журден – Дорант)

Контрольна робота № 4 за розділом «Література бароко і класицизму».

 

 

 

 

 

ЛітератураХХ – ХХІ століття. У пошуках себе і високого польоту (6 годин)

16

Тенденції літературного процесу ХХ-ХІ століття. Огляд - презентація.

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію. Притча.   

Значення алегоричних образів-символів.

(ТЛ) Поглиблення понять про метафору, алегорію.

Філософський зміст твору.

РМ № 4 (письмово).Сенс подорожі Маленького принца Всесвітом.

 

 

 

 

 

17

ПЧ № 4. Дж. Апдайк. «Завтра, завтра, завтра».

Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті.

(ТЛ) Алегорія.

Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.

 

 

 

 

 

18

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба», «Буба: мертвий сезон». Художній світ Б. Космовської.

Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.

Контрольний  твір-роздум «Прагнути до високої мети-уже початок успіху».

 

 

 

 

 

 

Підсумки (2 години)

 

Узагальнення вивченого. Літературна вікторина «Парад літературних героїв».

Узагальнення вивченого. Літературна вікторина «Твори та їх автори».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Байдак Наталія
Додано
24 лютого
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку