Календарне планування для індивідуального навчання
на І семестр на 2019/2020 н.р.
5 клас (8 год)
(Л. Г. Кондратова «Музичне мистецтво»)
ВИДИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
1 півріччя.
Тема. Музика як вид мистецтва (4 год)
№ |
Клас, дата |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Термінологія |
Творчі завдання |
1 |
|
Мистецтво звуків |
П. Чайковський. Мелодія для скрипки та фортепіано |
О. Янушкевич «Веселкова пісня» |
Музика, музика інструментальна та вокальна, композитор, виконавець, слухач |
Аналіз музичного твору; підбір музики до архітектурних споруд; створення музичного супроводу до пісні |
|
|
Історія музичного мистецтва |
К. Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Евредіка» |
О. Янушкевич «Веселкова пісня» |
Народна та професійна музика, мелодія |
Аналіз музичного твору; створення на папері образу до музичного твору за допомогою пензлика та фарб |
2 |
|
Мистецтво відкриває світ |
Й. Бах. Арія з оркестрової сюїти №3 (Ре мажор) |
А. Житкевич «Все це потрібно мені» |
Арія, сюїта, шедевр |
Аналіз музичного твору; створення буклету «Музика в нашому житті» |
|
|
Що «живе» в музиці? |
В. Моцарт. Алегро з дивертисменту №11 для оркестру |
А. Житкевич «Все це потрібно мені» |
Засоби музичної виразності: лад, мелодія, гармонія, дивертисмент, тривалості звуків |
Аналіз музичного твору; створення рекламного ролику твору Моцарту; підбір малюнку до музичного твору |
3 |
|
Як «рухається» музика? |
Й. Бах. Ларго з концерту №5 для фортепіано з оркестром (фа мінор), Дж. Россіні «Тарантела» |
Ю. Чичков «Наша шкільна країна» |
Засоби музичної виразності: темп, ритм; тарантела |
Аналіз музичних творів; відтворення ритмічного малюнка в різних темпах; підбір фотоілюстрацій танців у різних темпах; підбір малюнків до різних музичних творів |
|
|
У гості до музичних інструментів |
П. Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець Феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів |
Ю. Чичков «Наша шкільна країна» |
Музичні інструменти симфонічного оркестру та їх групи; засоби музичної виразності: тембр, діапазон, регістр |
Аналіз музичних творів; розпізнавання музичних інструментів на слух
|
4 |
|
Як розповідає музика? |
С. Рахманінов. Прелюдія №5 для фортепіано (соль мінор) |
Г. Гладков «Пісня про чарівників» |
Прелюдія; засоби музичної виразності: динаміка |
Аналіз музичного твору; визначення темпів музичних творів по памяті; знаходження відповідності між динамікою та кольором та зображення в кольорі музичного твору за допомогою фарб; виконання пісні «ланцюжком» |
|
|
Музична скарбничка композитора |
Дж. Верді. Тріумфальний марш з опери «Аїда» |
Г. Гладков «Пісня про чарівників», повторення пісень |
Повторення матеріалу |
Аналіз музичного твору; визначення засобів музичної виразності |
Тема. Народна музика (4 год)
№ |
Клас, дата |
Тема |
Матеріал для сприйняття |
Матеріал для виконання |
Термінологія |
Творчі завдання |
5 |
|
Історія народу в піснях |
Укр. нар. пісня «За світ встали козаченьки», М. Лисенко. Інтродукція до опери «Тарас Бульба» |
Укр. нар. пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Думи та історичні пісні; а капела; кобза, кобзарі; інтродукція |
Аналіз музичного твору; створення музичного супроводу до пісні; створення розповіді про українську народну пісню |
|
|
Давні українські осінні обряди |
М. Лисенко. Кантата «Радуйся ниво неполитая», 5 частина «Оживуть степи, озера…» |
Укр. нар. пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
Календарно-обрядові пісні; жниварські пісні; кантата |
Аналіз музичного твору; створення ілюстрацій до пісні про жнива; інсценізація пісні |
6 |
|
Пісня живе серед нас |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай», Л. Бетховен. Варіації на тему «Їхав козак за Дунай» |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай» |
Побутові пісні; варіації; капела |
Аналіз музичного твору; створення та виконання ритмічних варіацій до пісні; виконання та запис на диктофон укр. нар. пісні у родині
|
|
|
Народні інструменти |
Колодуб. .«Гуцульські старосвітські награвання», (соло сопілки), Скорик. «Мелодія» (скрипка, бандура), Адамцевич. «Запоріжський марш» |
Укр. нар. пісня «Їхав козак за Дунай» |
Українські народні інструменти та їх групи; |
Аналіз музичних творів; визначення звучання укр. нар. інструментів на слух |
7 |
|
Дитяча народна пісня |
Леонтович. «Пісня про зайчика», «Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» |
О. Жилінський «Пісенька Джури» |
Українські народні дитячі пісні; фольклор |
Аналіз музичних творів; складання мелодії до тексту |
|
|
Українці танцюють |
Українські народні танці: гопак, аркан, метелиця, козачок у виконанні оркестру народних інструментів |
О. Жилінський «Пісенька Джури» |
Українські народні танці: гопак, аркан, метелиця, козачок |
Аналіз музичних творів; виконання простих танцювальних рухів укр. нар. танців |
8 |
|
Давні українські зимові обряди |
М. Леонтович. «Щедрик» (дитячий хор, змішаний хор та оркестр) |
Н. Май «Новорічна пісня» |
Колядки, щедрівки, віншівки |
Аналіз музичних творів; передати настрій колядок та щедрівок засобами образотворчого мистецтва |
|
|
Новорічні свята |
Л. Дичко. Кантата «Чотири пори року». 4 частина. «Зима» В. Барвінський. Фортепіанний цикл «Колядки та щедрівки» |
Укр. нар. колядка «Добрий вечір тобі…» |
Повторення матеріалу |
Аналіз музичних творів; створення новорічного обрядового дійства |