Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
10 КЛАС
І семестр
(52 год, 1,5 год на тиждень)
Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
24 |
|
1 |
Інформаційні технології в суспільстві |
6 |
2 |
Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних |
10 |
3 |
Системи керування базами даних |
8 |
2-й семестр |
28 |
|
4 |
Мультимедійні та гіпертекстові документи |
11 |
|
Основи електронного документообігу |
17 |
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві (6 год.) |
||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
||||||||||||
|
|
Примітка |
||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
1 |
Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси, інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. |
знає базові поняття інформатики, складові частини інформаційної системи та їх приз-начення; розуміє роль сучасних інформацій-но-комунікаційних технологій в суспільстві та житті людини; усвідомлює комунікацій-ну роль ІТ та тенденції розвитку цифрового суспільства та вплив інформаційних техно-логій на життя людей; поважає права і сво-боди, зокрема свободи слова, конфіденцій-ності в Інтернеті, авторського права та інте-лектуальної власності, персональних даних |
|
|
|
|
||||||
2 |
Проблеми інформаційної безпеки. Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення. |
дотримується правил безпечної роботи в Інтернеті, розуміє принципи інформаційної безпеки; дотримується правил безпечної поведінки в Інтернеті |
|
|
|
|
||||||
3 |
Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці. |
знає окремі онлайнові освітні платформи та використовує їх для навчання; використовує технології цифрового громадянства для ви-рішення власних соціальних потреб; самос-тійно опановує нові технології та засоби діяльності; свідомо використовує отримані знання з галузі ІТ у процесі вибору майбут-ньої професії; усвідомлює можливості онлайн-навчання та активного залучення до глобальних спільнот, свою причетність до них; усвідомлює необхідність та принципи навчання упродовж усього життя |
|
|
|
|
||||||
4 |
Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозу-вання результатів навчальної, дос-лідницької і практичної діяльності |
організовує свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму |
|
|
|
|
||||||
5 |
Поняття про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту. |
має уявлення про загальні принципи робо-ти й сфери застосування систем штучного інтелекту, інтернету речей, Smart-техноло-гій та технології колективного інтелекту |
|
|
|
|
||||||
6 |
Урок узагальнення знань з теми «Інформаційні технології у суспільстві» |
|
|
|
|
|
||||||
Тема 2. Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних (10 год.) |
||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Ставлення: усвідомлення ролі математики як однієї з основ ІТ Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток: Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації. Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з викорис-танням ІТ. Знання основ підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць для розрахунків |
||||||||||||
7 |
Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент |
пояснює поняття комп'ютерного моделюва-ння та експерименту; оцінює можливості інформаційних технологій для комп'ютер-ного моделювання об'єктів і процесів |
|
|
|
|
||||||
8 |
Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характе-ристик вибірки. Практична робота №1. Створення зведеної таблиці |
пояснює поняття вибірки та ряду даних; знає формули та способи обчислення основних статистичних характеристик вибірки (середнє арифметичне, мода, медіана, стандартне відхилення); уміє подавати ряди даних графічно |
|
|
|
|
||||||
9 |
Розв’язування рівнянь. |
використовує табличний процесор для виконання простих фінансових розрахунків |
|
|
|
|
||||||
10 |
Розв’язування систем рівнянь, оптимізаційних задач. Практична робота №2. Розв’язування оптимізаційної задачі |
|
|
|
|
|||||||
11 |
Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків. |
знає закономірності та способи здійснення простих фінансових розрахунків (сума виплат за кредитом, складні відсотки тощо) у середовищі табличного процесора |
|
|
|
|
||||||
12 |
Візуалізація рядів і трендів даних. |
аргументовано добирає методи та засоби візуалізації даних; оцінює за рядом даних тип лінії тренду; уміє визначати й подавати графічно тренди у вибірці даних; застосовує різноманітні засоби інфографіки для подання даних |
|
|
|
|
||||||
13 |
Інфографіка. |
|
|
|
|
|||||||
14 |
Розв'язання задач з різних предметних галузей. |
використовує та створює інформаційні моделі для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій; усвідомлює роль інформаційних технологій для розв’язання життєвих і наукових задач |
|
|
|
|
||||||
15 |
Розв'язання задач з різних предмет-них галузей. Практична робота №3. Обчислення статистичних характеристик засобами MS Excel |
|
|
|
|
|||||||
16 |
Урок узагальнення знань з теми: «Моделі і моделювання. Аналіз і візуалізація даних» |
|
|
|
|
|
||||||
Тема 3. Системи керування базами даних (8 год.) |
||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Здоров'я і безпека: Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. Знання основ підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків |
||||||||||||
3.1. Проектування моделі бази даних |
||||||||||||
17 |
Поняття бази даних. |
розуміє поняття моделі подання даних; на-водить приклади моделей подання даних |
|
|
|
|
||||||
18 |
Поняття, призначення й основні функції систем управління базами даних. |
розуміє поняття бази даних; усвідомлює переваги БД порівняно з іншими технологіями зберігання даних |
|
|
|
|
||||||
19 |
Модель «сутність-зв’язок» предметної області. |
знає та застосовує принцип ненадлишко-вості моделі «сутність-зв’язок» предметної області |
|
|
|
|
||||||
20 |
Поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку. |
пояснює поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку; розуміє поняття та призначення зовнішнього ключа, застосовує його для реалізації зв’язків між таблицями в реляційній БД |
|
|
|
|
||||||
21 |
Створення таблиць |
класифікує зв’язки між сутностями предметної області за множинністю та обов’язковістю |
|
|
|
|
||||||
22 |
Введення і редагування даних різних типів |
уміє визначати сутності, атрибути, зокрема ключові, а також зв’язки між сутностями в предметній області |
|
|
|
|
||||||
23 |
Впорядкування, пошук і фільтрування даних |
усвідомлює переваги БД порівняно з іншими технологіями зберігання даних |
|
|
|
|
||||||
24 |
Урок узагальнення знань з теми: «Проектування моделі бази даних» |
|
|
|
|
|
||||||
Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
10 КЛАС
ІІ семестр
(52 год, 1,5 год на тиждень)
Навчальна програма з інформатики (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року
Тема 4. Мультимедійні та гіпертекстові документи (11 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обме-ження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи
|
||||||||||||||
Тема 4.1 Мультимедійні та гіпертекстові документи |
||||||||||||||
25 |
Технології опрацювання мультимедійних даних. |
розрізняє технології опрацювання мультимедійних даних; добирає відповідне програмне забезпечення та здійснює просте опрацювання аудіо та відеоданих |
|
|
|
|
||||||||
26 |
Поняття про мову розмічання гіпертекстового документа. |
оцінює можливості різних технологій для створення веб-сайтів; наводить приклади систем керування вмістом для веб-ресурсів; |
|
|
|
|
||||||||
27 |
Системи керування вмістом для веб-ресурсів. Етапи створення веб-сайтів. |
|
|
|
|
|||||||||
28 |
Створення та адміністрування сайту. |
створює веб-сайти за допомогою автоматизованих засобів системи керування вмістом; пояснює застосування різних технологій для розробки сайтів |
|
|
|
|
||||||||
29 |
Практична робота № 9. Розробка простого веб-сайта |
використовує гіпертекстові, графічні, анімаційні та мультимедійні елементи на веб-сторінках; враховує художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів |
|
|
|
|
||||||||
30 |
Ергономіка розміщення відомостей на веб-сторінці |
дотримується правил ергономічного розміщення матеріалів на веб-сторінці |
|
|
|
|
||||||||
29 |
Поняття пошукової оптимізації та просування веб-сайтів |
наводить приклади оптимізації та стратегій просування веб-сайтів |
|
|
|
|
||||||||
30 |
Виконання колективного навчального проекту. |
планує власну та групову діяльність для проектування та створення об'єктів мультимедіа та веб-сайтів; усвідомлює та враховує особливості користувачів з особливими потребами при розробці веб-ресурсів |
|
|
|
|
||||||||
31 |
Виконання колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|||||||||
32 |
Захист колективного навчального проекту. |
|
|
|
|
|||||||||
33 |
Урок узагальнення знань з теми: «Мультимедійні та гіпертекстові документи» |
|
|
|
|
|
||||||||
Тема 5. Основи електронного документообігу (17 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: співпрацювати з членами соціуму. Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Виховання поваги до прав і свобод, зокрема свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. Знання основ підприємництва в ІТ-сфері. Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків Здоров'я і безпека: Уміння критично оцінювати здобуту з Інтернету інформацію і знати методи перевірки її надійності. Формування свідомого ставлення до впливу контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Обмеження впливу небезпечних соціальних мережевих груп на учнів та захист їх від затягування в ці групи. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
||||||||||||||
Тема 5.1 Документи та документообіг |
||||||||||||||
34 |
Поняття документу. |
Знає поняття документа та документообігу.
|
|
|
|
|
||||||||
35 |
Призначення та класифікація документів. |
Пояснює що таке оригінал документа та його копія, підписувач, адресат, посередник.
|
|
|
|
|
||||||||
36 |
Документообіг. |
Описує обов’язкові реквізити документа.
|
|
|
|
|
||||||||
37 |
Загальні правила оформлення документів. |
Називає загальні правила оформлення документів.
|
|
|
|
|
||||||||
38 |
Стиль ділового листування. |
Використовує правила оформлення сторінки.
|
|
|
|
|
||||||||
39 |
Шаблони та формуляр-зразки документа. |
Наводить приклади стандартів та уніфікованих систем документації |
|
|
|
|
||||||||
40 |
Реквізити документа |
Використовує правила оформлення сторінки.
|
|
|
|
|
||||||||
41 |
Правила оформлення сторінки. |
Створює бібліографічні списки та покажчики.
|
|
|
|
|
||||||||
42 |
Контрольна робота з теми «Документи та документообіг» |
Вміє використовувати шаблони та формуляр-зразки документа. Усвідомлює важливість документообігу.
|
|
|
|
|
||||||||
Тема 5.2 Технічні та програмні засоби обробки документів та інформації |
||||||||||||||
43 |
Системи управління електронними документами. |
Знає основні технічні та програмні засоби обробки документів та інформації.
|
|
|
|
|
||||||||
44 |
Технічні засоби обробки документів та інформації. |
Пояснює що таке системи управління електронним документообігом.
|
|
|
|
|
||||||||
45 |
Класифікація офісної техніки. |
|
|
|
|
|
||||||||
46 |
Засоби створення, зберігання, обробки, копіювання і транспортування документів. |
Описує основні процедури створення електронних документів.
|
|
|
|
|
||||||||
47 |
Програмні засоби обробки документів та інформації. |
Наводить приклади програмних засобів обробки електронних документів. (програми текстового редагування, системи обробки текстів, програмні видавничі системи |
|
|
|
|
||||||||
48 |
Види систем обробки текстів. |
Називає найбільш поширені формати файлів електронних документів |
|
|
|
|
||||||||
49 |
Комунікаційні технології. |
Використовує технічні та програмні засоби для створення, редагування, друку та пересилання документів. |
|
|
|
|
||||||||
50 |
Комунікаційні технології. |
Використовує технічні та програмні засоби для створення, редагування, друку та пересилання документів. |
|
|
|
|
||||||||
51 |
Практична робота. Системи управління електронними документами. |
Визначає технічні та програмні засоби обробки електронних документів. |
|
|
|
|
||||||||
52 |
Урок узагальнення знань з теми: «Технічні та програмні засоби обробки документів та інформації» |
Створює прості текстові документи, вміє їх зберігати, копіювати та пересилати.
|
|
|
|
|
||||||||