Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
6 КЛАС
І семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
16 |
|
1 |
Комп’ютерна графіка |
7 |
2 |
Комп’ютерні презентації |
9 |
2-й семестр |
19 |
|
3 |
Алгоритми та програми |
19 |
Тема 1. Комп’ютерна графіка (8 год) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі; враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо). Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ
|
||||||||
|
|
|
|
Примітка |
||||
6-А |
6-Б |
|||||||
1 |
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поняття комп’ютерної графіки. |
пояснює поняття комп’ютерної графіки; порівнює особливості кодування растрових і векторних зображень; |
|
|
|
|||
2 |
Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растро-вих і векторних зображень. Налашту-вання параметрів та перетворення формату готового зображення. |
наводить приклади форматів векторної та растрової графіки; пояснює, як змінюються властивості об’єктів після їх групування і розгруповування; |
|
|
|
|||
3 |
Векторний графічний редактор. |
пояснює призначення растрових і векторних графічних редакторів; змінює формат і налаштовує параметри зображення для його використання з певною метою; налаштовує інструменти та середовище графічного редактора під час створення зображення |
|
|
|
|||
4 |
Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Побудова зображення з графічних примітивів. Практична робота 1. «Створення простих векторних зображень». |
створює та редагує векторні зображення; групує та розгруповує, обертає, вирівнює та масштабує об’єкти на зображенні; обґрунтовує вибір способу подання зображення для різних потреб |
|
|
|
|||
5 |
Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах. Операції над об’єктами та групами об’єктів. |
використовує шари для створення зображень; групує та розгруповує, обертає, вирівнює та масштабує об’єкти на зображенні |
|
|
|
|||
6 |
Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Практична робота 2. «Створення векторних зображень». |
налаштовує інструменти та середовище графічного редактора під час додавання тексту до зображення |
|
|
|
|||
7 |
Контрольна робота з теми «Комп’ютерна графіка» |
|
|
|
|
|||
Тема 2. Комп’ютерні презентації (8 год) |
||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів для розв’язування задач із різних предметних галузей засобами інформаційних технологій. Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі; враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо). Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
||||||||
8 |
Програмне забезпечення для створення й відтворення комп’ютерних презентацій. Об’єкти комп’ютерної презентації. |
називає апаратне й програмне забезпечення, необхідне для створення й перегляду комп’ютерних презентацій; наводить приклади об’єктів презентації, їх властивостей |
|
|
|
|||
9 |
Етапи створення презентації та вимоги до її оформлення. Типи слайдів. Додавання об’єктів до слайдів. |
називає етапи створення презентації і правила компонування її об’єктів; наводить приклади типів слайдів |
|
|
|
|||
10 |
Вставляння на слайд і форматування графічних примітивів. Практична робота 3. «Створення комп’ютерної презентації». |
називає етапи створення презентації і правила компонування її об’єктів; наводить приклади типів слайдів |
|
|
|
|||
11 |
Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях. |
створює презентацію; використовує ефекти анімації; знає принципи естетичного оформлення слайдів |
|
|
|
|||
12 |
Налаштування ефектів анімації об’єктів слайда. |
створює презентацію; використовує ефекти анімації; знає принципи естетичного оформлення слайдів |
|
|
|
|||
13 |
Планування представлення презентації та виступ перед аудиторією. Налаштування показу презентацій. |
створює презентацію; налаштовує показ презентації; обґрунтовує доцільність використання презентацій у своїй навчальній діяльності та повсякденному житті; |
|
|
|
|||
14 |
Використання гіперпосилань і кнопок дій. |
використовує гіперпосилання; знає принципи естетичного оформлення слайдів |
|
|
|
|||
15 |
Контрольна робота з теми «Комп’ютерні презентації» |
|
|
|
|
|||
16 |
Ефекти зміни слайдів. Засоби керування демонстрацією комп’ютерної презентації. Практична робота 4. «Налаштування показу комп’ютерної презентації». |
використовує ефекти зміни слайдів та анімації; планує представлення презентації та виступає з нею перед аудиторією; оцінює якість презентації та дотримання вимог до її оформлення |
|
|
|
|||
Календарне планування
ІНФОРМАТИКА
6 КЛАС
ІІ семестр
(35 год, 1 год на тиждень)
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
1-й семестр |
16 |
|
1 |
Комп’ютерна графіка |
7 |
2 |
Комп’ютерні презентації |
9 |
2-й семестр |
19 |
|
3 |
Алгоритми та програми |
19 |
Тема 3. Алгоритми та програми (19 год.) |
|||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення і громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав Здоров'я і безпека: Дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями. Формування свідомого ставлення до впливу сучасних пристроїв і контенту на здоров'я та інтелектуальний розвиток. Формування знань про ризики встановлення та використання ПЗ |
|||||||
17 |
Інструктаж з БЖД. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів. Змінювання значень властивостей об’єкта в програмі |
знає і розуміє поняття об’єкта в програмуванні; наводить приклади властивостей об’єктів та їх значень; уміє змінювати значення властивостей об’єктів, у тому числі програмно |
|
|
|
||
18 |
Поняття події. Види подій. Програмне опрацювання події |
пояснює поняття події та наводить приклади подій; програмує опрацювання подій та наводить приклади подій та їх опрацювання |
|
|
|
||
19 |
Розв’язування задач, які передбачають створення програмних об’єктів. |
наводить приклади властивостей об’єктів та їх значень |
|
|
|
||
20 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником |
програмує опрацювання подій та наводить приклади подій та їх опрацювання; усвідомлює доцільність застосування подійного програмування для розв’язання конкретної задачі |
|
|
|
||
21 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником |
програмує опрацювання подій та наводить приклади подій та їх опрацювання; усвідомлює доцільність застосування подійного програмування для розв’язання конкретної задачі |
|
|
|
||
22 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення з передумовою та лічильником. Практична робота 5. «Проекти з вкладеними циклами». |
програмує опрацювання подій та наводить приклади подій та їх опрацювання; усвідомлює доцільність застосування подійного програмування для розв’язання конкретної задачі |
|
|
|
||
23 |
Вкладені алгоритмічні структури розгалуження |
програмує опрацювання подій та наводить приклади подій та їх опрацювання; усвідомлює доцільність застосування подійного програмування для розв’язання конкретної задачі |
|
|
|
||
24 |
Вкладені алгоритмічні структури розгалуження |
знає і розуміє поняття вкладених алгоритмічних структур, наводить приклади їх застосування; застосовує вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження |
|
|
|
||
25 |
Контрольна робота з теми: «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
||
26 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження |
застосовує вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження; обґрунтовує необхідність застосування вкладених алгоритмічних структур |
|
|
|
||
27 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження |
розкладає задачу на підзадачі і розв’я-зує їх (здійснює декомпозицію задачі) |
|
|
|
||
28 |
Вкладені алгоритмічні структури повторення та розгалуження |
додає об’єкти до програмного проекту; розкладає задачу на підзадачі і розв’я-зує їх (здійснює декомпозицію задачі) |
|
|
|
||
29 |
Розв’язання задачі методом поділу на підзадачі. Практична робота 6. «Алгоритми та програми» |
уміє перевіряти результат виконання програми на відповідність умові задачі |
|
|
|
||
30 |
Розробка сценарію майбутнього програмного проекту |
уміє розробити сценарій власного майбутнього програмного проекту |
|
|
|
||
31 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію |
уміє створити власний програмний проект |
|
|
|
||
32 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію |
уміє створити власний програмний проект |
|
|
|
||
33 |
Реалізація програмного проекту відповідно до розробленого сценарію |
уміє створити власний програмний проект |
|
|
|
||
34 |
Контрольна робота з теми: «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
||
35 |
Узагальнення матеріалу вивченого за рік |
|
|
|
|
||
Навчальна програма
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Підручник
Нова програма. книга за 2017 рік. підручник з інформатики для 6 класу, автори: Ривкінд Й. Я., Лисенко Г. І., Чернікова Л. А., Шокатько В. В.
Календарно-тематичне планування
з інформатики у 6-х класах
Навчальна програма
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за новою програмою 2017 року
Підручник
Нова програма. книга за 2017 рік. підручник з інформатики для 8 класу, автори: Ривкінд Й. Я., Лисенко Г. І., Чернікова Л. А., Шокатько В. В.