Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу – 2021-2022 н.р.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу – 2021-2022 н.р.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
9 клас __ група (70 год, 2 год на тиждень)
Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека (9 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність. Формування здатності вести дискусію та відстоювати свою позицію щодо актуальних питань: авторське право на інформаційний продукт, кібербезпеку. Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення Здоров'я і безпека: Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних технологій на власне здоров’я. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо. |
||||||||||||||
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||||||||
1 |
Інстр. з БЖД .Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери. |
називає типи програмного забезпечення; пояснює відмінності між ними та наводить приклади; класифікує операційні системи; пояснює призначення драйверів; добирає програмне забезпечення під конкретні задачі |
9-А |
9-Б |
9-В |
|
||||||||
|
|
|
||||||||||||
2 |
Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. |
пояснює поняття сумісності програмного забезпечення; називає різні типи ліцензій на програмне забезпечення, пояснює відмінності між ними. |
|
|
|
|
||||||||
3 |
Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів. |
пояснює принципи стиснення даних; називає типи файлів архівів; уміє стискати файли та розпаковувати архіви; усвідомлює важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних. |
|
|
|
|
||||||||
4 |
Інстр. з БЖД Резервне копіювання даних. Операції над архівами. Практична робота 1. |
|
|
|
|
|||||||||
5 |
Інформаційна безпека |
називає основні типи шкідливих програм та пояснює принцип їх дії; розуміє принципи і знає методи захисту від інформаційних загроз; дотримується принципів інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами |
|
|
|
|
||||||||
6 |
Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним. |
|
|
|
|
|||||||||
7 |
Основні дії для захисту персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення. |
|
|
|
|
|||||||||
8 |
Антивірусні та антишпигунські програми, налаштування їхніх основних параметрів. |
|
|
|
|
|||||||||
9 |
Узагальнюючий урок з теми «Програмне забезпечення та інформаційна безпека» |
|
|
|
|
|||||||||
Тема 2. 3D-графіка (13 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою. Спілкування іноземними мовами. Уміння: використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами. Ставлення: усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті; Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо). Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку. Підприємливість та фінансова грамотність. Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ. |
||||||||||||||
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
|||||||||||
10 |
Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою. |
пояснює призначення тривимірного моделювання об’єктів реального світу; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач. |
|
|
|
|
||||||||
11 |
Вікно програми. Принципи тривимірної навігації. Додавання тривимірних примітивів. |
|
|
|
|
|||||||||
12 |
Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів. |
створює просторові моделі з використанням тривимірних примітивів; редагує форму й вигляд тривимірних об’єктів, змінюючи властивості вершин, ребер, граней і поверхонь; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.
|
|
|
|
|
||||||||
13 |
Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів. |
|
|
|
|
|||||||||
14 |
Екструдування форми об’єкта. |
|
|
|
|
|||||||||
15 |
Вершини, ребра, грані. |
|
|
|
|
|||||||||
16 |
Інстр. з БЖД. Графічні текстури. Практична робота 2. |
|
|
|
|
|||||||||
17 |
Рендеринг тривимірної сцени. |
|
|
|
|
|||||||||
18 |
Текстові об’єкти та їх редагування. |
|
|
|
|
|||||||||
19 |
Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. |
створює анімаційні ефекти; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач. |
|
|
|
|
||||||||
20 |
Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. Практична робота 3. |
|
|
|
|
|||||||||
21 |
Поняття про 3D-друк |
усвідомлює важливість технології тривимірної графіки та 3D-друку в сучасному світі |
|
|
|
|
||||||||
22 |
Узагальнюючий урок з теми «3D-графіка» |
|
|
|
|
|||||||||
Тема 3. Опрацювання табличних даних (14 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій. Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток. Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації. Підприємливість та фінансова грамотність. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків. |
||||||||||||||
№ |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
||||||||||
23 |
Повторення раніше вивченого матеріалу по темі «Опрацювання табличних даних» |
|
|
|
|
|||||||||
24 |
Абсолютні та мішані посилання. |
пояснює відмінність між посиланнями різних типів.
|
|
|
|
|
||||||||
25 |
Математичні та статистичні функції |
називає основні логічні, математичні та статистичні функції та пояснює їх призначення |
|
|
|
|
||||||||
26 |
Логічні функції |
|
|
|
|
|||||||||
27 |
Розв’язування задач у ТП. Практична робота 4. |
|
|
|
|
|||||||||
28 |
Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних. |
добирає тип діаграми, що є найдоречнішим для візуального подання набору даних; уміє будувати та інтерпретувати діаграми різних типів; обґрунтовує вибір типу діаграми для подання набору даних |
|
|
|
|
||||||||
29 |
Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти. Сортування. Прості та розширені фільтри. |
інтерпретує деякі види електронних таблиць як набори відомостей про однотипні об’єкти |
|
|
|
|
||||||||
30 |
Умовне форматування. |
застосовує умовне форматування для унаочнення даних, що задовольняють певні умови; розв’язує задачі, що вимагають сортування та обчислення проміжних і загальних підсумків, застосовує прості та розширені фільтри для відбору об’єктів. |
|
|
|
|
||||||||
31 |
Обчислення підсумків. |
|
|
|
|
|||||||||
32 |
Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора. |
добирає і застосовує доцільну функцію або засіб табличного процесора для розв’язання певної задачі; використовує посилання різних типів для опрацювання рядів даних; усвідомлює значення електронних таблиць як засобу для фінансових розрахунків та розв’язання задач із інших дисциплін. |
|
|
|
|
||||||||
33 |
Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора. |
|
|
|
|
|||||||||
34 |
Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора. |
|
|
|
|
|||||||||
35 |
Експорт та імпорт електронних таблиць. Практична робота 5 |
уміє експортувати й імпортувати вміст електронних таблиць |
|
|
|
|
||||||||
36 |
Узагальнюючий урок з теми «Опрацювання табличних даних» |
|
|
|
|
|||||||||
Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних (9 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання; Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку. Здоров'я і безпека. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів Підприємливість та фінансова грамотність. . Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності. |
||||||||||||||
№ |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
||||||||||
37 |
Поняття та призначення баз даних. |
дає означення бази даних; пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях. |
|
|
|
|
||||||||
38 |
Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці. |
пояснює поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці; пояснює призначення систем керування базами даних |
|
|
|
|
||||||||
39 |
Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі. |
Уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних; редагуєдані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах |
|
|
|
|
||||||||
40 |
Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі. Практична робота 6 |
|
|
|
|
|||||||||
41 |
Типи зв’язків у БД. Зв’язк «один-до-багатьох». |
|
|
|
|
|||||||||
42 |
Фільтрація та сортування даних у таблицях. |
сортує дані в таблицях бази за одним чи кількома полями; фільтрує дані в таблицях; знаходить у базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі; редагує дані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах |
|
|
|
|
||||||||
43 |
Автоматизоване створення запитів у базі даних |
|
|
|
|
|||||||||
44 |
Робота з базою даних. Практична робота 7. |
|
|
|
|
|||||||||
45 |
Узагальнюючий урок з теми «Бази даних. Системи керування базами даних» |
|
|
|
|
|||||||||
Тема 5. Алгоритми та програми (25 год.) |
||||||||||||||
Ключові компетентності: Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію Наскрізні лінії: Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ |
||||||||||||||
№ |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
При-мітка |
||||||||||
46 |
Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
|||||||||
47 |
Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
|||||||||
48 |
Табличні величини |
пояснює принцип організації даних за допомогою одновимірних масивів; пояснює поняття масиву, елемента масиву, індексу та значення елемента. |
|
|
|
|
||||||||
49 |
Введення й виведення значень елементів масиву(багаторядкове текстове поле) |
|
|
|
|
|||||||||
50 |
Введення й виведення значень елементів масиву(таблиця рядків) |
|
|
|
|
|||||||||
51 |
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам. |
описує алгоритми опрацювання елементів масиву, що задовольняють певній умові; описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві; описує принаймні один алгоритм впорядкування масиву
|
|
|
|
|
||||||||
52 |
Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам. |
|
|
|
|
|||||||||
53 |
Практична робота 8. |
|
|
|
|
|||||||||
54 |
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента. |
|
|
|
|
|||||||||
55 |
Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням. |
|
|
|
|
|||||||||
56 |
Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці. |
|
|
|
|
|||||||||
57 |
Практична робота 9. |
|
|
|
|
|||||||||
58 |
Алгоритми впорядкування масиву. |
складає й описуємовою програмування алгоритми для опрацювання елементів масиву, що задовольняють певну умову, знаходження підсумкових величин у масиві та його впорядкування; оцінює часову та ємнісну складність алгоритмів; усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних |
|
|
|
|
||||||||
59 |
Алгоритми впорядкування масиву. |
|
|
|
|
|||||||||
60 |
Поняття складності алгоритмів |
|
|
|
|
|||||||||
61 |
Практична робота 10. |
|
|
|
|
|||||||||
62 |
Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
|||||||||
63 |
Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту;розподіл ролей і планування колективної діяльності. |
|
|
|
|
|||||||||
64 |
Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту. |
|
|
|
|
|||||||||
65 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
|
|||||||||
66 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
|
|||||||||
67 |
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
|
|||||||||
68 |
Захист навчальних проектів |
|
|
|
|
|||||||||
69 |
Узагальнюючий урок з теми «Алгоритми та програми» |
|
|
|
|
|||||||||
70 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|
|
|||||||||