КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ІНФОРМАТИКА 9 КЛАС (наскрізні лінії) 2021-2021 н.р

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 9 класу – 2021-2022 н.р.

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 9 класу – 2021-2022 н.р.

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

 

за навчальною програмою 2017 року

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

9 клас __ група       (70 год, 2 год на тиждень)

Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека (9 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність. Формування здатності вести дискусію та відстоювати свою позицію щодо актуальних питань: авторське право на інформаційний продукт, кібербезпеку. Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення

Здоров'я і безпека: Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних технологій на власне здоров’я. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

1

Інстр. з БЖД .Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери.

називає типи програмного забезпечення; пояснює відмінності між ними та наводить приклади; класифікує операційні системи; пояснює призначення драйверів; добирає програмне забезпечення  під конкретні задачі

9-А

9-Б

9-В

 

 

 

 

2

 Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

пояснює поняття сумісності програмного забезпечення; називає різні типи ліцензій на програмне забезпечення, пояснює відмінності між ними.

 

 

 

 

3

Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів.

пояснює принципи стиснення даних; називає типи файлів архівів; уміє стискати файли та розпаковувати архіви; усвідомлює важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних.

 

 

 

 

4

Інстр. з БЖД Резервне копіювання даних. Операції над архівами.  Практична робота 1.

 

 

 

 

5

 Інформаційна безпека

називає основні типи шкідливих програм та пояснює принцип їх дії; розуміє принципи і знає методи захисту від інформаційних загроз; дотримується принципів інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами

 

 

 

 

6

Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним.

 

 

 

 

7

Основні дії для захисту персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення.

 

 

 

 

8

Антивірусні та антишпигунські програми, налаштування їхніх основних параметрів.

 

 

 

 

9

Узагальнюючий урок з теми «Програмне забезпечення та інформаційна безпека»

 

 

 

 

Тема 2. 3D-графіка (13 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою.

Спілкування іноземними мовами. Уміння: використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами. Ставлення: усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;

Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо). Ставлення:  культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.

Підприємливість та фінансова грамотність. Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

10

Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

пояснює призначення тривимірного моделювання об’єктів реального світу; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

 

 

11

Вікно програми. Принципи тривимірної навігації. Додавання тривимірних примітивів.

 

 

 

 

12

Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів.

створює просторові моделі з використанням тривимірних примітивів; редагує форму й вигляд тривимірних об’єктів, змінюючи властивості вершин, ребер, граней і поверхонь; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

 

 

 

13

Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів.

 

 

 

 

14

Екструдування форми об’єкта.

 

 

 

 

15

Вершини, ребра, грані.

 

 

 

 

16

Інстр. з БЖД. Графічні текстури. Практична робота 2.

 

 

 

 

17

Рендеринг тривимірної сцени.

 

 

 

 

18

Текстові об’єкти та їх редагування.

 

 

 

 

19

Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації.

створює анімаційні ефекти; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

 

 

20

Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. Практична робота 3.

 

 

 

 

21

Поняття про 3D-друк

усвідомлює важливість технології тривимірної графіки та 3D-друку в сучасному світі

 

 

 

 

22

Узагальнюючий урок з теми «3D-графіка»

 

 

 

 

Тема 3. Опрацювання табличних даних (14 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій.

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації.

Підприємливість та фінансова грамотність. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

23

Повторення раніше вивченого матеріалу по темі «Опрацювання табличних даних»

 

 

 

 

24

Абсолютні та мішані посилання.

пояснює відмінність між посиланнями різних типів.

 

 

 

 

 

25

Математичні та статистичні функції

називає основні логічні, математичні та статистичні функції та пояснює їх призначення

 

 

 

 

26

Логічні функції

 

 

 

 

27

Розв’язування задач у ТП. Практична робота 4.

 

 

 

 

28

Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних.

добирає тип діаграми, що є найдоречнішим для візуального подання набору даних; уміє будувати та інтерпретувати діаграми різних типів; обґрунтовує вибір типу діаграми для подання набору даних

 

 

 

 

29

Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти. Сортування. Прості та розширені фільтри.

інтерпретує деякі види електронних таблиць як набори відомостей про однотипні об’єкти

 

 

 

 

30

Умовне форматування.

застосовує умовне форматування для унаочнення даних, що задовольняють певні умови; розв’язує задачі, що вимагають сортування та обчислення проміжних і загальних підсумків, застосовує прості та розширені фільтри для відбору об’єктів.

 

 

 

 

31

Обчислення підсумків.

 

 

 

 

32

Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

добирає і застосовує доцільну функцію або засіб табличного процесора для розв’язання певної задачі; використовує посилання різних типів для опрацювання рядів даних; усвідомлює значення електронних таблиць як засобу для фінансових розрахунків та розв’язання задач із інших дисциплін.

 

 

 

 

33

Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

 

 

 

 

34

Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

 

 

 

 

35

Експорт та імпорт електронних таблиць. Практична робота 5

уміє експортувати й імпортувати вміст електронних таблиць

 

 

 

 

36

Узагальнюючий урок з теми «Опрацювання табличних даних»

 

 

 

 

Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних (9 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами.

Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання;

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.

Здоров'я і безпека. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів

Підприємливість та фінансова грамотність. . Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

37

Поняття та призначення баз даних.

дає означення бази даних; пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях.

 

 

 

 

38

Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці.

пояснює поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці; пояснює призначення систем керування базами даних

 

 

 

 

39

Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі.

Уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних; редагуєдані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах

 

 

 

 

40

Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі. Практична робота 6

 

 

 

 

41

Типи зв’язків у БД. Зв’язк «один-до-багатьох».

 

 

 

 

42

Фільтрація та сортування даних у таблицях.

сортує дані в таблицях бази за одним чи кількома полями; фільтрує дані в таблицях; знаходить у базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі; редагує дані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах

 

 

 

 

43

Автоматизоване створення запитів у базі даних

 

 

 

 

44

Робота з базою даних. Практична робота 7.

 

 

 

 

45

Узагальнюючий урок з теми «Бази даних. Системи керування базами даних»

 

 

 

 

Тема 5. Алгоритми та програми (25 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення

Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо

Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

46

Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми»

 

 

 

 

47

Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми»

 

 

 

 

48

 Табличні величини

пояснює принцип організації даних за допомогою одновимірних масивів; пояснює поняття масиву, елемента масиву, індексу та значення елемента.

 

 

 

 

49

Введення й виведення значень елементів масиву(багаторядкове текстове поле)

 

 

 

 

50

Введення й виведення значень елементів масиву(таблиця рядків)

 

 

 

 

51

Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

описує алгоритми опрацювання елементів масиву, що задовольняють певній умові; описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві; описує принаймні один алгоритм впорядкування масиву

 

 

 

 

 

52

Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

 

 

 

 

53

Практична робота 8.

 

 

 

 

54

Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента.

 

 

 

 

55

Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

 

 

 

 

56

Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці.

 

 

 

 

57

Практична робота 9.

 

 

 

 

58

Алгоритми впорядкування масиву.

складає й описуємовою програмування алгоритми для опрацювання елементів масиву, що задовольняють певну  умову, знаходження підсумкових величин у масиві та його впорядкування; оцінює часову та ємнісну складність алгоритмів; усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних

 

 

 

 

59

Алгоритми впорядкування масиву.

 

 

 

 

60

Поняття складності алгоритмів

 

 

 

 

61

Практична робота 10.

 

 

 

 

62

Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

 

 

63

Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту;розподіл ролей і планування колективної діяльності.

 

 

 

 

64

Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту.

 

 

 

 

65

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

 

 

66

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

 

 

67

Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

 

 

68

Захист навчальних проектів

 

 

 

 

69

Узагальнюючий урок з теми «Алгоритми та програми»

 

 

 

 

70

Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Мендалюк Наталія Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сташевський Віталій Антонович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гаркуша Олена Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Планування
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
6048
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку