Конспект уроку "Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів"

Про матеріал
Тема № Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів Мета:  освітня: навчити розрізняти види проектів; формувати вміння працювати на кожному етапі над проектом.  розвивальна: розвивати логічне вміння аналізувати i робити висновки, працелюбність.  виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.
Перегляд файлу

Тема   Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів

Мета:

 освітня: навчити розрізняти види проектів; формувати вміння працювати на кожному етапі над проектом.

 розвивальна: розвивати логічне вміння аналізувати i робити висновки, працелюбність.

 виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.

Тип уроку:   Комбінований

Обладнання: Комп'ютери, підручники, програмне навчальне середовище.

Хід уроку

І.   Організаційний момент. 

Привітання, посмішка.

Правила поведінки: нагадую, що зараз у нас урок  інформатики, прошу звернути увагу на правила спілкування один з одним і правила спілкування з комп’ютером.

А зараз давайте налаштуємось на урок – покажіть настрій, з яким ви прийшли на урок,  посміхніться один одному.

ІІ.  Відтворення і корекція опорних знань.

Командна гра "Лови помилку"

Кожен учасник команди підготує невеликий текст з помилками з теми і пропонує його учасникам іншої команди.

Для економії часу можна обмінятися текстами, які були заготовлені наперед. Користь подвійна й обопільна — чия команда краще заховає свої помилки, хто більше і швидше знайде.

ІІІ.  Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Пояснення вчителя або самостійна робота учнів з джерелом інформації.

Типологія проектів за домінуючим видом діяльності

 

Дослідницькі проекти

Ці проекти залучають учнів до науково-дослідних форм діяльності. Вони повинні мати чітку структуру, грамотно сформульовані завдання, актуальність предмета дослідження для всіх учасників.

Творчі проекти

У певному сенсі будь-який проект можна назвати творчим. У цьому разі мова йде просто про домінуючий аспект проекту, який передбачає, що оформлення результатів проекту буде зроблене у вигляді сценарію відеофільму,  драматизації, програми свята, плану твору, статті, репортажу, газети, альманаху, альбому тощо. Такі проекти, як правило, не мають детально проробленої структури спільної діяльності учасників, вона далі розвивається, орієнтуючись як на жанр, у якому буде представлений кінцевий результат проекту, так і на інтереси учасників.

Рольові й ігрові проекти

У цих проектах структура тільки намічається й залишається відкритою до завершення роботи в ігровому проекті. Учасники обирають для себе певні ролі, обумовлені характером та змістом проекту. Сам процес  гри являє собою моделювання групою учнів тієї чи іншої ситуації. Кожен із них грає свою роль, свого персонажа. Ігри покликані активізувати пізнавальну діяльність учнів, зміцнити мотивацію пізнавальної діяльності. Участь у навчальних рольових іграх сприяє створенню живого, образного уявлення про предмет вивчення. Гра допомагає уникнути формалізації навчального процесу й зміцнити позитивне емоційне забарвлення занять. У ході підготовки до гри учні самостійно підбирають необхідний фактичний і теоретичний матеріал, вчаться швидко мобілізувати наявні знання.

Ознайомлювально-орієнтовні (інформаційні) проекти

Такі проекти спрямовані на збір інформації про певний об’єкт, явище, процес, що передбачає ознайомлення учасників проекту із цією інформацією, її аналіз та узагальнення фактів. Такі проекти так само, як і дослідницькі, потребують добре продуманої структури й можливості її систематичної корекції в ході роботи.

ІV.  Практична робота

     Повторення правил техніки безпеки

Гра «Світлофор»

Зараз я буду зачитувати речення, а ви повинні підняти зелену картку, якщо згодні, червону - якщо не згодні.

-      Під час роботи з комп’ютером учні мають самостійно усувати несправності в його роботі.

-      Під час роботи з комп’ютером учням не дозволяється торкатися дротів живлення.

-      Первинний інструктаж з охорони праці стосується лише вчителя інформатики.

-      Сідати біля комп’ютера необхідно на відстані до екрана монітора не менше ніж 50 см.

-      Якщо практичні роботи не виконуються безпосередньо з комп’ютером, бажано залишатись біля ввімкненого комп’ютера, щоб мати змогу оперативно розпочати роботу.

Робота з комп’ютером

1)  Індивідуальні (персональні) проекти;

2)  Парні проекти;

3)  Групові проекти.

 Робота над проектом (вибір теми).

Учні створюють у текстовому редакторі та заповнюють таблицю за зразком

Опис проекту

Назва проекту:

Дослідити долі видатних жінок-програмістів. Створити карту запитів, список адрес сайтів, де б ви могли відслідковувати цю інформацію. Дослідити, що саме вплинуло на їх захоплення.

Основні питання:

Ключове питання:

 

Тематичні питання:

 

Змістові питання:

 

Стислий опис:

 

Використана література в роботі над проектом

Друковані матеріали:

 

Додаткове приладдя та витратні матеріали:

 

Ресурси Інтернету:

 

Результат виконання проекту

Створена презентація на дану  тему

     Проведення комплексу вправ для зняття м’язового напруження.

 «Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.

 Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),

 цифру 2 – підборіддям,

 цифру 3 – правим плечем,

 цифру 4 – лівим плечем,

 цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

 цифру 6   лівим ліктем,

 цифру 7    правим коліном,

 цифру 8    лівим коліном,

 цифру 9   правою ногою,

 а десяточку – «хвостиком».

Вказівки до виконання практичної роботи

-       Під час роботи над проектом  провести анкетування.

        -   Ознайомлення учасників проекту із зібраною інформацією.

-       На основі роботи над проектом створити презентацію в програмі Power Point;

-       Демонстрація презентації; 

VІ.  Підбиття підсумків уроку

1) Самоаналіз уроку.

Критерії самооцінки учня

Зміст діяльності

1

2

3

4

Поведінка на уроці

Я був неуважний, не виконував вказівок учителя, заважав іншим, розмовляв не за темою, порушував правила техніки безпеки

Я був неуважний, не завжди виконував вказівки учителя, іноді заважав іншим

Намагався працювати, але час від часу відволікався на сторонні справи

Був уважний весь урок, працював, незважаючи на перешкоди

Необхідність цієї теми для мого подальшого навчання та діяльності

Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання і майбутньої роботи

Матеріал, що вивчався на уроці, мені не потрібен для подальшого навчання і майбутньої роботи, проте вивчати його цікаво для підвищення рівня самоосвіти

Матеріал, що вивчався на уроці, мені може знадобитися для подальшого навчання або роботи, проте я не дуже і цьому впевнений

Матеріал, що вивчався на уроці, мені потрібен для подальшого навчання і майбутньої роботи

Емоційний стан

Я дуже стомився, мені це нецікаво, почувався некомфортно

Було цікаво, проте дуже складно, потребую додаткового пояснення

Було цікаво, почувався комфортно

Настрій піднесений, мені було цікаво, хочу продовження

Рівень сприйняття теми

Тему не зрозумів, із завданням не впорався

Зміг виконати більшу частину завдання за допомогою вчителя та товаришів, зрозумів не все

Все зрозумів, практично все виконував самостійно, в окремих випадках звертався по допомогу

Все зрозумів, виконував завдання самостійно, допомагав товаришам

Оцініть за 4-бальною шкалою свою роботу на уроці

Зміст діяльності

Оцінка

Поведінка на уроці

 

Необхідність цієї теми для мого подальшого навчання та діяльності

 

Емоційний стан

 

Рівень сприйняття теми

 

Самооцінка роботи

 

2) Оцінювання учнів

VІІ. Домашнє завдання.

Запропонувати учням створити за допомогою таблиць уТП табель успішності учня або графік чергування у класі

 

docx
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
7406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку