8 клас
№ п/п |
Теми програми |
Кількість годин |
Дата |
1,2
3,4
5,6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19,20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
|
Повторення Київська Русь. Українські землі у складі інших держав у ХІІІ-ХVІ століттях.
Головні події ІХ-ХVІ століть.
Найвидатніші діячі в історії України ІХ-ХVІ століть.
Розділ І. Українське козацтво у Причина виникнення козацтва. Заняття перших козаків.
Дмитро Вишневецький – славний козацький ватажок.
Запорозька Січ – козацька фортеця.
Військово-адміністративна організація козацтва. Старшина.
Традиції та звичаї запорозьких козаків.
Січовий побут.
Реєстрове козацтво.
Повстання Криштофа Косинського.
Козацький отаман Северин Наливайко.
Гетьман Петро Конашевич-Сагайдачний. Козацькі походи.
Участь запорожців у Хотинській війні.
Розділ ІІ. Національно-визвольна війна середини XVII cтоліття Становище українського народу напередодні війни.
Богдан Хмельницький. Початок Національно-визвольної війни.
Перші перемоги 1648 року.
Пилявецька битва.
Похід на західноукраїнські землі. Військові дії 1649 року. Зборівський договір.
Берестецька битва 1651 року. Білоцерківський договір. Переяславська рада.
Українсько-московський договір 1654 року.
Воєнно-політичні події 1654-1657 років.
Розділ ІІІ. Українські землі у другій половині XVII – початку XVIIІ століть Гетьманування Івана Виговського. Конотопська битва.
Андрусівська угода 1667 року.
Гетьман Петро Дорошенко. Боротьба за об’єднання України.
Запорозька Січ у складі Гетьманщини. Іван Сірко.
|
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
Учень знає:
Учень вміє:
№ п/п |
Теми програми |
Кількість годин |
Дата |
|
8 клас, ІІ семестр
Гетьманування Дем’яна Многогрішного. «Глухівські статті».
Гетьман Іван Самойлович. «Вічний мир».
Гетьман Іван Мазепа.
Україна в подіях Північної війни.
Пилип Орлик і його Конституція.
Наш край у другій половині XVII – початку XVIIІ століть.
Узагальнюючий урок по темі «Українські землі у другій половині XVII – початку XVIIІ століть». Тематичне оцінювання.
Розділ ІV. Скасування автономії України Іван Скоропадський. Обмеження гетьманської влади.
Наказний гетьман Павло Полуботок.
Відновлення гетьманства. Данило Апостол.
Діяльність гетьмана Кирила Розумовського.
Скасування автономного устрою Гетьманщини. Коліївщина.
Опришки. Олекса Довбуш.
Зруйнування Запорозької Січі. Петро Калнишевський.
Наш край у XVIIІ столітті.
Узагальнюючий урок по темі «Скасування автономної України». Тематичне оцінювання.
Розділ V. Життя в Україні за козацьких часів Суспільні стани козацької держави.
Розвиток господарства і торгівлі в Україні за козацьких часів.
Церква за козацької доби.
Розділ VІ. Культура козацької України Освіта козацької України. Григорій Сковорода.
Усна народна творчість. Козацькі літописи.
Театр і музика.
Архітектура та живопис.
Узагальнюючий урок по темі «Життя та культура козацької України». Тематичне оцінювання.
Розділ VІІ. Україна у ХІХ столітті Українські землі під владою Росії у першій половині ХІХ століття. Устим Кармелюк.
Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорської імперії у першій половині ХІХ століття.
Кирило-Мефодіївське братство.
Скасування кріпацтва. Розвиток промисловості.
Заборона українського слова. Валуєвський циркуляр 1863 року. Емський указ 1876 року.
Наш край у ХІХ столітті.
Розділ VІІІ. Культура України у ХІХ столітті Розвиток освіти і науки.
Література.
Архітектура і живопис.
Театр і музика.
Узагальнюючий урок по темі «Україна у ХІХ столітті».
Повторення Головні події в історії України у ХVІ- ХІХ століттях.
Найвидатніші діячі України ХVІ- ХІХ століттях.
Основні поняття курсу «Історія України. 8 клас». Тематичне оцінювання.
|
|
|
Учні повинні знати:
- основні поняття розділів;
– найвизначніші пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва козацької доби (на основі наочних посібників);
– авторів козацьких літописів;
– персонажів усних і літературних творів козацької доби;
– основні події розділу: скасування кріпацтва у Російській та Австро-Угорській імперіях, заборону української мови;
– основні ідеї Кирило-Мефодіївського товариства;
– найвизначніші пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва України ХІХ століття (на основі наочних посібників);
сутність понять «держава» (на прикладі Гетьманщини), «Запорозька Січ», «кріпацтво», «панщина»;
– основи суспільно-політичного устрою Гетьманщини;
– територіально-адміністративний поділ Гетьманщини;
– основні події курсу: виникнення козацтва, основні битви Національно-визвольної війни середини ХVІІ століття, перебіг Північної війни на території України, скасування автономії;
– основні хронологічні дати курсу ;
– імена видатних історичних діячів ХVІ-ХІХ століть (3-5);
– послідовність правління українських гетьманів;
– найвідоміші досягнення матеріальної та духовної культури ХVІ-ХІХ століть.
Учні повинні вміти:
– застосовувати на прикладах вивчені поняття (за допомогою вчителя);
-описувати видатні пам’ятки архітектури ХІХ століття (на основі наочних посібників);
-складати план відповіді (у групах);
– знаходити у тексті підручника відповіді на запитання;
-знаходити та показувати на карті територіально-етнографічні регіони України (за допомогою вчителя);
– позначати на контурній карті територіально-етнографічні регіони України (за допомогою вчителя);
– визначати послідовність історичних подій;
– стисло розповідати про основні події розділу (за планом, за навідними запитаннями вчителя).