Гісем О.В., Мартинюк О. О. Історія України. 9 клас. – X.: «Ранок», 2017. - 288 с. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Гісем О.В., Мартинюк О. О. Всесвітня історія. 9 клас. – X.: «Ранок», 2017. - 256 с.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Складено на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236 Всесвітня історія. 5–9 класи. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Таблиця для синхронізації курсів історії України та всесвітньої історії в 9 класах
|
історія України |
всесвітня історія |
||||||
№ |
Да |
та |
Тема уроку |
|
примітки |
||
Повторення. Вступ |
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД на уроках історії. Повторення: Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. Вступ: «Довге» ХІХ ст.: доба модернізації та націона- льного відродження в Європі. |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
|
|
|||
Повторення. Вступ.Розділ 1. Європа та америка наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст. |
|||||||
1 |
|
Повторення. Вступ. Діагностика знань за період дистанційного навчання. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії. |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта. |
|
|||
2 |
|
Початок Великої французької революції кінця XVIII ст. |
|
||||
3 |
|
Завершення Великої Французької революції кінця XVIII ст. |
|
||||
4 |
|
Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта. |
|
||||
5 |
|
Наполеонівські війни та їх наслідки. |
|
||||
6 |
|
Практичне заняття: Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від «Декларації прав людини і громадянина» до «Цивільного кодексу Наполеона» |
|
||||
7 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
|
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.) |
||||||
8 |
|
Початок становлення індустріального суспільства |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
- обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара. |
|
|||
9 |
|
Практичне заняття: Суспільні наслідки промислової революції. Зміни в житті та побуті різних верств населення |
|
||||
10 |
|
Велика Британія – «майстерня світу». |
|
||||
11 |
|
Франція. Бельгійська революція. |
|
||||
12 |
|
Німеччина та Італія. |
|
||||
13 |
|
Австрійська та Російська імперії. |
|
||||
14 |
|
Революція 1848 – 1849 рр. |
|
||||
15 |
|
Об’єднання Німеччини. Об’єднання Італії. |
|
||||
16 |
|
Сполучені Штати Америки. |
|
||||
17 |
|
Утворення незалежних держав у Латинській Америці |
|
||||
18 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст. |
|||||||
2 |
|
Наддніпрянська Україна у складі Російської імперії. |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша. |
|
|||
3 |
|
Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин цієї доби |
|
||||
4 |
|
Соціально-економічне становище Наддніпрянської України |
|
||||
5 |
|
Початок українського національного відродження. |
|
||||
6 |
|
Російський та польський визвольні рухи на території України. Соціальні протести |
|
||||
7 |
|
Практичнее заняття: Програмові документи Кирило – Мефодіївського братства. Т.Шевченко та український національний рух. |
|
||||
8 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 2. західноУкраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ- у першій половині XIX ст. |
|||||||
9 |
|
Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича. |
|
|||
10 |
|
Початок українського національного відродження.
|
|
||||
11 |
|
Європейська революція 1848 – 1849 років на західноукраїнських землях |
|
||||
12 |
|
Практичне заняття: Альманах «Русалка Дністровая», Галицько-Руська матриця. уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини. |
|
||||
|
|
|
|
||||
Розділ 3. культура україни кінця XVIІІ – першої половини XIX ст. |
|||||||
14 |
|
Культура України. Розвиток освіти, науки та літератури |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розумію:
Умію:
розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму. |
|
|||
15 |
|
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. |
|
||||
16 |
|
Практичне заняття: Міні-проект Повсякденне життя мешканців України»
|
|
||||
17 |
|
Практичне заняття: «Наш край в кінці XVІІІ с – першій половині XIX століття» |
|
||||
18 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 3. Європа та америка в останній третині XIX – на початку XX ст. |
|||||||
19 |
|
Основні тенденції соціально-економічного та політичного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена. |
|
|||
20 |
|
Практичне заняття: Еволюція європейської соціал-демократії: від марксизму до легальної парламентської діяльності. |
|
||||
21 |
|
Третя Республіка у Франції. |
|
||||
22 |
|
Німецька імперія. |
|
||||
23 |
|
Втрата Великою Британією промислової першості. |
|
||||
24 |
|
Італія. Ліберальна ера Дж.Джолітті |
|
||||
25 |
|
Сполучені Штати Америки. «Справедливий курс» Т.Рузвельта |
|
||||
26 |
|
Російська імперія. Соціальні рухи. Реформи П.Столипіна |
|
||||
27 |
|
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Російсько-турецька війна. Утворення нових незалежних держав на балканах |
|
||||
28 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст. |
|||||||
19 |
|
Наддніпрянська Україна в системі тогочасних міжнародних відносин |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського. |
|
|||
20 |
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років |
|
||||
21 |
|
Модернізація промисловості й сільського господарства. |
|
||||
22 |
|
Місто і село: життя в пореформену добу |
|
||||
23 |
|
Український національний рух наприкінці 50-х – 60-х рр. ХІХ ст. Валуєвський циркуляр. |
|
||||
24 |
|
Український національний рух наприкінці 60-х – 90-х рр. ХІХ ст. Емський указ. |
|
||||
25 |
|
Практичне заняття: Аналіз політики російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу |
|
||||
26 |
|
Національне відродження кримських татар. |
|
||||
27 |
|
Практичне заняття: Культурницький етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії: суспільні виклики/ Історичний портрет М.Драгоманова (на вибір) |
|
||||
28 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 5. західноУкраїнські землі у складіАвстро-Угорщини у другій половині XIX ст. |
|||||||
29 |
|
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського. |
|
|||
30 |
|
Початок трудового еміграції українців. «Рутенська акція». |
|
||||
31 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях у 60 – 80-ті рр. ХІХ ст. |
|
||||
32 |
|
Радикальний рух у Галичині. «Нова ера». |
|
||||
33 |
|
Особливості суспільно-політичного життя в Буковині та Закарпатті в другій половині ХІХ ст. |
|
||||
34 |
|
Практичне заняття: Особливості культурного та політичного етапів національного відродження на західноукраїнських землях |
|
||||
35 |
|
Наш край у другій половині ХІХ ст |
|
||||
36 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 6. Українські землі у складі російської імперії на початку хх століття |
|||||||
37 |
|
Соціально-економічний розвиток українських земель |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького. |
|
|||
38 |
|
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні |
|
||||
39 |
|
Події революції 1905–1907 рр. на українських землях |
|
||||
40 |
|
Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. Українські політичні партії під час революції. |
|
||||
41 |
|
Наддніпрянська Україна в 1907 – 914 рр. Столипінська реформа. |
|
||||
42 |
|
Практичне заняття: Ідеї автономії та самостійності в программах українських політичних партій Наддніпрянщини |
|
||||
43 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю з теми |
|
||||
Розділ 4. пробудження азії. міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст) |
|||||||
29 |
|
Японія та Китай |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає: - дати «революції Мейндзі»; - наслідки реформ у Японії; - реформи молотурків; Розуміє: - значення реформ Мейндзі; - причини реормування Туреччини; - наслідки революцій в Ірані, наслідки англійського панування в Індії; - поняття «сипаї», «бехаїзм», «пробудження Азії», «тайпіни». Уміє: - показати на карті напрямки завоювань ; - визначити причини і наслідки революцій; - охарактеризувати роль війни Японії з Китаєм; повстання іхетуанів; причини і наслідки революцій 1905 – 1911 рр. |
|
|||
30 |
|
Османської імперії. Молодотурецька революція 1908 р. спроби модернізації Ірану. Революція 1905 – 1911 рр. |
|
||||
31 |
|
Практичне заняття: Британське володарювання в Індії. Народи Африки під владою європейський колонізаторів. |
|
||||
32 |
|
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст – на початку ХХ ст |
|
||||
Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя (кінець XVIII – початок XX ст.) |
|||||||
33 |
|
Розвиток науки та техніки, літератури та мистецтва |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає:
Розуміє:
Уміє:
|
|
|||
34 |
|
Практичне заняття: Презентація «Повсякденне життя людей на поч.ХХ ст.» |
|
||||
35 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю |
|
||||
|
|||||||
Розділ 7. західноукраїнські землі у складі австро-угорської імперії на початку хх століття |
|||||||
44 |
|
Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на початку ХХ ст. |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає: - основні тенденції економічного розвитку західноукраїнських земель; - чинники, які сприяли економічноу розвитку земель, культурному розвитку земель; Розуміє: - вплив українського руху на Буковину і Закрпаття; - роль Наукового товариства ім. Т.Г.Шевченка в становленні української національної науки та свідомості; - поняття: «супрематизм», «кубізм» Уміє: - охарактеризувати культурні досягнення на українських зелях, зміни у світогляді й повсякденному житті людей
|
|
|||
45 |
|
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. |
|
||||
46 |
|
Практичне заняття: Вплив греко-католицької церкви на піднесення національної свідомості населення західноукраїнських земель. |
|
||||
Розділ 8. культура україни в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||||||
47 |
|
Розвиток освіти і науки |
Результати навчально-пізнавальної діяльності Учень знає: дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви. Розуміє:
Уміє:
обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка. |
|
|||
48 |
|
Українська література, театр, музика в другій половині ХІХ - на початку ХХ ст. |
|
||||
49 |
|
Українське образотворче мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ ст – на початку ХХ ст. |
|
||||
50 |
|
Практичне заняття: «Традиції та побут української сім'ї.» / «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України» |
|
||||
51 |
|
Практичне заняття «Наш край на початку ХХ ст. |
|
||||
52 |
|
урок узагальнення та тематичного контролю |
|
||||
|
|||||||
1