Календарне планування Історія України, Всесвітня історія 9 клас Синхронізоване

Про матеріал
Календарне планування Історія України, Всесвітня історія 9 клас Синхронізоване. Складено на основі програми.
Перегляд файлу

 

Синхронізоване календарно-тематичне планування

9 клас                                     

Історія України (52 годин, 1,5 години на тиждень)

Всесвітня історія (35 годин, 1 година на тиждень)

Гісем  О.В., Мартинюк О. О.  Історія України. 9 клас. – X.: «Ранок», 2017. - 288 с.

Гісем  О.В., Мартинюк О. О.  Всесвітня історія. 9 клас. – X.: «Ранок», 2017. - 256 с.

 

Складено на основі навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236

Всесвітня історія.  5–9 класи. - Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

 

Таблиця для синхронізації курсів історії України

та всесвітньої історії в 9 класах

 

9 клас

Історія України

Повторення. Вступ.

Всесвітня історія

Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн

Всесвітня історія

Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)

Історія України

Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

Історія України

Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

Історія України

Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

Всесвітня історія

Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії

Історія України

Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.

Історія України.

Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.

Всесвітня історія

Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

Історія України

Розділ 6. Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації

Всесвітня історія

Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)

Історія України

Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

Всесвітня історія

Узагальнення до курсу: Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» ХІХ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

історія України

всесвітня історія

Да

та

Тема уроку

 

примітки

Повторення. Вступ

 

 

Інструктаж з БЖД на уроках історії.

Повторення: Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України.

Вступ: «Довге» ХІХ ст.: доба модернізації та націона-

льного відродження в Європі.

Результати навчально-пізнавальної діяльності

 Учень знає:

  • хронологічні межі та періодизацію історії Нового часу, час входження українських територій до складу Російської та Австрійської імперій;
  • адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій;
  • чисельність, соціальний і національний склад населення України в ХІХ ст.;
  • хронологічні межі «довгого» ХІХ ст., етапів українського національного відродження.

Розуміє:

  • вплив подій і тенденцій європейської історії на розвиток України;
  • «довге» ХІХ ст. як час суспільної модернізації та національного відродження в Європі;
  • головні цілі та сутність національної політики Російської та Австрійської імперій;
  • особливості розвитку України та етапів українського національного руху від кінця ХVІІІ до початку ХХ ст.;
  • спільні й відмінні риси українського та загальноєвропейського історичного розвитку;
  • поняття «довге ХІХ століття», «модернізація», «національне відродження», «смуга осілості», «губернія».

Уміє:

  • обґрунтувати хронологічні межі «довгого» ХІХ ст.;
  • показати на карті українські території у складі Австрійської та Російської імперій;
  • охарактеризувати політичне і соціальне становище України наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.;

 

Повторення. Вступ.

Розділ 1. Європа та америка наприкінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст.

1 

 

 Повторення. Вступ. Діагностика знань за період дистанційного навчання.

Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії.  

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • хронологічні межі й періодизацію Французької революції, час існування імперії Наполеона І, дату Віденського конгресу й утворення Священного союзу;
  • напрямки походів Наполеона І.

Розуміє:

  • причинний зв’язок між ідеями епохи Просвітництва, кризою «старого порядку» і революцією у Франції;
  • Французьку революцію як поштовх до модернізації в соціальній та культурній сферах життя Європи;
  • поняття «конституційна монархія», «модернізація», «парламентська демократія»,  «Індустріальне суспільство», «урбанізація», «міграція», «емансипація», «революція», «інтервенція», «санкюлоти», «диктатура», «контрибуція», «національно-визвольний рух», «напллеонівські війни».

Уміє:

  • показати на карті напрямки походів Наполеона І і територіальні зміни, пов’язані з наполеонівськими війнами та рішеннями Віденського конгресу;
  • розкрити передумови і сутність Французької революції;
  • визначити вплив Французької революції й політики Наполеона на розвиток європейських країн;
  • пояснити причини краху наполеонівської імперії, наслідки рішень Віденського конгресу;

обґрунтувати судження про історичне значення Декларації прав людини і громадянина, Цивільного кодексу Наполеона, діяльності Дантона, Робесп’єра, Наполеона Бонапарта.

 

2 

 

Початок Великої французької революції кінця XVIII ст.

 

3 

 

Завершення Великої Французької революції кінця XVIII ст.

 

4 

 

Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта.

 

5 

 

Наполеонівські війни та їх наслідки.

 

6 

 

Практичне заняття:

Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від «Декларації прав людини і громадянина» до «Цивільного кодексу Наполеона»

 

7 

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

 

Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)

8 

 

Початок становлення індустріального суспільства

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • дати Липневої революції у Франції, збройного виступу декабристів у Росії, «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни в США, час розгортання чартистського руху, здобуття незалежності країнами Латинської Америки, Східної (Кримської) війни.

Розуміє:

  • поняття «індустріальне суспільство», «ідеологія», «консерватизм», «лібералізм», «соціалізм», «нація», «націоналізм», «соціалізм», «реставрація», «парламентська демократія», «чартистський рух», «професійна спілка», «західники», «слов’янофіли», «карбонарії», «Весна народів», «аболіціонізм».

Уміє:

  • пояснити вплив індустріальної революції в Західній Європі на суспільний розвиток світу;
  • охарактеризувати політичний і соціально-економічний розвиток країн Європи та Америки в першій половині ХІХ ст., соціальну структуру європейських суспільств, зміни в повсякденному житті;
  • простежити становлення парламентської демократії в Європі;
  • визначити передумови і наслідки «Весни народів», об’єднання Італії та Німеччини, Громадянської війни та Реконструкції в США;
  • визначити причини формування національно-визвольних рухів у країнах Європи, національні особливості й наслідки революцій 1848–1849 рр.;

- обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Джузеппе Гарібальді, Камілло Кавура, Отто фон Бісмарка, Авраама Лінкольна, Сімона Болівара.

 

9 

 

Практичне заняття:

Суспільні наслідки промислової революції. Зміни в житті та побуті різних верств населення

 

10 

 

Велика Британія – «майстерня світу».

 

11 

 

Франція. Бельгійська революція.

 

12 

 

Німеччина та Італія.

 

13 

 

Австрійська та Російська імперії.

 

14 

 

Революція 1848 – 1849 рр.

 

15 

 

Об’єднання Німеччини. Об’єднання Італії.

 

16 

 

Сполучені Штати Америки.

 

17 

 

Утворення незалежних держав у Латинській Америці  

 

18 

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIІІ - у першій половині XIX ст.

2

 

Наддніпрянська Україна у складі Російської імперії.  

Результати навчально-пізнавальної діяльності

 Учень знає:

  • дати входження українських територій до складу Російської імперії, назви і час існування козацьких формувань після ліквідації Запорозької Січі (Задунайська січ, Азовське козацьке військо, Чорноморське / Кубанське козацьке військо), час початку індустріальної революції в Україні, діяльності осередків національного та опозиційних рухів, Кирило-Мефодіївського братства;
  • хронологічні межі найбільших соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (селянські виступи під проводом Устима Кармелюка на Поділлі, повстання військових поселенців на Харківщині, селянські рухи «Київська козаччина» і «Похід у Таврію за волею»)

Розуміє:

  • вплив індустріальної революції на розвиток міст, торгівлі, транспорту, соціальну структуру суспільства;
  • роль Харківського і Київського університетів як центрів українського національного відродження;
  • програмні положення та ідейні засади діяльності Кирило-Мефодіївського братства;
  • роль загальноросійського і польського визвольних рухів в історії України;
  • розбіжності в цілях українського, російського і польського рухів на території України;
  • поняття «чумакування», «порто-франко», «індустріальна революція (промисловий переворот)».

Уміє:

  • показати на карті зміни української території наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст., місця діяльності політичних і національно-культурних організацій, території, охоплені соціальними протестами;
  • охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських земель, особливості першого етапу індустріальної революції, розгортання національного руху, діяльність Кирило-Мефодіївського братства;
  • пояснити вплив індустріальної революції на соціально-економічний розвиток України, значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства для національного руху;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша.

 

3

 

Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин цієї доби

 

4

 

Соціально-економічне становище Наддніпрянської України

 

5

 

Початок українського національного відродження.  

 

6

 

Російський та польський визвольні рухи на території   України. Соціальні протести

 

7

 

Практичнее заняття: Програмові документи Кирило – Мефодіївського братства. Т.Шевченко та український національний рух.

 

8

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 2. західноУкраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIІІ- у першій половині XIX ст.

 9

 

Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • дати входження українських територій (Галичини, Буковини) до Австрійської імперії;
  • період діяльності «Руської трійці», хронологічні межі «Весни народів», соціальних виступів першої половини ХІХ ст. (рух опришків на Прикарпатті, виступи під проводом Лук’яна Кобилиці на Буковині).

Розуміє:

  • причини, які зумовили провідну роль греко-католицької церкви і духівництва в українському русі Галичини;
  • ідейні засади діяльності гуртка «Руської трійці», Головної руської ради;
  • історичне значення альманаху «Русалка Дністровая»;
  • поняття «будителі», «Весна народів».

Уміє:

  • показати на карті Галичину, Буковину і Закарпаття у складі Австрійської імперії, місця діяльності громадсько-культурних організацій;
  • охарактеризувати політичний і соціально-економічний стан українських регіонів у складі монархії Габсбургів, йосифінські реформи та їх вплив на західноукраїнське суспільство;
  • визначити наслідки діяльності «Руської трійці», революції 1848–1849 рр., роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

 

10

 

Початок українського національного відродження.

 

 

11

 

Європейська революція 1848 – 1849 років на західноукраїнських землях

 

12

 

Практичне заняття: Альманах «Русалка Дністровая», Галицько-Руська матриця.

уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.

 

 

 

 

 

Розділ 3. культура україни кінця XVIІІ – першої половини XIX ст.

14

 

Культура України. Розвиток освіти, науки та літератури

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • дати заснування університетів у Харкові та Києві, відновлення діяльності Львівського університету, виходу друком «Енеїди» Івана Котляревського, «Кобзаря» Тараса Шевченка.

Розумію:

  • суперечності розвитку української культури під впливом модернізаційних процесів і політики Російської та Австрійської імперій;
  • причинно-наслідковий зв’язок між модернізаційними процесами та змінами в житті й побуті людини;
  • значення історичних пам’яток, фольклору й етнографії в дослідженні національних ознак українців і формуванні національної свідомості;
  • пошук науково-історичних підвалин української самобутності як частину національного руху;
  • поняття «класицизм», «романтизм», «національна ідея».

Умію:

  • охарактеризувати розвиток освіти, науки й культури в Україні, формування нової української літератури та сучасної літературної мови;
  • визначити особливості розвитку освіти, науки і культури, причини і наслідки культурних зрушень, особливості повсякденного життя;
  • пояснити зумовленість культурних процесів потребами національного розвитку, суперечливі наслідки модернізаційних процесів для розвитку національної освіти і культури;
  • узагальнити діяльність Івана Котляревського, Тараса Шевченка, Пантелеймона Куліша, Миколи Гоголя, Василя Каразіна, Григорія Квітки-Основ’яненка, Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Михайла Максимовича, Михайла Остроградського;

розпізнати й описати пам’ятки архітектури та образотворчого мистецтва, виконані під впливом художніх принципів класицизму і романтизму.

 

15

 

Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура.

 

16

 

Практичне заняття: Міні-проект Повсякденне життя мешканців України»

  • (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.;

 

17

 

Практичне заняття:  «Наш край в кінці XVІІІ с – першій половині XIX століття»

 

18

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 3. Європа та америка в останній третині  XIX – на початку XX ст.

19 

 

Основні тенденції соціально-економічного та політичного розвитку провідних країн Західної Європи та Америки

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • час парламентських реформ у Великій Британії, «великих реформ» у Росії, «доби Мейдзі» в Японії, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;
  • дати утворення дуалістичної Австро-Угорщини, першої російської революції, столипінських реформ.

Розуміє:

  • вплив результатів франко-прусської війни на суспільний розвиток Франції та Німеччини;
  • поняття «гомруль», «домініон», «експансіонізм», «дуалістична монархія», «антимонопольне законодавство», «індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «колоніальна імперія», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм».

Уміє:

  • показати на карті напрямки колоніальної експансії й колоніальні володіння Великої Британії, Франції та Німеччини, території незалежних держав на Балканах, Японію, Китай, Османську імперію;
  • охарактеризувати тенденції суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи та Північної Америки, парламентські реформи у Великій Британії, «великі реформи» в Російській імперії, особливості розвитку Австро-Угорщини;
  • визначити причини і наслідки індустріалізації, монополізації провідних галузей економіки, переходу Німецької імперії до «світової політики», впровадження антитрестівського законодавства в США, російських реформ 1860–1870-х років, російської революції 1905–1907 рр., столипінських реформ, національних рухів слов’янських народів;
  • пояснити причини відмінностей у темпах розвитку країн Європи та Америки, сутність революції Мейдзі, Молодотурецької й Сіньхайської революцій;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності королеви Вікторії, Олександра ІІ, Отто фон Бісмарка, Франца-Йосифа І, Теодора Рузвельта, Девіда Ллойд Джорджа, Жоржа Клемансо, Сунь Ятсена.

 

20 

 

Практичне заняття:  Еволюція європейської соціал-демократії: від марксизму до  легальної парламентської діяльності.

 

21 

 

Третя Республіка у Франції.  

 

22 

 

Німецька імперія.

 

23 

 

Втрата Великою Британією промислової першості.

 

24 

 

Італія. Ліберальна ера Дж.Джолітті

 

25 

 

Сполучені Штати Америки. «Справедливий курс» Т.Рузвельта

 

26 

 

Російська імперія. Соціальні рухи. Реформи П.Столипіна

 

27 

 

Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Російсько-турецька війна. Утворення нових незалежних держав на балканах

 

28 

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії

в другій половині XIX ст.

19

 

Наддніпрянська Україна в системі тогочасних міжнародних відносин

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • хронологічні межі Східної (Кримської) війни, дати скасування кріпацтва і панщини, будівництва першої залізниці Одеса–Балта, створення Київської громади, Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців, ухвалення Валуєвського циркуляру та Емського указу.

Розуміє: 

  • особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні;
  • причинно-наслідковий зв’язок між аграрними реформами і розгортанням індустріальної революції, розвитком міст, залізничного будівництва, змінами в соціальній структурі населення, зародженням робітничого і соціал-демократичного рухів;
  • роль інтелігенції в розвитку українського національного руху та осучасненні суспільства;
  • вплив заборонних актів російської імперської влади (Валуєвського циркуляру, Емського указу) на динаміку розвитку українського руху;
  • поняття «індустріалізація», «урбанізація», «інтелігенція», «громадівський рух», «земство».

Уміє:

  • охарактеризувати особливості соціально-економічних перетворень в Україні у пореформений період, погляди і діяльність громадівців 1860–1890-х років;
  • визначити причини й наслідки селянської реформи 1861 р., особливості інституційного етапу в розвитку українського руху, значення громадівського руху;
  • пояснити роль і місце України в господарському житті Російської імперії;
  • охарактеризувати кримськотатарське національне відродження;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Володимира Антоновича, Михайла Драгоманова, Ісмаїла Гаспринського.

 

20

 

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860 – 1870-х років

 

21

 

Модернізація промисловості й сільського господарства.

 

22

 

Місто і село: життя в пореформену  добу

 

23

 

Український національний рух наприкінці 50-х – 60-х рр. ХІХ ст.  Валуєвський циркуляр.

 

24

 

Український національний рух наприкінці 60-х – 90-х рр. ХІХ ст. Емський указ.

 

25

 

Практичне заняття: Аналіз політики російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу

 

26

 

Національне відродження кримських татар.

 

27

 

Практичне заняття: Культурницький етап національного відродження на українських землях у складі Російської імперії: суспільні виклики/ Історичний портрет М.Драгоманова (на вибір)

 

28

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 5.  західноУкраїнські землі у складі

Австро-Угорщини у другій половині XIX ст.

29

 

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • дати селянської реформи, утворення товариства «Просвіта», Товариства імені Шевченка, перших українських політичних партій.

Розуміє:

  • особливості політичного, соціально-економічного й культурного розвитку українських регіонів у складі Австро-Угорської монархії;
  • поняття «русофіли/москвофіли», «народовці/українофіли», «радикали», «нова ера», «український П’ємонт».

Уміє:

  • показати на карті Галичину, Буковину, Закарпаття, основні місця діяльності науково-культурних і суспільно-політичних осередків регіону;
  • охарактеризувати мету й діяльність товариства «Просвіта», Наукового товариства імені Шевченка;
  • пояснити роль і місце українських регіонів у господарському житті Австро-Угорщини, причини виникнення радикального руху, причини і наслідки трудової еміграції;
  • визначити напрями діяльності перших українських політичних партій у Галичині, мету і наслідки кооперативного руху;

обґрунтувати судження про історичне діяльності Юрія Федьковича, Івана Франка, Юліана Романчука, Володимира й Олександра Барвінських, Юліана Бачинського.

 

30

 

Початок трудового еміграції українців. «Рутенська акція».

 

31

 

Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях у 60 – 80-ті рр. ХІХ ст.

 

32

 

Радикальний рух у Галичині. «Нова ера».

 

33

 

Особливості суспільно-політичного життя в Буковині та Закарпатті в другій половині ХІХ ст.

 

34

 

Практичне заняття:  Особливості культурного та політичного етапів національного відродження на західноукраїнських землях

 

35

 

Наш край у другій половині ХІХ ст

 

36

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 6. Українські землі у складі російської імперії на початку хх століття

37

 

Соціально-економічний розвиток українських земель

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • дати створення основних українських політичних партій, подій російської революції 1905–1907 рр. (значущих для України), впровадження загального виборчого права в Австро-Угорській імперії, створення українських національно-культурних і військово-спортивних організацій, період проведення аграрної реформи Петра Столипіна.

Розуміє:

  • тенденції й протиріччя соціально-економічного розвитку України початку ХХ ст., індустріальної модернізації, аграрної реформи Петра Столипіна, модернізації суспільно-політичного життя в Наддніпрянщині;
  • вплив російської революції 1905–1907 рр. на активізацію українського руху в Російській імперії;
  • значення австрійського конституційно-парламентського устрою для розвитку українського руху;
  • поняття «страйк», «народне віче», «монополізація економіки», «кооперативний рух», «політизація національного руху», «ксенофобія».

Уміє:

  • показати на карті українські території на початку ХХ ст., місця діяльності суспільно-політичних, національно-культурних організацій;
  • охарактеризувати й проаналізувати особливості соціально-економічного розвитку українських земель, діяльність українських політичних партій та інших національних організацій, український національний рух у період російської революції 1905–1907 рр., боротьбу українців за реформу виборчої системи в Австро-Угорщині;
  • пояснити причини і наслідки посилення тиску російської влади на український національний рух у 1907–1914 рр., результати діяльності українських парламентських громад у Державних думах;
  • визначити передумови розвитку українського кооперативного руху і трудової еміграції селянства;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Євгена Чикаленка, Михайла Грушевського, Миколи Міхновського, Костя Левицького.

 

38

 

Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні

 

39

 

Події революції 1905–1907 рр. на українських землях

 

40

 

Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. Українські політичні партії під час революції.

 

41

 

Наддніпрянська Україна в 1907 – 914 рр. Столипінська реформа.  

 

42

 

Практичне заняття: Ідеї автономії та самостійності в программах українських політичних партій Наддніпрянщини

 

43

 

урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Розділ 4. пробудження азії. міжнародні відносини

 (друга половина ХІХ – початок ХХ ст)

29 

 

Японія та Китай

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

 - дати «революції Мейндзі»;

- наслідки реформ у Японії;

- реформи молотурків;

Розуміє:

- значення реформ Мейндзі;

- причини реормування Туреччини;

- наслідки революцій в Ірані, наслідки англійського панування в Індії;

- поняття «сипаї», «бехаїзм», «пробудження Азії», «тайпіни».

Уміє:

- показати на карті напрямки завоювань ;

- визначити причини і наслідки революцій;

- охарактеризувати роль війни Японії з Китаєм; повстання іхетуанів; причини і наслідки революцій 1905 – 1911 рр.

 

 

30 

 

Османської імперії. Молодотурецька революція 1908 р. спроби модернізації Ірану.  Революція 1905 – 1911 рр.

 

31 

 

Практичне заняття: Британське володарювання в Індії. Народи Африки під владою європейський колонізаторів.

 

32 

 

Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст – на початку ХХ ст

 

Розділ 5. Розвиток культури і повсякденне життя

(кінець XVIII – початок XX ст.)

33 

 

Розвиток науки та техніки, літератури та мистецтва

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

  • важливі для сучасності наукові й технічні винаходи, здійснені впродовж «довгого» ХІХ ст.;
  • найвідоміші правові пам’ятки ХVІІІ–ХІХ ст.;
  • основні наукові й культурні центри Європи та США.

Розуміє:

  • тенденції розвитку культури, основні стилі мистецтва, зміни в житті та світогляді людей упродовж «довгого» ХІХ ст.;
  • поняття «романтизм», «класицизм», «реалізм», «еклектика», «модерн», «імпресіонізм», «масова культура», «масове виробництво».

Уміє:

  • охарактеризувати досягнення науки і техніки, духовної культури в провідних країнах світу, зміни у світогляді й повсякденному житті;

 

34 

 

Практичне заняття: Презентація «Повсякденне життя людей на поч.ХХ ст.»

 

35 

 

урок узагальнення та тематичного контролю

 

 

Розділ 7. західноукраїнські землі у складі австро-угорської імперії на початку хх століття

44

 

Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на початку ХХ ст.

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

- основні тенденції економічного розвитку західноукраїнських земель;

- чинники, які сприяли економічноу розвитку земель, культурному розвитку земель;

Розуміє:

- вплив українського руху на Буковину і Закрпаття;

- роль Наукового товариства ім. Т.Г.Шевченка в становленні української національної науки та свідомості;

- поняття: «супрематизм», «кубізм»

Уміє:

- охарактеризувати культурні досягнення на українських зелях, зміни у світогляді й повсякденному житті людей

 

 

45

 

Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст.

 

46

 

Практичне заняття: Вплив греко-католицької церкви на піднесення національної свідомості населення західноукраїнських земель.

 

Розділ 8. культура україни в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

47

 

Розвиток освіти і науки

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Учень знає:

дати створення університетів в Одесі й Чернівцях, утворення Наукового товариства імені Шевченка, обрання Андрея Шептицького митрополитом Греко-католицької церкви.

Розуміє:

  • суперечливість умов розвитку української культури (залежність від національної політики імперій);
  • розуміння прав людини і формування способів захисту людських свобод як важливі критерії історичного розвитку;
  • роль науки й освіти в обґрунтуванні української національної ідеї, театру в розвитку українського руху;
  • позитивне значення меценатства для розвитку української культури;
  • роль церкви в суспільному житті українців;
  • причини і наслідки змін, що відбулися у другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. в освіті, науці, культурі, повсякденному житті;
  • особливості розвитку культурного життя в різних регіонах України;
  • поняття «емансипація», «реалізм», «український модерн», «меценат».

Уміє:

  • показати на карті центри університетської освіти, місця розташування основних культурно-освітніх закладів і визначних пам’яток архітектури й образотворчого мистецтва;
  • охарактеризувати вплив модернізації на суспільно-культурне життя українців, зміни в світогляді людини і повсякденному житті;
  • розпізнати й описати пам’ятки архітектури й образотворчого мистецтва, створені під впливом художніх принципів реалізму і модернізму;

обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Андрея Шептицького, Івана Пулюя, Іллі Мечникова, Миколи Лисенка, Лесі Українки, Соломії Крушельницької, Марії Заньковецької, Василя Ханенка.

 

48

 

Українська література, театр, музика в другій половині ХІХ  - на початку ХХ ст.

 

49

 

Українське образотворче мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ ст – на початку ХХ ст.

 

50

 

Практичне заняття: «Традиції та побут української сім'ї.» /  «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»

 

51

 

Практичне заняття «Наш край на початку ХХ ст.

 

52

 

урок узагальнення та тематичного контролю

 

 

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шахраюк Михайло
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рощук Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
5414
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку