Календарне планування Історія України Всесвітня історія СИНХРОНІЗОВАНЕ

Про матеріал
Календарне планування Історія України, Всесвітня історія синхронізоване. Складено на основі програми.
Перегляд файлу

Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 10 класу

2021-2022 навчальний рік

Відповідно до Програми для учнів 10-11 класів «Історія України. Всесвітня історія. 10-11 класи» згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02.2019 № 236

 

Історія України (1914 – 1945 рр) (1,5 година на тиждень, 52 – на рік)

Історія України (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О.Мартинюк. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.

 

Всесвітня історія (1914 – 1945 рр) (1 година на тиждень, 35 – на рік)

Всесвітня історія (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл. закл.загал. серед. освіти / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Харків :Вид-во «Ранок», 2018.

 

Синхронізація курсів історії України та всесвітньої історії в 10 кл.

Клас

Предмет

Розділ навчальної програми

10

Історія України

Повторення. Вступ

Всесвітня історія

Розділ 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції

Історія України

Розділ 1. Україна в роки Першої світової війни

Історія України

Розділ 2. Початок Української революції

Всесвітня історія

Розділ 2. Облаштування повоєнного світу

Історія України

Розділ 3. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності

Всесвітня історія

Розділ 3. Провідні держави світу в міжвоєнний період

Історія України

Розділ 4. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні

Всесвітня історія

Розділ 4. Держави Центрально-Східної Європи

Історія України

Розділ 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

Всесвітня історія

Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки

Всесвітня історія

Розділ 6. Передумови Другої світової війни

Всесвітня історія

Розділ 7. Друга світова війна

Історія України

Розділ 6. Україна в роки Другої світової війни

Всесвітня історія

Розділ 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період

 


Історія України

Всесвітня історія

 

№ з/п

Тема уроку

 

Дата

Вступ.

 

1

Інструктаж з БЖД на уроках історії. Повторення. Вступ. Україна і світ на порозі ХХ ст.:основні тенденції соціально-економічного, політичногота культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії.Періодизація історії України ХХ ст.Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр.

 

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

– характерні риси “короткого ХХ століття”;

– зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм;

територіальні межі розселення українців як етносу;

етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.;

– особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст.;

– алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо).

Уміти:

застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.;

  показати на історичній карті держави -метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини;

зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України;

визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.;

здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії.

 

Тема 1. Перша світова війна. Війна та революції

 

1.

 Початок Першої світової війни.  Фронти війни.

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція;

хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я;

вплив економічних і політичних процесів на хід війни; війну – розпад багатонаціональних імперій;

наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії.

Уміти:

встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі;

показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – членів Антанти та Троїстого союзу;

основні битви Першої світової війни;

визначити передумови Першої світової війни;

революцій в Російській імперії та інших країнах Центрально-Східної Європи, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків;

визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві у період війни;

узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у Росії та Німеччині.

 

2.

Воєнні кампанії та події 1915—1916рр

 

3.

Воєнні кампанії та події 1917—1918рр

 

4.

Практичне заняття Життя на фронті та в тилу. Статус жінки в період Першої світової війни.

 

 

 

 

Тема 1. Україна в роки Першої світової війни

 

2.

Повторення. Вступ. Перша світова війна та український національний рух

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

зміст понять: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація;

сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель;

позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни;

місце, перебіг і наслідки воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: окупація російськими військами Східної Галичини та Північної Буковини, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі;

бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців;

особливості становища українців у районах бойових дій;

– особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії;

 причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни;

причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні.

Уміти:

встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті;

використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях;

висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до світової війни;

– охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни;

скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького.

 

3.

Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр. 

 

4

Воєнні дії на території України в 1916- на початку 1917 р.

 

5.

Практичне заняття. Перша світова як виклик людському виживанню. Повсякденне життя на фронті і в тилу

 

6

Урок узагальнення та тематичного контролю з теми 1-2

 

Тема 2. Початок Української революції

 

  1.  

Розгортання Української революції в березні – травні 1917 р.

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

Знати:

зміст понять: Українська революція, універсали УЦР, опозиція, національно-територіальна автономія, державний переворот, автономісти, самостійники, ультиматум, інтервенція;

етапи Української революції 1917–1921 рр.;

вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси;

наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України;

природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР.

Уміти:

визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду;

використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.;

на основі порівняльного аналізу робити аргументовані висновки щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції;

проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору;

визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.;

визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження;

 давати аргументовану оцінку діяльності в період УЦР Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського.

 

  1.  

Проголошення автономії України

 

  1.  

ПроголошенняУкраїнської Народноі Республіки (УНР)

 

  1.  

Перша війна більшовицької Росії з УНР та проголошення незалежності УНР

 

  1.  

Події 1917 р. в Криму

 

  1.  

Вигнання більшовиків та розвиток УНР взимку – навесні 1918 р.

 

  1.  

Практичне заняття Державне будівництво УЦР: здобутки і прорахунки

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю з теми

 

Тема 2. Повоєнне облаштування світу

 

5.

Паризька мирна конференція 1919 р 

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати та розуміти:

зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція;

 час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога;

вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою;

 статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції;

 суперечності Версальсько-Вашингтонської системи;

цілі та організацію діяльності Ліги Націй;

 причини ревізії повоєнних міждержавних угод;

Уміти:

 встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи;

 охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками;

 дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав;

 визначити джерела нестабільності в Європі;

 висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності у Європі.

 

  1.  

Вашингтонська конференція 1921 – 1922р

 

  1.  

Міжнародні відносини в 1920-х рр

 

  1.  

Практичне заняття Вогнища напруженості в міжнародних

відносинах: причини, сторони, перебіг та наслідки протистояння

 

  1.  

 Урок узагальнення та тематичного контролю з теми 1-2

 

Тема 3. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення української державності

 

15.

Українська Держава за доби гетьманату

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

нати:

зміст понять: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона;

форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР;

– значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України;

особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії;

відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР;

вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури;

 значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури;

причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрями і наслідки трудової еміграції в 1914–1921 рр.;

ставлення різних груп населення до революційних процесів.

Уміти:

встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях);

оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор;

вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції;

виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР;

 висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–1921 рр.;

визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.;

розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка;

охарактеризувати державно-політичну діяльність Павла Скоропадського, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри.

 

16.

Україна наприкінці 1918 – у першій половині 1919р. за доби Директорії

 

17

Західноукраїнські землі в 1918-1919 рр.

 

  1.  

Україна в другій половині 1919 р.

 

  1.  

Україна наприкінці 1919 – на початку 1920 р.

 

  1.  

Україна навесні 1920 – у 1921 р.

 

  1.  

Розвиток культури в роки Першої світової війни та на початку Української революції

 

  1.  

Розвиток культури за часів Української Держави  П.Скоропадського та Директорії УНР

 

  1.  

Розвиток культури за більшовицького режиму (1918 – 1920)

 

  1.  

Практичне заняття «Повсякдення українців у 1917-1921 рр.» / «Місця пам’яті Української революції у моєму населеному пункті».

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

Тема 3. Держави світу між світовими війнами (1918 – 1939 рр.)

 

  1.  

Сполучені Штати Америки в 1920–1930-ті рр.

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати та розуміти:

зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм;

хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР;

характер економічного зростання у світі 1920-х рр.;

 “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки;

 цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР;

 сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період;

 світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності.

Уміти:

 встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР, Італії та Німеччині;

 виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів;

 охарактеризувати добу “проспериті” в США, реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику “великого стрибка” в СРСР;

 порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими;

 встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині;

пояснити сутність СРСР як нової форми Російської імперії в умовах національно-визвольних рухів поневолених Росією народів;

висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Едуарда Даладьє;

Адольфа Гітлера, Джеймса Рамсея Макдональда, Беніто Муссоліні, Франкліна Рузвельта, Йосифа Сталіна.

 

 

  1.  

Особливості розвитку Великої Британії . Франція

 

  1.  

Італія.Режим Беніто Муссоліні

 

  1.  

Німеччина в 1920–1930-ті рр.

 

  1.  

Радянський Союз. Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Виклики міжвоєнного часу

 

  1.  

Практичне заняття Тоталітарні режими: встановлення державного контролю над публічним життям і суспільною свідомістю

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

Тема 4. Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні

 

  1.  

СтатусУСРР на початку 1920-х рр.. Входження до складу СРСР

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

Знати:

зміст понять: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, "чорна дошка", Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм;

суть, засоби впровадження та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій;

– природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні;

протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини;

оцінки голоду 1921–1923 рр., Голодомору і масових репресій як злочинів радянського тоталітарного режиму;

– головні місця масових розстрілів, поховань жертв Голодомору та репресій національного, регіонального і локального рівнів;

причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР;

мету зросійщення більшовиками України;

взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Сталіна, закріпленням однопартійності, переслідуванням і ліквідацією церкви та змінами в масовій свідомості людей;

різницю між художньо-стилістичними особливостями творів, написаних митцями Розстріляного відродження, й апологетами соціалістичного реалізму.

Уміти:

встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.;

вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань;

визначити причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції;

визначити особливості втягування російською владою України до складу СРСР; спроможність застосування норм конституції “соціалізму, що переміг” у повсякденному житті радянської людини в УРСР;

визначити особливості розвитку української культури в 1921–1939 рр.;

обстоювати правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу;

охарактеризувати громадсько-політичну та/або мистецьку діяльність Олександра Довженка, Леся Курбаса, Василя Липківського, Християна Раковського, Миколи Скрипника, Миколи Хвильового, Олександра Шумського.

 

  1.  

Україна на початку 1920-х рр.. Масовий голод 1921-1923 рр. Запровадження НЕПу

 

  1.  

Політика коренізації в УРСР

 

  1.  

Форсована індустріалізація

 

  1.  

 Насильницька колективізація і опір їй населенню.  Голодомор 1932 – 1933 рр.

 

 

  1.  

Практичне заняття «Голодомор мовою документів, свідчень, чисел»

 

  1.  

Масові репресії. Сталінська конституція

 

  1.  

Національно – культурне життя радянської України

 

  1.  

Практичне заняття Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

Тема 4. Держави Центрально-Східної Європи

 

  1.  

Друга Річ Посполита. Чехословацька республіка 

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура;

час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії;

особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації;

 – труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі;

 особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;

 перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 сутність національних проблем у регіоні.

Уміти:

 синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи;

 охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної Європи;

порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період;

 охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика.

 

  1.  

Угорщина. Румунія

 

  1.  

Болгарія. Югославія

 

  1.  

Практичне заняття Центрально-Східна Європа: вибір між демократією та авторитаризмом

 

Тема 5. Західноукраїнські землі в міжвоєнний період

 

  1.  

Українські землі у складі  Другої Речі Посполитої

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

Знати:

зміст понять: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ;

правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини;

особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення;

історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях;

передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму;

вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону.

Уміти:

синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.;

використовувати карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.;

аргументувати особисті судження щодо діяльності Українського народно-демократичного об’єднання, Української національної партії, Української військової організації, Організації українських націоналістів;

охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України;

визначити основні тенденції та протиріччя розвитку культури на західноукраїнських землях;

скласти характеристики історичних діячів: Августина Волошина, Володимира-Сергія Залозецького-Саса, Євгена Коновальця, Василя Мудрого, Андрея Шептицького.

 

  1.  

Українські політичні організації. Євген Коновалець

 

  1.  

Українські землі у складі Румунії

 

  1.  

Українські землі у складі Чехословаччини. Карпатська Україна

 

  1.  

Карпатська Україна. Третя спроба утвердити незалежність України у XX столітті

 

  1.  

Культурне й релігійне життя на західноукраїнських землях в умовах іноземного панування. Політичне й культурне життя української політичної еміграції

 

  1.  

Практичне заняття Повсякденне життя населення в УСРР (УРСР) та українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне й відмінне

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

Тема 5. Держави Азії та Латинської америки

 

  1.  

Японія та Китай

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть: Знати:

зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура;

час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії;

особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації;

 – труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі;

 особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи;

 перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 сутність національних проблем у регіоні.

Уміти:

 синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи;

 охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період;

 встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної Європи;

порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період;

 охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика.

 

 

  1.  

Індія. Країни Середнього та Близького Сходу. Країни Латинської Америки

 

  1.  

Практичне заняття Азія та Латинська Америка: протиборство

демократичних сил і диктаторських режимів

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

Тема 6. Передумови Другої світової війни

 

  1.  

Утворення осередків Другої світової війни. Створення блоку Берлін—Рим—Токіо

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

 Знати:

 зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, “Вісь”;

час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

 причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи;

 зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько-Вашингтонської системи;

 причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських переговорів у Москві;

 сутність політики “умиротворення” та її роль у наближенні Другої світової війни;

співвдіповідальність СРСР за розпалювання Другої світової війни.

Уміти:

 визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР за таємним протоколом до пакту Молотова-Ріббентропа;

 визначити причини та наслідки політики “умиротворення”, радянсько-німецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа;

 охарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.;

порівняти передумови Першої та Другої світових воєн;

оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни.

 

 

  1.  

Політика «умиротворення» агресора та її крах

 

  1.  

СРСР у системі міжнародних відносин напередодні Другої світової війни

 

  1.  

Практичне заняття Міжнародні відносини в другій половині 1930 – х рр.. у світлі історичних джерел

 

Тема 7. Друга світова війна

 

  1.  

Початок Другої світової війни. Характеристика основних періодів війни

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм;

хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН;

характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни;

внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН;

особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях;

рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями.

Уміти:

визничити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки;

охарактеризувати течії в Русі Опору;

визначити передумови і наслідки Голокосту, виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни;

обґрунтувати власні судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни;

оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосифа Сталіна, Дуайта Девіда Ейзенгауера та ін.) у ключових подіях Другої світової війни.

 

 

  1.  

Воєнні дії в середині 1941 — 1944 рр

 

  1.  

Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору

 

  1.  

Завершення та підсумки Другої світової війни. Світ після Другої світової війни 

 

  1.  

Практичне заняття. «Праведники народів світу: подвиг в ім’я людини» / «Світ після Другої світової війни»

 

Тема 6. Україна в роки Другої світової війни

 

  1.  

Україна на початку Другої світової війни(1939-1941)

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

Знати:

зміст понять: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост;

– природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства;

зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни;

цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 до червня 1941 р.;

причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України;

основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни;

вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення;

– причини польсько-українського протистояння, роль німецької окупаційної влади та радянських партизанів у його загостренні;

природу виникнення та наслідки явищ часів війни: Голокосту, таборів смерті, тактики “випаленої землі”, депортацій етнічних груп і народів;

причини розколу ОУН, виникнення українського визвольного руху та його військово політичної формації – УПА;

руйнівні наслідки Другої світової війни для України;

вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні) та повсякденне життя українців.

Уміти:

встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами;

використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України;

– висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях;

пояснити причини і наслідки окупації України та польсько-українського протистояння;

обстоювати власні судження щодо ролі й місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни та

вирішення українського питання на завершальному етапі війни;

визначити тенденції розвитку національної культури воєнної доби;

дати історичну оцінку масштабам втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів, виявляти розуміння глибини трагедії українців як бездержавної нації в той час;

охарактеризувати одну з історичних постатей часів війни: Івана Багряного, Олени Вітер, Кузьми Дерев’янка, Олександра Довженка, Сидора Ковпака, Івана Кожедуба, Василя Порика, Олени Теліги, Ігоря Сікорського, Амета-Хана Султана;

висловити аргументовані судження щодо діяльності Степана Бандери, Тараса Бульби (Боровця), Андрія Мельника, Кирила Осьмака, Романа Шухевича в українському визвольному русі періоду Другої світової війни.

 

  1.  

Україна на початку німецько-радянської війни

 

  1.  

Україна в умовах нацистської окупації

 

  1.  

Рух Опору  та його течії в Україні

 

  1.  

Вигнання нацистських загарбників з України

 

  1.  

Україна на завершальному етапі війни. Радість і смуток перемоги 

 

  1.  

Культура в роки війни

 

  1.  

Практичне заняття «Війна в пам’ятниках рідного краю»

Захист навчальних проектів «Воєнне повсякдення: люди і долі» (краєзнавча експедиція).

Навчальний проект: Друга світова — найкривавіший збройний конфлікт в історії людства. / Участь українців у визволенні країн Європи. / Воєнне повсякдення: люди

і долі. /Війна в об’єктиві камери.

(на вибір)

 

 

  1.  

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

 

Тема 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період

  1.  

Освіта та наука. Література та мистецтво.

Практичне заняття «Друга світова війна в об’єктиві кінокамер»

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть: Знати:

зміст понять: модерн, авангардизм, втрачене покоління, масова культура, джаз, мюзикл, олімпійський рух;

провідні наукові ідеї міжвоєнного періоду,

– мистецькі здобутки та напрями (течії) модернізму;

передумови виникнення масової культури, олімпійського руху;

вплив кінематографу на розвиток культури.

Уміти:

характеризувати зміни в повсякденному житті населення в першій половині ХХ ст.;

визначати тенденції в розвитку культури;

розповідати про досягнення науки і техніки періоду, пояснювати їхній вплив на повсякденне життя людей;

висловити аргументовані судження про наукову/мистецьку діяльність Сальвадора Далі, Альберта Ейнштейна, Чарлі Чапліна.

 

35.

Урок узагальнення та тематичного контролю

 

 

1

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку