(1 год на тиждень)
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 5-9 класи. Світова література .-К..:Видавничий дім «Освіта, 2013. Затверджено МОНмолодьспорту України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664)» зі змінами Наказ МОНУ від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»; зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804
Зарубіжна література: підруч. для 6 кл. загальноосвіт.навч.закл./ Є.Волощук. Київ «Генеза» 2013, Наказ МОНмолодьспорту України від 04.01.2013р. №10
№з/п |
Дата |
|
|
1. Вступ |
|||
1. |
07.09. |
Література як вид мистецтва. Художній образ
|
|
2. |
14.09. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів |
|
3. |
21.09. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла Дедал і Ікар. Нарцис. Деметра і Персефона. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка |
|
4. |
28.09. |
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя). Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет. Розвиток мовлення 1 (усно). Мій улюблений міфологічний герой |
|
5. |
05.10. |
Контрольна робота 1 за темою «Міфи народів світу»: тести |
|
3. Мудрість байки |
|||
6. |
12.10. |
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
|
7. |
19.10. |
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
|
8. |
02.11. |
Урок позакласного читання 1. Іван Андрійович Крилов. «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» |
|
9. |
09.11. |
Урок розвитку мовлення 2 (усно). Виразне читання байок |
|
10. |
16.11. |
Контрольна робота 2 за темою «Мудрість байки»: виконання завдань |
|
11.
|
23.11. |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Острів скарбів». Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі. |
|
12. |
30.11. |
Жуль Верн (1828–1905). «П'ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Урок розвитку мовлення 3 (письм.).Написання твору за романом Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан» |
|
13. |
07.12. |
Чарльз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі. Сюжет і композиція повісті. Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
14. |
14.12. |
Контрольна робота за темою «Пригоди і фантастика»: твір |
|
15. |
21.12. |
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом».. Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Характеристика літературного героя. Народні традиції та звичаї у творі. Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки) |
|
2 семестр 5. Людські стосунки (12 годин) |
|||
16. |
01.02. |
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон», Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.
|
|
17. |
08.02. |
«Товстий і тонкий». Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
|
|
18. |
15.02. |
Урок позакласного читання 3. Оповідання А.Чехова
|
|
19. |
22.02. |
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. Характеристика героїв твору. Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.
|
|
20. |
01.03 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант»... Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Петро Попельський та Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Тема мистецтва. Українська природа, народні образи й традиції в повісті.
|
|
21. |
08.03. |
Контрольна робота за темою «Людські стосунки»: твір
|
|
22. |
15.03. |
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
|
23. |
22.03. |
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).
|
|
24. |
05.04. |
Генрі Лонгфелло (1807–1882). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
|
|
25. |
12.04. |
Розвиток мовлення (письм.). Написання твору на літературну тему
|
|
26. |
19.04. |
Контрольна робота за темою «Поетичне бачення світу»: тести
|
|
27. |
26.04. |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».. Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору
|
|
28. |
03.05. |
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі.. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму
|
|
29. |
10.05. |
Урок розвитку мовлення усно. Порівняльна характеристика героїв фантастичних творів
|
|
30. |
17.05. |
Урок позакласного читання . Фантастичні розповіді про реальне життя. Р.Д.Бредбері. Оповідання
|
|
31. |
24.05. |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах..
|
|
32. |
31.05. |
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв
|
|
33. |
07.06. |
Контрольна робота за темами «Образ майбутнього в літературі Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»: тести
|
|
34. |
14.06. |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
І. А. Крилов (1 байка за вибором учителя та учнів). Р. Бернс. «Моє серце в верховині…» М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня) |
|||
1