Календарне планування із зарубіжної літератури для 5 класу на 2023-2024 навчальний рік + список літератури

Про матеріал
Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 5-6 класи НУШ» для закладів загальної середньої освіти від 2021 року (70 годин на рік)
Перегляд файлу

№ п/п

Тема уроку

Дата

ВСТУП. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

1

Роль книги та літератури для формування гармонійної особистості

 

2

Види читання в цифрову епоху: паперові та електронні книги

 

3

Усна народна творчість та її жанри (загадки, приказки, пісні та ін.)

 

4

Казки народів світу: різновиди, ознаки, ідеали та національна самобутність

 

5

Відомі збірки народних казок, «мандрівні сюжети» казок, їх культурна спадщина

 

6

Індійська казка «Фарбований шакал»: викриття в образах тварин негативних людських якостей

 

7

Японська казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»: утілення чесності, кмітливості й відваги

 

8

Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця»: значення для розвитку європейської культури

 

9

«Пані Метелиця»: зіставлення образів героїнь казки, утвердження доброти та справедливості

 

10

Контрольна робота №1 «Скарбниця народних казок»

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

11

Літературна казка та її ознаки: гловні подібності й відмінності від народної казки та фольклору

 

12

Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»: вічна боротьба добра і зла в казці

 

13

«Снігова королева»: утвердження дружби та вірності, перешкоди на шляху Герди

 

14

«Снігова королева»: поєднання побутового й фантастичного, роль художніх деталей

 

15

РМ №1 (усно) «Непохитний олов’яний солдатик»: утвердження сили кохання й відданості

 

16

Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка»: символічний зміст назви, казкові персонажі, їхня характеристика

 

17

«Хлопчик-Зірка»: протиріччя між зовнішньою та внутрішньою красою, конфлікт краси й добра

 

18

«Хлопчик-Зірка»: поступова еволюція образу головного героя, його моральні помилки

 

19

Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»: цікаві пригоди хлопчика на шоколадній фабриці

 

20

«Чарлі і шоколадна фабрика»: доброта, щирість і наполегливість головного героя

 

21

«Чарлі і шоколадна фабрика»: зображення родинних стосунків у творі та морального вибору

 

22

Контрольна робота №2 «Літературні казки світу»

 

СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

23

Розкриття багатства, краси й одухотвореності світу природи в літературних творах

 

24

Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»: поетизація природи, дбайливе ставлення до довкілля

 

25

Редьярд Кіплінг «Мауглі»: iсторія хлопчика, якого виховали тварини

 

26

«Мауглі»: яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис

 

27

РМ №2 (письмово) «Мауглі»: iдея відповідальності людини за природу, закони джунглів

 

28

Ернест Сетон-Томпсон «Доміно»: авторські спостереження за світом природи

 

29

«Доміно»: образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках

 

30

«Доміно»: утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин

 

31

Контрольна робота №3 «Слухаємо голоси природи»

 

КНИЖКОВА МАГІЯ

32

Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»: поглиблення поняття про літературу фєнтезі

 

33

«Гаррі Поттер і філософський камінь»: історія про дружбу, кохання та зраду, образи героїв

 

34

«Гаррі Поттер і філософський камінь»: роль магії в книзі, цікаві факти про серію

 

35

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр

 

РЕАЛЬНІСТЬ І ВИГАДКА

36

Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король»: реальний світ і вигадка в казці

 

37

«Лускунчик і Мишачий король»: характер головної героїні, значення мрії в житті людини

 

38

«Лускунчик і Мишачий король»: символічний образ Різдва та ялинки, битва добра і зла

 

39

Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Пеппі Довгапанчоха»: дивовижний світ мрій і пригод

 

40

«Пеппі Довгапанчоха»: позитив і винахідливість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво

 

41

Клайв Стейплз  Льюїс «Хроніки Нарнії»: історія створення циклу, прообрази персонажів

 

42

«Хроніки Нарнії»: казкове протистояння добра та зла (Біла Чаклунка та Аслан)

 

43

РМ №3 (усно) «Хроніки Нарнії»: феномен часу у повісті, становлення головних героїв

 

44

Контрольна робота №4 «Реальність і вигадка»

 

У СВІТІ ДИТИНСТВА

45

Марк Твен «Пригоди Тома Соєра»: світ дитинства і дорослих у творі

 

46

«Пригоди Тома Соєра»: образи Тома Соєра й Гекльберрі Фінна, ідея дружби

 

47

«Пригоди Тома Соєра»: сміливість і заповзятливість героїв, прагнення змінити світ

 

48

«Пригоди Тома Соєра»: своєрідність гумору та кумедних ситуацій книги

 

49

Туве Янссон «Капелюх Чарівника»: історія створення авторської серії

 

50

«Капелюх Чарівника»: мумі-троль та його оточення, долина Мумі-тролів

 

51

«Капелюх Чарівника»: цінності дружби, доброти, співчуття та щирих стосунків у книжці

 

52

Памела Ліндон Треверс «Мері Поппінс»: провідні ідеї твору

 

53

«Мері Поппінс»: популяризація образу няні, секрети "леді досконалості"

 

54

«Мері Поппінс»: структурні повтори, "вітер змін" як центральна сюжетна лінія

 

55

Контрольна робота №5 «У світі дитинства»

 

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

56

Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»: змішані ознаки літературної казки

 

57

РМ №4 (письмово) «Аліса в Країні Див»: головні особливості художньої мови твору

 

58

«Аліса в Країні Див»: образ дівчинки та інших персонажів, світ її уяви та захопливі пригоди

 

59

«Аліса в Країні Див»: фольклорні персонажі, продовження історії («Аліса в Задзеркаллі»)

 

60

Елеанор Портер «Полліанна»: щирість, мужність і оптимізм героїні

 

61

«Полліанна»: художні засоби розкриття образу Полліанни, «гра в радість»

 

62

«Полліанна»: зміни у внутрішньому світі людей після зустрічі з дівчинкою

 

63

Рудольф Еріх Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»: життєствердний образ героя

 

64

«Пригоди барона Мюнхгаузена»: вигадані історії, поєднання правдоподібності й уяви

 

65

«Пригоди барона Мюнхгаузена»: використання комічних елементів та гіперболи

 

66

Контрольна робота №6 «Сила творчої уяви»

 

ВИСНОВКИ. МАГІЧНІ СВІТИ

67

Джеймс Метью Баррі «Пітер Пен»: передісторія та плітки про сюжет книги

 

68

«Пітер Пен»: «хлопчик, який не хоче дорослішати», образи піратів

 

69

«Пітер Пен»: утопічний настрій книги, добро і зло, зміна класичних ролей

 

70

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр

 

 


СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)

 

  1. індійська казка «Фарбований шакал»
  2. японська казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»
  3. брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця»
  4. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»
  5. Ганс Крістіан Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик»
  6. Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка»
  7. Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»
  8. Редьярд Кіплінг «Мауглі»
  9. Ернест Сетон-Томпсон «Доміно»
  10.  Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»

 

(ІI семестр)

 

  1. Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король»
  2. Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Пеппі Довгапанчоха»
  3. Клайв Стейплз  Льюїс «Хроніки Нарнії»
  4. Марк Твен «Пригоди Тома Соєра»
  5. Туве Янссон «Капелюх Чарівника»
  6. Памела Ліндон Треверс «Мері Поппінс»
  7. Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»
  8. Елеанор Портер «Полліанна»
  9. Рудольф Еріх Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»
  10.  Джеймс Метью Баррі «Пітер Пен»

 

docx
Додано
10 липня 2023
Переглядів
10145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку