№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП. СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК |
||
1 |
Роль книги та літератури для формування гармонійної особистості |
|
2 |
Види читання в цифрову епоху: паперові та електронні книги |
|
3 |
Усна народна творчість та її жанри (загадки, приказки, пісні та ін.) |
|
4 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, ідеали та національна самобутність |
|
5 |
Відомі збірки народних казок, «мандрівні сюжети» казок, їх культурна спадщина |
|
6 |
Індійська казка «Фарбований шакал»: викриття в образах тварин негативних людських якостей |
|
7 |
Японська казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»: утілення чесності, кмітливості й відваги |
|
8 |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця»: значення для розвитку європейської культури |
|
9 |
«Пані Метелиця»: зіставлення образів героїнь казки, утвердження доброти та справедливості |
|
10 |
Контрольна робота №1 «Скарбниця народних казок» |
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ |
||
11 |
Літературна казка та її ознаки: гловні подібності й відмінності від народної казки та фольклору |
|
12 |
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»: вічна боротьба добра і зла в казці |
|
13 |
«Снігова королева»: утвердження дружби та вірності, перешкоди на шляху Герди |
|
14 |
«Снігова королева»: поєднання побутового й фантастичного, роль художніх деталей |
|
15 |
РМ №1 (усно) «Непохитний олов’яний солдатик»: утвердження сили кохання й відданості |
|
16 |
Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка»: символічний зміст назви, казкові персонажі, їхня характеристика |
|
17 |
«Хлопчик-Зірка»: протиріччя між зовнішньою та внутрішньою красою, конфлікт краси й добра |
|
18 |
«Хлопчик-Зірка»: поступова еволюція образу головного героя, його моральні помилки |
|
19 |
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»: цікаві пригоди хлопчика на шоколадній фабриці |
|
20 |
«Чарлі і шоколадна фабрика»: доброта, щирість і наполегливість головного героя |
|
21 |
«Чарлі і шоколадна фабрика»: зображення родинних стосунків у творі та морального вибору |
|
22 |
Контрольна робота №2 «Літературні казки світу» |
|
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ |
||
23 |
Розкриття багатства, краси й одухотвореності світу природи в літературних творах |
|
24 |
Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»: поетизація природи, дбайливе ставлення до довкілля |
|
25 |
Редьярд Кіплінг «Мауглі»: iсторія хлопчика, якого виховали тварини |
|
26 |
«Мауглі»: яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис |
|
27 |
РМ №2 (письмово) «Мауглі»: iдея відповідальності людини за природу, закони джунглів |
|
28 |
Ернест Сетон-Томпсон «Доміно»: авторські спостереження за світом природи |
|
29 |
«Доміно»: образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках |
|
30 |
«Доміно»: утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин |
|
31 |
Контрольна робота №3 «Слухаємо голоси природи» |
|
КНИЖКОВА МАГІЯ |
||
32 |
Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і філософський камінь»: поглиблення поняття про літературу фєнтезі |
|
33 |
«Гаррі Поттер і філософський камінь»: історія про дружбу, кохання та зраду, образи героїв |
|
34 |
«Гаррі Поттер і філософський камінь»: роль магії в книзі, цікаві факти про серію |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
РЕАЛЬНІСТЬ І ВИГАДКА |
||
36 |
Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король»: реальний світ і вигадка в казці |
|
37 |
«Лускунчик і Мишачий король»: характер головної героїні, значення мрії в житті людини |
|
38 |
«Лускунчик і Мишачий король»: символічний образ Різдва та ялинки, битва добра і зла |
|
39 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Пеппі Довгапанчоха»: дивовижний світ мрій і пригод |
|
40 |
«Пеппі Довгапанчоха»: позитив і винахідливість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво |
|
41 |
Клайв Стейплз Льюїс «Хроніки Нарнії»: історія створення циклу, прообрази персонажів |
|
42 |
«Хроніки Нарнії»: казкове протистояння добра та зла (Біла Чаклунка та Аслан) |
|
43 |
РМ №3 (усно) «Хроніки Нарнії»: феномен часу у повісті, становлення головних героїв |
|
44 |
Контрольна робота №4 «Реальність і вигадка» |
|
У СВІТІ ДИТИНСТВА |
||
45 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра»: світ дитинства і дорослих у творі |
|
46 |
«Пригоди Тома Соєра»: образи Тома Соєра й Гекльберрі Фінна, ідея дружби |
|
47 |
«Пригоди Тома Соєра»: сміливість і заповзятливість героїв, прагнення змінити світ |
|
48 |
«Пригоди Тома Соєра»: своєрідність гумору та кумедних ситуацій книги |
|
49 |
Туве Янссон «Капелюх Чарівника»: історія створення авторської серії |
|
50 |
«Капелюх Чарівника»: мумі-троль та його оточення, долина Мумі-тролів |
|
51 |
«Капелюх Чарівника»: цінності дружби, доброти, співчуття та щирих стосунків у книжці |
|
52 |
Памела Ліндон Треверс «Мері Поппінс»: провідні ідеї твору |
|
53 |
«Мері Поппінс»: популяризація образу няні, секрети "леді досконалості" |
|
54 |
«Мері Поппінс»: структурні повтори, "вітер змін" як центральна сюжетна лінія |
|
55 |
Контрольна робота №5 «У світі дитинства» |
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
||
56 |
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»: змішані ознаки літературної казки |
|
57 |
РМ №4 (письмово) «Аліса в Країні Див»: головні особливості художньої мови твору |
|
58 |
«Аліса в Країні Див»: образ дівчинки та інших персонажів, світ її уяви та захопливі пригоди |
|
59 |
«Аліса в Країні Див»: фольклорні персонажі, продовження історії («Аліса в Задзеркаллі») |
|
60 |
Елеанор Портер «Полліанна»: щирість, мужність і оптимізм героїні |
|
61 |
«Полліанна»: художні засоби розкриття образу Полліанни, «гра в радість» |
|
62 |
«Полліанна»: зміни у внутрішньому світі людей після зустрічі з дівчинкою |
|
63 |
Рудольф Еріх Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена»: життєствердний образ героя |
|
64 |
«Пригоди барона Мюнхгаузена»: вигадані історії, поєднання правдоподібності й уяви |
|
65 |
«Пригоди барона Мюнхгаузена»: використання комічних елементів та гіперболи |
|
66 |
Контрольна робота №6 «Сила творчої уяви» |
|
ВИСНОВКИ. МАГІЧНІ СВІТИ |
||
67 |
Джеймс Метью Баррі «Пітер Пен»: передісторія та плітки про сюжет книги |
|
68 |
«Пітер Пен»: «хлопчик, який не хоче дорослішати», образи піратів |
|
69 |
«Пітер Пен»: утопічний настрій книги, добро і зло, зміна класичних ролей |
|
70 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)
(ІI семестр)