Календарне планування із зарубіжної літератури для 6 класу НУШ (70 год)

Про матеріал
Календарне планування із зарубіжної літератури для 6 класу НУШ за програмою О. Ніколенко до підручника Н. Міляновської (але підійде до будь-якого іншого, треба буде лише змінити номер сторінок у графі "Домашнє завдання).
Перегляд файлу

 

 

ЦЕБРИКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

 


 

 

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з НВР

_____________ /К. А. Богач /

«        »  вересня  2023 р.

 


 

 

Календарно-тематичне планування

навчального матеріалу  із зарубіжної літератури

у 6 класі

 

 

 

Учитель -  Богач Катерина Анатоліївна

 

 

Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Протокол № 1 від «____»  вересня  2023 року

Голова МО   _____________ / Т. М. Анастасієнко


 

 

Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі;

програми, підручники, за якими складено календарно-тематичне планування,

видавництво та рік видання

 

Семестр

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Обов’язкова кількість видів контролю

Програма, за якою складено КТП,

видавництво та рік її видання

Кількість контрольних  робіт

Кількість уроків розвитку мовлення

Кількість уроків позакласного читання

Кількість уроків виразного читання

Кількість перевірок зошитів

І семестр

32

2

3

2 (у+п)

2

1

(проза)

4

     Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти  (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.)

 «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)

ІІ семестр

38

2

3

2 (у+п)

2

1 (поезія)

5

Всього

70

 

6

4

4

2

9

Підручник

Зарубіжна література: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Ніна Міляновська - Тернопіль: Астон, 2023. - 288 с.: іл.

 

 

 

Календарно-тематичне планування

із зарубіжної літератури для 6 класу

 

№ з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Орієнтовне домашнє завдання

ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО

1

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

Література і культура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва.

 

  1. С. 6-7, опрацюйте вступну статтю.
  2. За  допомогою інтернету здійсніть віртуальну подорож в один із музеїв світу, де представлені твори мистецтва. Поділіться враженнями з однокласниками/однокласницями.

2

 

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

Теорія літератури (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад.

  1. С. 8, опрацюйте статтю підручника.
  2. Намалюйте образ вашого улюбленого персонажа. Поруч напишіть художні засоби його створення.

МІФИ НА ВСІ ЧАСИ

3

 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів.

(ТЛ) Міф.

С. 10-13, опрацюйте статтю підручника; вивчіть визначення міфу та міфології.

4

 

Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.

  1. С. 15-16, опрацюйте статтю підручника.
  2. Намалюйте малюнок одного із грецьких богів або героїв.

5

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі.

 

  1. С. 16-22, уміти виразно читати і переказувати міф.
  2. За допомогою інтернету знайдіть 2-3 твори образотворчого мистецтва про Прометея. Підготуйте коротке повідомлення про них із візуалізацією (презентація).

 

6

 

Міфи про Геракла.  Уславлення  розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла (на прикладі 1-2 міфів).

  1. С. 24-32, вміти переказувати міфи про Геракла.
  2. Створіть комікс за сюжетом міфу про Геракла (на вибір).

7

 

РМ №1. Усний переказ міфу про подвиги Геракла (1 подвиг за вибором).

Прочитати міф «Деметра і Персефона».

8

 

ПЧ №1. Деметра і Персефона. Міфологічне уявлення давніх греків про зміни пір року.

Підготуватися до діагностувальної роботи.

9

 

Діагностувальна робота № 1 за темою «Міфи на всі часи» (тестові завдання і запитання).

Створити пантбук за вивченою темою (за бажанням).

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

10

 

Жуль Верн (1828-1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.

(ТЛ) Роман.

  1. С. 25-49, уміти розповідати про письменника, його твори, історію написання та тематику його роману.
  2. Створіть постер «На «Пілігримі», відобразивши персонажів на початку подорожі.

11

 

Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

  1. С. 49-65, вміти переказувати; характеризувати образ Діка Сенда.
  2. Скласти список порад від Діка Сенда.

 

12

 

Дік Сенд і його друзі.

  1. Скористайтесь посиланням на с. 65 і дочитайте роман до кінця.
  2. Уміти характеризувати героїв роману.
  3. Створіть карту подорожі шхуни-бриг «Пілігрим» (бажаний шлях і щдях справжній).

13

 

Дік Сенд і Негоро.

  1. Уміти коментувати прочитане, переказувати улюблені епізоди.
  2. Підготувати невелике повідомлення про рабовласництво.
  3. Із пластиліну або з іншого матеріалу (картону, паперу) створіть модель «Пілігрима» та/або героїв, що подорожували на ньому. Прокоментуйте.

14

 

Проблема рабства в романі «П’ятнадцятирічний капітан».

  1. Повторити імена героїв, зміст твору за планом, знайти та пояснити  прислів’я, які б виражали  ідею твору, відношення учня до проблеми рабства.
  2. Намалювати ілюстрації до роману.

15

 

Образи природи та ідея її пізнання в романі «П’ятнадцятирічний капітан».

Підготуватися до написання контрольного твору.

16

 

Діагностувальна робота №2. Твір «Привабливість образу Діка Сенда» або «Велич науки і знань» (за романом Жуля Верна «П’ятнадцятилітній капітан».

Прочитати роман «Острів скарбів»    Р. Л. Стівенсона.

17

 

ПЧ №2. Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів».

Вміти переказувати ключові епізоди твору, характеризувати героїв.

18

 

Чарльз Діккенс (1812-1870).  «Різдвяна пісня в прозі».  Подорож Скруджа в часі й просторі.

С. 68-92, уміти розповідати про письменника, знати зміст повісті «Різдвяна пісня у прозі»

19

 

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Скласти пам’ятку «5 настанов скруджам»

20

 

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті «Різдвяна пісня в прозі».

  1. Закінчіть роботу над пантбуком-ялинкою.
  2. Дослідіть, як святкують Різдво в різних країнах світу (за вибором). Порівняйте з українськими різдвяними традиціями. Підготуйте презентацію. 

21

 

Значення образу Різдва у творі.  Елементи фольклору (казки, пісні) у творі «Різдвяна пісня в прозі».

Придумайте продовження «Різдвяної пісні у прозі» у вигляді комікса.

22

 

Микола Васильович Гоголь (1809-1852). Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом».

  1. С. 93-109, уміти розповідати про письменника, знати сюжет повісті «Ніч перед Різдвом».
  2. Здійсніть віртуальну екскурсію одним із музеїв М. Гоголя. Розкажіть, що нового ви дізналися.

23

 

Українські народні традиції та звичаї у творі «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального.

  1. Доберіть цитати для характеристики головних героїв повісті.
  2. Намалюйте улюбленого героя повісті.

24

 

Тема кохання у повісті «Ніч перед Різдвом».  Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків повісті.

Виконайте проєкт «Моє Різдво 2035 року»

25

 

Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

Намалюйте комікс за повістю «Ніч перед Різдвом» або створіть пантбук за твором.

 

26

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

 

С. 112-139, знати сюжет повісті, вміти коментувати ключові епізоди твору.

 

27

 

Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

  1. Доберіть цитати для характеристики Міо.
  2. Створіть карту казкової подорожі Міо та Юм-Юма. Прокоментуйте.

28

 

Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві у творі «Міо, мій Міо».

  1. Намалюйте персонажів (1-3) казки-повісті «Міо, мій Міо» та опишіть (словами) особливості їхніх характерів.
  2. Створіть модель замку тата-короля або лицаря Като (одну за вибором). Прокоментуйте .

29

 

Віра в перемогу дружби та людяності у творі «Міо, мій Міо».

  1. Створіть пост для соцмереж про літературний твір або кінофільм «Міо, мій Міо».
  2. Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Пригоди і фантастика».

30

 

Діагностувальна робота №3 за темою «Пригоди і фантастика» (тестові завдання і запитання).

Підготувати до уроку РМ.

31

 

РМ №2. Написання листа літературному персонажу.

Повторити вивчені протягом семестру твори.

32

 

Повторення вивченого за І семестр.

 

НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

33

 

Джек Лондон (1876-1916).  «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

С. 144-164, уміти розповідати про письменника, коментувати зміст оповідання.

34

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки в оповіданні «Жага до життя».

  1. Знати зміст оповідання, уміти характеризувати героїв.
  2. За допомогою інтернету знайдіть зображення та зберіть інформацію про представників фауни, яких зустрів на своєму шляху головний герой. Підготуйте презентацію. Які тварини були небезпечними для нього? Чому?

35

 

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя оповідання «Жага до життя».

  1. Уміти характеризувати художні особливості твору.
  2. Створіть карту пересування персонажів. Прокоментуйте. Яку мету переслідував кожен із них?  Куди прагнув дійти і де насправді опинився?

36

 

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі «Жага до життя».

  1. Намалюйте 1-2 малюнки до твору, доберіть цитати.
  2. Прочитайте новелу О. Генрі «Вождь червоношкірих».

37

 

ПЧ №3. О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору.

 

Написати творчу роботу за темою «Жорстокість і милосердя… Звідки вони беруть свій початок?»

 

38

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

 

С. 167-187, знати біографію Анни Гавальди.та зміст повісті «35 кіло надії».

 

39

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

  1. Уміти характеризувати образ Ґрегуара Дюбоска.
  2. Заповнити Гугл-пошуковик Ґрегуара Дюбоска.

40

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка у повісті «35 кіло надії».

Створіть проєкт школи своєї мрії. Представте власний проєкт.

41

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті «35 кіло надії».

 

Написати твір на тему "Чому не всі люди досягають успіху у житті?" (за повістю А.Гавальди "35 кіло надії")

 

42

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

 

  1. Ознайомтеся з твором "Джим Ґудзик і машиніст Лукас" та біографією автора.
  2. Занотуйте у зошит основні відомості про автора та твір.

 

43

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

Дослідіть маршрут мандрівки Джима Ґудзика, машиніста Лукаса та Емми. Намалюйте карту їхньої подорожі.

44

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

 

Джим Ґудзик не вмів писати, але міг малювати листи своїй мамі. Намалюйте 2-3 листи від імені Джима пані Штоцкер. Про які пригоди він би їй розповів у листах? Прокоментуйте.

 

45

 

Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

Створіть пантбук за вивченою темою.

46

 

РМ №3. Створення постеру за одним із вивчених творів.

Підготуйтеся до діагностувальної робота  за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях».

47

 

Діагностувальна робота №4 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (тестові завдання і запитання).

 

БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ

48

 

 

Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця.  Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку.

 

 

  1. С. 236-243, прочитати за підручником статті про культуру Японії, уміти розповідати про її самобутність;  знайти додаткові цікаві відомості про Японію, ілюстративні матеріали.
  2. Виготовити орігамі, звернути увагу на японські речі, прилади, що є вдома. 

 

49

 

Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо.  Роль художньої деталі.  Підтекст.

  1. С. 239-243, уміти виразно читати хайку, пояснювати їхній зміст, вивчіть кілька напам’ять.
  2. Створіть листівку для близької людини в японському стилі з використанням хайку Мацуо Басьо або власним хайку.

50

 

Виразне читання напам’ять хайку (3-4 на вибір).

РМ №4. Створення власних хайку (письмово).

Самостійно складіть 2-3 хайку, дотримуючись особливостей цього жанру. Створіть малюнки до власних віршів.

51

 

Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині».  Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. 

  1. С. 245-247, знати біографію Р. Бернса, вивчіть вірш «Моє серце в верховині…» напам’ять, повторіть ТЛ.
  2. Знайдіть 1-2 цікаві факти про минуле й сучасне Шотландії, підготуйте пост для соцмереж.

52

 

Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса.

Елементи фольклору у вірші «Моє серце в верховині».  Антитеза. 

Створіть малюнки (підберіть з Інтернету) українських місць чи краєвидів, з якими пов’язане ваше серце. Прокоментуйте.

53

 

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору (пісні, казки, легенди)  у творі «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»).  

  1. С.   249-258,    опрацюйте статтю підручника, прочитайте окремі розділи поеми.
  2. Випишіть цитати для характеристики Гайавати.
  3. Знайдіть 1-2 цікаві факти про сучасне життя північноамериканських американців.

54

 

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

 

  1. Підготуйте усну розповідь про Гайавату.
  2. Підіберіть прислів’я, приказки про мир, злагоду.
  3. Підготуйтеся до уроку ПЧ.

 

55

 

ПЧ №4. Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.

  1. Уміти розповідати про письменника, виразно читати вірш, аналізувати його, висловлювати свої думки та враження.
  2. Підготуйтеся до діагностувальної роботи.

56

 

Діагностувальна робота №5. Есе «Краса природи надихає…» (контрольний твір).

Намалювати ілюстрації до вивчених творів.

ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

57

 

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

  1. С. 260-271, уміти розповідати про письменника, знати сюжет твору «Усмішка».
  2. За допомогою інтернету дізнайтеся про історію і загадки картини «Джоконда» Леонардо да Вінчі. Кого на ній зобразив митець?

58

 

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму у творі «Усмішка».

Напишіть продовження оповідання «Усмішка».

59

 

Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

Створіть постер на тему «Краса врятує світ».

60

 

РМ №5. Лист у майбутнє. Проєкт «Наша капсула часу».

Доберіть в інтернеті або намалюйте ілюстрації на тему «Майбутнє України».  Візьміть участь у виставці, прокоментуйте.

61

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.

  1. С. 272-286, уміти розповідати про письменника, знати зміст оповідання.
  2. Уміти характеризувати Лероя Кліві.

62

 

Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

Складіть пам’ятку або напишіть лист-пораду тому, хто опиниться в екстремальній ситуації.

63

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

  1. Намалюйте фантастичних істот, яких Лерой зустрів на планеті  З-М-22. Прокоментуйте ваш вибір кольорів та образів.
  2. Прочитайте твір Р. Бредбері «Все літо в один день».

64

 

ПЧ №5. Р. Д. Бредбері. «Все літо в один день».

Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Замислюємося про майбутнє».

65

 

Діагностувальна робота №6 за темою «Замислюємося про майбутнє» (тестові завдання і запитання).

 

ПІДСУМКИ

66

 

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.

 

Повторити вивчений протягом року матеріал.

 

67

 

Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва.

Створіть пантбук за вивченими міфами.

68

 

Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.

Намалюйте ілюстрації до улюбленого фантастичного твору. Прокоментуйте.

69

 

Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).

Підготуватися до літературного квесту.

70

 

Квест  «Сторінками прочитаних книг».

Читати літературу, задану на літо.

 

Для вивчення напам’ять

М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)

Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Казмірчук Вікторія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ліхожон Ганна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Новаковська Уляна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гончарук Алла Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Заярська Дар'я Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бєлошенко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Момот Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додав(-ла)
Богач Катерина
Додано
16 липня 2023
Переглядів
16263
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку