ЦЕБРИКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
_____________ /К. А. Богач /
« » вересня 2023 р.
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу із зарубіжної літератури
у 6 класі
Учитель - Богач Катерина Анатоліївна
Розглянуто на засіданні МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Протокол № 1 від «____» вересня 2023 року
Голова МО _____________ / Т. М. Анастасієнко
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі;
програми, підручники, за якими складено календарно-тематичне планування,
видавництво та рік видання
Семестр |
Обов’язкова кількість видів контролю |
Програма, за якою складено КТП, видавництво та рік її видання |
||||||
І семестр |
32 |
2 |
3 |
2 (у+п) |
2 |
1 (проза) |
4 |
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795) |
ІІ семестр |
38 |
2 |
3 |
2 (у+п) |
2 |
1 (поезія) |
5 |
|
Всього |
70 |
|
6 |
4 |
4 |
2 |
9 |
|
Підручник |
Зарубіжна література: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / Ніна Міляновська - Тернопіль: Астон, 2023. - 288 с.: іл. |
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури для 6 класу
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Орієнтовне домашнє завдання |
ВСТУП. ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА І МИСТЕЦТВО |
|||
1 |
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Література і культура (ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва.
|
|
2 |
|
Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. Теорія літератури (ТЛ) Художній образ, види художніх образів у літературі. Поглиблення понять: оригінал і переклад. |
|
МІФИ НА ВСІ ЧАСИ |
|||
3 |
|
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів. (ТЛ) Міф. |
С. 10-13, опрацюйте статтю підручника; вивчіть визначення міфу та міфології. |
4 |
|
Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. |
|
5 |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації в міфі. |
|
6 |
|
Міфи про Геракла. Уславлення розуму й сили людини в циклі міфів про Геракла (на прикладі 1-2 міфів). |
|
7 |
|
РМ №1. Усний переказ міфу про подвиги Геракла (1 подвиг за вибором). |
Прочитати міф «Деметра і Персефона». |
8 |
|
ПЧ №1. Деметра і Персефона. Міфологічне уявлення давніх греків про зміни пір року. |
Підготуватися до діагностувальної роботи. |
9 |
|
Діагностувальна робота № 1 за темою «Міфи на всі часи» (тестові завдання і запитання). |
Створити пантбук за вивченою темою (за бажанням). |
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА |
|||
10 |
|
Жуль Верн (1828-1905). «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. (ТЛ) Роман. |
|
11 |
|
Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя. |
|
12 |
|
Дік Сенд і його друзі. |
|
13 |
|
Дік Сенд і Негоро. |
|
14 |
|
Проблема рабства в романі «П’ятнадцятирічний капітан». |
|
15 |
|
Образи природи та ідея її пізнання в романі «П’ятнадцятирічний капітан». |
Підготуватися до написання контрольного твору. |
16 |
|
Діагностувальна робота №2. Твір «Привабливість образу Діка Сенда» або «Велич науки і знань» (за романом Жуля Верна «П’ятнадцятилітній капітан». |
Прочитати роман «Острів скарбів» Р. Л. Стівенсона. |
17 |
|
ПЧ №2. Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів». |
Вміти переказувати ключові епізоди твору, характеризувати героїв. |
18 |
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі й просторі. |
С. 68-92, уміти розповідати про письменника, знати зміст повісті «Різдвяна пісня у прозі» |
19 |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
Скласти пам’ятку «5 настанов скруджам» |
20 |
|
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті «Різдвяна пісня в прозі». |
|
21 |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні) у творі «Різдвяна пісня в прозі». |
Придумайте продовження «Різдвяної пісні у прозі» у вигляді комікса. |
22 |
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». |
|
23 |
|
Українські народні традиції та звичаї у творі «Ніч перед Різдвом». Поєднання фантастичного і реального. |
|
24 |
|
Тема кохання у повісті «Ніч перед Різдвом». Образи Оксани і Вакули. Виразне читання уривків повісті. |
Виконайте проєкт «Моє Різдво 2035 року» |
25 |
|
Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
Намалюйте комікс за повістю «Ніч перед Різдвом» або створіть пантбук за твором.
|
26 |
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. |
С. 112-139, знати сюжет повісті, вміти коментувати ключові епізоди твору.
|
27 |
|
Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. |
|
28 |
|
Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві у творі «Міо, мій Міо». |
|
29 |
|
Віра в перемогу дружби та людяності у творі «Міо, мій Міо». |
|
30 |
|
Діагностувальна робота №3 за темою «Пригоди і фантастика» (тестові завдання і запитання). |
Підготувати до уроку РМ. |
31 |
|
РМ №2. Написання листа літературному персонажу. |
Повторити вивчені протягом семестру твори. |
32 |
|
Повторення вивченого за І семестр. |
|
НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ |
|||
33 |
|
Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
С. 144-164, уміти розповідати про письменника, коментувати зміст оповідання. |
34 |
|
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки в оповіданні «Жага до життя». |
|
35 |
|
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя оповідання «Жага до життя». |
|
36 |
|
Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі «Жага до життя». |
|
37 |
|
ПЧ №3. О. Генрі. «Вождь червоношкірих». Гумористичний сюжет твору. |
Написати творчу роботу за темою «Жорстокість і милосердя… Звідки вони беруть свій початок?»
|
38 |
|
Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості. |
С. 167-187, знати біографію Анни Гавальди.та зміст повісті «35 кіло надії».
|
39 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
40 |
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка у повісті «35 кіло надії». |
Створіть проєкт школи своєї мрії. Представте власний проєкт. |
41 |
|
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті «35 кіло надії». |
Написати твір на тему "Чому не всі люди досягають успіху у житті?" (за повістю А.Гавальди "35 кіло надії")
|
42 |
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
|
43 |
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
Дослідіть маршрут мандрівки Джима Ґудзика, машиніста Лукаса та Емми. Намалюйте карту їхньої подорожі. |
44 |
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
Джим Ґудзик не вмів писати, але міг малювати листи своїй мамі. Намалюйте 2-3 листи від імені Джима пані Штоцкер. Про які пригоди він би їй розповів у листах? Прокоментуйте.
|
45 |
|
Моральні цінності, що утверджуються у творі «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». |
Створіть пантбук за вивченою темою. |
46 |
|
РМ №3. Створення постеру за одним із вивчених творів. |
Підготуйтеся до діагностувальної робота за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях». |
47 |
|
Діагностувальна робота №4 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (тестові завдання і запитання). |
|
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ |
|||
48 |
|
Мацуо Басьо (1644-1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку.
|
|
49 |
|
Зображення станів природи в ліриці Мацуо Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
50 |
|
Виразне читання напам’ять хайку (3-4 на вибір). РМ №4. Створення власних хайку (письмово). |
Самостійно складіть 2-3 хайку, дотримуючись особливостей цього жанру. Створіть малюнки до власних віршів. |
51 |
|
Роберт Бернс (1759-1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. |
|
52 |
|
Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса. Елементи фольклору у вірші «Моє серце в верховині». Антитеза. |
Створіть малюнки (підберіть з Інтернету) українських місць чи краєвидів, з якими пов’язане ваше серце. Прокоментуйте. |
53 |
|
Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору (пісні, казки, легенди) у творі «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). |
|
54 |
|
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. |
|
55 |
|
ПЧ №4. Джанні Родарі (1920-1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття. |
|
56 |
|
Діагностувальна робота №5. Есе «Краса природи надихає…» (контрольний твір). |
Намалювати ілюстрації до вивчених творів. |
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ |
|||
57 |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
|
58 |
|
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму у творі «Усмішка». |
Напишіть продовження оповідання «Усмішка». |
59 |
|
Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
Створіть постер на тему «Краса врятує світ». |
60 |
|
РМ №5. Лист у майбутнє. Проєкт «Наша капсула часу». |
Доберіть в інтернеті або намалюйте ілюстрації на тему «Майбутнє України». Візьміть участь у виставці, прокоментуйте. |
61 |
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
|
62 |
|
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві). |
Складіть пам’ятку або напишіть лист-пораду тому, хто опиниться в екстремальній ситуації. |
63 |
|
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
64 |
|
ПЧ №5. Р. Д. Бредбері. «Все літо в один день». |
Підготуйтеся до діагностувальної роботи за темою «Замислюємося про майбутнє». |
65 |
|
Діагностувальна робота №6 за темою «Замислюємося про майбутнє» (тестові завдання і запитання). |
|
ПІДСУМКИ |
|||
66 |
|
Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. |
Повторити вивчений протягом року матеріал.
|
67 |
|
Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. |
Створіть пантбук за вивченими міфами. |
68 |
|
Фантастика та її роль у художній літературі. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. |
Намалюйте ілюстрації до улюбленого фантастичного твору. Прокоментуйте. |
69 |
|
Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). |
Підготуватися до літературного квесту. |
70 |
|
Квест «Сторінками прочитаних книг». |
Читати літературу, задану на літо. |
Для вивчення напам’ять
М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня)
Р. Бернс. «Моє серце в верховині…»