Календарне планування із зарубіжної літератури для 8 класу на І семестр (2022-2023 н.р.). За Новою програмою.
8 КЛАС
Зарубіжна література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для закладів загальної середньої освіти. Зарубіжна література: 6-9 класи, 2022 (зі змінами, затверджено та надано гриф наказом МОН №698 від 03.08.2022 р.)
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
|
Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. ТЛ: рід літератури, епос, лірика, драма. |
|
|
|
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах. ТЛ: початкові поняття про літературний напрям, літературну течію. |
|
Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури |
|||
|
|
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів. |
|
|
|
Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ – І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед. ТЛ: поглиблене поняття про міф, міфологічний образ. |
|
|
|
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. |
|
|
|
Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. |
|
|
|
Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя). Ключові ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. |
|
|
|
Позакласне читання. Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму). |
|
|
|
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
|
|
|
Контрольна робота. Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури. (різнорівневі завдання) |
|
Античність |
|||
|
|
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.) |
|
|
|
Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.). ТЛ: героїчний епос. |
|
13. |
|
Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла». Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа основа гомерівського епосу. Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис. |
|
14. |
|
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція. |
|
15. |
|
Сапфо (VІІ – VІ ст. до н. е.). «До Афродіти» («Безстрашна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
|
16. |
|
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. ТЛ: трагедія. |
|
17. |
|
Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи. |
|
18. |
|
РМ №1. Створення уявного Парку міфологічного періоду (за опрацьованими міфами). |
|
19.
|
|
«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон (70 – 19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд 1-2 уривків за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. |
|
20. |
|
Квінт Горацій Флакк (65 – 8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку. ТЛ: ода. |
|
21. |
|
Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору. ТЛ: елегія. |
|
22. |
|
Вплив античності на розвиток світової літератури й культури. |
|
23. |
|
Позакласне читання. Публій Овідій Назон поема «Метаморфози». |
|
24. |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на обрану тему: «Прометей як «вічний» образ світової культури»; «Тема кохання в античній літературі». |
|
Середньовіччя |
|||
25.
|
|
Середньовіччя як доба, її хронологічні межій специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході. ТЛ: героїчний епос. |
|
26. |
|
Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя. |
|
27. |
|
Ду Фу (712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид» (1-2 за вибором учителя). Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. «Пісня про хліб і шовк». Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину. |
|
28. |
|
Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хаям (бл.1048-після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хаяма. ТЛ: рубаї. |
Вивчити напам’ять 2-3 рубаї за вибором Омара Хаяма |
29. |
|
РМ №2. Написання власних рубаї. |
|
30. |
|
Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (Х ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї. Образна система (Роланд, Генелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору. ТЛ: сонет. |
|
31. |
|
Аліг’єрі Данте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання. |
|
32. |
|
Контрольна робота. Середньовіччя (різнорівневі завдання) |
|