Календарне планування із зарубіжної літератури для 8 класу на І семестр (2022-2023 н.р.). За Новою програмою.

Про матеріал

Календарне планування із зарубіжної літератури для 8 класу на І семестр (2022-2023 н.р.). За Новою програмою.

Перегляд файлу

8 КЛАС

 

Зарубіжна література

(70 год, 2 год на тиждень)

Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для закладів загальної середньої освіти. Зарубіжна література: 6-9 класи, 2022 (зі змінами, затверджено та надано гриф наказом МОН №698 від 03.08.2022 р.)

 

І семестр

 

Пор.

Дата

Зміст програмного матеріалу

Примітки

Вступ

 

  1.  

 

Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес.

ТЛ: рід літератури, епос, лірика, драма.

 

 

  1.  

 

Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах.

ТЛ: початкові поняття про літературний напрям, літературну течію.

 

Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури

 

  1.  

 

Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.

 

 

 

  1.  

 

Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ – І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед.

ТЛ: поглиблене поняття про міф, міфологічний образ.

 

 

  1.  

 

Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники.

 

  1.  

 

 

Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту.

 

 

  1.  

 

Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя). Ключові ідеї та образи Нового Заповіту. Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів.

 

 

  1.  

 

Позакласне читання. Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму).

 

  1.  

 

Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.

 

 

  1.  

 

Контрольна робота. Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури. (різнорівневі завдання)

 

Античність

 

 

  1.  

 

Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.)

 

 

 

 

  1.  

 

Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.).

ТЛ: героїчний епос.

 

 

 

13.

 

Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла». Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа основа гомерівського епосу. Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

 

 

14.

 

Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.

 

 

15.

 

Сапфо (VІІ – VІ ст. до н. е.). «До Афродіти» («Безстрашна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.

 

 

16.

 

Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри  давньогрецької драми – трагедія і комедія.

ТЛ: трагедія.

 

 

17.

 

Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи.

 

18.

 

РМ №1. Створення уявного Парку міфологічного періоду (за опрацьованими міфами).

 

 

 

19.

 

 

«Золота доба» давньоримської літератури.

Публій Вергілій Марон (70 – 19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд 1-2 уривків за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.

 

 

 

20.

 

Квінт Горацій Флакк (65 – 8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.

ТЛ: ода.

 

 

 

 

21.

 

Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору.

ТЛ: елегія.

 

22.

 

Вплив античності на розвиток світової літератури й культури.

 

23.

 

Позакласне читання. Публій Овідій Назон поема «Метаморфози».

 

 

24.

 

Контрольна робота. Твір-роздум на обрану тему: «Прометей як «вічний» образ світової культури»; «Тема кохання в античній літературі».

 

Середньовіччя

 

25.

 

 

Середньовіччя як доба, її хронологічні межій специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході.

ТЛ: героїчний епос.

 

 

 

26.

 

Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.

Лі Бо (701-762). «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя). Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, утілення в них краси природи і духовного життя.

 

 

 

27.

 

Ду Фу (712-770). «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид» (1-2 за вибором учителя). Зв’язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. «Пісня про хліб і шовк». Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину.

 

28.

 

Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники.

Омар Хаям (бл.1048-після 1122). Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хаяма.

ТЛ: рубаї.

 

Вивчити напам’ять

2-3 рубаї за вибором Омара Хаяма

29.

 

РМ №2. Написання власних рубаї.

 

 

 

 

30.

 

Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (Х ст.) (2-3 розділи за вибором учителя). Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї. Образна система (Роланд, Генелон, Карл та ін.). Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.

ТЛ: сонет.

 

 

 

31.

 

Аліг’єрі Данте (1265-1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.

 

32.

 

Контрольна робота. Середньовіччя (різнорівневі завдання)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданiвна Наталiя
    Дякую за поміч у роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
4719
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку