Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти від 2022 року
(70 годин на рік)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП. ПРОСВІТНИЦТВО |
||
1 |
Літературні жанри і стилі: перехідні явища на етапах літературного процесу |
|
2 |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва, вплив філософії та художні напрями |
|
3 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера»: історія написання твору |
|
4 |
«Мандри Лемюеля Гуллівера»: просвітницькі ідеї у творі, жанрова своєрідність |
|
5 |
«Мандри Лемюеля Гуллівера»: образ Гуллівера як втілення концепції нової людини |
|
6 |
РМ №1 (усно) «Мандри Лемюеля Гуллівера»: засоби комічного (гумор, іронія, сатира) |
|
7 |
Йоганн Вольфганг Ґете: роль в історії Просвітництва, нове розуміння природи у ліриці |
|
8 |
«Вільшаний король»: міфологічний зміст образів балади |
|
9 |
«Травневій пісні»: ідея кохання й щастя, ознаки фольклору |
|
10 |
«Прометеї»: волелюбні мотиви та протистояння персонажів |
|
11 |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості»: пафос твору, який став гімном Євросоюзу |
|
12 |
«До радості»: просвітницька ідея об’єднання людства та його художнього втілення в оді |
|
13 |
Контрольна робота №1 «Просвітництво» |
|
РОМАНТИЗМ |
||
14 |
Чинники розвитку та основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві |
|
15 |
Генріх Гейне «Книга пісень»: специфіка німецького романтизму і творчість |
|
16 |
«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи |
|
17 |
«Книга пісень»: утілення високого почуття кохання у віршах, особливості поетичної мови |
|
18 |
Джордж Ноел Гордон Байрон: вплив творчості на розвиток романтизму в Європі |
|
19 |
Протиставлення мрії і дійсності у ліриці Дж. Байрона, фольклорні та біблійні мотиви |
|
20 |
«Мазепа»: українська тема, специфіка зображення образу гетьмана у творі |
|
21 |
Контрольна робота №2 «Просвітництво» |
|
ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ |
||
22 |
Джейн Остін «Гордість і упередження»: життєва історія родини Беннет |
|
23 |
«Гордість і упередження»: роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст. |
|
24 |
«Гордість і упередження»: образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення |
|
25 |
«Гордість і упередження»: тема кохання у творі, зображення середовища, виразні деталі |
|
26 |
Шарлотта Бронте «Джейн Ейр»: історія сироти на тлі суспільства |
|
27 |
«Джейн Ейр»: романтичні мрії головної героїні і сувора реальність |
|
28 |
РМ №2 (письмово) «Джейн Ейр»: тема кохання у творі (Дж. Ейр – Е. Рочестер) |
|
29 |
«Джейн Ейр»: достовірність зображення середовища, реалістичні деталі |
|
30 |
Контрольна робота №3 «Обрії європейського роману» |
|
ІСТОРИЧНИЙ РОМАН |
||
31 |
Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері»: історична основа та її авторське переосмислення |
|
32 |
«Собор Паризької Богоматері»: провідні теми й проблеми роману, поетизація почуття кохання |
|
33 |
«Собор Паризької Богоматері»: особливості побудови сюжету і композиції, символіка твору |
|
34 |
«Собор Паризької Богоматері»: перехресні образи персонажів, їхні стосунки й життєві долі |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
РЕАЛІЗМ |
||
36 |
Поняття про реалізм та історія його формування, характерні ознаки як літературного напряму |
|
37 |
Оноре де Бальзак «Гобсек»: основні віхи творчості та особливості світогляду письменника |
|
38 |
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи |
|
39 |
«Гобсек»: повість у структурі «Людської комедії», сюжетно-композиційні особливості твору |
|
40 |
«Гобсек»: багатогранність образу героя, засоби його створення (портрет, монолог та ін.) |
|
41 |
Микола Васильович Гоголь: зрілий етап життя і творчості митця |
|
42 |
«Ревізор»: творча історія п’єси, специфіка художнього конфлікту і жанру твору |
|
43 |
РМ №3 (усно) «Ревізор»: образи персонажів як відображення аномальної системи людських вад |
|
44 |
«Шинель»: особливості сюжету і композиції твору, критичний пафос, авторська позиція |
|
45 |
«Шинель»: образ столиці як чужого й ворожого для людини простору, роль фантастики |
|
46 |
«Шинель»: духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства |
|
47 |
Контрольна робота №4 «Реалізм» |
|
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ |
||
48 |
«Стара» і «нова драма», зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст |
|
49 |
Генрік Ібсен «Ляльковий дім»: роль в розвитку світової драматургії, його новаторство |
|
50 |
«Ляльковий дім»: особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії |
|
51 |
«Ляльковий дім»: композиція п’єси, образна система, підтекст, символіка та відкритість фіналу |
|
52 |
Бернард Шоу «Пігмаліон»: специфіка втілення античного міфу в п’єсі, динаміка образу Елайзи |
|
53 |
«Пігмаліон»: ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження культури |
|
54 |
Контрольна робота №5 «Нові тенденції у драматургії» |
|
ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ. |
||
55 |
Михайло Булгаков «Собаче серце»: українські сторінки життя і творчості письменника |
|
56 |
«Собаче серце»: критика соціальних експериментів і абсурдного суспільства у творі |
|
57 |
«Собаче серце»: конфлікт натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури |
|
58 |
«Собаче серце»: персонажі-двійники, оль засобів комічного у розвінчанні антигуманної системи |
|
59 |
Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»: розповідь про зворушливе і трагічне почуття |
|
60 |
«Історія одного кохання»: проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі |
|
61 |
«Історія одного кохання»: специфічна композиція роману, елементи сюжетотворення |
|
62 |
Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом»: тривога за майбутнє суспільства в антиутопії |
|
63 |
РМ №4 (письмово) «451° за Фаренгейтом»: тема знецінення культури, натовп і влада |
|
64 |
«451° за Фаренгейтом»: важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві |
|
65 |
Контрольна робота №6 «Література XX–XXI ст» |
|
ВИСНОВКИ. КЛАСИКА ЛІТЕРАТУРИ |
||
66 |
Гарпер Лі «Убити пересмішника»: основна ідея твору, суміш жанрів та будова сюжету |
|
67 |
«Убити пересмішника»: проблема входження молоді в дорослий світ |
|
68 |
«Убити пересмішника»: зіткнення із жорстокістю, моральні ідеали у творі |
|
69 |
«Убити пересмішника»: забобони суспільства, расизм та несправедливість |
|
70 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)
(ІI семестр)