Календарне планування із зарубіжної літератури для 9 класу на 2023-2024 навчальний рік + список літератури

Про матеріал

Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти від 2022 року

(70 годин на рік)

Перегляд файлу

№ п/п

Тема уроку

Дата

ВСТУП. ПРОСВІТНИЦТВО

1

Літературні жанри і стилі: перехідні явища на етапах літературного процесу

 

2

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва, вплив філософії та художні напрями

 

3

Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера»: історія написання твору

 

4

«Мандри Лемюеля Гуллівера»: просвітницькі ідеї у творі, жанрова своєрідність

 

5

«Мандри Лемюеля Гуллівера»: образ Гуллівера як втілення концепції нової людини

 

6

РМ №1 (усно) «Мандри Лемюеля Гуллівера»: засоби комічного (гумор, іронія, сатира)

 

7

Йоганн Вольфганг Ґете: роль в історії Просвітництва, нове розуміння природи у ліриці

 

8

«Вільшаний король»: міфологічний зміст образів балади

 

9

«Травневій пісні»: ідея кохання й щастя, ознаки фольклору

 

10

«Прометеї»: волелюбні мотиви та протистояння персонажів

 

11

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості»: пафос твору, який став гімном Євросоюзу

 

12

«До радості»: просвітницька ідея об’єднання людства та його художнього втілення в оді

 

13

Контрольна робота №1 «Просвітництво»

 

РОМАНТИЗМ

14

Чинники розвитку та основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві

 

15

Генріх Гейне «Книга пісень»: специфіка німецького романтизму і творчість

 

16

«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи

 

17

«Книга пісень»: утілення високого почуття кохання у віршах, особливості поетичної мови

 

18

Джордж Ноел Гордон Байрон: вплив творчості на розвиток романтизму в Європі

 

19

Протиставлення мрії і дійсності у ліриці Дж. Байрона, фольклорні та біблійні мотиви

 

20

«Мазепа»: українська тема, специфіка зображення образу гетьмана у творі

 

21

Контрольна робота №2 «Просвітництво»

 

ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ

22

Джейн Остін «Гордість і упередження»: життєва історія родини Беннет

 

23

«Гордість і упередження»: роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст.

 

24

«Гордість і упередження»: образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення

 

25

«Гордість і упередження»: тема кохання у творі, зображення середовища, виразні деталі

 

26

Шарлотта Бронте «Джейн Ейр»: історія сироти на тлі суспільства

 

27

«Джейн Ейр»: романтичні мрії головної героїні і сувора реальність

 

28

РМ №2 (письмово) «Джейн Ейр»: тема кохання у творі (Дж. Ейр – Е. Рочестер)

 

29

«Джейн Ейр»: достовірність зображення середовища, реалістичні деталі

 

30

Контрольна робота №3 «Обрії європейського роману»

 

ІСТОРИЧНИЙ РОМАН

31

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері»: історична основа та її авторське переосмислення

 

32

«Собор Паризької Богоматері»: провідні теми й проблеми роману, поетизація почуття кохання

 

33

«Собор Паризької Богоматері»: особливості побудови сюжету і композиції, символіка твору

 

34

«Собор Паризької Богоматері»: перехресні образи персонажів, їхні стосунки й життєві долі

 

35

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр

 

РЕАЛІЗМ

36

Поняття про реалізм та історія його формування, характерні ознаки як літературного напряму

 

37

Оноре де Бальзак «Гобсек»: основні віхи творчості та особливості світогляду письменника

 

38

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи

 

39

«Гобсек»: повість у структурі «Людської комедії», сюжетно-композиційні особливості твору

 

40

«Гобсек»: багатогранність образу героя, засоби його створення (портрет, монолог та ін.)

 

41

Микола Васильович Гоголь: зрілий етап життя і творчості митця

 

42

«Ревізор»: творча історія п’єси, специфіка художнього конфлікту і жанру твору

 

43

РМ №3 (усно) «Ревізор»: образи персонажів як відображення аномальної системи людських вад

 

44

«Шинель»: особливості сюжету і композиції твору, критичний пафос, авторська позиція

 

45

«Шинель»: образ столиці як чужого й ворожого для людини простору, роль фантастики

 

46

«Шинель»: духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства

 

47

Контрольна робота №4 «Реалізм»

 

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ

48

«Стара» і «нова драма», зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст

 

49

Генрік Ібсен «Ляльковий дім»: роль в розвитку світової драматургії, його новаторство

 

50

«Ляльковий дім»: особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії

 

51

«Ляльковий дім»: композиція п’єси, образна система, підтекст, символіка та відкритість фіналу

 

52

Бернард Шоу «Пігмаліон»: специфіка втілення античного міфу в п’єсі, динаміка образу Елайзи

 

53

«Пігмаліон»: ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження культури

 

54

Контрольна робота №5 «Нові тенденції у драматургії»

 

ЛІТЕРАТУРА ХХ-ХХІ СТ.

55

Михайло Булгаков «Собаче серце»: українські сторінки життя і творчості письменника

 

56

«Собаче серце»: критика соціальних експериментів і абсурдного суспільства у творі

 

57

«Собаче серце»: конфлікт натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури

 

58

«Собаче серце»: персонажі-двійники, оль засобів комічного у розвінчанні антигуманної системи

 

59

Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»: розповідь про зворушливе і трагічне почуття

 

60

«Історія одного кохання»: проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі

 

61

«Історія одного кохання»: специфічна композиція роману, елементи сюжетотворення

 

62

Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом»: тривога за майбутнє суспільства в антиутопії

 

63

РМ №4 (письмово) «451° за Фаренгейтом»: тема знецінення культури, натовп і влада

 

64

«451° за Фаренгейтом»: важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві

 

65

Контрольна робота №6 «Література XX–XXI ст»

 

ВИСНОВКИ. КЛАСИКА ЛІТЕРАТУРИ

66

Гарпер Лі «Убити пересмішника»: основна ідея твору, суміш жанрів та будова сюжету

 

67

«Убити пересмішника»: проблема входження молоді в дорослий світ

 

68

«Убити пересмішника»: зіткнення із жорстокістю, моральні ідеали у творі

 

69

«Убити пересмішника»: забобони суспільства, расизм та несправедливість

 

70

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр

 

 


 СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)

 

  1. Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера»
  2. Йоганн Вольфганг Ґете «Вільшаний король»
  3. Йоганн Вольфганг Ґете «Травневій пісні»
  4. Йоганн Вольфганг Ґете «Прометеї»
  5. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості»
  6. Генріх Гейне «Книга пісень»
  7. Джордж Ноел Гордон Байрон «Мазепа»
  8. Джейн Остін «Гордість і упередження»
  9. Шарлотта Бронте «Джейн Ейр»
  10. Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері»

 

(ІI семестр)

 

  1. Оноре де Бальзак «Гобсек»
  2. Микола Васильович Гоголь «Ревізор»
  3. Микола Васильович Гоголь «Шинель»
  4. Генрік Ібсен «Ляльковий дім»
  5. Бернард Шоу «Пігмаліон»
  6. Михайло Опанасович Булгаков «Собаче серце»
  7. Ерік Вольф Сігел «Історія одного кохання»
  8. Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом»
  9. Гарпер Лі «Убити пересмішника»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Піріді Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подгайная Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гунченко Анна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Яводчак Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Мороз Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кіор Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Момот Ірина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
10 липня 2023
Переглядів
25639
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку