Складено до модельної навчальної програми «Зарубіжна література 5-6 класи НУШ» для закладів загальної середньої освіти від 2021 року
(70 годин на рік)
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ |
||
1 |
Специфіка літератури як мистецтва слова: художній образ, особливості його сприйняття |
|
2 |
Традиційні образи в національних літературах: розмаїття літературних традицій |
|
3 |
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди: основні тематичні групи міфів |
|
4 |
Найвідоміші міфологічні образи Індії |
|
5 |
Давньоіндійський міф про створення ночі |
|
6 |
Найвідоміші міфологічні образи Эгипту |
|
7 |
Давньоєгипетський міф про Ра та Апоп |
|
8 |
Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет |
|
9 |
Найвідоміші міфологічні образи Стародавньої Греції |
|
10 |
РМ №1 (усно) Дедал і Ікар: людські злети й падіння в міфі |
|
11 |
Міф про Прометея: символічне значення його постаті |
|
12 |
Подвиги Геракла: оспівування могутності людської природи |
|
13 |
Контрольна робота №1 «Міфи на всі часи» |
|
ЗАХОПЛЮЮЧІ ПРИГОДИ |
||
14 |
Даніель Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»: початок «робінзонади» |
|
15 |
«Робінзон Крузо»: історія створення роману, цікаві факти про автора та праобрази героїв твору |
|
16 |
«Робінзон Крузо»: книга про безмежні можливості, творчість і стійкість у виключних обставинах |
|
17 |
«Робінзон Крузо»: образ та моральні якості головного героя, його мужність і людяність |
|
18 |
«Робінзон Крузо»: утвердження гармонійного співіснування людини й природи, різних культур |
|
19 |
Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів»: історія написання роману |
|
20 |
«Острів скарбів»: сюжет пошуків скарбів як основа морального загартування героя |
|
21 |
«Острів скарбів»: протиставлення характера Джима піратському ватажкові Сільверу |
|
22 |
«Острів скарбів»: моральні перемоги героїв твору, тема справжніх і хибних скарбів |
|
23 |
Контрольна робота №2 «Захоплюючі пригоди» |
|
ФАНТАСТИЧНЕ РІЗДВО |
||
24 |
Чарльз Дікенс «Різдвяна пісня в прозі»: специфічне уявлення часу та місця дії в повісті |
|
25 |
«Різдвяна пісня в прозі»: реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті |
|
26 |
«Різдвяна пісня в прозі»: значення образу Різдва у творі та ознаки фольклору |
|
27 |
«Різдвяна пісня в прозі»: динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження |
|
28 |
«Різдвяна пісня в прозі»: утвердження цінності любові, співчуття та доброти у творі |
|
29 |
Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом»: українські народні традиції та звичаї |
|
30 |
«Ніч перед Різдвом»: поєднання фантастичного і реального, елементи фольклору |
|
31 |
«Ніч перед Різдвом»: основні сюжетні лінії, тема кохання (образи Оксани і Вакули) |
|
32 |
РМ №2 (письмово) «Ніч перед Різдвом»: гумор та сатира в повісті, особливості її мови |
|
30 |
«Ніч перед Різдвом»: перемога світлих сил у повісті, головна думка історії |
|
31 |
Контрольна робота №3 «Фантастичне Різдво» |
|
ДИТИНСТВО І МРІЇ |
||
32 |
Бонд Майкл «Ведмежа на ім’я Паддінгтон»: історія створення серії історій |
|
33 |
«Ведмежа на ім’я Паддінгтон»: корисні звички героя та образи інших персонажів |
|
34 |
«Ведмежа на ім’я Паддінгтон»: головна ідея та проблематика твору |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
ЖИТТЄВІ ВИПРОБОВУВАННЯ |
||
36 |
Джек Лондон «Жага до життя»: відкриття Американської Півночі в літературі, історичне тло повісті |
|
37 |
«Жага до життя»: мужність героя у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами |
|
38 |
«Жага до життя»: збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки |
|
39 |
«Жага до життя»: роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану |
|
40 |
«Жага до життя»: фізичні та моральні випробування, проблеми зрадництва та духовної стійкості |
|
41 |
Міхаель Андреас Гельмут Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»: роль фантастики у творі |
|
42 |
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»: теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас |
|
43 |
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»: елементи казки та моральні цінності, що утверджуються у творі |
|
44 |
Контрольна робота №4 «Життєві випробовування» |
|
БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ |
||
45 |
Особливості байки як літературного жанру, повчальний зміст байок та видатні байкарі |
|
46 |
Байки Езопа як скарбниця сюжетів та образів світової літератури та феномен езопівської мови |
|
47 |
РМ №3 (усно) Езоп «Вовк і Ягня», «Лисиця і виноград» та «Мурашки й цикада» |
|
48 |
Місце хайку в японській культурі: особливості побудови та сприйняття хайку |
|
49 |
Мацуо Басьо «Хайку»: лаконізм, роль художньої деталі та підтекст в поезії митця |
|
50 |
Роберт Бернс «Моє серце в верховині…»: ідея любові до батьківщини у вірші |
|
51 |
«Моє серце в верховині…»: антитеза, художні прийоми та елементи фольклору |
|
52 |
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»): міфи північноамериканських індіанців |
|
53 |
«Пісня про Гайавату»: образи, ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові |
|
54 |
Контрольна робота №5 «Барви світової поезії» |
|
ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ |
||
55 |
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка»: проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні |
|
56 |
«Усмішка»: ідея особистої відповідальності у творі, критика бездуховного суспільства |
|
57 |
«Усмішка»: образ Тома, його розвиток під впливом подій, учасником яких він стає |
|
58 |
«Усмішка»: віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини |
|
59 |
«Усмішка»: символічний зміст картини Джоконди в оповіданні, іронія у творі |
|
60 |
Уайльд Оскар «Кентервільський привид»: фантастика та її роль у художній літературі |
|
61 |
РМ №4 (письмово) «Кентервільський привид»: зіткненні реалістичного і потойбічного світу |
|
62 |
«Кентервільський привид»: роль парадоксу в створенні сюжету оповідання |
|
63 |
Роберт Шеклі «Запах думок»: фантастичний світ оповідання |
|
64 |
«Запах думок»: духовне й фізичне випробування головного героя |
|
65 |
«Запах думок»: уславлення могутності, розуму та інтуїції людини |
|
66 |
Контрольна робота №5 «Замислюємося про майбутнє» |
|
ВИСНОВКИ. ГУМОРИСТИЧНА МИТЬ |
||
67 |
О. Генрі. «Вождь червоношкірих»: гра в «індіанців» як основа сюжету твору |
|
68 |
«Вождь червоношкірих»: образи хлопчика і шахраїв, стосунки героя з батьками |
|
69 |
«Вождь червоношкірих»: несподіваний фінал, літературна метафора |
|
70 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
(І семестр)
(ІI семестр)