9 КЛАС
Зарубіжна література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для закладів загальної середньої освіти. Зарубіжна література: 6-9 класи, 2022 (зі змінами, затверджено та надано гриф наказом МОН №698 від 03.08.2022 р.)
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1. |
|
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. ТЛ: жанр, стиль. |
|
Просвітництво |
|||
2. |
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). |
|
3. |
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера…» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
|
4. |
|
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). ТЛ: роман. |
|
5. |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
|
6. |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). «Вільшаний король». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й.-В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша. |
|
7. |
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
|
8. |
|
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
9. |
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. ТЛ: ода, композиція. |
Вивчити напам’ять |
10. |
|
Позакласне читання. Відтворення поглядів Фрідріха Шиллера на роль мистецтва за баладою «Івікові журавлі». |
|
11. |
|
Контрольна робота. Вступ. Просвітництво (різнорівневі завдання). |
|
Романтизм |
|||
12. |
|
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. |
|
13. |
|
Генріх Гейне (1797–1856). «На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…». Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. |
Вивчити напам’ять «Не знаю, що стало зо мною…» |
14. |
|
«Коли розлучаються двоє…». «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
15. |
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. |
|
16. |
|
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). ТЛ: поема. |
|
17. |
|
РМ №1. Образ гетьмана Івана Мазепи у світовій літературі. |
|
18. |
|
Позакласне читання. Відображення духовного життя особистості та суспільства, історії та культури Європи в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Герой і автор: схожість і відмінність. |
|
19. |
|
Контрольна робота. Твір-роздум на тему: «Роль України в житті й творчості зарубіжних митців-романтиків». |
|
20. |
|
Нові обрії європейського роману. |
|
21. |
|
Віктор Гюго (1802-1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. ТЛ: роман. |
|
22. |
|
Провідні теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції. |
|
23. |
|
Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
|
24. |
|
Символіка твору «Собор Паризької Богоматері» Віктора Гюго. |
|
25. |
|
Джозеф Конрад (Юзеф Теодор Конрад Коженьовський) (1857-1924). «Серце пітьми» - пригодницький роман про мандрівника моряка Марлоу Центральною Африкою. |
|
26. |
|
Засудження у творі жахливих наслідків колоніальної політики європейців. Образ Африки в романі. |
|
27. |
|
Протиставлення цивілізації й природи у творі. Сенс назви твору. |
|
28. |
|
РМ №2. Створення коміксу за творами «Собор Паризької Богоматері» та «Серце пітьми». |
|
29. |
|
Урок узагальнення й систематизація вивченого. |
|
30. |
|
Контрольна робота. Романтизм. Нові обрії європейського роману (різнорівневі завдання). |
|
31. |
|
Позакласне читання. Джейн Остін (1775-1817). «Гордість і утвердження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII-XIX ст. |
|
32. |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|