Календарне планування із зарубіжної літератури для 6 класу на І семестр (2022-2023 н.р.). За новою програмою.
6 КЛАС
Зарубіжна література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для закладів загальної середньої освіти. Зарубіжна література: 6-9 класи, 2022 (зі змінами, затверджено та надано гриф наказом МОН №698 від 03.08.2022 р.)
І семестр
Пор. № |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
|
Література як вид мистецтва. |
|
2. |
|
Художній образ. ТЛ: художній образ, вічний образ. |
|
Міфи народів світу |
|||
3. |
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. ТЛ: міф, міфологічний образ. |
|
4. |
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. |
|
5. |
|
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом. |
|
6. |
|
Зображення сили кохання та зневажливості у грецьких міфах «Нарцис» та «Пігмаліон і Галатея». |
|
7. |
|
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». |
|
8. |
|
Індійські міфи. Творення світу. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (3-4 за вибором учителя). |
|
9. |
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя). |
|
10. |
|
РМ №1. Навчальний твір «Мій улюблений міфологічний герой» (письмово). |
|
Мудрість байки |
|||
11. |
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. ТЛ: байка, алегорія. |
|
12.
|
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. ТЛ: езопова мова, алегоричний образ. |
|
13. |
|
Жан де Лафонтен (1621-1695). «Замучені звірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрі байки. |
|
14 |
|
Людські вади в байці «Замучені звірі». Алегоричні образи твору. |
|
15. |
|
Контрольна робота. Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки. (різнорівневі завдання) |
|
Пригоди і фантастика |
|||
16. |
|
Жуль Верн (1828-1905) – один із засновників жанру наукової фантастики. Історія написання роману «П’ятнадцятирічний капітан». ТЛ: роман, пригодницький роман. |
|
17. |
|
Тема духовного випробування людини в романі П’ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна. |
|
18. |
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. |
|
19. |
|
Проблема рабства в романі «П’ятнадцятирічний капітан». Описи природи. |
|
20. |
|
Позакласне читання. Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів». Моральні цінності. |
|
21. |
|
РМ №2. Створення коміксу за творами «П’ятнадцятирічний капітан» та «Острів скарбів». |
|
22. |
|
Контрольна робота. Письмовий твір «Як стати справжньою людиною? (за романом Ж. Верна); «Які скарби шукають і знаходять герої роману Р. Л. Стівенсона?» («П’ятнадцятирітній капітан»). |
|
23. |
|
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Сюжет і композиція повісті. ТЛ: композиція. |
|
24. |
|
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження. |
|
25. |
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). |
|
26. |
|
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі. |
|
27. |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
28. |
|
Роль фантастики в повісті «Ніч перед Різдвом». |
|
29. |
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). |
|
30. |
|
Контрольна робота. Змішані завдання за творчістю Чарльза Діккенса та М. Гоголя (тести, відповіді на запитання) |
|
31. |
|
Позакласне читання. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. |
|
32. |
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|