№ з/п |
Зміст корекційно-розвиткової роботи |
К.-сть год. |
Дата |
Примітка |
1. |
Обстеження будови артикуляційного апарату(губи, піднебіння, щелепи, зуби, язик). Обстеження мовної моторики, фонематичної сторони мовлення(виділення звуків у словах, розрізнення близьких фонем, повторення складових рядів, порівняння слів за звуковим складом). Обстеження лексичного запасу та рівня розуміння граматичних конструкцій та зв’язного мовлення. Визначення рівня слухового сприймання, уваги, пам∙яті , контролю. Встановлення психоемоційного контакту. |
1 |
04.09 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ШКОЛА |
|
|
|
2. |
Розвиток розуміння мовлення. Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу. |
1 |
07.09 |
|
3-4. |
Уточнення й розвиток граматичного оформлення мовлення шляхом оволодіння словосполученнями, зв'язком слів у реченні, модулями різних синтаксичних конструкцій. |
2 |
11.09 14.09 |
|
5-6. |
Удосконалення граматичних навичок: диференціація предметно-синтаксичного значення граматичних морфем, формування навички практичного відокремлення, спрямованості уваги на граматичне оформлення мовлення. |
2 |
18.09 21.09 |
|
7. |
Поєднання слів у словосполучення і речення і відповідно до синтаксичних значень слів у складі речення (словосполучення) і формування синтаксичних стереотипів. |
1 |
25.09 |
|
8. |
Розвиток вміння активно користуватися різними засобами словотворення. |
1 |
28.09 |
|
9-10. |
Розрізнення голосних і приголосних звуків на слух. Диференціація звуків.
|
2 |
02.10 05.10 |
|
11-12. |
Розвиток фонематичного аналізу, синтезу та фонематичних уявлень (виокремлювати голосні на початку і вкінці слова, послідовно називати ряд голосних; робити аналіз і синтез прямих і обернених складів; виокремлювати приголосний на початку і вкінці слова; робити звукоскладовий аналіз слів; визначати наголошений склад) |
2 |
09.10 12.10 |
|
13. |
Формування навичок складання звукових схем слів та добору слів до їхніх звукових схем. Виховання уважності до зміни граматичних форм слів та до багатозначності слів. |
1 |
16.10 |
|
14. |
Навчання утворювати слова із зменшено-пестливим значенням та шляхом приєднання префіксів і суфіксів. Вміння добирати споріднені слова. |
1 |
19.10 |
|
15. |
Розвиток уваги до зміни граматичних форм слів залежно від роду, числа, відмінка, часу дії. |
1 |
23.10 |
|
16. |
Навчання узгоджувати прикметники і дієслова з іменниками; звертання уваги на родову належність предметів. Практичне засвоєння деяких форм словотворення та словозміни. Виховання вміння узгоджувати числівники з іменниками в роді, числі, відмінку. |
1 |
26.10 |
|
17-18. |
Навчання складати прості поширені речення з прямим додатком, із прийменниками, виокремлювати слова з речень за допомогою питань. Порядок слів та зміни форм слів у простому поширеному реченні: складання речень із прийменниками та без прийменників; поширення речень за допомогою запитань; складання речень із заданими словосполученнями. |
2 |
06.11 09.11 |
|
19. |
Розвиток різних форм зв'язного мовлення (монологічного і діалогічного). |
1 |
13.11 |
|
20-21. |
Розвиток навичок побудови зв'язної розповіді. Встановлення зв'язності і послідовності мовлення. Відбір мовленнєвих засобів для побудови розповіді |
2 |
16.11 20.11 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ОСІНЬ |
|
|
|
22. |
Розрізнення голосних і приголосних звуків на слух. Диференціація звуків (повторення). Збагачення і активізація активного і пасивного словника з лексичної теми. |
1 |
23.11 |
|
23. |
Зосередження уваги на реченні з однорідними членами. Ознайомлення із складнопідрядними реченнями з використанням сполучників щоб, тому що, якщо та ін. |
1 |
27.11 |
|
24. |
Формування розуміння зверненого мовлення. Удосконалення розмовного мовлення: вміння вести нескладний діалог, поставити запитання, правильно та швидко підібрати для відповіді потрібне слово. |
1 |
30.11 |
|
25-26. |
Формування вміння робити повідомлення про доручене завдання, ставити одне одному запитання. Навчання елементарних прийомів опису, уміння об'єднувати окремі вислови у зв'язні повідомлення (оповідання за малюнком, за серією малюнків, за планом) |
2 |
04.12 07.12 |
|
27. |
Навчання складати оповідання з описом предметів, іграшок і дій з ними. |
1 |
11.12 |
|
28. |
Розвиток уміння переказувати прочитаний текст, інтонаційно розрізняти частини будь-якого оповідання. |
1 |
14.12 |
|
29. |
Стимулювання бажання учня вступити у комунікативні взаємовідносини. Навчання вміння слухати, розуміти мовлення співрозмовника, відповідати відповідно змісту бесіди, дотримуючись при цьому відповідного тону мовлення, супроводжувати спілкування загальноприйнятими жестами, відповідною мімікою, інтонацією, вживати різні формули ввічливих слів і обирати одну з них в залежності від ситуацій. |
1 |
18.12 |
|
30. |
Формування уміння користуватися різними засобами комунікації (як вербальної, так і невербальної) з метою спілкування, розвивати навички взаємодії. Навчання дітей усвідомлено передавати свої почуття, наміри за допомогою жестів, символів, піктограм: розташовувати матеріал в належній послідовності, дотримуватися її, відтворювати необхідні дії, за необхідності змінювати послідовність. |
1 |
21.12 |
|
31. |
Володіння діалогічним та монологічним мовленням, емоційно-експресивними засобами. |
1 |
28.12 |
|
32. |
Формування комунікативних навичок з одночасним розвитком інтересу дітей до самостійної творчої мовленнєвої діяльності. Зв’язна розповідь про пережиті життєві ситуації. Розвиток основних комунікативних ознак мовлення: правильність, чистота, логічність, точність, виразність, образність, доступність, дієвість, доцільність. |
1 |
15.01 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: СІМ'Я |
|
|
|
33. |
Накопичення нових слів. Розвиток словника: формування, уточнення, диференціація лексичного значення слова (антонімічних, синонімічних, переносних, твірних, похідних). |
1 |
18.01 |
|
34. |
Розвиток фонематичного аналізу, синтезу та фонематичних уявлень (виокремлювати голосні на початку і вкінці слова, послідовно називати ряд голосних; робити аналіз і синтез прямих і обернених складів; виокремлювати приголосний на початку і вкінці слова; робити звукоскладовий аналіз слів; визначати наголошений склад)(повторення) |
1 |
22.01 |
|
35. |
Навчання складати прості поширені речення з прямим додатком, із прийменниками, виокремлювати слова з речень за допомогою питань (повторення). Формування навички правильно, відповідно до прийнятих норм поведінки (мовленнєвого і немовленнєвого етикету), вітатися, прощатися, звертатися з проханням, правильно поводитися під час бесіди |
1 |
25.01 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ОВОЧІ |
|
|
|
37. |
Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу шляхом: накопичення нових слів; розвитку словника: формування, уточнення, диференціація лексичного значення слова (антонімічних, синонімічних, переносних, твірних, похідних); формування узагальнюючої функції слова (її різних рівнів). |
1 |
29.01 |
|
38. |
Формування навичок складання звукових схем слів та добору слів до їхніх звукових схем (повторення) |
1 |
01.02 |
|
39. |
Формування вміння комунікативних поведінки і навичок. |
1 |
05.02 |
|
40. |
Розширення та активізація словникового запасу учнів, сприяння у використанні різноманітних граматичних засобів мови при побудові власних висловлювань. |
1 |
08.02 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ФРУКТИ, ЯГОДИ |
|
|
|
41. |
Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу шляхом: накопичення нових слів; розвитку словника. |
1 |
12.02 |
|
42. |
Активізація комунікативно мотивованого і стилістично виправданого вживання слів, словосполучень та речень у мовленні з метою надання йому відповідних комунікативних рис. Формування вміння враховувати інтереси інших. |
1 |
15.02 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ІГРАШКИ |
|
|
|
43. |
Розвиток розуміння мовлення. Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу |
1 |
19.02 |
|
44. |
Диференціація предметносинтаксичного значення граматичних морфем, формування навички практичного відокремлення, спрямованості уваги на граматичне оформлення мовлення |
1 |
22.02 |
|
45. |
Розрізнення голосних і приголосних звуків на слух. Диференціація приголосних звуків |
1 |
26.02 |
|
46. |
Розвиток уміння оцінювати ситуацію на малюнках, прогнозування змісту бесіди, згадування та використання мовного матеріалу з попередніх занять; ведення розмови, розвиток уяви на основі сприйнятого мовного матеріалу та малюнків, розвиток ініціативності у спілкуванні |
1 |
01.03 |
|
47. |
Виконання творчих завдань |
1 |
05.03 |
|
48. |
Формування умінь слухати і розуміти усне мовлення: швидко й правильно сприймати усне мовлення, зосереджувати увагу на прослуховуванні; помічати слова, які є важливими для розуміння змісту висловлювання; усвідомлювати значення темпу, сили голосу, тону для розуміння змісту висловлювання |
1 |
12.03 |
|
49. |
Формування умінь переказувати готові тексти (прослухані, прочитані твори, переглянуті діафільми, випадки з власного життя) і на їх основі будувати аналогічні висловлювання з використанням різноманітних опор (малюнки, ілюстрації, план, ключові речення і т.д.) |
1 |
15.03 |
|
50 |
Планування висловлювання. Формування уміння користуватися мовними засобами відповідно орфоепічних, лексичних, граматичних норм української літературної мови |
1 |
19.03 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ВБРАННЯ |
|
|
|
51. |
Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу |
1 |
22.03 |
|
52. |
розширення можливостей учнів встановлювати контакти, виражати свої почуття, домагатися виконання своїх бажань, використовувати відпрацьовану лексику |
1 |
02.04 |
|
53. |
Будування висловлювання в заданій композиційній формі. Послідовність, логічність у повідомленні. Мовленнєве наслідування. Будова синтаксичних конструкцій і зв’язного висловлювання |
1 |
05.04 |
|
54. |
Повідомлення, діалог, опис за аналогією або за даною лексичною темою |
1 |
09.04 |
|
55. |
Вправляння у спілкуванні в різних ситуаціях на матеріалі різної мовленнєвої складності |
1 |
12.04 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: МЕБЛІ, ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ |
|
|
|
56. |
Уточнення значень наявних у учнів слів і збагачення словникового запасу |
1 |
16.04 |
|
57. |
Уміння дотримуватись культури спілкування, вживати слова ввічливості під час спілкування, брати участь в діалозі |
1 |
19.04 |
|
58. |
Уміння активно реагувати на пропозицію взаємодії.Формування умінь складання діалогу відповідно до запропонованої ситуації й мети спілкування, використання реплік для стимулювання, підтримання діалогу |
1 |
23.04 |
|
59. |
Формування умінь дібрати відповідно до ситуації спілкування стиль мовлення. формування умінь демонструвати певний рівень вправності у процесі діалогу |
1 |
26.04 |
|
60. |
Формування умінь використання в діалозі різних за метою висловлювання речень. Формування умінь дотримуватися теми спілкування, додержуватися правил спілкування (не перебивати співрозмовника, заохочувати його висловити свою власну думку, зацікавлено й доброзичливо вислуховувати співрозмовника). Формування умінь висловити незгоду з позицією іншого так, щоб не образити його |
1 |
30.04 |
|
61. |
Формування уміння будувати висловлювання певного обсягу, добираючи і впорядковуючи необхідний для реалізації задуму матеріал |
1 |
03.05 |
|
62-63. |
Формування умінь розкривати тему висловлювання, виразно відображати основну думку висловлювання. Формування умінь логічно використовувати мовлннєвий матеріал, послідовно використовувати мовні засоби відповідно до комунікативного завдання |
2 |
07.05 10.05 |
|
|
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПОСУД |
|
|
|
64. |
Уточнення та збагачення словникового складу з теми |
1 |
14.05 |
|
65-66. |
Розвиток навички взаємодії. Стимулювання бажання дитини вступити у комунікативні взаємовідносини. Уточнення, закріплення, автоматизація умінь користуватися різними засобами комунікації (як вербальної, так і невербальної) з метою спілкування |
2 |
17.05 21.05 |
|
67-68. |
Формування умінь дібрати відповідно до ситуації спілкування стиль мовлення;. Формування умінь висловити особисту позицію щодо теми, яка обговорюється |
2 |
24.05 28.05 |
|