Логопедичне заняття, 2 клас. АВТОМАТИЗАЦІЯ СОНОРНОГО ЗВУКУ – Л – В СКЛАДАХ, СЛОВАХ, РЕЧЕННЯХ

Про матеріал
Логопедичне заняття 2 клас Мета: закріплювати вірну вимову звуку -л- в складах, словах, реченнях, розвивати фонематичні процеси, навички звуко-буквеного аналізу та синтезу, формувати увагу, зосередженість, виховувати бережне ставлення до шкільного приладдя. Обладнання: портфель із предметами шкільного приладдя та іграшками, таблиці на звук -л-, пенали із фішками для звукового аналізу, предметні малюнки.
Перегляд файлу

АВТОМАТИЗАЦІЯ СОНОРНОГО

ЗВУКУ – Л – В СКЛАДАХ, СЛОВАХ, РЕЧЕННЯХ

 

Логопедичне заняття

2 клас

 

Мета: закріплювати вірну вимову звуку -л- в складах, словах, реченнях, розвивати фонематичні процеси, навички звуко-буквеного аналізу та синтезу, формувати увагу, зосередженість, виховувати бережне ставлення до шкільного приладдя.

Обладнання: портфель із предметами шкільного приладдя та іграшками, таблиці на звук -л-, пенали із фішками для звукового аналізу, предметні малюнки.

 

Хід заняття

І. Нервово-психічний настрій

Щоб заняття пройшло не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато

Нумо, діти, поверніться

І усі їм посміхніться.

  •     До нас на заняття сьогодні прийшов клоун Лукаш і приніс цілий портфель завдань.

 

II. Основна частина

  •     Нумо, виконаємо Лукашеві завдання.

1. Артикуляційна зарядка.

Вправи для губ, язика, дихальні вправи.

2. Визначення теми заняття.

Знайдемо 2-й звук у слові «клоун» і перший у слові «Лукаш».

3. Читання складів, слів із звуком - л -.

 

Ла

Ал

Ала

Палити

Голка

вокзал

Ло

Ол

Оло

Ловити

Булка

Канал

Лу

Ул

Улу

Латати

Галка

Сигнал

Ле

Ел

Еле

Ламати

Липка

Віл

Лі

Іл

Ілі

Лунати

Білка

дятел

ли

ил

или

луговий

гілка

пенал

 

4. Розгадування загадок (хором та індивідуально).

Довгі палички кругленькі

Сині, жовті, червоненькі

На папері походили

Кольори свої лишили

Звуться палички оці

Кольорові... (олівці)

 

Я без діла не лежу –

Кого хочете здружу,

Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса, шкіра

Целофан, хутро й бетон

Пінопласт, папір, картон

Всіх здружу я крім людей,

Здогадались хто я?    (Клей)

 

Гра «Влови звук» (діти показують букву -л-, коли її почують у слові).

 

Чисті аркуші паперу в оправі

Призначені для малювання   (Альбом)

 

Сумка із застібкою, в якій носять

Альбоми, книжки, ручки, зошити   (Портфель)

5. Опрацювання вірша «Портфель».

Діти плескають в долоні, коли чують звук -л- у слові.

Портфель – мій друг і помічник

Я до портфеля звик

І він без мене ні на крок

Зі мною йде він на урок

Портфель зі мною залюбки

І ручку носить і книжки.

Його я дуже бережу.

 

Робота над розвитком зв’язного мовлення методом аудіювання.

  •     Про що розповідається у цьому вірші?

а) В цьому вірші розповідається про іграшки;

б) В цьому вірші розповідається про портфель.

  •     Що носять до школи у портфелі?

а) До школи у портфелі носять ручки, книжки;

б) До школи у портфелі носять цеглу, скло, бетон.

  •     Куди учні ходять з портфелем ?

а) Учні ходять з портфелем на базар;

б) Учні ходять з портфелем на урок.

6. Бесіда про дбайливе ставлення до шкільного приладдя.

Фізкультхвилинка

7. Класифікація речей та іграшки та шкільне приладдя.

Гра «Відбери малюнки»

Діти відбирають спочатку малюнки, в назвах яких звук - л - стоїть на початку слова, в середині, в кінці.

Ліжко                                                Малина                                             Орел

літак                                                голуби                                              стіл

9. Запис слів після аналізу Гра «Квітка»

Діти виконують завдання на пелюстках квітки, якщо хто припустив помилку, то від квітки відривається пелюсток.

(м а л и н а, л і ж к о, о р е л)

10. Кросворд про тварин.

Лев, слон.

11. Синтез слова «лис» із геометричних фігур

       и

       с

       л

 

 

12. Гра «Клоун»

Розглядаємо малюнок де 2 клоуни їдуть на машині. Складаємо цей малюнок колективно з пазлів. Розвиток зв’язного мовлення методом діалогу. Пропоную дітям уявити, що клоуни були у зоопарку, а тепер вони їдуть і розмовляють про побачене. Діти фантазують їхню розмову.

  •     А ти бачив який великий слон?
  •     Так, він, мабуть, багато їсть?
  •     А які в нього величезні вуха, ноги, хобот, товста шкіра.
  •     Навіть підходити страшно.
  •     А табличка була з його ім’ям, ти не бачив?
  •     Ні, таблички не було.
  •     А давай ми йому самі дамо ім’я.
  •     Давай, назвемо його «Ласунчик».

 

13. Робота з мікрофоном «Репортаж» із зоопарку.

 

ІІІ. Заключна частина

  1.   Визначаємо кращого учня на занятті.
  2.   Який звук вчилися вірно вимовляти і писати на уроці? 
  3.   Пригадати слова із звуком - л -.
  4.   Домашнє завдання. Визначити місце звука -л- в назвах іграшок.

 

Звучить музика, діти співають пісню «Ми другокласники».

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку