Маріупольська спеціальна загальноосвітня
школа – інтернат № 37 Донецької обласної ради
Конспект
інтегрованого заняття з розвитку мовлення , природознавства та ліплення у 2 класі
«В гості до їжачка».
Вчитель - логопед Юрченко О.О.
Тема: В гості до їжачка.
( Інтегроване заняття з розвитку мовлення , природознавства, ліплення).
Дата_________________________
Клас_________________________
Мета: закріпити знання про пору року, осінні явища, диких тварин; вчити встановлювати причиново-наслідкові зв’язки в природі; вчити відгадувати загадки за описом зовнішніх ознак; формувати граматичну будову мовлення, вчити будувати речення, утворювати прикметники від іменників та узгоджувати їх у множині; розвивати звукову культуру мовлення, фонематичний слух, дрібну та загальну моторику пальців рук; виховувати любов до природи.
Хід уроку.
І.Організаційний момент.
1.Пролунав дзвінок.
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 2 класі
Діти просто молодці.
2.Ігровий момент. «Лист від їжачка»
3. Подорож.
Діти очі закривайте тихо до 5 рахуйте.
1,2,3,4,5 - нумо в мандри вирушати.
Ти зі мною, я - з тобою.
І не будем сумувати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вітер шелестить листочками ш-ш-ш
Вітер задуває до їжачка у домівку с-с-с
Вітер гойдає гілки дерев ш-ш-ш
Дощик дерева поливає с-с-с
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця — …
(Осінь)
Зробити звуковий аналіз слова «осінь».
- Скільки звуків у слові «осінь»?
4 звука: О,С,І,Н,Ь.
- Скільки голосних звуківу слові «осінь»?
2 голосні: О,І
- Скільки приголосних звуків?
6. Народознавство. Прочитати та вивчити прислів’я. «Осінь їде, а за собою дощ веде».
7. Фізкультхвилинка.
Їжачок встає раненько. (руки вгору, підтягування).
Миє шийку він гарненько. (імітація миття шиї).
Вранці підмітає хатку. (імітація підмітання полу віником).
І виходе на зарядку. (марширувати)
Один, два, три, чотири, п’ять (нахіли тулуба).
Хоче сильним швидко стать. (показують м’язи на руках).
8. Су-джок-терапія «Казка про Їжачка»
У казковому лісі в маленькому затишному будиночку жив маленький Їжачок. (Показати кульку у відкритій долоні)
Їжак був маленький і тому всього боявся. Він то визирав зі свого будиночка, то ховався. (Кілька разів стиснути й розтиснути долоню з кулькою Су-джок)
Одного раннього осіннього ранку захотів Їжачок погуляти. Він вийшов зі свого будиночка й побіг по доріжці своїми маленькими ніжками. Доріжка була вузенька, звивиста. (Катати кульку по долоні вперед-назад.) Довго біг Їжачок. І раптом опинився біля великої та глибокої річки. А через річку був перекинутий тонкий місток. (Колові рухи кулькою по долоні ).Акуратно ступив він своїми маленькими ніжками на вузький місток — зробив крок, потім другий, третій, четвертий, п’ятий — і перебрався на інший берег!(Прокатати кульку по кожному пальцю, починаючи з великого.)
А там галявина — велика, кругла, красива! (Колові рухи кулькою по долоні.) На галявині видимо-невидимо грибів. Красиво, як у казці! (Прокатати кульку по кожному пальцю, починаючи з великого.)
Їжачку дуже сподобалася галявина. Він її обійшов, ступив на місток — один крок, другий, третій, четвертий, п’ятий — і він на іншому березі!(Прокатати кульку по кожному пальцю, починаючи з великого.)
Швидко побіг Їжак: спочатку по звивистій доріжці, потім — по прямій. Дістався свого будиночка! (Катати кульку по долоні вперед-назад.)
А коли настав вечір, зачинив Їжачок свій будиночок, ліг у ліжечко й заснув солодким сном! (Затиснути кульку в долоньці.)
9. Логічна гра « Що збирає їжачок у лісі». (розфарбуй грибочок).
10. Гра- шнурівка « Допоможи їжачку зібрати гриби».
11. Робота у зошитах.
12. Ліплення. «Їжачок».
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.