Тема: Диференціація звуків [и-і]. Пригоди з Колобком.
Мета:
Навчальна: вчити дітей розрізняти звуки [и-і] в усному і писемному мовленні, формувати навички звуко-буквеного аналізу слів;
Корекційна: вдосконалювати зв'язне мовлення за допомогою казки «Колобок», збагачувати словниковий запас, використовувати інтерактивні методи навчання під час корекційної роботи;
Виховна: підтримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.
Обладнання: сигнальні карточки для кожного учня, зошити для логопедичних занять, логопедичні дзеркала, таблиця «Правила складання синквейну», словникові слова.
Тема: Диференціація звуків [и-і]. Пригоди з Колобком.
Мета:
Навчальна: вчити дітей розрізняти звуки [и-і] в усному і писемному мовленні, формувати навички звуко-буквеного аналізу слів;
Корекційна: вдосконалювати зв’язне мовлення за допомогою казки «Колобок», збагачувати словниковий запас, використовувати інтерактивні методи навчання під час корекційної роботи;
Виховна: підтримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.
Обладнання: сигнальні карточки для кожного учня, зошити для логопедичних занять, логопедичні дзеркала, таблиця «Правила складання синквейну», словникові слова.
Хід заняття
І. Вступна частина.
1. Організація дітей.
2. Мотивація. (Ми сьогодні навчимося розрізняти звуки [и-і], відправимось у казкову подорож, відчуємо себе на декілька хвилин справжніми поетами)
Словникова робота: ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ звуків –це розрізнення звуків, схожих за якимись ознаками.
3. Нервово-психологічна підготовка.
Щоб вам отримати заряд бадьорості, я підготувала для вас веселі вірші. Ви повинні бути дуже уважними і відповідати «так» або «ні». Готові? (Так!) (Гра на уважність)
Швидко дайте відповідь мені
Словом«так» або словом «ні».
Тільки ви не поспішайте,
На гачок не попадайте!
В школі є уроки праці? (Так)
Борщ - корисна їжа? (Так)
Після вечері обід? (Ні)
Є колеса у ракет? (Ні)
Потрібне ввечері нам світло? (Так)
Їсть бензин велосипед? (Ні)
Ви завжди веселі? (Так! )
ІІ. Основна частина.
Ми з вами вирушаємо у подорож-пригоду. Але для того, щоб вирушити нам, треба кожному мати проїзні квитки. І ви їх отримаєте, якщо правильно виконаєте всі запропоновані вправи.
Вправи на дихання. (нюхаємо аромат квітки. Вдих – носом, видих – ротом). Артикуляційні вправи («Годинник», «Голочка», «Посмішка-трубочка»).
Я із задоволенням даю вам квитки і відправляємось у подорож з Колобком.(слайд)
Допоможіть Колобку з'єднати слова з картинкою за допомогою сигнальних карточок.
Будьте уважні!
Логопед зачитує слова, а діти підіймають сигнальну карточку з картинкою, яка відображає дане слово.
Слова: лис, ліс, дім, дим, тин, тінь.
Допоможіть Колобкові зібрати розсипані слова та запишіть їх у зошити, адже Колобку одному дуже важко!
И,Л,О,М – мило;
О, Л, І, Т – літо;
О, И, Л, Х – лихо;
А, Н, І, П – піна;
Р, В, І, А – віра;
І, Н, В, К, И – вінки.
Напиши до картинки звукову схему.
-о-о -=о- --о- -о-о-
Лисичка дуже полюбляє пісні та музику. Тож давайте покажемо їй, як ми можемо виконувати вправи під музику. (Фізхвилинка)
У небі сонце сяє і дощик накрапає,
Тому веселка з неба всміхається до тебе.
Пташина пролітає і вітер повіває.
Заглянь-но під листочок – там підроста грибочок
Ліворуч повернися, праворуч подивися
Тому, хто біля тебе ти весело всміхнися.
Прикладіть долоньки до свого серденька.
І передайте тепло своєму товаришеві
Діти, останнім завданням для вас буде складання синквейну. Теми для синквейну: вовк, лисичка, Колобок, зайчик.
Я нагадаю вам, що синквейн складається в такому порядку.
1 рядок – одне слово – назва вірша. (Хто? Що?)
2 рядок – два слова-ознаки. (Який? Яка? Яке?)
3 рядок – три слова-дії (Що робить? Що зробить? Що буде робити?)
4 рядок – чотири слова. Речення.
5 рядок – одне слово. Асоціація з темою вірша або головним героєм вірша. (Хто? Що?)
Словникова робота: АСОЦІАЦІЯ – це уявлення, яке виникає при згадуванні якогось предмету, слова чи дії.
ІІІ. Заключна частина.
Кожне слово, кожен погляд
Мають значення.
Поверніться один до одного,
Посміхніться один одному
І скажіть гостям:
-«До побачення!»