№ з/п |
Корекція звуковимови, фонематики, просодики |
Читання, письмове мовлення |
Спрямованість корекційної роботи |
К-ть годин |
Дата |
Аналіз результатів |
|||
1-2 |
Всебічне обстеження звуковимови і усного мовлення. |
Всебічне вивчення письмових робіт. Аналіз |
|
2 |
|
|
|||
3-4 |
Ознайомлення з комплексом артикуляційних вправ, вивчення напам’ять. Відпрацювання окремо кожного елемента позиції шиплячих і «л». Ознайомлення з символами - звуками, позначення їх буквами (Ш,С,Ж,З) |
|
Корекція зорово-слухового сприймання, фонематичного аналізу; розвиток артикуляційної моторики, здатності втримувати позицію, усвідомлено виконувати вправи; сили мовленнєвого видиху. |
2 |
|
|
|||
5-6 |
Артикуляційний комплекс. Постановка звуку «ш». Просодика: |
Записування слів з предметних карток. Звуковий диктант (голосні – приголосні звуки). Фонематика+графіка. Порівняння. Картки з заштрихованими буквами. |
Формування концентрації уваги на завданні, його аналіз, диференціація і абстрагування; відтворення позиції вимови; розвиток сили голосу, відтворення звукового ритму. |
2 |
|
|
|||
7-8. |
Артикуляційний комплекс. Ізольоване промовляння звуку «ш», сила голосу і відтворення звукового ритму відображено (чергування короткого і довгого ізольованого звуку). Наявність і місце звуку у слові. (Картки) |
Картки з заштрихованими буквами, елементами букв.
Вправа «Корекційна правка» |
Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики (втримування губної позиції). |
2 |
|
|
|||
9-11. |
Артикуляційний комплекс. Введення звуку «ш» у відкритий склад з голосними а, е, и, о. Мовленнєвий ритм складовий. |
Звук «а». Вправа «Корекційна правка» Написання слів із даним звуком. Звуко-буквений аналіз слів. Звук і буква. Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.12,13 |
Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики (втримування губної позиції). |
4 |
|
|
|||
12-13. |
Артикуляційний комплекс. Введення звуку «ш» у відкритий склад із голосними а, о, и, е, у. Мовленнєвий ритм складовий. |
Звуковий диктант. Фонема + буква. Звуко-буквений аналіз слів. Звук і буква. Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.14, 15, 16 |
Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики. |
2 |
|
|
|||
14-15. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». |
Звуковий диктант. Читання. Фонема + буква. Написання складів із даним звуком. Звуко-буквений аналіз слів. Звук і буква (а,ш,о) Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.24 |
Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису. Закріпити навички поскладо-вого читання за картками. Формування артикуляційної позиції і усвідомленої моторики. |
2 |
|
|
|||
16-19. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л» Постановка міжзубного л». Автоматизація «ш» у словах (початок і середина слова). Місце звуку у слові. |
Звуковий, складовий, словниковий диктант. Звук і буква (ш, р, а, о, у, и)
Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.25 |
Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису.Закріпити навички поскладового читання за картками. Формування артикуляційної позиції і усвідомленої моторики. |
4 |
|
|
|||
20-21. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Складове міжзубне промовляння. Автоматизація «ш» у словах (початок, середина, кінець слова) Місце звуку у слові. |
Звуковий, складовий, словниковий диктант. Звук і буква (ш, р, а, о, у, и, і) «Грамотійко»№1. ст.20-22 |
Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису.Закріпити навички поскладового читання за картками. Розвивати самостійність, навички самоперевірки. |
2 |
|
|
|||
22-23. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова. |
Розрізнення голосних звуків І ряду в усному і писемному мовленні. Читання і написання складів, слів, вставляння пропущених голосних. «Грамотійко»№1. ст.27,28 |
Формування понять «дзвінкий» - «глухий», розвиток фонематики, звукового аналізу і синтезу. Розвиток самоконтролю звуковимови, внутрішнього слуху. |
2 |
|
|
|||
24-27. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова. |
Читання за таблицями. Глухі-дзвінкі звуки. Голосні – порівняння, вставляння пропущених голосних, диференціація «ш» - «ж» на письмі. Самостійне написання слів на основі предметних зображень, аналіз написаного. «Грамотійко»№2, ст.28 |
Розвиток чіткої артикуляційної моторики, усвідомлення заданої позиції вимови. Чергування позицій. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, слухового та зорового гнозису. Виховувати самостійність, наполегливість. |
4 |
|
|
|||
28-29. |
Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова. |
Читання за таблицями. Глухі-дзвінкі звуки. Голосні – порівняння, вставляння пропущених голосних, диференціація «ш» - «с» на письмі. Самостійне написання слів на основі предметних зображень, аналіз написаного. «Грамотійко»№3, ст.13 |
Розвиток артикуляційної моторики, усвідомлення заданої позиції вимови. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, слухового і зорового гнозису. Виховувати самостійність, наполегливість, увагу. |
2 |
|
|
|||
30-33. |
Продовжувати роботу над розвитком артикуляційної моторики. Постановка «ч» за схемою. Наявність і місце звуку у складі, слові. Диференціація голосних у складах. |
Читання за таблицями. Диктант звуковий, складовий, словниковий. Самостійний запис складів, слів за предметними картками. Відпрацювання темпу читання складів за таблицями. |
Розвиток фонематики, звуко-вого аналізу і синтезу, слухового і зорового гнозису; темпу і ритму читання складів. Розвивати навички зорового зосеред-ження і переключення. |
4 |
|
|
|||
34-35. |
Автоматизація поставлених звуків у словах (початок, середина, кінець). Відпрацювання верхньозубної позиції, введення у склад і слово. |
Читання за таблицями. Закріплення голосних, складів з парними приголосними. Розрізнення «с» і «з» «Грамотійко»№2, ст.23
|
Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу близьких і далеких акустично звуків. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії. |
2 |
|
|
|||
36-37. |
Відпрацювання диференціації шиплячої і свистячої групи на основі чистомовок і скоромовок. Розвиток сили мовного видиху, діафрагмаль-ного дихання. |
Читання за таблицями. Розрізнення «п» і «б» графічно і акустично. Оглушення в кінці слова. |
Розвиток мовного дихання, диференційованого видиху і вдиху; акустичного і графічного аналізу, мілкої мускулатури, просодики. |
2 |
|
|
|||
38-39. |
Відпрацювання диференціації шиплячої і свистячої групи на основі чистомовок і скоромовок. Розвиток сили мовного видиху, діафрагмаль-ного дихання. |
Читання за таблицями. Розрізнення «т» і «д» графічно і акустично. Оглушення в кінці слова. «Грамотійко»№2, ст.33,34 |
Розвиток мовного дихання, диференційованого видиху і вдиху; акустичного і графічного аналізу, мілкої мускулатури, просодики. |
2 |
|
|
|||
40-41. |
Введення звуку «л» у слово (початок слова) + чистомовки Розвиток сили мовного видиху, диференційованого видиху-вдоху, сили голосу. |
Розрізнення «х» і «г» графічно і акустично. |
Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії. |
2 |
|
|
|||
42-45. |
Введення звуку «л» у слово (початок, середина) + чистомовки. Автоматизація і диференціація груп шиплячих і свистячих. |
Диференціація кінетично схожих букв. Розрізнення «б» і «д» / «п» і «т» Картки слів (письмово) і речень (усно) |
Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу близьких і далеких акустично звуків. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії. |
4 |
|
|
|||
46-47. |
Автоматизація м’яких приголосних «с», «з», «ц». Позиція язика, розрізнення на слух з власної і чужої вимови. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Голосні «і», йотовані звуки. М’який знак. «Грамотійко»№2, ст.14,15 |
Розвиток артикуляційної моторики, фонематичного слуху, навичок самоконтролю (слухового, зорового, тактильного) |
2 |
|
|
|||
48-49. |
Автоматизація і диференціація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ. |
Позначення м’якості приголосних на письмі. Диференціація «і» - «и». «Грамотійко»№2, ст.18
|
Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті. |
2 |
|
|
|||
50-53. |
Автоматизація і диференціація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами: я, ю, є. Читання, переказування прочитаного. «Грамотійко»№2, ст.19, 20, 21 |
Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті. |
4 |
|
|
|||
54-56. |
Самостійне мовлення. Повторення вивчених чистомовок, скоромовок. Підбір предметних карток на заданий звук, опис предметів. |
Тверді і м’які приголосні (повторення) «Грамотійко»№2, ст. 22 Запис речень за зразком і самостійно. «Грамотійко»№2, ст.46 |
Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті. |
3 |
|
|
|||
57-59. |
Автоматизація і диференціація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ |
Розвиток мислення під час виконання самостійних завдань (деформований текст, пропущені букви (голосні і приголосні), «склади слово і запиши», «збери розсипане слово і запиши». |
Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами і подвійними завданнями; розвивати графічні навички. |
3 |
|
|
|||
60-61. |
Розвиток просодики: дикції, інтонаційної виразності мовлення залежно від виду речення; звуконаслідування (тихо-голосно);передачі ритмічного малюнку слова і речення. |
Речення. Інтонація, розділові знаки, семантика. Складання речень за зразком і самостійно, записування, переказування почутого тексту, підбір заголовку. «Грамотійко»№2, ст.47,48 |
Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами; розвивати графічні навички. |
2 |
|
|
|||
62-63. |
Автоматизація і диференціація поставлених звуків у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ |
Повторення вивченого. Бесіда на тему «Школа». |
Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію. |
2 |
|
|
|||
64-65. |
Самостійний підбір слів, словосполучень із заданими звуками. (Автоматизація і диференціація парних груп і звука «л», «р») |
Графічний запис і читання підібраних слів. Самоперевірка, виправлення помилок. Завдання «коректурна правка» ускладнене (2-3 ступінчате) |
Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами і завданнями; розвивати графічні навички. |
2 |
|
|
|||
66-70. |
Самостійне мовлення під час декламування чистомовок, скоромовок. Підбір слів на заданий звук, порівняння, виправлення «Нісенітниці». |
Повторення вивченого за рік. Диктанти звукові, словникові, переказ (з допомогою вчителя). Складання описових розповідей, чистомовки, віршики на диференціацію. |
Самостійне виправлення помилок, розвиток стійкого контролю за власним висловлюванням, написаним текстом. Виховання самостійності. |
4 |
|
|
|||