Індивідуальний план корекційно-розвиткових занять (корекція мовлення) 2 клас

Про матеріал
Індивідуальний план корекційно-розвиткових занять (корекція мовлення) 2 клас. Інтелектуальна недостатність легкого ступеню, сигматизм шиплячих, ламбдацизм.
Перегляд файлу

№ з/п

Корекція звуковимови, фонематики, просодики

Читання, письмове мовлення

Спрямованість корекційної роботи

К-ть годин

Дата

Аналіз результатів

1-2

Всебічне обстеження звуковимови і усного мовлення.

Всебічне вивчення письмових робіт. Аналіз

 

2

 

 

3-4

Ознайомлення з комплексом артикуляційних вправ, вивчення напам’ять. Відпрацювання окремо кожного елемента позиції шиплячих і «л». Ознайомлення з символами - звуками, позначення їх буквами (Ш,С,Ж,З)

 

Корекція зорово-слухового сприймання, фонематичного аналізу; розвиток артикуляційної моторики, здатності втримувати позицію, усвідомлено виконувати вправи; сили мовленнєвого видиху.

2

 

 

5-6

Артикуляційний комплекс. Постановка звуку «ш». Просодика:
-голосно-тихо, довго-коротко. Добір слів у тематичну групу «Осінь. Овочі і фрукти». Наявність звуку у словах, місце звуку.

Записування слів з предметних карток. Звуковий диктант (голосні – приголосні звуки). Фонематика+графіка. Порівняння.

Картки з заштрихованими буквами.

Формування концентрації уваги на завданні, його аналіз, диференціація і абстрагування; відтворення позиції вимови; розвиток сили голосу, відтворення звукового ритму.

2

 

 

7-8.

Артикуляційний комплекс. Ізольоване промовляння звуку «ш», сила голосу і відтворення звукового ритму відображено (чергування короткого і довгого ізольованого звуку). Наявність і місце звуку у слові. (Картки)

Картки з заштрихованими буквами, елементами букв.

Вправа «Корекційна правка»
Голосні звуки (без йотованих)

Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики (втримування губної позиції).
Розвиток фонематичного аналізу; оптичного аналізу букв, порівняння та узагальнення.

2

 

 

9-11.

Артикуляційний комплекс. Введення звуку «ш» у відкритий склад з голосними а, е, и, о. Мовленнєвий ритм складовий.
Виділення голосного звука у слові, визначення його місця у слові.

Звук «а». Вправа «Корекційна правка» Написання слів із даним звуком. Звуко-буквений аналіз слів. Звук і буква.

Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.12,13

Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики (втримування губної позиції).
Розвиток фонематичного аналізу.

4

 

 

12-13.

Артикуляційний комплекс. Введення звуку «ш» у відкритий склад із голосними а, о, и, е, у. Мовленнєвий ритм складовий.
Виділення голосного звука у слові, визначення його місця у слові.

Звуковий диктант. Фонема + буква.  Звуко-буквений аналіз

слів. Звук і буква.

Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.14, 15, 16

Розвиток ритмічної складової мовлення, сили видиху, артикуляційної моторики.
Розвиток фонематичного аналізу і синтезу; зорової пам’яті, здатності до звукового аналізу.

2

 

 

14-15.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л».
Введення звуку «ш» у слово (початок). Наявність і місце звуку у слові (звук «ш», голосні звуки). Відображено: ритм складовий.

Звуковий диктант. Читання.  Фонема + буква. Написання складів із даним звуком. Звуко-буквений аналіз слів. Звук і буква (а,ш,о)

Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.24

Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису. Закріпити навички поскладо-вого читання за картками. Формування артикуляційної позиції і усвідомленої моторики.

2

 

 

16-19.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л» Постановка міжзубного л». Автоматизація «ш» у словах (початок і середина слова). Місце звуку у слові.

Звуковий, складовий, словниковий диктант. Звук і буква (ш, р, а, о, у, и)

Робота за логопедичним зошитом «Грамотійко»№1. ст.25
Читання за картками.

Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису.Закріпити навички поскладового читання за картками. Формування артикуляційної позиції і усвідомленої моторики.

4

 

 

20-21.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Складове міжзубне промовляння. Автоматизація «ш» у словах (початок, середина, кінець слова) Місце звуку у слові.

Звуковий, складовий, словниковий диктант. Звук і буква (ш, р, а, о, у, и, і) «Грамотійко»№1. ст.20-22
Читання за картками. Вставляння пропущених голосних звуків.

Розвиток фонематичного аналізу, слухового та оптичного гнозису.Закріпити навички поскладового читання за картками. Розвивати самостійність, навички самоперевірки.

2

 

 

22-23.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова.
Постановка звука «ж» шляхом одзвінчення і тактильного контролю. Введення у склад. Складовий ритм відображено.

Розрізнення голосних звуків І ряду в усному і писемному мовленні. Читання і написання складів, слів, вставляння пропущених голосних. «Грамотійко»№1. ст.27,28
 

Формування понять «дзвінкий» - «глухий», розвиток фонематики, звукового аналізу і синтезу. Розвиток самоконтролю звуковимови, внутрішнього слуху.

2

 

 

24-27.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова.
Введення звуку «ж» у слово (початок). Наявність і місце звуку у слові (звук «ж», голосні звуки). Відображено: ритм складовий.

Читання за таблицями. Глухі-дзвінкі звуки. Голосні – порівняння, вставляння пропущених голосних, диференціація «ш» - «ж» на письмі. Самостійне написання слів на основі предметних зображень, аналіз написаного.

«Грамотійко»№2, ст.28

Розвиток чіткої артикуляційної моторики, усвідомлення заданої позиції вимови. Чергування позицій. Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, слухового та зорового гнозису. Виховувати самостійність, наполегливість.

4

 

 

28-29.

Артикуляційний комплекс підготовки до постановки «л». Губна позиція /міжзубна складова вимова.
Введення звуку «ж» у слово (початок, середина, кінець). Наявність і місце звуку у слові (звук «ж», «ш», голосні звуки).

Читання за таблицями. Глухі-дзвінкі звуки. Голосні – порівняння, вставляння пропущених голосних, диференціація «ш» - «с» на письмі. Самостійне написання слів на основі предметних зображень, аналіз написаного.

«Грамотійко»№3, ст.13

Розвиток артикуляційної моторики, усвідомлення заданої позиції вимови.  Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, слухового і зорового гнозису. Виховувати самостійність, наполегливість, увагу.

2

 

 

30-33.

Продовжувати роботу над розвитком артикуляційної моторики. Постановка «ч» за схемою. Наявність і місце звуку у складі, слові. Диференціація голосних у складах.
___________________________

Читання за таблицями. Диктант звуковий, складовий, словниковий. Самостійний запис складів, слів за предметними картками. Відпрацювання темпу читання складів за таблицями.

Розвиток фонематики, звуко-вого аналізу і синтезу, слухового і зорового гнозису; темпу і ритму читання складів. Розвивати навички зорового зосеред-ження і переключення.

4

 

 

34-35.

Автоматизація поставлених звуків у словах (початок, середина, кінець). Відпрацювання верхньозубної позиції, введення у склад і слово.

Читання за таблицями. Закріплення голосних, складів з парними приголосними. Розрізнення «с» і «з» «Грамотійко»№2, ст.23
Вправа «коректурна правка»

 

Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу близьких і далеких акустично звуків. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії.

2

 

 

36-37.

Відпрацювання диференціації шиплячої і свистячої групи на основі чистомовок і скоромовок. Розвиток сили мовного видиху, діафрагмаль-ного дихання.

Читання за таблицями. Розрізнення «п» і «б» графічно і акустично. Оглушення в кінці слова.
«Грамотійко»№2, ст.31,32

Розвиток мовного дихання, диференційованого видиху і вдиху; акустичного і графічного аналізу, мілкої мускулатури, просодики.

2

 

 

38-39.

Відпрацювання диференціації шиплячої і свистячої групи на основі чистомовок і скоромовок. Розвиток сили мовного видиху, діафрагмаль-ного дихання.

Читання за таблицями.

Розрізнення «т» і «д» графічно і акустично. Оглушення в кінці слова.

«Грамотійко»№2, ст.33,34

Розвиток мовного дихання, диференційованого видиху і вдиху; акустичного і графічного аналізу, мілкої мускулатури, просодики.

2

 

 

40-41.

Введення звуку «л» у слово (початок слова) + чистомовки

Розвиток сили мовного видиху, диференційованого видиху-вдоху, сили голосу.

Розрізнення «х» і «г» графічно і акустично.
«Грамотійко»№2, ст.35,36

Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії.

2

 

 

42-45.

Введення звуку «л» у слово (початок, середина) + чистомовки. Автоматизація і диференціація груп шиплячих і свистячих.

Диференціація кінетично схожих букв. Розрізнення «б» і «д» / «п» і «т»
«Грамотійко»№2, ст.41-46

Картки слів (письмово) і речень (усно)

Розвиток оптико-просторо-вого гнозису, графічного і акстичного аналізу близьких і далеких акустично звуків. Розвиток тривалості зорового зосередження, міжпівкульної взаємодії.

4

 

 

46-47.

Автоматизація м’яких приголосних «с», «з», «ц». Позиція язика, розрізнення на слух з власної і чужої вимови.
Автоматизація «л»

Тверді і м’які приголосні звуки. Голосні «і», йотовані звуки. М’який знак.

«Грамотійко»№2, ст.14,15

Розвиток артикуляційної моторики, фонематичного слуху, навичок самоконтролю (слухового, зорового, тактильного)

2

 

 

48-49.

Автоматизація і диференціація поставлених звуків  у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ.

Позначення м’якості приголосних на письмі. Диференціація «і» - «и».

«Грамотійко»№2, ст.18

 

Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті.

2

 

 

50-53.

Автоматизація і диференціація поставлених звуків  у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами: я, ю, є. Читання, переказування прочитаного.

«Грамотійко»№2, ст.19, 20, 21

Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті.

4

 

 

54-56.

Самостійне мовлення. Повторення вивчених чистомовок, скоромовок. Підбір предметних карток на заданий звук, опис предметів.

Тверді і м’які приголосні (повторення) «Грамотійко»№2, ст. 22

Запис речень за зразком і самостійно.

«Грамотійко»№2, ст.46

Розвиток фонематичного аналізу і синтезу, навичок письма, самостійного контролю. Розвиток уваги, мислення, пам’яті.

3

 

 

57-59.

Автоматизація і диференціація поставлених звуків  у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ

Розвиток мислення під час виконання самостійних завдань (деформований текст, пропущені букви (голосні і приголосні), «склади слово і запиши», «збери розсипане слово і запиши».

Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами і подвійними завданнями; розвивати графічні навички.

3

 

 

60-61.

Розвиток просодики: дикції, інтонаційної виразності мовлення залежно від виду речення; звуконаслідування (тихо-голосно);передачі ритмічного малюнку слова і речення.

Речення. Інтонація, розділові знаки, семантика.

Складання речень за зразком і самостійно, записування, переказування почутого тексту, підбір заголовку. «Грамотійко»№2, ст.47,48

Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами; розвивати графічні навички.

2

 

 

62-63.

Автоматизація і диференціація поставлених звуків  у складах, словах, реченнях, самостійній вимові під час дидактичних ігор і вправ

Повторення вивченого. Бесіда на тему «Школа».
Перевірний диктант. Самостійне виправлення помилок, аналіз.

Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію.

2

 

 

64-65.

Самостійний підбір слів, словосполучень із заданими звуками. (Автоматизація і диференціація парних груп і звука «л», «р»)

Графічний запис і читання підібраних слів. Самоперевірка, виправлення помилок. Завдання «коректурна правка» ускладнене (2-3 ступінчате)

Виховання самостійності, наполегливості, вміння сприймати розгорнуту інструкцію, працювати зі схемами і завданнями; розвивати графічні навички.

2

 

 

66-70.

Самостійне мовлення під час декламування чистомовок, скоромовок. Підбір слів на заданий звук, порівняння, виправлення «Нісенітниці».

Повторення вивченого за рік. Диктанти звукові, словникові, переказ (з допомогою вчителя). Складання описових розповідей, чистомовки, віршики на диференціацію.

Самостійне виправлення помилок, розвиток стійкого контролю за власним висловлюванням, написаним текстом. Виховання самостійності.

4

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Пивовар Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головій Ірина Віталіївна
    щиро дякую.Чи є до цього планування розробки занять?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шевчик Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Садова Вероніка
    Дуже змістовний план. Скажіть будь ласка, яка корекційна програма взята за основу?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Логопедія, 2 клас, Планування
Інкл
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
7849
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку