МАТЕМАТИКА 1 клас
За підручником С. Скворцової, О. Онопрієнко. Математика: підручник для 1 кл. закл. загал. серед. освіти / С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко. - Харків : вид- во «Ранок», 2018. – 144 с. : іл.
За зошитами: Математика. 1 кл. Робочий зошит: до підручника С. О. Скворцової, О. В. Онопрієнко : у 2 ч. – 2-ге вид., Харків : вид-во «Ранок», 2019. – 64 с. : іл..
І семестр – 16 тижнів (4 години на тиждень) – 64 години
ІІ семестр – 18 тижнів (4 години на тиждень) – 76 годин
№ |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Дата |
Примітки |
|
Розділ 1. Числа першого десятка |
Діти розуміють |
|
|
|
Досліджуємо форми об’єктів |
Многокутники, круг, конус, піраміда, циліндр, куб, куля. Ліворуч, праворуч, вгорі, внизу… |
|
|
|
Вивчаємо геометричні фігури. Встановлюємо просторові відношення |
Точка, пряма, крива |
|
|
|
Вивчаємо геометричні фігури |
Промінь, відрізок, ламана |
|
|
|
Досліджуємо ознаки об’єктів |
Форма, колір, розмір |
|
|
|
Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною |
Довший-коротший, вищий-нижчий, ширший, вужчий |
|
|
|
Лічимо від 1 до 10 |
Цифри . палички К*юізенера |
|
|
|
Визначаємо кількість об’єктів |
Лічба |
|
|
|
Визначаємо порядковий номер об’єкта |
Скільки? Який за порядком? Тиждень |
|
|
|
Досліджуємо групи об’єктів за спільною ознакою |
Множина |
|
|
|
Розбиваємо об’єкти на групи за спільною ознакою |
Наступне, попереднє числа |
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 1 |
Стільки ж, = |
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 2 |
=, не = |
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 3 |
Склад числа 3 |
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 4 |
Склад числа 4 |
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 5 |
Склад числа 5 |
|
|
|
Працюємо з групою об’єктів: об’єднуємо, вилучаємо |
Об’єднати, вилучити |
|
|
|
Порівнюємо групи об’єктів за кількістю |
Більше, менше , рівність, нерівність |
|
|
|
Вивчаємо арифметичні дії додавання і віднімання |
|
|
|
|
Зображуємо додавання і віднімання схематично |
|
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 6 |
Наступне , попереднє число |
|
|
|
Порівнюємо числа |
Числовий промінь |
|
|
|
Досліджуємо склад числа 6 |
Склад числа 6 |
|
|
|
Повторюємо числа 1–6 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо за числовим променем |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо в межах 6 |
|
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 7 |
+1 – наступне число, -1 – попереднє число |
|
|
|
Порівнюємо числа |
Хибні нерівності |
|
|
|
Досліджуємо склад числа 7 |
|
|
|
|
Повторюємо числа 1–7 |
|
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 8 |
|
|
|
|
Порівнюємо числа |
|
|
|
|
Досліджуємо склад числа 8 |
|
|
|
|
Повторюємо числа 1–8 |
|
|
|
|
Вивчаємо число і цифру 9 |
|
|
|
|
Порівнюємо числа |
Порівняння на основі складу числа |
|
|
|
Досліджуємо склад числа 9 |
|
|
|
|
Повторюємо числа 1–9 |
|
|
|
|
Вивчаємо число 10 |
Натуральний ряд чисел |
|
|
|
Порівнюємо числа |
|
|
|
|
Досліджуємо склад числа 10 |
|
|
|
|
Розділ 2. Прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10 |
|
|
|
|
Повторюємо числа 1–10 |
Повторюємо |
|
|
|
Досліджуємо склад чисел першого десятка |
Досліджуємо склад чисел першого десятка |
|
|
|
Називаємо компоненти та результат дії додавання |
Перший доданок, другий доданок, сума |
|
|
|
Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 2 |
+2 = +1+1. -2= -1-1 |
|
|
|
Одержуємо число нуль. Віднімаємо рівні числа |
Нуль |
|
|
|
Відкриваємо спосіб міркування при додаванні і відніманні числа0 |
а+0=а , 0+а=а, а-0=а |
|
|
|
Вчимося додавати і віднімати числа |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1 |
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 1 |
|
|
|
Відкриваємо переставний закон додавання |
а+в=в+а |
|
|
|
Вимірюємо довжини відрізків |
1 см |
|
|
|
Досліджуємо взаємозв’язок додавання і віднімання |
а+в=с ,с-а=в, с-в=а |
|
|
|
Досліджуємо взаємозв’язок додавання і віднімання |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 2 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2 |
|
|
|
|
Досліджуємо різницеве порівняння |
На скільки більше? (менше?) |
|
|
|
Моделюємо різницеве порівняння |
Різниця |
|
|
|
Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць |
Більше на… менше на… |
|
|
|
Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць |
|
|
|
|
Дізнаємося про математичний вираз «Різниця» |
Сума. Різниця |
|
|
|
Відкриваємо способи додавання і віднімання числа 3 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 3 |
|
|
|
|
Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка |
а+в=с с-а=в с-в=а |
|
|
|
Називаємо компоненти та результат дії віднімання |
Зменшуване, від’ємник, різниця |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа |
|
|
|
|
Вимірюємо довжини відрізків |
Лінійка |
|
|
|
Будуємо відрізки |
|
|
|
|
Вивчаємо вирази на дві дії |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 3 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 3 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3 |
|
|
|
|
Готуємося до вивчення задач |
|
|
|
|
Розділ 3. Додавання і віднімання в межах 10. Задача |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 4 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 4 |
|
|
|
|
Знайомимося із задачею |
Задача, умова, запитання |
|
|
|
Дізнаємося про складові задачі |
Числові дані, шукане, розв’язання, відповідь |
|
|
|
Досліджуємо задачі |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 4 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3, 4 |
|
|
|
|
Відкриваємо спосіб додавання і віднімання числа 5 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 5 |
|
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 5 |
|
|
|
|
Вчимося виконувати арифметичні дії з величинами |
Величини |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа частинами. Порівнюємо величини |
>, < |
|
|
|
Досліджуємо таблиці додавання чисел другої п’ятірки |
|
|
|
|
Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
|
|
|
Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9 |
|
|
|
|
Складаємо короткий запис задачі |
|
|
|
|
Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9 |
|
|
|
|
Віднімаємо числа 6, 7, 8, 9 |
|
|
|
|
Складаємо короткий запис задачі |
Складаємо короткий запис задачі |
|
|
|
Знаходимо невідомі зменшуване і від’ємник |
|
|
|
|
Віднімаємо числа другої п’ятірки |
Сума зручних доданків |
|
|
|
Порівнюємо математичний вираз і число |
Порівнюємо число та математичний вираз |
|
|
|
Досліджуємо таблиці віднімання чисел другої п’ятірки |
|
|
|
|
Порівнюємо число та математичний вираз |
Порівнюємо число та математичний вираз |
|
|
|
Порівнюємо математичні вирази |
|
|
|
|
Вимірюємо маси предметів |
1 кг, терези, гирі |
|
|
|
Вимірюємо місткості посудин |
1 літр |
|
|
|
Розділ 4. Двоцифрові числа |
|
|
|
|
Записуємо задачу коротко |
Опорна схема задачі |
|
|
|
Досліджуємо властивості величин |
Ціле, частина |
|
|
|
Досліджуємо лічильну одиницю — десяток |
Десяток |
|
|
|
Порівнюємо, додаємо і віднімаємо десятки |
|
|
|
|
Одержуємо круглі числа. Додаємо і віднімаємо круглі числа |
Круглі числа |
|
|
|
Досліджуємо одиницю вимірювання довжини — дециметр |
1дм |
|
|
|
Утворюємо числа другого десятка |
Одноцифрові числа |
|
|
|
Записуємо числа другого десятка |
Розряди десятків, розряди одиниць |
|
|
|
Записуємо числа другого десятка |
|
|
|
|
Записуємо числа першої сотні |
Найбільше одноцифрове число |
|
|
|
Порівнюємо числа в межах 100 |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел другого десятка |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо число 1 |
Складене іменоване число |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа на основі нумерації |
Сума розрядних доданків |
|
|
|
Узагальнюємо розуміння нумерації чисел першої сотні |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо одноцифрове число |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа |
|
|
|
|
Досліджуємо задачі |
Шукане стає даним, а дане шуканим |
|
|
|
Знаходимо невідомий від’ємник і зменшуване |
|
|
|
|
Знайомимося із задачами на знаходження невідомого зменшуваного або від’ємника |
|
|
|
|
Розв’язуємо задачі |
|
|
|
|
Досліджуємо складові задач |
|
|
|
|
Знайомимося з додаванням і відніманням двоцифрових чисел |
|
|
|
|
Знайомимося з одиницею вимірювання часу: доба |
|
|
|
|
Визначаємо час за годинником |
Годинник, година |
|
|
|
Дізнаємось про тривалість доби |
1 доба |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа |
|
|
|
|
Визначаємо вартість товару |
Гривня, копійка |
|
|
|
Знайомимося з одиницею вимірювання довжини — метр |
Метр |
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа. Повторюємо вивчене |
|
|
|
|
Додаємо і віднімаємо числа. Повторюємо вивчене |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|
|
Повторення |
|
|
|