Урок математики у 1 класі
Тема: ОБЧИСЛЕННЯ ВИДУ 13 + 2. ЗАДАЧІ РІЗНИХ ТИПІВ З ОДНИМ СЮЖЕТОМ. ВІДТВОРЕННЯ МАЛЮНКА
Мета: ознайомити учнів з додаванням виду 13 + 2; вчити обчислювати вирази за допомогою числового променя; формувати навички розв’язування задач за малюнком; учити відтворювати малюнок; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: картки для парної роботи, смарт дошка, цеглинки «Лего», відео-пояснення, танграм для роботи в групах.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, природнича.
Хід уроку:
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
2. Усні обчислення ( Цеглинки «Лего»)
13 + 1=
16 + 1=
17 + 1=
14 + 1=
12 + 1=
10 + 1=
3.«Мозковий штурм»
4. Каліграфічна хвилинка. Запис числа 16
— Що означає цифра 1 ліворуч, 6 праворуч? (Кільк. дес. — 1, кільк. од. — 6.)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Переходимо до теми нашого уроку:
1. Ознайомлення з додаванням виду 13 + 2 (відео) https://www.youtube.com/watch?v=lnkDTKzqYkU&ab_channel
Висновок. Одиниці додаємо до одиниць.
2. Ознайомлення зі способом додавання за допомогою числового променя (с. 84, завдання 2)
— Прокоментуйте, як виконали додавання. Обчисліть значення виразів.
3. Первинне закріплення вивченого матеріалу
1) Обчислення виразів на додавання за допомогою числового променя.
Робота в парах. (картки)
12+3=
14+4=
2.Розв’язування виразів підручника (с. 84, завдання 3) (самостійна робота)
4. Удосконалення вміння розв’язувати задачі
1) Складання задач за малюнком (с. 84, завдання 4).
— Розгляньте малюнок.
— Яка маса гарбуза? Яка маса ананаса?
— Що важче — ананас чи гарбуз?
— На скільки кілограмів?
— Яка маса гарбуза й ананаса разом?
Запис в зошити.
Фізкультхвилинка
2) Задача
Вінні-Пух зробив на зиму запаси меду: 12 л липового меду, а гречаного — на 3 л більше. Скільки літрів гречаного меду запас Вінні-Пух?
- Про кого йде мова в задачі?(Про Вінні-Пуха)
- Який мед він зібрав? (липовий та гречаний)
- Скільки липового меду запас Вінні-Пух?
- Що сказано про кількість гречаного? Яке запитання задачі?
— Що позначає в задачі число 12? (Кількість липового меду.) Що позначає число 3? (На скільки більше запас Вінні-Пух гречаного меду.) Гречаного меду запасли більше чи менше? Якою дією дізнаємося його кількість?
3) Розв’язування задачі.
5. Робота з асоціативною схемою «Чим корисний мед?» (Розширення знань учнів про мед та його корисні властивості для людини)
6. Робота з геометричним матеріалом в групах.
-Подивіться уважно на метелика і скажіть з яких геометричних фігур він складається?
-Скільки трикутників? 5
- Скільки чотирикутників? 2
Складіть за зразком метелика (танграм)
7.Робота з інтерактивною дошкою «Льорнінг апс»
8.Розв’язування логічної задачі (с. 84, завдання 5)
Як порівну поділити яблука між двома дівчатками так, щоб одне яблуко залишилося в кошику? (Оскільки в кошику два яблука, одне з яких слід залишити, то ділити між двома дівчатами потрібно одне яблуко, розрізавши його навпіл.)
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
Метод «Незакінчене речення»
- Урок навчив мене...
- Найцікавішим завданням на уроці було...
Сходинки успіху