Календарне планування "Мистецтво 3 клас" НУШ до підручника Масол Л.М.

Про матеріал
Календарне планування інтегрованого курсу "Мистецтво" 3 клас НУШ (музичне та образотворче) з прописаним змістом навчання за програмою Савченко О.Я. до підручника Масол Л.М. «Мистецтво 3 клас».
Перегляд файлу

Мистецтво

Інтегрований курс

І семестр

(2 години на тиждень)

Масол Л.М.

   Мистецтво: підруч. інтегр. курсу для 3-го кл. закл. заг. серед. освіти / Людмила  Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило. - Київ : Генеза, 2020. - 128 с. : іл.

 

№ з/п

Дата

Зміст уроку

 

 

Розділ І. Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв

 

 

Лясолька і Барвик у Країні Мистецтв

1

 

Спів (співацька постава, дихання, інтонація, фразування, дикція). Куплетна форма. Слухання: С.Борткевич «Принцеса на горошині»,  М.Равель «Красуня. Красуня і чудовисько» (із сюїти «Моя матінка гуска»). Виконання: В.Полянськи, Ю.Рибчинський «Мрії збуваються».

2

 

Організація робочого місця для занять образотворчим мистецтвом. Освоєння інструментарію для образотворчої діяльності. Розміщення зображень на аркуші. Ілюстрація, художник-ілюстратор. Виконання ілюстрації "Країна Мистецтв".

 

 

Портретна галерея

3

 

Інтонація. Перегляд фрагментів м/ф «Піноккіо», «Буратіно». Юрій Шевченко. Балет. «Буратіно і чарівна скрипка». Імпровізація мелодій (створення театралізованих образів) до віршів, персонажів балету «Буратіно».

4

 

Портретна галерея. Портрет. Пропорції - співвідношення між частинами обличчя. Виконання портрета улюбленого героя.

 

 

Ліричні персонажі

5

 

Балет. Музична форма. Слухання: Сергій Прокоф’єв. Вальс із балету «Попелюшка»; «Джульєтта-дівчинка» з балету «Ромео і Джульєтта». Інструментальна, вокальна та танцювальна імпровізація, відтворення нескладних танцювальних елементів.

6

 

Композиція. Компонування елементів композиції. Розміщення об'єктів у форматі з дотриманням засобів та правил композиції, для підсилення композиційного центру. Виконання казкового героя або героїні на повний зріст. (Робота з природними матеріалами)

 

 

Людина і природа - єдині

7

 

Контраст. М.Римський-Корсаков вступ до опери « Казка про царя Салтана». Елементарне  вправляння у сценічній поведінці. Розучування: І.Танчак  « Добрий день людям на землі».

8

 

Контраст. Застосування у художньо-творчій діяльності поняття контрасту форм, кольорів. Відтворення планового простору в площинних зображеннях. Створення пейзажу «Настрій моря» (акварель).

9

 

Марш. Величина такту, розмір. В.Кохановська марш Маркіза Карабаса з казки-мюзиклу « Кіт у чоботях».

10

 

Пейзаж, колорит, композиційний центр. Спостереження за довкіллям та його втіленням у художніх образах. Малювання осіннього пейзажу, зображуючи дерева знайомими способами. (ватні палички, зім'ятий папір, поролон).

 

 

Дружба та братство - найбільше багатство

11

 

Слухання: М. Степаненко. "Дражнилка. Скривдили" (із "Дитячого зошита"). Інсценізація вірша.

12

 

Фактура. Створення художнього образу засобами декоративної насиченості форми (продряпування). Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами. "Песик"

13

 

Розучування: О.Янушкевич, М. Ясакова «Дружба». М/ф « Бременські музиканти» ( фрагменти).

14

 

Фактура. Руханка: танець песиків-далматинців з вистави Євгенії Таку «Острів співучих папуг». Малювання веселого друга: папуга або собака.

 

 

Героїзм у мистецтві

15

 

Рондо. Тривалість нот. П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків». М/ф  «Микита Кожум’яка» ( фрагменти). Розучування: О.Янушкевич, З.Тищенко «Наша рідна Україна».

16

 

Буквиця. Поняття про декор як засіб наповнення й збагачення форми. Створення художнього образу засобами декоративної насиченості форми (деталі, розпис). Створення декоративної літери: початок твого імені.

 

 

Богатирі в мультиплікації

17

 

Духовий оркестр. Мідні духові інструменти. Створення ритмічного супроводу до пісні. Слухання: пісня з мультфільму «Пригоди Котигорошка та його друзів» муз. А.Соловйова. Франческо Пелегрино «Парад героїв».

18

 

Художники-мультиплікатори. М/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів». Створення коротенького мультфільму на вибір.

 

 

 

Козацькому роду нема переводу

19

 

Варіації. Перегляд к/ф (уривок) «Вогнем і мечем». Євген Адамцевич «Запорозький марш»

20

 

Перегляд фрагменту мультфільму із серіалу «Козаки». Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Малювання одного з винахідливих козаків – героїв мультфільму.

21

 

Слухання: С. Климовський « Їхав козак за Дунай». Розучування: «Ми нащадки козаків» А.Олєйнікова, І. Чайченко. Створення ритмічного супроводу до пісні (соло, ансамбль).

22

 

Сприймання засобів виразності в скульптурі. Скульптура та рельєф. Виготовлення сувеніру-магніту з веселим козаком і розфарбування його. Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами  (солоне тісто, гуаш).

 

 

Наша слава, краса і велич

23

 

Хортинг. Слухання: українські народні пісні у виконанні С.Крушельницької. Т.Керичок "Спортивний дух". Розучування: М.Облещук, Р.Обшарська «Гімнастика ранкова».

24

 

Сприймання засобів виразності в скульптурі: симетрія, горельєф, барельєф. Створення барельєфу «Дерево життя».

 

 

Новорічний калейдоскоп

25

 

Перегляд «Пригоди S Миколая», мультфільм «Герої в масках. Гекко рятує Різдво». Слухання: "Santa Baby" у виконанні ManSound. Розучування: Н.Май «Новорічна пісня».

26

 

Дитячий новорічний кліп на пісню «Ялинонька». Вирізування, конструювання з паперу. Виготовлення новорічної листівки з витинанкою.

27

 

Слухання: Піккардійська терція «Нова радість стала», А. Мігай "Ялиночка". Створення ритмічного супроводу до пісні (соло, ансамбль). Розучування: Н.Май « Новорічна пісня».

28

 

Елементарна стилізація форм та оздоблюваних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва. Орнамент. Колективне виконання творчого задуму. Виготовлення новорічної іграшки.

29

 

Слухання: Carol of the Bells у виконанні Pentatonix. Щедрівка «Добрий вечір тобі, пане господарю». Виконання: українська народна пісня «Го-го-го коза».

30

 

Вирізування, конструювання з паперу. Самовираження в художньо-творчій діяльності. Виготовлення новорічної листівки.

 

 

Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення

31

 

Розуміння значення мистецтва в житті людини. Завдання Лясольки.

32

 

Розуміння значення мистецтва в житті людини. Презентація власних творчих досягнень. Завдання Барвика.

 

ІІ семестр  

№ з/п

Дата

Зміст уроку

 

 

Розділ ІІ. Фантастичні та комічні персонажі в мистецтві

 

 

Мандрівка у світ фантастики.

 

 

Роботи-музиканти. Динаміка. Перегляд: пісня робота СЕ-Е («Oh, Oh, Oh, Watch CE-E go»); M. Римський-Корсаков «Політ джмеля» (у виконанні дівчинки-піаністки Чен Анке і робота Тео Троніко). Виконання: Д.Пташинська «Планета дитинства» (с. 54-55).

 

 

Перегляд: малювання робота- художника. Зображення робота з простих форм для комп’ютерної гри (кольорові олівці) (с. 56-57).

 

 

Мандрівка у світ фантастики (продовження).

 

 

Ансамбль: дует, тріо, квартет. Оперування засобами виразності та способами створення вокального і вокально-ансамблевого художнього образу. Слухання: П. Чайковський «Баба-Яга»; Ю. Тесняк «Карлсон». Перегляд: мультфільм «Карлсон, який мешкає на даху» (фраг­менти). Виконання: "Друзі-мандрівники" Г.Британ. (с. 58-59).

 

 

Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Фантастичні картини. Зображення композиції «Політ Карлсона над містом» (гуаш чи кольорові олівці, фломастери) (с. 60-61).

 

 

Чарівні дива.

 

 

Знаки нотного стану: дієз, бемоль, бекар.  Слухання: Ж. Колодуб «Троль. Герда. Снігова Королева» (з альбому «Снігова Королева»). Виконання: М. Ровенко «Баба снігова» (с. 62-63).

 

 

Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Слухання: Г.Сасько «Крижаний палац Снігової Королеви». Зображення крижаного палацу Снігової Королеви (техніки за вибором) (с. 64-65).

 

 

Чарівні дива (продовження).

 

 

Темп і динаміка. Хореографічна грамота: па, пуанти, пачка. Слухання: О.Шимко балет «Снігова Королева» (фрагменти). Виконання мелодій у помірному й повільному темпах. Створення контра­стних звукових картин зими (с. 66-67).

 

 

Архітектура, архітектор. Мурал. Зображення фантастичного будинку (кольорові олівці, фломастери) (с. 68-69).

 

 

У світі реального та уявного.

 

 

Темп. Українські народні ін­струменти. Правила гігієни в користуванні музичними інструментами. Слухання: «Створюємо оркестр» (у виконанні НАОНІ, фрагменти). Виконання: «Щебетала пташечка» (українсь­ка народна пісня). Руханка "Бедрик".(с. 70-71).

 

 

Обговорення мистецького твору з використанням знайомих мистецьких термінів. Картини М. Приймаченко. Кон­трастні кольори. Зображення

фантастичної тварини (гуаш) (с. 72-73).

 

 

У світі реального та уявного (продовження).

 

 

Фантазії. Туті. Слу­хання: М.Стецюн лірична фантазія «Калинонька» (фрагмент); «Українська в’язанка» (у виконанні НАОНІ); В. Джозеф «Фан­тазія» (у виконанні скрипки з оркестром). Виконання: «Щебе­тала пташечка» (українська народна пісня) (с. 74-75).

 

 

Стилізація. Елементарна стилізація форм та оздоблюваних елементів різних видів декоративно - прикладного мистецтва. Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами. Створення іграшки — фантастичної тваринки (пластилін, глина, солоне тісто)

 (с. 76-77).

 

 

Картинки з виставки.

 

 

Сюїта. Слухання: М. Мусоргський сюїта для фортепіано «Картинки з виставки». Перегляд: муль­тфільм «Білосніжка і семеро гномів». Виконання: А. Житкевич «Семеро гномів» (с. 78-79).

 

 

Художній музей, екскурсовод. Перегляд: віртуальна екскурсія «Лувр» (фрагмент). Зображення або ліплення фанта­стичного персонажа з мультфільму, який найбільше сподобав­ся (с. 80-81).

 

 

Картинки з виставки (продовження).

 

 

Лади в музиці: мажор, мінор. Слу­хання: М. Мусоргський сюїта для фортепіано «Картинки з виставки». Перегляд: мультфільм «Картинки з виставки». Ви­конання: поспівка (с. 82-83).

 

 

Натюрморт. Правила композиції. Розміщення об'єктів у  форматі з дотриманням засобів та правил композиції, для підсилення композиційного центру. Створення фантастичного натюрморту (гуаш)

(с. 84-85).

 

 

Фантастичні пригоди у країні див.

 

 

Костюми, декорації, бутафорія. Перегляд: Дж. Талбот, К. Уілдон балет «Аліса в Країні Див» (фрагменти). Елементарне вправляння у сценічній поведінці. Створення вокальних портретів героїв казки. Розігрування вокальної пре­зентації персонажів мюзиклу в ролях (с. 86-87).

 

 

Поняття про декор як засіб наповнення й збагачення форми. Декоративне зображення. Перегляд: мультфільм «Аліса» (фрагмент). Створення декора­тивного натюрморту «Запрошення до чаю» (фломастери або олівці) (с. 88-89).

 

 

Політ фантазії.

 

 

Імпровізація. Слухання: А. Шнітке «Політ» (з мультфільму «Казка мандрів»; Р. Шуман «Фантастичний та­нець»; Ю. Щуровський «Фантастична п’єса». Перегляд: муль­тфільм «ВАЛЛІ» (фрагмент). Виконання: В. Бистряков, 0. Вратарьов «Давайте розбудимо радість»

(с. 90-91).

 

 

Ознайомлення з елементарними поняттями з кольорознавства та композиції. Відтінки кольору. Відтворення плановості простору в площинних зображеннях. Зображення фантастично­го космічного пейзажу (гуаш) (с. 92-93).

 

 

Гумор у мистецтві.

 

 

Гумор. Пародія. Слухання: Дж. Россіні каватина Фігаро з опери «Севільський цирульник». Виконання: «Грицю, Грицю, до роботи» (українська народна пісня) (с. 94-95).

 

 

Шарж. Створення шаржу «Веселий шко­лярик» або «Весела школярочка» (кольорові олівці або флома­стери) (с. 96—97).

 

 

Гумор у мистецтві (продовження).

 

 

Музична грамота: схеми диригування. Слухання: І. Шамо «Ске­рцо»; П. Бриль «Українська гумореска». И.-С. Бах «Жарт» (у різних обробках). Ритмічна гра «Ну-бо, дожени!». Створення гумористичних пісеньок на вірші й заданий ритм (с. 98-99).

 

 

Комікс. Створення сюжетних композицій. Створення комі­ксів до пісні «Грицю, Грицю, до роботи»  (с. 100-101).

 

 

Ляльки-іграшки в житті та мистецтві.

 

 

Перегляд, мультфільму «Танці ляльок» (фрагменти). Слухання: Д.Шостакович «Вальс- жарт» (із циклу «Танці ляльок»). Виконання: ритм вальсу-жарту на дитячих ударних інструментах. Руханка: відтворення нескладних танцювальних елементів. (с. 102-103).

 

 

Оберіг. Лялька-мотанка. Зображення ляльки ЛОЛ-сюрпризу (кольорові олівці, фломас­тери) (с. 104-105).

 

 

Ляльки-іграшки в житті та мистецтві (продовження).

 

 

Симфонія. Слухання: Л. Моцарт «Симфонія іграшок, або Ди­тяча симфонія». Виконання: М. Жабляк, Л. Повз «Канікули». Гра-поспівка «Створюємо контрасти» (с. 106-107).

 

 

Властивості гуаші та акварелі. Самовираження в художньо-творчій діяльності. Зображення своєї улюбленої іграшки (гуаш) (с. 108-109).

 

 

Мистецька подорож до Європи.

 

 

Шістнадцята тривалість ноти і паузи. Перегляд: І. Стравинський балет «Пульчинелло» (фрагмент); Е. Вілла-Лобос «Поліши­нель»; В. Косенко «Петрушка». Порівняння творів. Виконання: імпровізація танцю Полішинеля з дзвіночками і Петрушки з бубном (в парах) (с. 110-111).

 

 

Ляльковий театр. Створення пальчикових ляльок (кольоровий папір). Добір реквізиту, бутафорії, деталей костюмів. (с. 113-114).

 

 

Мистецька подорож до Європи (продовження).

 

 

Слухання: К. Дебюсі «Серенада ляльці. Ляльковий кекуок»; Е.Градецький «Морозиво». Виконання: А. Мігай, Н. Кулич «Подарунок». Пе­регляд: «Смаколики» (муз. А. Кривути); мультфільм «Козаки. Навколо світу» (фрагмент) (с. 114-115).

 

 

Використання декору для створення образу. Декорування кондитерських виробів. Перегляд: мультфільм «Цукор» (пісня «Джоні, Джоні»). Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами морозива або тортика з морозива (пластилін) (с. 116-117).

 

 

Перевір свої досягнення.

 

 

Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів

(с. 118-119).

 

 

Завдання Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів

(с. 118-119).

 

 

Презентація власних творчих досягнень. Оцінювання власної творчості за поданими орієнтирами.

 

 

Узагальнення знань учнів. Підсумок за рік.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Литвинова Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Діденко Алла Миколаївна
    ДЯКУЮ, пані Валентина!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Дубенець Мирослава Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Близнюк Світлана Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Додано
5 січня 2023
Переглядів
20346
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку