Календарне планування "Мистецтво 4 клас" НУШ до підручника Масол Л.М.

Про матеріал
Календарне планування інтегрованого курсу "Мистецтво" 4 клас НУШ (музичне та образотворче) з прописаним змістом навчання за програмою Савченко О.Я. до підручника Масол Л.М. «Мистецтво 4 клас».
Перегляд файлу

Мистецтво

Інтегрований курс

І семестр

(2 години на тиждень)

Масол Л.М.

   Мистецтво: підруч. інтегр. курсу для 4-го кл. закл. заг. серед. освіти / Людмила  Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило. - Київ : Генеза, 2021. - 128 с. : іл.

 

№ з/п

Дата

Зміст уроку

 

 

Розділ І. Ми - діти твої, Україно!

 

 

Милуємося красою Землі

 

 

Українська народна музика. Обробка народної мелодії . А капела. Слухання: українські народні пісні: «Ой у вишневому садочку», «Гойда, гойда, гой», «Казала Солоха: прийди, прийди». Гра на музичних інструментах: створення варіантів ритмічного супроводу до пісні, відтворення ритмічних послідовностей на різних інструментах. (с. 4-5)

 

 

Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під час художньо-творчої діяльності. Зображення багатопланової  просторової композиції (пейзаж). Передача глибини простору в пейзажі. Пейзаж «Смачний урожай».

 

 

Соліст, ансамбль, хор. Спів (співацька постава, дихання, фразування, дикція, відтворення характеру, настрою). Створення образу пісні. Інтонування. Виконання: «Моя планета синьоока» (музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк). (с. 4-5)

 

 

Передача глибини простору в пейзажі. Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх. Пейзаж «На лісовій галявині»

 

 

 Куплетна форма пісні, ритм. Експериментування зі звуками (тембрами, регістрами), ритмами. Краса української  землі у творах композиторів. Слухання: Д. Січинський. «Чом, чом, земле моя». І. Шамо «Три поради». Розучування та виконання пісні Руслани Лижичко «У ритмі серця».      (с.8-9)

 

 

Дослідження довкілля. Проведення паралелей між явищами довкілля і художніми образами в різних видах мистецтва. Колективне виконання творчого задуму. Оцінювання і самооцінювання у колективній творчості. Дотримання правил творчої співпраці, взаємодії, комунікації. Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!»

 

 

Мистецтво крізь віки

 

 

НАОНІ. Старовинні українські народні інструменти: кобза, колісна ліра. Експериментування зі звуками: створення шумових музичних інструментів. Кавер-версія в популярній музиці. Слухання: Антоніо Вівальді «Гроза». Дует, тріо, квартет. Розучування та виконання пісні І.Танчака «Весела пісенька». (с. 12-13)

 

 

Жанри образотворчого мистецтва. Декоративно-ужиткове мистецтво. Використання різних засобів образотворчої виразності для створення  образів у натюрморті.  Створення враження об'ємності на площині. Натюрморт «Моя чашка»

 

 

Робота з найпростішими джерелами інформації  "Як змінювалися музичні інструменти в різні часи" Синтезатор. Клавесин. Слухання: Йоганн Себастьян Бах. Прелюдія до мажор з «Добре темперованого клавіру». Виконання: М. Жабляк та Ю. Драгун «Мова барвінкова»(с. 16-17)

 

 

Вільне користування  (традиційними та сучасними) графічними, живописними інструментами та  матеріалами під час художньо-творчої діяльності в різних художніх техніках. Правила композиції. Монотипія. Натюрморт «Святковий стіл»

 

 

Мистецтво та здоров'я

 

 

Аркан - український народний чоловічий танець. Робота з найпростішими джерелами інформації  "Бойовий гопак". НЗААТУ ім. П. Вірського. Концертний виступ і репетиція. Вербальна характеристика змісту творів, які мають  яскраво виражену жанрову основу. Виконання: О. Злотник, Л. Ямковий «Гопак» с. 20-21)

 

 

Петриківський розпис. Використання видів мистецької діяльності та власних уподобань для задоволення та поліпшення емоційного стану: релакс-розмальовки. Основні елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки .

 

 

Сучасні танці. Темп. Дискотека. Мистецька професія діджей. Відтворення елементарних танцювальних елементів. Виконання танцювальної композиції «Рок-н-рол». (с. 24-25)

 

 

Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану. Колаж, фотоколаж, бріколаж. Колаж «Веселі мандрівки»

 

 

У дружному слов'янському колі

 

 

Синкоп. Мазурка. Полька. Вербальна характеристика змісту творів, які мають зображальну програму.  Виконання пісні «Полька». Перегляд фрагментів Чеської польки.  (с. 28-30)

 

 

Сприймання синтетичних образів. Створення синтетичного художнього образу. Самопізнання і самовираження в художньо-творчій діяльності. Міський пейзаж. Передача глибини простору в пейзажі. Прийом загородження. Аплікація «Моє місто»

 

 

Зіставлення і характеристика виразних засобів різних видів мистецтва. Ритм. Перегляд болгарського, білоруського танців. Елементарне вправляння у сценічній поведінці, участь в ансамблевих формах театралізацій, інсценізацій. Виконання білоруської народної пісні-танець «Бульба».(с. 32-33)

 

 

Поняття про мистецтво архітектури. Ритм в архітектурі. Мистецька професія архітектор. Вербальна характеристика змісту творів. Дослідження довкілля, фіксація і використання спостережень із власного досвіду для створення художніх образів.  Пейзаж «Місто на березі Дніпра»

 

 

 

На гостину до угорців, румунів і молдован

 

 

Слухання: Ференц Ліст "Угорська рапсодія №2". Йоганнес Брамс "Угорський танець №5". Хореографічна грамота.  Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану. Виконання угорського народного танцю «Чардаш».    (с. 36-37)

 

 

Гірський пейзаж. Зображення багатопланової просторової композиції.  Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх. Пейзаж «Карпати»

 

 

Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. "Молдовеняска" (ансамбль «Жок»). Румунський танець «Інвертіта». Хореографічна грамота. Пригадування мелодій на тексти угорських народних пісень. 

 (с. 40-41)

 

 

Ковальство - художня обробка металу. Мистецькі професії: коваль. Симетрія та асиметрія. Ескіз художнього виробу з металу «Чарівний ліхтарик»

 

 

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

 

 

Зіставлення і характеристика виразних засобів різних видів мистецтва. Слухання:  Кримськотатарська колискова «Менім улим батир». Народна пісні у виконанні Джамали. Танець «Емір Джелял Хайтармаси». Виконання пісні Л. Джемалянінової, М. Пгач та Н. Кононенко «Дружба і достлук».  (с. 44-45)

 

 

Орнамент. Види орнаментів за змістом (рослинний, геометричний тощо) та застосуванням (стрічковий, розетка). Замкнута і відкрита композиції. Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Прикрашання місця, де учень навчається, живе. Створення орнаменту у стрічці за кримськотатарськими мотивами.

 

 

 Ольвія, Херсонес. Мікіс Теодоракіс «Сиртакі». Темп танцю. Сценічні мистецтва: театр (драматичний, ляльковий,  музичний).  Будова сцени. Партнерство на сцені. Створення власних рухів та виконання танцю на імпровізованій сцені до пісні «Сиртакі» (с.48-49)

 

 

Мозаїка. Дослідження довкілля. Проведення  паралелей між явищами довкілля і художніми образами в різних видах мистецтва.

Аплікація « Мозаїка»

 

 

Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення

 

 

Сприймання творів різних видів мистецтва. Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Мистецько-понятійна пропедевтика. Мистецька обізнаність. Імпровізація засобами пантоміми (міміка, жести), у тому числі з партнерами.

 

 

Виховні ситуації на основі творів мистецтва (обговорення сюжетів, характерів, вчинків, дій персонажів, створюваних мистецькими засобами). Порівняння сюжетів, вчинків тощо персонажів творів з життєвими ситуаціями. Сприймання творів різних видів мистецтва. Ліплення з пластичних матеріалів пластичним і конструктивним способом.

 

 

Виховні ситуації на основі творів мистецтва (обговорення сюжетів, характерів, вчинків, дій персонажів, створюваних мистецькими засобами). Порівняння сюжетів, вчинків тощо персонажів творів з життєвими ситуаціями.

 

 

Сприймання синтетичних образів. Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Самокорекція емоційних станів засобами мистецтва. Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану. Аплікація "Новорічний подарунок."

 

 

Розуміння значення мистецтва в житті людини. Завдання Лясольки і Барвика.

 

 

Презентація власних творчих досягнень. Оцінювання власної творчості за поданими орієнтирами. Відстоювання права на самовираження. Оцінювання творчих здобутків однолітків.

 

ІІ семестр

 

№ з/п

Дата

Зміст уроку

 

 

Розділ ІІ. Подорож країнами та континентами

 

 

Подорож до Німеччини та Австрії

 

 

Духовий клавішний інструмент орган. Слухання: Людвіг ван Бетховен «До Елізи». Йоганн Себастьян Бах «Анданте». Виконання:  «Сніг» (музика та вірші  Д. Пташинської) (с.54-55)

 

 

Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під час художньо-творчої діяльності. Вирізування з паперу, конструювання з природного матеріалу. Створення моделі годинника (техніка за вибором). (Природні матеріали, кольоровий папір.) (с.56-57)

 

 

Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва: диригент. Віденський бал. Йоганн Штраус «Вальс». (фрагменти)

Слухання: Вольфганг Амадей Моцарт «Маленька нічна серенада». IV ч. (Рондо). Виконання: Робота в парах: ритмічна імпровізація у формі рондо. (с.58-59)

 

 

Статуетка, порцеляна. Ліплення з пластичних матеріалів пластичним і конструктивним способом. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва: скульптор. Ліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи глина). Додавання деталей одягу (тканина або папір).

(с.60-61)

 

 

Франція та Англія - країни палаців, театрів, музеїв

 

 

Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва: музиканти. Менует - старовинний французький танець. Слухання: Жан Філіпп Рамо. Менует (клавесин). Поль Моріа. Виконання: французької народної пісні «Пастух» (с.62-63)

 

 

Листівка як різновид графіки. Поняття про мистецтво архітектури. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва. Створення листівки «Вітання з Парижа», використовуючи знайомі техніки (воскові олівці, акварель чи гуаш)  (с.64-65)

 

 

Динаміка. Екранізація. Гаррі Грегсон – Вільямс. Музика з к/ф «Хроніки Нарнії». Джон Вільямс. Музика з к/ф «Гаррі Поттер і філософський камінь». Виконання: «Хлоп! Хлоп!» Англійська пісня – гра. (с.66-67)

 

 

Піскова анімація. Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва: художник-аніматор. Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш або манна крупа). Перетворення  плями в образи. (с.68-69)

 

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії

 

 

Тарантела - італійський танець. Мандоліна, кастаньєти. Карло Мюньє «Баркарола». Микола Лисенко «Баркарола». Тарантела. Виконання: «Промінчик» (музика й вірші Н. Май) (с.70-71)

 

 

Пропорції фігури дитини. Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери) Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх. (с.72-73)

 

 

Музичні інструменти симфонічного оркестру. Хабанера, болеро - народні танці Іспанії. Слухання: Ісаак Альбеніс «Легенда». Мануель де Фалья «Ніч в садах Іспанії». М/ф «Моріс Равель «Болеро» (с.74-75)

 

 

Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. Статична, динамічна композиції. Теплі кольори. Утворення відтінків теплих кольорів. Передача енергії танцю теплими кольорами. Створення композиції «Запальний іспанський танець» (акварель). (с.76-77)

 

 

Скандинавія - суворий і загадковий край

 

 

Сюїта. Перегляд: Едвард Гріг Сюїта «Пер Гюнт»: «Ранок», «У печері гірського короля». Виконання:  «Треба мріяти завжди» (музика О. Янушкевич, вірші Н. Погребняк) (с.78-79)

 

 

Самокорекція емоційних станів засобами мистецтва. Холодні кольори. Утворення відтінків холодних кольорів. Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній кольоровій гамі (монотипія, акварель, гуаш) (с.80-81)

 

 

Лібрето. Антракт. Слухання: Едвард Гріг Сюїта «Пер Гюнт»: «Сольвейг», «Анітра». Виконання: Шведська дитяча пісня. (с.82-83)

 

 

Фантастичний пейзаж, безпредметна картина. Відмінність між акварельними і гуашевими фарбами. Створення безпредметної композиції з кіл і ліній (штампування, гуаш). Передача у ній радісного настрою. Або малювання фантастичного пейзажу у холодній кольоровій гамі (гуаш, накладання, набризк, штампування) (с.84-85)

 

 

Мистецькі візерунки з теплих країв

 

 

Ключові знаки. Слухання: Ревазо Лагідзе «Тбілісо». Грузинські танці «Лезгінка», «Хорумі». Виконання: «Курчатка» ( музика Г. Гусейнлі, вірші Т. Муталібова) (с.86-87)

 

 

Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Рельєф. Створення рельєфу з баранцем (пластилін),  рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування - видавлювання на фользі.  Техніка  чеканки. (на вибір)(с. 88-89)

 

 

Індійський танець. Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. Слухання: Микола Римський-Корсаков «Арія індійського гостя з опери «Садко». Виконання: «Зелене слоненя» (музика І. Кириліна, вірші О. Вратарьова) (с.90-91)

 

 

Жанри образотворчого мистецтва. Види орнаментів за змістом та застосуванням. Створення малюнку для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш або фломастери). (с.92-93)

 

 

Східні мотиви

 

 

Басовий ключ. Слухання: Микола Римський-Корсаков. Сюїта «Шехерезада». Виконання: «Казковий світ» (музика М. Ведмедері,  вірші Н. Бонь) (с.94-95)

 

 

Мистецькі професії відповідно до видів мистецтва: художник-мультиплікатор. Використання творів різних видів мистецтва для задоволення та поліпшення власного емоційного стану. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами (кольоровий папір, фломастери, олівці)  (с.96-97)

 

 

Лад пентатоніка. Ікебана. Дзьо Хісайсі. Вальс «Карусель життя» з м/ф «Ходячий замок». М/ф «Віолончеліст Госю», «Золота струна». П.Чайковський. Слухання: Китайська народна мелодія.  Китайський танець «Чай». Виконання: «Гібіскус» з балету «Лускунчик»

 (с.98-99)

 

 

Використання видів мистецької діяльності та власних уподобань для задоволення та поліпшення емоційного стану. Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструкторів Лего, побутові матеріали тощо). ( с.100-101)

 

 

Ритми й кольори Америки та Африки

 

 

Кек-уок. Банджо. Слухання: Клод Дебюссі «Ляльковий кек-уок». Виконання: Гра «Відгадай мультфільм за піснею». «Дитячий джаз» (Музика І. Хрисаніді) (с.102-103)

 

 

Пропорції між частинами тіла тварини. Стилізовані образи звірів. Статична, динамічна композиції. Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).(с.104-105)

 

 

Музичні інструменти Африки. Симфонія. Різні види ритмів. Виконання: «Чунга-чанга» (музика В. Шаїнського, текст М. Демків).(с.106-107)

 

 

Самопізнання через сприймання творів мистецтва. Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами. Контрастні кольори. Малювання африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга. (гуаш). Застосування стилізації (с.108-109)

 

 

Місто майбутнього

 

 

Флешмоб. Слухання: Ігор Поклад «Чарівна скрипка». Виконання: «Танець дружби» (музика М. Балеми, вірші П. Карася) (с.110-111)

 

 

Колективне виконання творчого задуму. Оцінювання і самооцінювання у колективній творчості. Макет. Колективний проєкт «Місто мрії» (макет, або малюнок - на вибір)  (с.112-113)

 

 

Узагальнення. Перевір свої досягнення

 

 

Розуміння значення мистецтва в житті людини. Мистецько-понятійна пропедевтика. Мистецька обізнаність. Завдання Лясольки.

Узагальнення і систематизація знань учнів.(с.114).

 

 

Розуміння значення мистецтва в житті людини. Мистецько-понятійна пропедевтика. Мистецька обізнаність. Завдання Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів. (с.115)

 

 

Презентація власних творчих досягнень. Оцінювання власної творчості за поданими орієнтирами. Відстоювання права на самовираження. Оцінювання творчих здобутків однолітків. Урок-концерт. Слухання  та виконання улюблених пісень.

 

 

Презентація власних творчих досягнень. Оцінювання власної творчості за поданими орієнтирами. Відстоювання права на самовираження. Оцінювання творчих здобутків однолітків. Виставка творчих робіт.

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Додано
5 січня 2023
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку