Орієнтовне календарне планування на ІІ семестр до підручника
«Я досліджую світ» для 4 класу закладів загальної середньої освіти
(автори Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., І. В. Лаврентьєва, О. Л. Хомич,
Н. В. Андрук, К. С. Василенко) за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б.
У кожному розділі орієнтовної навчальної програми інтегруються освітні галузі «Природнича», «Громадянська та історична», «Соціальна та здоров’язбережувальна», «Технологічна», «Мовно-літературна» (2 години), «Математична» (1 година) – всього 7 годин.
№ |
Тема |
Матеріали до уроків |
|
Дата |
|||||||
Підручник частина 2 |
Зошит ЯДС частина 2 |
Зошит для діагностичних робіт |
|||||||||
Світ людей |
|||||||||||
Тиждень 17. Доісторична епоха |
|||||||||||
113 |
Що таке доісторична епоха. Періоди доісторичного суспільства |
7 |
|
|
|
||||||
114 |
Найдавніші археологічні знахідки |
8 |
|
|
|
||||||
115 |
Трипільська культура: знахідки Вікентія Хвойки |
9 |
|
|
|
||||||
116 |
Як відшукали скіфську пектораль |
10-11 |
|
|
|
||||||
117 |
Виготовляємо екоторбинку з візерунками |
12 |
|
|
|
||||||
118 - 119 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
13 |
3-7 |
4-5 |
|
||||||
Тиждень 18. Київська Русь і козацька доба |
|||||||||||
120 |
Київська Русь. Князі династії Рюриковичів |
15 |
|
|
|
||||||
121 |
Княгиня Ольга |
16 |
|
|
|
||||||
122 |
Козацька доба. Найвідоміші гетьмани |
17 |
|
|
|
||||||
123 |
Пам’ятки Київської Русі і козацької доби |
18-19 |
|
|
|
||||||
124 |
Вишивка, як традиційне українське мистецтво і ремесло (оздоблюємо серветку) |
20 |
|
|
|
||||||
125- 126 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
21 |
8-11 |
6-8 |
|
||||||
Тиждень 19. Україна в СРСР |
|||||||||||
127 |
Українська Народна Республіка |
23 |
|
|
|
||||||
128 |
Україна в часи Голодомору |
24 |
|
|
|
||||||
129 |
Виготовляємо незабудку |
25 |
|
|
|
||||||
130 |
Українці у Другій світовій війні |
26 |
|
|
|
||||||
131 |
Україна у складі СРСР |
- |
|
|
|
||||||
132- 133 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
27 |
12-13 |
9-10 |
|
||||||
Тиждень 20. Україна – незалежна держава |
|||||||||||
134 |
Як Україна стала незалежною |
28-29 |
|
|
|
||||||
135 |
Конституція України |
30 |
|
|
|
||||||
136 |
Адміністративний поділ України |
31 |
|
|
|
||||||
137 |
Як українці захищали право на вибір. Революція гідності |
32-33 |
|
|
|
||||||
138 |
Волонтерський рух (виготовлення подарунку для воїнів-захисників за власним задумом) |
34 |
|
|
|
||||||
139- 140 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
35 |
14-16 |
11-12 |
|
||||||
Тиждень 21. Досліджуємо свій край |
|||||||||||
141 |
Історія рідного краю |
37 |
|
|
|
||||||
142 |
Адміністративний устрій регіонів. Факти про місцеве самоврядування |
38-39 |
|
|
|
||||||
143 |
Як реалізувати проєкт |
40 |
|
|
|
||||||
144 |
Орієнтування на місцевості за допомогою плану |
41 |
|
|
|
||||||
145 |
Моделюємо майбутнє свого міста чи села (створення 3D-макета) |
42 |
|
|
|
||||||
146- 147 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
43 |
17-19 |
13-15 |
|
||||||
Тиждень 22. Досліджуємо права та обов’язки дітей |
|||||||||||
148 |
Історія прав дітей |
44-45 |
|
|
|
||||||
149 |
Права і обов’язки дітей (виготовляємо плакати) |
46-47 |
|
|
|
||||||
150 |
Що таке булінг |
48-49 |
|
|
|
||||||
151 |
Як боротися з булінгом |
50 |
|
|
|
||||||
152- 153 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
51 |
20-22 |
16-18 |
|
||||||
154 |
Діагностична робота за розділом «Світ людей» |
52-54 |
|
19-22 |
|
||||||
Людина та її здоров’я |
|||||||||||
Тиждень 23. Про життя і здоров’я |
|||||||||||
155 |
Історія охорони здоров’я |
56-57 |
|
|
|
||||||
156 |
Історія медицини і технічний прогрес (створюємо стрічку часу про історію медицини) |
58-59 |
|
|
|
||||||
157 |
Історія боротьби з епідеміями |
60 |
|
|
|
||||||
158 |
Цінність життя і здоров’я. Складові здоров’я |
61-61 |
|
|
|
||||||
159 |
Взаємозв’язок складових здоров’я. Що впливає на здоров’я |
63-64 |
|
|
|
||||||
160- 161 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
65 |
23-26 |
23-25 |
|
||||||
Тиждень 24. Ріст і розвиток |
|||||||||||
162 |
Розвиток людини |
66-67 |
|
|
|
||||||
163 |
Музей людського тіла |
68 |
|
|
|
||||||
164 |
Виготовляємо лепбук «Моє тіло» |
69 |
|
|
|
||||||
165 |
Як контролювати масу тіла |
70-71 |
|
|
|
||||||
166 |
Піраміда рухової активності |
72 |
|
|
|
||||||
167- 168 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
73 |
27-30 |
26-28 |
|
||||||
Тиждень 25. Здорове харчування |
|||||||||||
169 |
Харчування і здоров’я (проведення фестивалю національної кухні) |
75 |
|
|
|
||||||
170 |
Поживні речовини, групи продуктів |
76-78 |
|
|
|
||||||
171 |
Складання меню |
77-78 |
|
|
|
||||||
172 |
Вітаміни і мінеральні речовини |
79 |
|
|
|
||||||
173 |
Норма вживання кухонної солі. Профілактика йододефіциту |
80 |
|
|
|
||||||
174- 175 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
81 |
31-34 |
29-32 |
|
||||||
Тиждень 26. Звички і здоров’я |
|||||||||||
176 |
Шкідливі звички і залежність |
83-84 |
|
|
|
||||||
177 |
Небезпека куріння (виготовлення знаків «Курити заборонено!») |
85 |
|
|
|
||||||
178 |
Міфи і факти про алкоголь |
86 |
|
|
|
||||||
179 |
Наркотичні і токсичні речовини |
87 |
|
|
|
||||||
180 |
Як відмовитися від небезпечних пропозицій |
88 |
|
|
|
||||||
181- 182 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
89 |
35-38 |
33-35 |
|
||||||
Тиждень 27. Реклама і здоров’я |
|||||||||||
183 |
Вплив реклами на рішення людей |
91-92 |
|
|
|
||||||
184 |
Критичне ставлення до реклами |
93-94 |
|
|
|
||||||
185 |
Комерційна реклама і здоров’я |
95 |
|
|
|
||||||
186 |
Соціальна реклама (створення соціальної реклами) |
96 |
|
|
|
||||||
187- 188 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
97 |
39-40 |
36-38 |
|
||||||
190 |
Діагностична робота за розділом «Людина та її здоров’я» |
98-100 |
|
39-42 |
|
||||||
Світ техніки |
|||||||||||
Тиждень 28. Історія техніки |
|||||||||||
191 |
Історія простих механізмів (виготовляємо модель колодязя) |
103-104 |
|
|
|
||||||
192 |
Складні механізми |
105 |
|
|
|
||||||
193 |
Історія водного та авіатранспорту |
106-107 |
|
|
|
||||||
194 |
Історія робототехніки |
108-109 |
|
|
|
||||||
195 |
Дослідження винаходів, які зробили українці (виготовлення танграму) |
110 |
|
|
|
||||||
196- 197 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
111 |
41-44 |
43-45 |
|
||||||
Тиждень 29. Історія матеріалів |
|||||||||||
198 |
Історія матеріалів |
112-113 |
|
|
|
||||||
199 |
Історія скла й паперу |
114-115 |
|
|
|
||||||
200 |
Історія пластику |
116 |
|
|
|
||||||
201 |
Виготовляємо фоторамку |
117 |
|
|
|
||||||
202 |
Небезпечні відходи |
118 |
|
|
|
||||||
203- 204 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
119 |
45-48 |
46-48 |
|
||||||
Тиждень 30. Безпека людини |
|||||||||||
205 |
Безпека і небезпека |
121 |
|
|
|
||||||
206 |
Природні небезпеки і небезпеки, створеними людьми |
122 |
|
|
|
||||||
207 |
Як діяти в небезпечній ситуації |
123 |
|
|
|
||||||
208 |
Умови горіння. Як вийти із зони пожежі |
124-125 |
|
|
|
||||||
209 |
Пожежа в сусідній квартирі, будинку (виготовлення плану евакуації) |
126 |
|
|
|
||||||
210- 211 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
127 |
49-52 |
49-51 |
|
||||||
Тиждень 31. Безпека у громадських місцях |
|||||||||||
212 |
Безпека у натовпі |
129 |
|
|
|
||||||
213 |
Небезпека тероризму (виготовлення плаката «Правила поведінки у разі виявлення небезпечного предмета») |
130 |
|
|
|
||||||
214 |
Безпечна прогулянка |
131-132 |
|
|
|
||||||
215 |
Кола спілкування |
133 |
|
|
|
||||||
216 |
Як розпізнати зловмисника |
134 |
|
|
|
||||||
217- 218 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
135 |
53-56 |
52-54 |
|
||||||
Тиждень 32. Дорожня безпека |
|||||||||||
219 |
Правила дорожнього руху. Сигнали світлофора і регулювальника |
137-138 |
|
|
|
||||||
220 |
Форми і види перехресть |
139 |
|
|
|
||||||
221 |
Рух майданами (малюємо план майдану) |
140 |
|
|
|
||||||
222 |
Ремонт дороги. Гра «Дорожня безпека» |
141-142 |
|
|
|
||||||
223 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
143 |
57-62 |
55-57 |
|
||||||
224- 225 |
Діагностична робота за розділом «Світ техніки» |
144-148 |
|
58-62 |
|
||||||
|
Тиждень 33 Повторення |
|
|
|
|
||||||
226 |
Повторення теми «Безпека людини» |
121-127 |
|
|
|
||||||
227 |
Згадуємо вивчене з розділу «Ми - дослідники» |
23-37 |
|
|
|
||||||
228 |
Згадуємо вивчене з розділу «Світ природи» |
54-61 |
|
|
|
||||||
229 |
Вправи з математики |
|
|
|
|
||||||
230 |
Вправи з мови |
|
|
|
|
||||||
231-232 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
|
|
|
|
||||||
|
Тиждень 34 Повторення |
|
|
|
|
||||||
233 |
Згадуємо вивчене з розділу «Світ людей» |
7-20 |
|
|
|
||||||
234 |
Згадуємо вивчене з розділу «Людина та її здоров’я» |
75-80 |
|
|
|
||||||
235 |
Вправи з математики |
|
|
|
|
||||||
236 |
Вправи з мови |
|
|
|
|
||||||
237-238 |
Самостійна і діагностична робота (2 год) |
|
|
|
|
||||||
|
Тиждень 35 Повторення |
|
|
|
|
||||||
239 |
Згадуємо вивчене з розділу «Світ техніки» |
121-126 |
|
|
|
||||||
240 |
Дбаємо про безпеку в побуті |
|
|
|
|
||||||
241 |
Електрика і пожежна безпека |
|
|
|
|
||||||
242 |
Пам’ятаємо про безпеку на дорозі |
|
|
|
|
||||||
243 |
Скоро літо. Техніка безпеки активного відпочинку |
|
|
|
|
||||||
244 |
Повторення вивченого за рік |
|
|
|
|
||||||
245 |
Підсумковй урок за рік |
|
|
|
|
||||||