КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 клас
(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
Календарне планування складено відповідно до Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п\п |
Дата проведення уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, Практичні заняття, Проекти, Екскурсії |
Корекція |
1 |
|
Вступ ( 6 годин ) |
|
|
Науки, що вивчають природу. Вступний інструктаж з БЖД |
|
|||
2 |
|
Джерела знань про природу
|
Практичне заняття №1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково – популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет – ресурсами тощо. Інструктаж з БЖД. |
|
3 |
|
Методи вивчення природи. Організація спостережень за тілами живої та неживої природи. |
|
|
4 |
|
Обладнання для вивчення природи. |
Практичне заняття №2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостереженьі дослідів. Інструктаж з БЖД. |
|
5 |
|
Значення природничо-наукових знань для людини. |
|
|
6 |
|
Узагальнення з теми «Вступ» |
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год ) |
|
|||
7 |
|
Тіла навколо нас. |
|
|
8 |
|
Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
9 |
|
. |
Практична робота №1 Вимірювання маси та розмірів різних тіл. Інструктаж з БЖД. |
|
10 |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин |
|
|
11 |
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
Практичне заняття №3 « Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні» Інструктаж з БЖД. |
|
12 |
|
Молекули. Дифузія. |
|
|
13 |
|
Атоми. |
|
|
14 |
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини. |
|
|
15 |
|
Чисті речовини і суміші. |
|
|
16 |
|
Способи розділення сумішей.
|
Практичне заняття №4 «Розділення сумішей фільтруванням.» Інструктаж з БЖД. |
|
17 |
|
Явища природи. |
|
|
18 |
|
Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
|
19 |
|
Хімічні явища, їх ознаки. |
|
|
20 |
|
Гниття. Горіння. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі |
|
|
21 |
|
Узагальнення знань з теми «Тіла, речовини, явища навколо нас». Контрольна робота №1. |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (8 год+ 2 год резервних )
|
||||
22 |
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
|
23 |
|
Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
|
|
24 |
|
Поняття сузір’я. Небесні тіла.
|
Практичне заняття №5 «Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.» Інструктаж з БЖД. |
|
25 |
|
Зоряні системи — галактики. |
|
|
26 |
|
Планети. Відмінності між планетами. |
|
|
27 |
|
Сонячна система. |
|
|
28 |
|
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
|
29 |
|
Всесвіт і його складові. Значення зоряного неба в історії людства. |
|
|
30 |
|
Людина і Всесвіт. Астрономія — наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень |
|
|
31 |
|
Узагальнення знань з теми « Всесвіт» . |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ Тема 1. Земля як планета (16 год ) |
||||
32 |
|
Форма і розміри Землі. |
|
|
33 |
|
Внутрішня будова Землі. |
|
|
34 |
|
Рухи Землі. |
|
|
35 |
|
Пори року. |
|
|
36 |
|
Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
37 |
|
Способи зображення Землі. |
|
|
38 |
|
|
Практичне заняття № 6 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу; географічних об’єктів. Інструктаж з БЖД. |
|
39 |
|
Ґрунт, його значення і властивості. Догляд за ґрунтом. |
|
|
40 |
|
Повітря — суміш газів. Значення повітря. |
|
|
41 |
|
Властивості повітря. |
Практичне заняття № 7 Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. Інструктаж з БЖД. |
|
42 |
|
Вода на Землі. |
|
|
43 |
|
Властивості води. Три стани води. Кологообіг води. |
Практичне заняття № 9 Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. Інструктаж з БЖД. |
|
44 |
|
Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі. |
Практичне заняття № 10 Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти. Інструктаж з БЖД. Практичне заняття № 8 Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії) Інструктаж з БЖД. |
|
45 |
|
Значення води у природі. Використання води людиною |
|
|
46 |
|
Узагальнення знань з теми « Земля, як планета» |
|
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 год+ 2 год резервних ) |
|||
47 |
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
|
|
48 |
|
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини |
|
|
49 |
|
Різноманітність організмів: Гриби, Бактерії. |
|
|
50 |
|
|
Практичне заняття № 11 Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
51 |
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
|
|
52 |
|
Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них. |
|
|
53 |
|
Наземно-повітряне середовище. |
|
|
54 |
|
Водне середовище життя. |
|
|
55 |
|
Ґрунтове середовище життя. |
|
|
56 |
|
Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. |
|
|
57 |
|
Угруповання організмів. Екосистеми. Вплив на організми чинників живої природи. |
|
|
58 |
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. |
|
|
59 |
|
|
Практичне заняття № 12 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій. Інструктаж з БЖД. |
|
60 |
|
|
Екскурсія до краєзнавчого музею. Інструктаж з БЖД. |
|
61 |
|
|
Навчальний проект "Вирощування найвищої бобової рослини" |
|
62 |
|
Узагальнення знань з теми «Планета Земля як середовище життя організмів» Контрольна робота №2
|
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год+ 1 год резервна ) |
||||
63 |
|
Людина — частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
|
|
64 |
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, |
Практичне заняття №13 Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
65 |
|
Охорона природи. Червона книга України. |
|
|
66 |
|
|
Практична робота №2 Складання Червоної книги своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
67 |
|
Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі |
|
|
68 |
|
Узагальнення знань з теми «Людина на планеті Земля» |
Навчальний проект "Смітити не можна переробляти" (про "друге життя" побутових речей) |
|
69 |
|
Узагальнююче повторення. |
|
|
70 |
|
Підсумок роботи за рік. |
|
|