НУШ 5клас
Календарне планування
«Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)
за модельною навчальною програмою
(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
Кількість годин 85; 2,5год/тиждень
№ |
Дата |
Тема уроку |
Прим. |
І семестр |
|||
Тема 1 Вчимося досліджувати природу (6) |
|||
|
|||
1 |
|
Природа: складники і методи дослідження. |
|
2 |
|
Шлях наукового пізнання природи |
|
3 |
|
Інструменти природодослідника. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи |
|
4 |
|
Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи. |
|
5 |
|
Джерела знань про природу |
|
6 |
|
Узагальнюючий урок з теми «Вчимося досліджувати природу» |
|
|
|||
Тема 3. Досліджуємо тіла, речовини та явища(17год) |
|||
7 |
|
Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи. |
|
8 |
|
Фізичні тіла |
|
9 |
|
Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
10 |
|
Дослідження фізичних властивостей речовин. |
|
11 |
|
Твердий, рідкий і газоподібний стан речовин. Уявлення про будову речовини. |
|
12 |
|
Дифузія у природі, побуті, техніці . |
|
13 |
|
Чисті речовини й суміші. Розділення й використання сумішей |
|
14 |
|
Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові |
|
15 |
|
Механічні явища. |
|
16 |
|
Рух. Види руху в природі й техніці. |
|
17 |
|
Шлях, час, швидкість руху . |
|
18 |
|
Поняття сили. Сила тертя . |
|
19 |
|
Поняття енергії. Ознайомлення з простими механізмами . |
|
20 |
|
Теплові явища. |
|
21 |
|
Світлові явища. Світло і зір. |
|
22 |
|
Звукові явища. Звук, голос, слух |
|
23 |
|
Узагальнюючий урок по темі «Досліджуємо тіла, речовини та явища» |
|
|
|||
Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (24год) |
|||
24 |
|
Будова земної кулі і методи її вивчення . |
|
25 |
|
Гідросфера, її склад і зміни. |
|
26 |
|
Стани та розподіл води на Землі . Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості . |
|
27 |
|
Дослідження проблем найближчої водойми (вимірювання швидкості течії, визначення правих і лівих приток, визначення прозорості води); Дослідження «Як рослинний покрив захищає ґрунти від водної ерозії?»; |
|
28 |
|
Атмосфера, її склад і зміни. |
|
29 |
|
Властивості повітря Ппроєкт на тему: «Як зберегти повітря чистим у моєму населеному пункті?» (робота в групах).
|
|
30 |
|
Горіння — хімічне явище . |
|
31 |
|
Погода і спостереження за нею. |
|
32 |
|
Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни. |
|
33 |
|
Форми рельєфу і чинники його формування. Материки та частини світу. Острови,півострови й архіпелаги. Які бувають форми поверхні суходолу Землі. Рельєф земної поверхні України та своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі. Практична робота 8 Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті;
|
|
34 |
|
Способи зображення земної поверхні. Практична робота 7: Як здійснити окомірну зйомку місцевості та скласти план місцевості.
|
|
35 |
|
Материки на глобусі і карті . Практична робота 6: Визначенні відстані між об’єктами на карті та глобусі за допомогою масштабу
|
|
36 |
|
Орієнтування на місцевості. |
|
37 |
|
Практична робота 5:Описування місцевості за географічною картою України. |
|
38 |
|
Проєкт на тему: «Переваги та ризики проживання в гірській та на рівнинній місцевос |
|
39 |
|
Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері. |
|
40 |
|
Поведінка людини в умовах природних загроз . |
|
41 |
|
Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць. |
|
42 |
|
Місце Землі в Сонячній системі . |
|
43 |
|
Рухи Землі та їхні наслідки . |
|
44 |
|
Сонце і Місяць. Вплив Сонця і Місяця на Землю . |
|
45 |
|
Сонце та його характеристики. |
|
46 |
|
Сонце і здоров’я людини |
|
47 |
|
Узагальнюючий урок по темі «Дізнаємося про Землю і Всесвіт» |
|
Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі(20год) |
|||
48
|
|
Підтема: Хто належить до організмів та як їх вивчають . Тіла живої природи, їхні властивості . |
§9 |
49 |
|
Поняття клітини. Лабораторне дослідження «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату». |
|
50 |
|
Одноклітинні та багатоклітинні організми тварини . Тварини та їхня пристосованість доумов життя. |
|
51
|
|
Роль в природі та для людини, збереження різноманіття тваринного світу. Практична робота 10. «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями). |
|
52 |
|
Екскурсія «Тварини нашої місцевості або в місцевий зоопарк.
|
|
53 |
|
Багатоклітинні організми: рослини |
|
54 |
|
Практична робота 9. «Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові)» на основі загальних рис за гербарними й живими зразками; |
|
55 |
|
Екскурсія «Рослини нашої місцевості»; |
|
56 |
|
Проєкти на тему (на вибір):«Цвітіння води», «Збереження різноманіття рослин», «Моя кімнатна рослина та догляд за нею», «Моя улюблена городня рослина»;
|
|
57 |
|
Багатоклітинні організми: гриби, лишайники Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі і для людини. Проєкт на тему: (робота в групах) «Як виготовляють дріжджі»
|
|
58 |
|
Бактерії та віруси. Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною. |
|
59 |
|
Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини |
|
60 |
|
Проєкт на тему: «Кисломолочні продукти»
|
|
61 |
|
Підтема: Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують . |
§10 |
62 |
|
Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів . |
|
63 |
|
Процеси життєдіяльності тварин і рослин: живлення, дихання, виділення
|
|
64 |
|
Опора і рух у тварин і рослин . |
|
65 |
|
Зв’язки між органами в організмі рослини, тварини . |
|
66 |
|
Життя грибів.Їстівні та отруйні гриби. |
|
67 |
|
Узагальнюючий урок з теми : «Вивчаємо живу природу Землі» |
|
Тема 5. Пізнаємо організм людини у середовищі його існування(10год) |
|||
68 |
|
Підтема: З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність. |
|
69 |
|
Організм людини як тіло живої природи. Клітина — найменша частинка організму людини. |
|
70 |
|
Частини тіла, органи та їхні функції . Їжа і харчування . Травлення . |
|
71 |
|
Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря . |
|
72 |
|
Серце і кровообіг. Тренування серця . Практична робота 11.«Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)»;
|
|
73 |
|
Опірність організму хворобам . Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу . Опора і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи . |
|
74 |
|
Навколишнє середовище — джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини) |
|
75 |
|
Підтема: Що таке здоров’я, як його зберігати і зміцнювати. Здоров’я. Здоровий спосіб життя . |
|
76 |
|
Вода як чинник здоров’я. Безпечна поведінка на водоймах. Питна вода. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я. |
|
77 |
|
Ми і наше здоров’я. Навички,що сприяють збереженню здоров’я людини. Здорове харчування. Фізична активність. Режим дня і сон. Емоції, стрес і здоров’я. |
|
78 |
|
Практична робота 12. «Моя тарілка здорового харчування»;
|
|
79 |
|
Узагальнюючий урок з теми: «Пізнаємо організм людини у середовищі його існування» |
|
Тема6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження ( 5год) |
|||
80 |
|
Підтема: Що людина створила за природними зразками. Ставлення людини до природи. |
§19 |
81 |
|
Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій. |
|
82 |
|
Підтема: Як діяти задля збереження довкілля. Людина — частинка природи. Вплив діяльності людини на довкілля. |
|
83 |
|
Проєкти на тему: ( на вибір вчителя) «Збереження різноманіттярослин нашої місцевості», «Збереження різноманіття тварин нашої місцевості» |
|
84 |
|
Поняття екології, екологічних проблем. Екозвички |
|
85 |
|
Узагальнюючий урок по темі: «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження» |
|