календарне планування НУШ 5 кл "Пізнаємо природу" (за модельною програмою БідаД.Д) до підручника Яковлєва Є.В.

Про матеріал
Календарне планування розроблене за новою модельною навчальною програмою "пізнаємо природу". 5-6 класи (інтегрований курс)" Автори Біда Д.Д., Гільберд Т.Г., Колісник Я.І.) до підручника Яковлєва Є.В., Безручкова С.В., Сало Т.О.,Федченко С.Г.,Клименко Т.О. Програма розрахована на 2,5 год. на тиждень (85 год.)
Перегляд файлу

НУШ 5клас

Календарне планування

«Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)

за модельною навчальною програмою

(авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)

Кількість годин 85; 2,5год/тиждень

Дата

Тема уроку

Прим.

І семестр

Тема 1 Вчимося досліджувати природу (6)

 

1

 

Природа: складники і методи дослідження.

 

2

 

Шлях наукового пізнання природи

 

3

 

Інструменти природодослідника. Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи

 

4

 

Дослідники природи: видатні постаті, відкриття, винаходи.

 

5

 

 Джерела знань про природу

 

6

 

Узагальнюючий урок з теми «Вчимося досліджувати природу»

 

 

Тема 3. Досліджуємо тіла, речовини та явища(17год)

7

 

Тіла природні й рукотворні, живої і неживої природи.

 

8

 

Фізичні тіла

 

9

 

 Характеристики тіла, їх вимірювання.

 

10

 

Дослідження фізичних властивостей речовин.

 

11

 

Твердий, рідкий і газоподібний стан речовин.

 Уявлення про будову речовини.

 

12

 

 Дифузія у природі, побуті, техніці .

 

13

 

Чисті речовини й суміші. Розділення й використання сумішей

 

14

 

Різноманітність явищ: механічні, теплові, світлові, звукові

 

15

 

 Механічні явища.

 

16

 

 Рух. Види руху в природі й техніці.

 

17

 

 Шлях, час, швидкість руху .

 

18

 

 Поняття сили. Сила тертя .

 

19

 

Поняття енергії. Ознайомлення з простими механізмами .

 

20

 

Теплові явища.

 

21

 

Світлові явища. Світло і зір.

 

22

 

Звукові явища. Звук, голос, слух

 

23

 

Узагальнюючий урок по темі «Досліджуємо тіла, речовини та явища»

 

 

Тема 3. Дізнаємося про Землю і Всесвіт (24год)

24

 

Будова земної кулі і методи її вивчення .

 

25

 

 Гідросфера, її склад і зміни.

 

26

 

 Стани та розподіл води на Землі .

Про водні об’єкти нашої планети, України і своєї місцевості .

 

27

 

Дослідження проблем найближчої водойми (вимірювання швидкості течії, визначення правих і лівих приток, визначення прозорості води);

Дослідження «Як рослинний покрив захищає ґрунти від водної ерозії?»;

 

28

 

 Атмосфера, її склад і зміни.

 

29

 

Властивості повітря

Ппроєкт на тему:

«Як зберегти повітря чистим у моєму населеному

пункті?» (робота в групах).

 

 

30

 

Горіння — хімічне явище .

 

31

 

Погода і спостереження за нею.

 

32

 

Літосфера. Земна поверхня: склад, будова, зміни.

 

33

 

 Форми рельєфу і чинники його формування. Материки та частини світу. Острови,півострови й архіпелаги. Які бувають форми поверхні суходолу Землі. Рельєф земної поверхні України та

своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі.

Практична робота 8

Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті;

 

 

34

 

Способи зображення земної поверхні.

Практична робота 7:

Як здійснити окомірну зйомку місцевості та скласти план місцевості.

 

 

35

 

Материки на глобусі і карті .

Практична робота 6:

Визначенні відстані між об’єктами на карті та глобусі за допомогою масштабу

 

 

36

 

 Орієнтування на місцевості.

 

37

 

 Практична робота 5:Описування місцевості за географічною картою України.

 

38

 

Проєкт на тему: «Переваги та ризики проживання в гірській та на

рівнинній місцевос

 

39

 

Безпечні і небезпечні природні явища в гідросфері, атмосфері, літосфері.

 

40

 

 Поведінка людини в умовах природних загроз .

 

41

 

Розвиток уявлень людини про Землю, Сонце, Місяць.

 

42

 

 Місце Землі в Сонячній системі .

 

43

 

 Рухи Землі та їхні наслідки .

 

44

 

 Сонце і Місяць. Вплив Сонця і Місяця на Землю .

 

45

 

 Сонце та його характеристики.

 

46

 

 Сонце і здоров’я людини

 

47

 

Узагальнюючий урок по темі «Дізнаємося про Землю і Всесвіт»

 

Тема 4. Вивчаємо живу природу Землі(20год)

48

 

 

Підтема: Хто належить до організмів та як їх вивчають .

 Тіла живої природи, їхні властивості .

§9

49

 

 Поняття клітини.

 Лабораторне дослідження

 «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату».

 

50

 

Одноклітинні та багатоклітинні організми тварини . Тварини та їхня пристосованість доумов життя.

 

51

 

 

 Роль в природі та для людини, збереження різноманіття

тваринного світу.

Практична робота 10. «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями).

 

52

 

Екскурсія «Тварини нашої місцевості або в місцевий зоопарк.

 

 

53

 

Багатоклітинні організми: рослини

 

54

 

Практична робота 9. «Визначення представників різних груп

рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні,

квіткові)» на основі загальних рис за гербарними й живими

зразками;

 

55

 

Екскурсія «Рослини нашої місцевості»;

 

56

 

Проєкти на тему (на вибір):«Цвітіння води», «Збереження

різноманіття рослин», «Моя кімнатна рослина та догляд за нею», «Моя улюблена городня рослина»;

 

 

57

 

Багатоклітинні організми: гриби, лишайники

Особливості будови й життєдіяльності

грибів та лишайників. Різноманітність

грибів та лишайників, їхнє значення в

природі і для людини.

Проєкт на тему: (робота в групах) «Як виготовляють дріжджі»

 

 

58

 

Бактерії та віруси. Бактерії, поширення та особливості

життєдіяльності. Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною.

 

59

 

Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та

розмножуються в ній. Роль вірусів.

Профілактика вірусних захворювань людини

 

60

 

Проєкт на тему: «Кисломолочні продукти»

 

 

61

 

Підтема: Що необхідно організмам для життя, як вони це отримують і використовують .

§10

62

 

 Поживні речовини, вода, повітря, світло, тепло в житті організмів .

 

63

 

 Процеси життєдіяльності тварин і рослин: живлення, дихання, виділення

 

 

64

 

  Опора і рух у тварин і рослин .

 

65

 

 Зв’язки між органами в організмі рослини, тварини .

 

66

 

 Життя грибів.Їстівні та отруйні гриби.

 

67

 

Узагальнюючий урок з теми : «Вивчаємо живу природу Землі»

 

Тема 5. Пізнаємо організм людини у середовищі його існування(10год)

68

 

Підтема: З чого складається організм людини та від чого залежить його життєдіяльність.

 

69

 

Організм людини як тіло живої природи. Клітина — найменша частинка організму людини.

 

70

 

Частини тіла, органи та їхні функції . Їжа і харчування . Травлення .

 

71

 

 Повітря і дихання. Захист органів дихання від небезпечних впливів довкілля. Турбота про чисте повітря .

 

72

 

 Серце і кровообіг. Тренування серця .

Практична робота 11.«Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)»;

 

 

73

 

 Опірність організму хворобам . Функції шкіри. Гігієна шкіри та одягу . Опора і рух. Скелет, м’язи, постава. Розвиток і зміцнення опорно-рухової системи .

 

74

 

 Навколишнє середовище — джерело життєво важливих для людини ресурсів. Пристосування людини до навколишнього середовища (речовини, матеріали, вироби, технології для комфортного життя людини)

 

75

 

Підтема: Що таке здоров’я, як його зберігати і зміцнювати. Здоров’я. Здоровий спосіб життя .

 

76

 

 Вода як чинник здоров’я. Безпечна поведінка на водоймах. Питна вода. Особиста і побутова гігієна. Корисні і шкідливі звички. Наслідки забруднення довкілля для здоров’я.

 

77

 

 Ми і наше здоров’я. Навички,що сприяють збереженню здоров’я

людини. Здорове харчування. Фізична активність. Режим дня і сон. Емоції, стрес і здоров’я.

 

78

 

Практична робота 12. «Моя тарілка здорового харчування»;

 

 

79

 

Узагальнюючий урок з теми: «Пізнаємо організм людини у середовищі його існування»

 

Тема6. Вчимося у природи і дбаємо про її збереження ( 5год)

80

 

Підтема: Що людина створила за природними зразками. Ставлення людини до природи.

§19

81

 

Використання природничо-наукових знань у повсякденному житті, мистецтві, створенні нових матеріалів, техніки, технологій.

 

82

 

 Підтема: Як діяти задля збереження довкілля. Людина — частинка природи. Вплив діяльності людини на довкілля.

 

83

 

Проєкти на тему: ( на вибір вчителя)

 «Збереження різноманіттярослин нашої місцевості», «Збереження різноманіття тварин нашої місцевості»

 

84

 

 Поняття екології, екологічних проблем. Екозвички

 

85

 

Узагальнюючий урок по темі: «Вчимося у природи і дбаємо про її збереження»

 

 

docx
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку