календарно-тематичне планування 2022-2023

Про матеріал

календарно-тематичне планування до модельної програми та підручника Д.Біда, Т.Гільберт, Я.Колісник 2022-2023 н.р. НУШ

Перегляд файлу

Календарно - поурочне планування

“Пізнаємо природу” 5 клас ( інтегрований курс)

Підручник авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.

За модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 Тема уроку

§

Дата

Розділ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (6 год)

Тема 1. Знайомство з наукою ( 2 год.)

1

Як наука змінює світ. Наука, наукові терміни, факти, природничі науки, відкриття. Учені природодослідники.

§1

 

2

Як стати винахідником. Винахід, патент. Значення науки та техніки

§2

 

Тема 2. Науковий метод пізнання (1 год.)

3

Як шукати відповіді на запитання. Роль органів чуття у вивченні природи. Гіпотеза, спостереження, експеримент, моделювання. Науковий метод пізнання.

§3

 

Тема 3. Фізичні величини та їх вимірювання ( 3 год.)

4

Що таке фізичні величини та їх вимірювання. Вимірювальні прилади та інструменти. Маса. Еталони маси та довжини. Температура. Об’єм.

§4

 

5

П.р. Змішування води та вимірювання температури

§5

 

6

Урок узагальнення знань. Розв’язування підсумкових завдань.

§6

 

РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (12 год.)

Тема 1. Тіла та речовини ( 2 год.)

7

Що нас оточує. Фізичне тіло та його характеристика

§7

 

8

Із чого все складається. Атоми, молекули, речовини.

§8

 

Тема 2. Три стани речовини ( 6 год.)

9

Які властивості у твердих тіл

§9

 

10

Які властивості у рідин. Дифузія.

§10

 

11

Чому вода - найдивовижніша рідина на Землі.

§11

 

12

Які властивості у газів.

§12

 

13

П.р. Спостереження явищ дифузії та випаровування.

§13

 

14

Як виміряти масу.

§14

 

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (4 год)

15

Що таке розчинні та нерозчинні речовини.

§15

 

16

П.р. Досліджуємо розчинність деяких речовин.

§16

 

17

Скільки є речовин.

§17

 

18

Урок узагальнення знань.

§18

 

РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (20 год.)

Тема 1. Наша планета - Земля( 3 год.)

19

Як виникла Земля. Гіпотези та уявлення про виникнення Землі. Дослідження “Як ми дізнаємося про минуле планет?”

§19

 

20

Яку будову має Земля. Внутрішня та зовнішня будова.

§20

 

21

Як утворюються гірські породи. Корисні копалини. Метали та неметали. Руйнування гірських порід. П.р. Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції

§21

 

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості ( 5год.)

22

Яку форму і розміри має Земля

§22

 

23

Які способи зображення Землі

§23

 

24

Про що розповідають географічні карти. П.р. Описування місцевості за географічною картою України.

§24

 

25

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості. П.р. Визначення відстаней між об’єктами на карті і глобусі за допомогою масштабу

§25

 

26

П.р. Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості

§26

 

Тема 3.Суходіл на Землі. ( 3 год.)

27

Що охоплює суходіл Землі. Материки та частини світу, острови, півострови, архіпелаги.

§27

 

28

Які бувають форми поверхні суходолу.

§28

 

29

Які особливості рельєфу України. Проєкт “Переваги та ризики проживання в гірській та рівнинній місцевості”.

§29

 

Тема 4.Вода на Землі ( 4 год.)

30

Де міститься вода на Землі. Колообіг води в природі.

§30

 

31

Як досліджують океани. Моря,  затоки, протоки.

§31

 

32

Які об’єкти належать до вод суходолу.

§32

 

33

Яке значення води на Землі. Охорона водойм.

§33

 

Тема 5. Повітряна оболонка Землі ( 5 год.)

34

Склад і властивості повітря.

§34

 

35

Якою буває погода. Види опадів. Прогноз погоди. Значення та охорона повітря. Проєкт “Як зберегти повітря чистим у моєму населеному пункті” (робота в групах)

§35

 

36

Чи міститься повітря ґрунті. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі.

§36

 

37

 Земля - унікальна планета.

§37

 

38

Урок узагальнення знань.

§38

 

РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (21 год.)

Тема 1. Світ живих організмів (1 год.)

39

Які особливості будови різних груп організмів. Рівні організації живого.

§39

 

Тема 2. Клітина  ( 1 год.)

40

Будова,різноманітність та функціонування  клітини різних організмів. Л.д. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату.

§40

 

Тема 3. Бактерії та віруси ( 2 год.)

41

Хто такі бактерії та чим особливі віруси

§41

 

42

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людини. Проєкт “Кисломолочні продукти”

§42

 

Тема 4-5. Рослини та їхнє різноманіття. Гриби. Лишайники. ( 5 год.)

43

Які органи у квіткової рослини

§43

 

44

Водорості та спорові рослини: хто у воді а хто на суходолі

§44

 

45

Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини. П.р. Визначення представників різних груп рослин.

§45

 

46

Пристосування до життя та різноманітність рослин. Виконання на вибір проєктів “Цвітіння води”, “Збереження різноманіття рослин”, “Моя кімнатна рослина та догляд за нею”, “Моя улюблена городня рослина”.

§46

 

47

Особливості будови та життєдіяльності, різноманітності  грибів та лишайників, їхнє значення. Проєкт “Як виготовляють дріжджі”(робота в групах)

§47

 

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття ( 5 год.)

48

Хто такі безхребетні тварини

§48

 

49

Які таємниці приховують хребетні тварини. П.р. Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та її опис за зразком.

§49

 

50

Як доглядати за домашніми тваринами

§50

 

51

Чим ми завдячуємо тваринам.  Робота в парах над створенням презентацій на теми:  “Роль тварин в природі”, “Роль тварин для людини”, “Збереження різноманіття тварин”.

§51

 

52

Узагальнення знань. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини.

§52

 

Тема 7. Таємниці організму людини ( 9 год.)

53

Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал. Травна система

§53

 

54

Як кисень потрапляє у наш організм. Дихальна система.

§54

 

55

Як рухається кисень і поживні речовини в нашому організмі. Кровоносна система. П. р. “Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини ( у спокої, під час і після фізичного навантаження)”.

§55

 

56

Захист нашого тіла ззовні і всередині. Імунітет. Шкіра.

§56

 

57

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини. Видільна система.

§57

 

58

Хто керує процесами в нашому тілі. Нервова система.

§58

 

59

 Органи чуття

§59

 

60

Опорно-рухова система. Залежність постави і життєвої ємності легень. Створення ментальної карти “Взаємозв’язок систем органів в організмі людини”

§62

 

61

Урок узагальнення знань.

§60

 

РОЗДІЛ 5.ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (6 год.)

Тема 1. Ми і наше здоров’я (2 год.)

62

Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Здорове харчування. Фізична активність. П.р. “Моя тарілка здорового харчування”

§61

-62

 

63

Режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я. Складання ментальної карти “Правила здорового способу життя”.

§63

 

Тема 2. Ми та наше середовище життя ( 1 год.)

64

Діяльність людини та довкілля. Забруднення повітря, води, грунтів. Застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини

 

 

Тема 3. Природні скарби України (1год.)

65

Збереження біорізноманіття України .Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття. Виконання проєкту на вибір “Збереження різноманіття рослин нашої місцевості”, “Збереження різноманіття тварин нашої місцевості”

§64

 

Тема 4. Природа надихає  (1 + 4 год.)

66

Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців.

§65

 

67

Урок узагальнення знань.

§66

 

68

Екскурсія. Рослини нашої місцевості.

 

 

69

Екскурсія. “Тварини нашої місцевості” або в місцевий зоопарк.

 

 

70

Підсумковий урок

 

 

 

doc
Додано
1 вересня 2022
Переглядів
3487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку