календарно-тематичне планування до модельної програми та підручника Д.Біда, Т.Гільберт, Я.Колісник 2022-2023 н.р. НУШ
Календарно - поурочне планування
“Пізнаємо природу” 5 клас ( інтегрований курс)
Підручник авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І.
За модельною програмою авт. Біда Д.Д., Гільберт Т.Г., Колісник Я.І. «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) |
|||
№ |
Тема уроку |
§ |
Дата |
Розділ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (6 год) |
|||
Тема 1. Знайомство з наукою ( 2 год.) |
|||
1 |
Як наука змінює світ. Наука, наукові терміни, факти, природничі науки, відкриття. Учені природодослідники. |
§1 |
|
2 |
Як стати винахідником. Винахід, патент. Значення науки та техніки |
§2 |
|
Тема 2. Науковий метод пізнання (1 год.) |
|||
3 |
Як шукати відповіді на запитання. Роль органів чуття у вивченні природи. Гіпотеза, спостереження, експеримент, моделювання. Науковий метод пізнання. |
§3 |
|
Тема 3. Фізичні величини та їх вимірювання ( 3 год.) |
|||
4 |
Що таке фізичні величини та їх вимірювання. Вимірювальні прилади та інструменти. Маса. Еталони маси та довжини. Температура. Об’єм. |
§4 |
|
5 |
П.р. Змішування води та вимірювання температури |
§5 |
|
6 |
Урок узагальнення знань. Розв’язування підсумкових завдань. |
§6 |
|
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (12 год.) |
|||
Тема 1. Тіла та речовини ( 2 год.) |
|||
7 |
Що нас оточує. Фізичне тіло та його характеристика |
§7 |
|
8 |
Із чого все складається. Атоми, молекули, речовини. |
§8 |
|
Тема 2. Три стани речовини ( 6 год.) |
|||
9 |
Які властивості у твердих тіл |
§9 |
|
10 |
Які властивості у рідин. Дифузія. |
§10 |
|
11 |
Чому вода - найдивовижніша рідина на Землі. |
§11 |
|
12 |
Які властивості у газів. |
§12 |
|
13 |
П.р. Спостереження явищ дифузії та випаровування. |
§13 |
|
14 |
Як виміряти масу. |
§14 |
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (4 год) |
|||
15 |
Що таке розчинні та нерозчинні речовини. |
§15 |
|
16 |
П.р. Досліджуємо розчинність деяких речовин. |
§16 |
|
17 |
Скільки є речовин. |
§17 |
|
18 |
Урок узагальнення знань. |
§18 |
|
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ ЗЕМЛІ (20 год.) |
|||
Тема 1. Наша планета - Земля( 3 год.) |
|||
19 |
Як виникла Земля. Гіпотези та уявлення про виникнення Землі. Дослідження “Як ми дізнаємося про минуле планет?” |
§19 |
|
20 |
Яку будову має Земля. Внутрішня та зовнішня будова. |
§20 |
|
21 |
Як утворюються гірські породи. Корисні копалини. Метали та неметали. Руйнування гірських порід. П.р. Ознайомлення зі зразками гірських порід і мінералів шкільної колекції |
§21 |
|
Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості ( 5год.) |
|||
22 |
Яку форму і розміри має Земля |
§22 |
|
23 |
Які способи зображення Землі |
§23 |
|
24 |
Про що розповідають географічні карти. П.р. Описування місцевості за географічною картою України. |
§24 |
|
25 |
Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості. П.р. Визначення відстаней між об’єктами на карті і глобусі за допомогою масштабу |
§25 |
|
26 |
П.р. Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості |
§26 |
|
Тема 3.Суходіл на Землі. ( 3 год.) |
|||
27 |
Що охоплює суходіл Землі. Материки та частини світу, острови, півострови, архіпелаги. |
§27 |
|
28 |
Які бувають форми поверхні суходолу. |
§28 |
|
29 |
Які особливості рельєфу України. Проєкт “Переваги та ризики проживання в гірській та рівнинній місцевості”. |
§29 |
|
Тема 4.Вода на Землі ( 4 год.) |
|||
30 |
Де міститься вода на Землі. Колообіг води в природі. |
§30 |
|
31 |
Як досліджують океани. Моря, затоки, протоки. |
§31 |
|
32 |
Які об’єкти належать до вод суходолу. |
§32 |
|
33 |
Яке значення води на Землі. Охорона водойм. |
§33 |
|
Тема 5. Повітряна оболонка Землі ( 5 год.) |
|||
34 |
Склад і властивості повітря. |
§34 |
|
35 |
Якою буває погода. Види опадів. Прогноз погоди. Значення та охорона повітря. Проєкт “Як зберегти повітря чистим у моєму населеному пункті” (робота в групах) |
§35 |
|
36 |
Чи міститься повітря ґрунті. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі. |
§36 |
|
37 |
Земля - унікальна планета. |
§37 |
|
38 |
Урок узагальнення знань. |
§38 |
|
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (21 год.) |
|||
Тема 1. Світ живих організмів (1 год.) |
|||
39 |
Які особливості будови різних груп організмів. Рівні організації живого. |
§39 |
|
Тема 2. Клітина ( 1 год.) |
|||
40 |
Будова,різноманітність та функціонування клітини різних організмів. Л.д. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату. |
§40 |
|
Тема 3. Бактерії та віруси ( 2 год.) |
|||
41 |
Хто такі бактерії та чим особливі віруси |
§41 |
|
42 |
Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людини. Проєкт “Кисломолочні продукти” |
§42 |
|
Тема 4-5. Рослини та їхнє різноманіття. Гриби. Лишайники. ( 5 год.) |
|||
43 |
Які органи у квіткової рослини |
§43 |
|
44 |
Водорості та спорові рослини: хто у воді а хто на суходолі |
§44 |
|
45 |
Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини. П.р. Визначення представників різних груп рослин. |
§45 |
|
46 |
Пристосування до життя та різноманітність рослин. Виконання на вибір проєктів “Цвітіння води”, “Збереження різноманіття рослин”, “Моя кімнатна рослина та догляд за нею”, “Моя улюблена городня рослина”. |
§46 |
|
47 |
Особливості будови та життєдіяльності, різноманітності грибів та лишайників, їхнє значення. Проєкт “Як виготовляють дріжджі”(робота в групах) |
§47 |
|
Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття ( 5 год.) |
|||
48 |
Хто такі безхребетні тварини |
§48 |
|
49 |
Які таємниці приховують хребетні тварини. П.р. Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та її опис за зразком. |
§49 |
|
50 |
Як доглядати за домашніми тваринами |
§50 |
|
51 |
Чим ми завдячуємо тваринам. Робота в парах над створенням презентацій на теми: “Роль тварин в природі”, “Роль тварин для людини”, “Збереження різноманіття тварин”. |
§51 |
|
52 |
Узагальнення знань. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини. |
§52 |
|
Тема 7. Таємниці організму людини ( 9 год.) |
|||
53 |
Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал. Травна система |
§53 |
|
54 |
Як кисень потрапляє у наш організм. Дихальна система. |
§54 |
|
55 |
Як рухається кисень і поживні речовини в нашому організмі. Кровоносна система. П. р. “Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини ( у спокої, під час і після фізичного навантаження)”. |
§55 |
|
56 |
Захист нашого тіла ззовні і всередині. Імунітет. Шкіра. |
§56 |
|
57 |
Як виділяються непотрібні речовини з організму людини. Видільна система. |
§57 |
|
58 |
Хто керує процесами в нашому тілі. Нервова система. |
§58 |
|
59 |
Органи чуття |
§59 |
|
60 |
Опорно-рухова система. Залежність постави і життєвої ємності легень. Створення ментальної карти “Взаємозв’язок систем органів в організмі людини” |
§62 |
|
61 |
Урок узагальнення знань. |
§60 |
|
РОЗДІЛ 5.ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (6 год.) |
|||
Тема 1. Ми і наше здоров’я (2 год.) |
|||
62 |
Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. Здорове харчування. Фізична активність. П.р. “Моя тарілка здорового харчування” |
§61 -62 |
|
63 |
Режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я. Складання ментальної карти “Правила здорового способу життя”. |
§63 |
|
Тема 2. Ми та наше середовище життя ( 1 год.) |
|||
64 |
Діяльність людини та довкілля. Забруднення повітря, води, грунтів. Застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини |
|
|
Тема 3. Природні скарби України (1год.) |
|||
65 |
Збереження біорізноманіття України .Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття. Виконання проєкту на вибір “Збереження різноманіття рослин нашої місцевості”, “Збереження різноманіття тварин нашої місцевості” |
§64 |
|
Тема 4. Природа надихає (1 + 4 год.) |
|||
66 |
Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців. |
§65 |
|
67 |
Урок узагальнення знань. |
§66 |
|
68 |
Екскурсія. Рослини нашої місцевості. |
|
|
69 |
Екскурсія. “Тварини нашої місцевості” або в місцевий зоопарк. |
|
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|