Календарне планування. Образотворче мистецтво 5-7 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 5 -7 класі За програмою Масол Л., Коваленко О., Кузьменко Г., Марчук Ж., константи нової О., Паньків Л., Гринчук І.
Перегляд файлу

  Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 5 класі

 За програмою Масол Л., Коваленко О., Кузьменко Г., Марчук Ж., константи нової О., Паньків Л., Гринчук І.

Образотворче мистецтво: підр. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ С. М. Железняк, О. В. Ламонова. – К.: Генеза, 2013. – 176 с.

Тема уроку

Орієнтовний зміст

Дата

Вступ. Що таке мистецтво

1.

Види образотворчого мистецтва. «Палітра мистецтв».

   Види мистецтва та їх специфіка. Просторові, часові, просторово-часові (синтетичні) види мистецтв.

Види образотворчого мистецтва. Вимоги до створення декоративної композиції.

01.09

2.

З чого починається картина. Формат. Композиція «Світ моїх вражень».

    Формат: вертикальний , та горизонтальний. Композиційні  акономірності та прийоми.   

08 .09

3.

Як с компонувати малюнок в обраному форматі.

    Розташування на аркуші паперу. Верхня та нижня площина. Симетричне й асиметричне зображення. Встановлення композиційної рівноваги. Рівновага світлих і темних плям у композиції.    

15.09

Розділ 1. Графіка

 

 

23.09

4.

Ботанічні замальовки. Графічна композиція «Добра та зла рослини».

  Графіка; її різновиди за способом виконання та за призначенням. Композиція. Різновиди композиції, її властивості та засоби. (натура. Природа) матеріали та інструменти.

22.09

5.

Графіка. Види графіки. Графічні техніки.

  Визначення видів графіки. Монотипія. Різновиди монотипії. Вимоги до створення графічної композиції.

29.09

6.

Лінія та силует у рисунку.

  Силует. Роль контрасту, контуру, плями у створенні виразного силуету. Різновиди силуетів за технікою виконання. Сюжети силуетних композицій. Симетричне й асиметричне зображення.

  Доцільне використання художньо-педагогічних технологій.

06.10

7.

Прийоми композиції.

 Пропорції постаті людини. Порівняння розмірів і пропорцій людей на прикладі мистецьких творів. Статика, дина1міка. Шум, радість, сум, спокій, рух у композиції коміксу. Композиція кадру.

13.10

8.

Що таке конструкція і пропорції.

 Каркас і конструкція.    Асоціативно-образна форма. Форма і загальні пропорції (єдність та співвідношення частин з цілим).

 

20.10

9.

Світлотінь.

 Світлотінь та її градації у тональному рисунку. Способи штрихування. Напрями штрихування. Сприйняття художніх творів, де об’ємні геометричні тіла є центром композиції.

 

03.11

10.

Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми.

 Лінійна перспектива (як засіб виявлення об’ємної форми) у зображенні предметів. Лінія і штрих у передачі простору. 

10.11

11.

Рисування предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми.

 Натюрморт. Роль композиції і колориту у створенні натюрморту. Композиційна рівновага у натюрморті. Нюанс, контраст.

 Сприйняття художніх творів, де куля є центром композиції.

 

17.11

12.

Ілюстрація.

 Сюжетна композиція. Ілюстрація. образна інтерпретація казкового, літературного герою. 

 

24.11

13.

Із чого складається книга.

 Книжкова графіка. Основні елементи книжки: обкладинка, титул, фронти спис, ілюстрації. заставки, кінцівки. Композиційні особливості в книжковій графіці.

01.12

14.

Художній шрифт.

 Композиція у графіці. Шрифтова композиція (буква, слово); буквиця, монограма, декор, літери, буква-образ, слово-образ, асоціативність, характер написання шрифтів.

 Доцільне використання художньо-педагогічних технологій.

08.12

15.

Ужиткова графіка.

  Прикладна графіка (плакат, листівки – привітання, запрошення, марки, піктограми, афіши, рекламні оголошення). художні прийомі зображення, змістові акценти, символіка, візуальна комунікація.  

 Доцільне використання художньо-педагогічних технологій.

15.12

16.

Узагальнюючий урок із теми «Графіка».

 

 Систематизація знань учнів із теми «Графіка». Вікторина. Робота в групах.

Створення тематичного натюрморту «Зимові квіти»

 

22.12

Розділ 2. Живопис

 

17.

 

Види живопису.

Види та жанри живопису. Живописні техніки.

 

18.

 

Колірний спектр.

Поняття «колірний спектр» та термінів: «хрома­тичні та ахроматичні кольори», «додаткові ко­льори», «теплі та холодні гами кольорів»

 

19.

 

Колорит.

«Колорит», «ло­кальний колір», «насиченість кольорів», «спів­відношення за кольором та розміром кольорових плям», техніка гризайль - живопис відтін­ками одного кольору.

 

20.

Вплив світла на колір. Малювання квітів.

Замальовки з натури.

 

21.

Повітряна перспектива. Настрій.

 

Лінійно- конструктивна перспектива. Кольорово- повітряна перспектива.

 

Розділ 3. Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво.

 

22.

Що таке скульптура. Види скульптури.

Види скульптури - кругла, рельєф (барельєф, го­рельєф, контррельєф), мала пластика, стан­кова та монументальна скульптура

 

23.

Засоби художньої виразнос­ті в скульптурі.

Об’єм - го­ловний засіб художньої виразності в скульптурі,  вплив кольору та фактури матеріалу на твір образотворчого мистецтва

 

24.

Види декоративно-ужитко­вого мистецтва.

Види декоративно-ужиткового мистецтва

 

25.

Орнаментальна

Композиція.

Мова знаків і символів у декоративно-прикладному мистецтві

 

26.

Українські писанки.

Символіка в декоративно- ужитковому мистецтві. Символи на писанках.

 

27.

Символіка українського орнаменту.

Види орнаментів. Символіка.

 

28.

Як стилізувати природні форми.

Стилізація природних форм.

 

29.

Народні промисли.

Етнографічні центри українського народного мистецтва

 

30.

Петриківський розпис.

 

 

 

 

 

 

 

Техніки петриківського розпису, удосконалювати навички ком­позиційного вирішення твору

 

Розділ 4. Поєднання різних видів мистецтв

 

31.

Мистецтво навколо нас. Роль художника в цирковій виставі. Декоративне панно «Клоун».

Об’єкти образотворчого мистецтва в повсякденному житті

 

32.

Ляльковий театр. Виготовлення рукавичної  ляльки.

Історія виникнення театру та різні типи ляльок: тростяні, тіньові, маріонетки, рукавичні.

 

33.

Робота над лялкою, декорування.

 

 

34.

Вернісаж дитячих робіт Розігрування учнями вистави.

 

 

35.

Віртуальна подорож до музею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі

За програмою Масол Л., Коваленко О., Кузьменко Г., Марчук Ж., константи нової О., Паньків Л., Гринчук І.

Образотворче мистецтво: підр. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ С. М. Железняк, О. В. Ламонова. – К.: Генеза, 2014. – 192 с.

Зміст навчального матеріалу

Орієнтовний зміст

Дата

Вступ. Тема 1.  Що таке жанри мистецтва.

 

1.

Жанри образотворчого мистецтва.

 

  Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві. Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів.

01.09

2.

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри.

 

Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія

08.09

3.

Новаторство в мистецтві.

Традиційний (академічний) розподіл на жанри. Абстракціонізм.  Створення абстрактної композиції

15.09

Розділ 1. Анімалістка. Пейзаж

4.

Анімалістичний жанр.

Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи. Зображення улюбленої тварини

22.09

5.

Зображення тварин.

Особливості зображення тварин. Начерк

29.09

6.

Анімалістка в скульптурі.

 Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки

06.10

7.

Деталь, подрібненість. Узагальнення, площинність.

Цілісні і подрібнені форми. Створення рельєфної композиції.  Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.

13.10

8.

Фантастичні тварини

 

20.10

9.

Пейзаж. Історія пейзажу.

   Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.

03.11

10.

Настрій у пейзажі.

  Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.

10.11

11.

Спостережна перспектива.

  Закони перспективи

17.11

Розділ 2. Створення образу людини

12.

Портрет. Історія виникнення жанру.

Типи портрету. Пропорції голови людини.

24.11

13.

Образ у портреті

Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів.

01.12

14.

Історія вивчення пропорцій людини.

Канон. Пропорції тіла людини.

08.12

15.

 Як робити начерки

   Начерки постаті людини з натури.

15.12

16.

Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок. Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп.

 

 

Створення різдвяного вертепу

22.12

Розділ 3. Натюрморт.

17.

Натюрморт.

Зображення натюрморту в теплому або холодному колориті.

 

18-19

Натюрморт тематичний.

 

 

20

Натюрморт у різних видах мистецтва.

 

 

21.

Декоративний натюрморт.

 

 

Розділ 4. Сюжетно-тематична картина.

22

Сюжетно-тематична картина..

Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті

 

23-24

Побутовий жанр у народному мистецтві.

Створення композиції на тему народної пісні.

 

 

Розділ 5. Жанрове розмаїття в образотворчому мистецтві.

25

Український народний одяг.

Створення ескізу сучасного одягу з елементами народної традиції.

 

26

Шевченко-художник.

Ілюстрування творів Т. Г. Шевченка.

 

27

Біблійна тема в мистецтві.

Створення зображення янгола.

 

28

Фреска і вітраж.

Монументальний живопис храмів

 

29

Міфологічна тема.

Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису.

 

30

Міфи рідного краю.

Головні божества давніх слов’ян

 

31

Історичний і батальний жанр.

Створення композиції на історичну тематику.

 

32

Історична спадщина.

Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку.

 

33

Моя країна – Україна.

Композиція панно.

 

34

Вернісаж дитячих робіт.

 

 

35

Перевір свої досягнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарне планування уроків образотворчого мистецтва у 7 класі

За програмою Масол Л., Коваленко О., Кузьменко Г., Марчук Ж., константи нової О., Паньків Л., Гринчук І.

Образотворче мистецтво: підр. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл./ Т. Є. Рубля, – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2015. – 200 с.: іл.. 2013. – 176 с.

Зміст навчального матеріалу

Орієнтовний зміст

Дата

Діалог традицій і новаторства.

Розділ I.Ммистецтво в нашому житті

Тема 1. Архітектура

1.

Архітектура та її види.

 

 

Дати поняття про архітектуру як вид мистецтва; ознайомити учнів з її видами, основними засобами виразності, з класифікацією архітектурних об′єктів за призначенням; сприяти усвідомленню єдності архітектурної тріади: міцність – корисність – краса; розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до прекрасного на прикладах зразків світового мистецтва та рідного краю

01.09

2.

Будинок та інтер'єр.

 

 

Поглибити знання про інтер’єр, закони перспективи, виробляти практичні навички зображення інтер’єру, формувати уявлення про фронтальну і кутову перспективу, уміння бачити і розуміти особливості будови форми замкнутого простору; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати в учнів акуратність, увагу

07.09

3.

Інтер'єр у житті людини.

 

 

Поглибити знання учнів про жанр інтер’єру, ознайомити учнів зі стилями та напрямками в інтер`єрі, особливостями створення цілісного образу інтер`єру, з основами композиції інтер’єру; виробляти практичні навички зображення інтер’єру з різних точок зору.

15.09

4.

Екстер’єр  – обличчя будинку.

 

 

Ознайомити учнів з конструктивними та декоративними елементами будівель. Поглибити знання з лінійної перспективи, вчити зображати будинок у кутовій перспективі, розвивати аналітичне та конструктивне мислення.

22.09

5.

Вулиці, що творять образ міста.

 

 

Поглибити знання учнів з перспективи, вчити відтворювати просторову перспективу. Розвивати композиційні уміння та навички, просторову уяву учнів.

29.09

6.

Архітектурні пам’ятки України.

 

 

Ознайомити учнів із архітектурною спадщиною України, вчити компонувати кілька елементів пейзажу в просторовому зв’язку їх між собою з композиційним і тоновим рішенням.

06.10

7.

Особливості ландшафтної архітектури.

Ознайомити учнів із ландшафтною архітектурою, сформувати уявлення учнів про різні стилі ландшафтної архітектури, розвивати дрібну моторику руки, наполегливість, вміння компонувати елементи рельєфної композиції, передавати плановість.

13.10

8.

Світові шедеври архітектури.

Підсумковий урок.

Здійснити контроль, корекцію, систематизацію та оцінювання навчальних досягнень учнів, розвивати вміння узагальнювати матеріал.

20.11

Тема2.   Декоративно-прикладне мистецтво

9.

Види декоративно -прикладного мистецтва.

Розширити знання про декоративне мистецтво, учити розпізнавати та аналізувати види декоративного мистецтва.

03.11

10.

Барвисте диво українського народного розпису.

Ознайомити учнів із осередками народного розпису в Україні та майстрами розпису.

10.11

11.

Вишивка  -невмирущий оберіг.

Ознайомити з історією вишивки, її основним призначенням та роллю в житті людини.

17.11

12.

Чарівне мереживо витинанки.

Знайомити учнів із символами в орнаментах, історією їхнього виникнення, вчити дотримувати основних принципів композиції «Дерева роду», гармонійно підбирати колірну гаму, розширювати знання про побудову симетричних композицій.

24.11

13.

Лялька-мотанка - берегиня роду.

Ознайомити із символікою та береговою функцію ляльки-мотанки.

01.12

14.

Народна іграшка  - пам’ять нації.

Ознайомити учнів з технологією виготовлення народної іграшки та матеріалами, з яких вона може бути виготовлятися: дерево, глина, солома, нитки, тісто…

08.12

15.

Вертеп: мистецтво народжене вірою.

Ознайомити учнів з історією Різдвяного вертепу, особливостями його оформлення.

15.12

16.

Декоративно-прикладне мистецтво в нашому житті.

Підсумковий урок.

 

22.12

Розділ 2. Культурно-просторове середовище.

Тема 1. Дизайн.

17

Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні

 

Ознайомити учнів з графічним дизайном та його видами.

 

18

Промисловий дизайн як обличчя епохи.

 

Ознайомити учнів з мистецтвом дизайну як однією із форм організації побуту людини, з поняттям «промисловий дизайн», пояснити значення промислового дизайну в житті людини. Формувати художньо-практичну компетентність. Розвивати логічне мислення, конструктивні навички. Виховувати художній смак.

 

19

Арт-дизайн - високе мистецтво

сучасності.

 

Ознайомити зі способами створення об’єктів арт-дизайну.

 

20

Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.

 

 

Ознайомити учнів з основами біоніки; навчити аналізувати природні форми; створювати дизайн-ескізи транспортних засобів (електроніки); вчити розуміти, цінувати і створювати красу навколо себе.

 

21

Малюнок, літера, шрифт у графічному дизайні

 

 

Розвивати інтерес в учнів до історії виникнення писемності й шрифтів як засобів передачі інформації; пояснити значення шрифтів у книжковій графіці; ознайомити учнів з елементами шрифтової грамоти та стильовим розмаїттям шрифтів.

 

22

Рекламний дизайн.

 

 

Поглибити знання учнів про прикладну графіку – плакат, сформувати уявлення учнів про рекламний дизайн.

 

23

Графіті — мистецтво вулиць.

Дати поняття про мистецтво графіті, його види та стилі; вчити виконувати нескладні композиції у графіті.

 

24

Сучасний дизайн та імідж людини.

 

Поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами.

 

25

Монограма - літери, що говорять про тебе

 

Дати поняття про монограму, ознайомити із композицією монограм, різновидами шрифтів.

 

26

Стиль — забаганка дизайнера чи поклик душі?

Дати поняття «стиль», ознайомити із сучасними стилями одягу.

 

27

Зачіска — краса і стиль, що створює дизайнер.

Формувати уявлення про роботу стиліста.

 

28

Створюємо власний імідж.

Формувати розуміння учнями значення іміджу в сучасному світі, підпорядкованості костюму, стилю одягу умовам життя кожної епохи, соціальним порядкам, психології людини, її вдачі, смаку.

 

29

Ландшафтний дизайн як засіб організації середовища.

Ознайомити учнів із особливостями організації парків, специфікою ландшафтного мистецтва.

 

30

Дизайн інтер’єру.

 

Ознайомити із техніками розписування яєць, різними способами виготовлення прикрас із писанок, оздоблення ними приміщень.

 

31

Країна фестивалів.

поглибити знання учнів про скульптурне мистецтво; сформувати уявлення учнів про художнє оформлення предметів.

 

32-33

Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє.

 

Ознайомити учнів з футуристичним дизайном, ідеями футурологів у містобудуванні та технологіях.

 

 

34

Перевір свої досягнення.

 

Визначити рівень засвоєння теоретичних знань і опанування практичними вміннями у період навчання в 7-му класі; розвивати логічне мислення, уміння узагальнювати матеріал, робити висновки.

 

35

Віртуальна подорож до музеїв світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шостак Евгения
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додав(-ла)
Кошель Олена
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
12116
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку